YCC:n suosion lisääminen

Aloittaja pienisopoapina, 14.09.13 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.09.13 - klo:15:34
Ilman palstaa mulla ei olis pakkomiellettä ajaa joskus Murmelaa kovempaa Alastarossa.

Olis varmaan ollut suosittu liike teettää muutamia "Murmelaa hitaampi" t-paitoja ja lähettää kauden päätteeksi sopiviin osoitteisiin  :D

Voin kyllä pukea tuon päälle, jos joku sellaisen postiluukusta työntää sisälle :)

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.09.13 - klo:14:37
Liiton ja SRRA:n hommissa sama juttu. Naamat on samat kuin 10-12v sitten. Arvostelua riittää, mutta tulijaa ei.

Ei kannata nyt kiivastua, mutta jokusen vuoden kun itse olen mm SRRA:n hallituksessa korvauksetta omaa aikaa paljonkin uhrannut, niin olisipa edes 10% siitä energiasta mitä ihmiset käyttää netissä asiosta länkyttämiseen, oikeasti vapaaehtoistyönä liiton, SRRA:n, MP-Tuen, Orgin jne organisaatioiden käytössä, niin kovasti alkaisi tapahtua. Nykyihminen on vaan käsi ojossa vaatimassa punasta mattoa alle, mutta ei valmis itse pyytettömästi ja omaehtoisesti omaa kortta kekoon kantamalla saamaan asioita muuttumaan.

Edes lippumiehiä, saati pidemmän tähtäimen projektien vapaaehtoisia ei vaan löydy. Löytyskö täältä?

Löytyy

jarska

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 19.09.13 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.09.13 - klo:15:34
Ilman palstaa mulla ei olis pakkomiellettä ajaa joskus Murmelaa kovempaa Alastarossa.

Olis varmaan ollut suosittu liike teettää muutamia "Murmelaa hitaampi" t-paitoja ja lähettää kauden päätteeksi sopiviin osoitteisiin  :D

Voin kyllä pukea tuon päälle, jos joku sellaisen postiluukusta työntää sisälle :)

Jokohan Murmiksella käsi taipuu, mä teetän sille "dataakin nopeampi" t-paidan.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.13 - klo:16:13
Jokohan Murmiksella käsi taipuu, mä teetän sille "dataakin nopeampi" t-paidan.

Vietän tässä juuri kädettömyyden muistopäivää. Kuukausi menny, 5 kuukautta vielä jälellä.
Ei taivu ei, eikä saakkaan viel kuukauteen. Sit alkaa taivuttelu.

"Kädetön" vois kans olla aika pop paita...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:14:21
YCC sääntöjä vois muuttaa siltä osin että halutessaan b-kuskit (ajanut edellisenä kautena enemmän kuin yhden b-lähdön) voisi vapaasti osallistua YCC-kisoihin (normi kisamaksut), mutta pisteitä heille ei jaettaisi.
Ja YCC-kuski voisi ajaa b-kisojakin aivan vapaasti, jos on osallistunut enintään yhteen b-kisaan edellisenä kautena.

Perusteena se ett aika samoja vauhteja popula ajaa YCC ja B-luokissa.

Aika-ajo Alastaro 15.6.


Hemmo-luokka (myöh. Free For All (FFA)) kuoli juurikin siihen, että luokasta tuli B-luokkien treenausluokka. Viimeisimmissä kisoissa taisi olla tasan se yksi kuski joka ajoi tuota luokkaa, luoput olivat B:n kuskeja. Historiasta kannattaa oppia eikä välttämättä aina toistaa virheitä.

Millaiset säännöt tuossa Hemmoluokassa oli kaluston suhteen?
Milloin se luotiin?
Milloin se kuoli?

1. En jaksa muistaa ulkoa, mutta hyvin vapaat. All Rightin esitteessä sitä markkinoitiin ja silloin syntyi mulle fiilis, että pitäisiköhän munkin kokeilla kilpailemista. Menin katsomaan yhtä kisaa, otin kellolla aikaa ja totesin, että ehkä osallistun New Yorkin maratonille ensin tai kokeilen nyrkkeilyharrastusta Mike Tysonin kanssa. Ei ollut ihan sitä millä sitä myytiin. Nyttemmin ehkä saattaisin uskaltautua sekaan.
2. Ulkomuistista sanoisin, että 90-luvun lopussa.
3. Nimi muuttui FFA:ksi ja muistelisin, että 2002 tai 2003 ajettiin viimeiset lähdöt.

http://rrtuloksia.suntuubi.com/?cat=903

Ök, jos viimenen FFA ajettiin syksyllä 2003 Motoparkissa, niin nopealla aika-ajo-listojen vertailulla ainakaan nämä kuskit eivät ajaneet SB tai 600B-kisoja (toki tuossa neljä Duksu-cup kuskia mukana):

Mikko   Akkanen   RaMK   Suzuki   FFA   01:57,84   4   107,35
Arto   Huiskonen   HelRC   Ducati   FFA   01:44,36   7   121,218
Jukka   Lempinen   HelRC   Suzuki   FFA   01:45,75   8   119,63
Riku   Mitrunen   ECR   Honda   FFA   01:39,51   8   127,127
Jari   Mäentausta   HelRC   Kawasaki   FFA   01:48,12   9   116,999
Jani   Partanen   HelRC   Ducati   FFA   01:42,13   5   123,862
Juha   Soppa   HelRC   Ducati   FFA   01:48,28   9   116,827
Seppo   Suikkanen   KarkMK   Ducati   FFA   01:51,24   3   113,724
Timo   Tammi   TMK   Suzuki   FFA   01:44,17   7   121,446
Jussi   Uskola   HelRC   Suzuki   FFA   01:38,53   3   128,397
Mika   Uusisilta   MRC   Kawasaki   FFA   01:48,11   3   117,012
Matti   Valtonen   MRC   Honda   FFA   01:41,09   5   125,137

Näyttää FFA-kuskeja olleen ruudukossa tuolloin, ennen luokan tappamista, melkein saman verran kuin YCC-kuskeja syksyllä 2013...

12-4 = 14?
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Monessa eri hommassa olen vapaaehtoisduunarina ollut mukana tuhansia tunteja.
Rata-ajeluun liittyvissä ehkä muutama sata tuntia.

Eikä vapaaehtoistouhuaminen ole mitään pyyteetöntä sädekehä pään päällä touhuamista. Ei sitä kukaan tee ellei saa siitä jotain hyötyä.

Mua on aina säälittäny ihmiset jotka valittaa vapaaehtoisduunareiden puutetta.
Ne ei ehkä käsitä sitä ett ei tarvi olla kuin yksi despootti, ja hänen keräämänsä piiri pieni pyörii, niin omiin muroihin kuseminen on valmis. Ei toimi ei.
Samaan aikaan joku toinen instanssi tekee ihan samaa homma, eri tavalla. Ja vapaaehtoisia lippumiehiä riittää jonoksi asti. Ihme ja kumma.
Eli yhteisöllisyys vs piiri pieni pyörii. Ei tarvi olla kovin lahjakas data-analysaattori-matemaatikko laskeakseen 1+1.

Olisipa edes 10% siitä energiasta mitä ihmiset käyttää vapaaehtoistyöntekijöiden puutteesta valittamiseen, oikeasti vapaaehtoistyöntekijöiden etsinnässä, niin kovasti alkaisi tapahtua.
On aivan eri asia valittaa vduunareiden puutetta, kuin oikeasti etsiä niitä, ja oikesti haluta niitä mukaan toimintaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:17:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:14:21
YCC sääntöjä vois muuttaa siltä osin että halutessaan b-kuskit (ajanut edellisenä kautena enemmän kuin yhden b-lähdön) voisi vapaasti osallistua YCC-kisoihin (normi kisamaksut), mutta pisteitä heille ei jaettaisi.
Ja YCC-kuski voisi ajaa b-kisojakin aivan vapaasti, jos on osallistunut enintään yhteen b-kisaan edellisenä kautena.

Perusteena se ett aika samoja vauhteja popula ajaa YCC ja B-luokissa.

Aika-ajo Alastaro 15.6.


Hemmo-luokka (myöh. Free For All (FFA)) kuoli juurikin siihen, että luokasta tuli B-luokkien treenausluokka. Viimeisimmissä kisoissa taisi olla tasan se yksi kuski joka ajoi tuota luokkaa, luoput olivat B:n kuskeja. Historiasta kannattaa oppia eikä välttämättä aina toistaa virheitä.

Millaiset säännöt tuossa Hemmoluokassa oli kaluston suhteen?
Milloin se luotiin?
Milloin se kuoli?

1. En jaksa muistaa ulkoa, mutta hyvin vapaat. All Rightin esitteessä sitä markkinoitiin ja silloin syntyi mulle fiilis, että pitäisiköhän munkin kokeilla kilpailemista. Menin katsomaan yhtä kisaa, otin kellolla aikaa ja totesin, että ehkä osallistun New Yorkin maratonille ensin tai kokeilen nyrkkeilyharrastusta Mike Tysonin kanssa. Ei ollut ihan sitä millä sitä myytiin. Nyttemmin ehkä saattaisin uskaltautua sekaan.
2. Ulkomuistista sanoisin, että 90-luvun lopussa.
3. Nimi muuttui FFA:ksi ja muistelisin, että 2002 tai 2003 ajettiin viimeiset lähdöt.

http://rrtuloksia.suntuubi.com/?cat=903

Ök, jos viimenen FFA ajettiin syksyllä 2003 Motoparkissa, niin nopealla aika-ajo-listojen vertailulla ainakaan nämä kuskit eivät ajaneet SB tai 600B-kisoja (toki tuossa neljä Duksu-cup kuskia mukana):

Mikko   Akkanen   RaMK   Suzuki   FFA   01:57,84   4   107,35
Arto   Huiskonen   HelRC   Ducati   FFA   01:44,36   7   121,218
Jukka   Lempinen   HelRC   Suzuki   FFA   01:45,75   8   119,63
Riku   Mitrunen   ECR   Honda   FFA   01:39,51   8   127,127
Jari   Mäentausta   HelRC   Kawasaki   FFA   01:48,12   9   116,999
Jani   Partanen   HelRC   Ducati   FFA   01:42,13   5   123,862
Juha   Soppa   HelRC   Ducati   FFA   01:48,28   9   116,827
Seppo   Suikkanen   KarkMK   Ducati   FFA   01:51,24   3   113,724
Timo   Tammi   TMK   Suzuki   FFA   01:44,17   7   121,446
Jussi   Uskola   HelRC   Suzuki   FFA   01:38,53   3   128,397
Mika   Uusisilta   MRC   Kawasaki   FFA   01:48,11   3   117,012
Matti   Valtonen   MRC   Honda   FFA   01:41,09   5   125,137

Näyttää FFA-kuskeja olleen ruudukossa tuolloin, ennen luokan tappamista, melkein saman verran kuin YCC-kuskeja syksyllä 2013...

12-4 = 14?

Eikös BOTTia ajettu YCCn seassa? Mielestäni noi duksut on melko sama asia siinä suhteessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.09.13 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.09.13 - klo:13:15
Jarskalle tämmönen haaste että hyödyntäis tätä suuren suosion saavuttanutta foorumia elvyttämään takavuosien kisakiima takaisin. Tää sivusto pesee ainakin SRRA sivuston ihan mennen tullen. En nyt jaksa miettiä tarkemmin että miten, muttei siitä mulle mitään maksetakaan (ainakaan nyt tässä työnantajan toimistotuolilla)  :)

Webbisivuja tulee ja menee. Tein itse aikanani SRRA:n ensimmäiset (myöhemmin myös toiset) sivut vuonna 1999. Siihen saakka jokainen kuski itse soitti tai kirjeitse pyysi Moottoriliitosta ilmoittautumislomakkeen per kisa, jotka postasi tavallisella postilla takaisin. Mutta samaa mieltä että useamman vuoden SRRA:n sivujen pulssi on ollut tasainen viiva. Muutaman vuoden jaksoin itse ottaa omien kisojeni jälkeen tulokset excelissä disketillä ajanotosta, yöllä kotiin päästyäni nakuttelin verkkoon ja aamulla terhakkaana töihin.

Kisakiima ei vaan taida olla webbisivuista kiinni. MP:t oli muutaman vuoden  yleistä suosiotasoaan korkeammalla ja nyt ollaan palauduttu ns normitilanteeseen. Varmasti uusia ideoita ja ennenkaikkea tekijöitä kaivataan. Mutta Jukan huutelusta huolimatta ei hänenkään jakkaraansa kukaan ole halukas ottamaan. Liiton ja SRRA:n hommissa sama juttu. Naamat on samat kuin 10-12v sitten. Arvostelua riittää, mutta tulijaa ei.

Ei kannata nyt kiivastua, mutta jokusen vuoden kun itse olen mm SRRA:n hallituksessa korvauksetta omaa aikaa paljonkin uhrannut, niin olisipa edes 10% siitä energiasta mitä ihmiset käyttää netissä asiosta länkyttämiseen, oikeasti vapaaehtoistyönä liiton, SRRA:n, MP-Tuen, Orgin jne organisaatioiden käytössä, niin kovasti alkaisi tapahtua. Nykyihminen on vaan käsi ojossa vaatimassa punasta mattoa alle, mutta ei valmis itse pyytettömästi ja omaehtoisesti omaa kortta kekoon kantamalla saamaan asioita muuttumaan.

Edes lippumiehiä, saati pidemmän tähtäimen projektien vapaaehtoisia ei vaan löydy. Löytyskö täältä?

Aika hiljaista on odotella jatkajia kun palkkana on tarjota vittuilua. Itseäni motivoi alussa se, että sain persaukisena mahdollisuuden ajaa radalla maksutta ja samasta syystä intoa oli väsätä luokka pystyyn jossa itse pääsen ajamaan. Nyt kun tilanne on henkilökohtaisen talouden osalta vähän toisen ja leivän yläpuolelle saa tarjoiltua joskus muutakin kuin haituvilla varustetun ylähuulen, niin suurin palo vittuilu palkkana vääntämiseen alkaa hiipumaan.

Sinällään on ihan hupaisaa seurailla näitä erilaisia palautteita ja vaateita kuinka pitäisi saada sitä ja tätä ja kun katsoo ketkä vaativat, niin aika usein näppäimistön takaa löytää kaverin joka ei ole ensimmäistäkään kisaa ajanut tai ratatuomariksi tarjoutunut saati lainapaperiin nimeään piirtänyt. Toisaalta se on ihan luonnollista, sama kaava pätee muussakin elämässä ja lakerikenkämiehet ja isoissa hameissa kulkevat osaavat kyllä vaatia kuin nälkäiset lintulapset pesässään, mutta kun pitäisi vähän tehdäkin, niin jopas on kateissa se väki.

Moni on vaatinut aktiivisempaa sivuston päivitystä, mutta kun olen tarjonnut hommaa hoidettavaksi, niin jopas on hiljentynyt. Pitäisi varmaan alkaa jakamaan ilmaislippuja Tsiikin konserttiin tai mopomessuille niin jopa olisi jonoa pihassa, mutta niinhän ne eläimetkin toimivat, tyhmät kalastavat, opportunistit kärkkyvät valmiilla.

Itselleni kelpaa vallan mainiosti nykytilanteessa se, että joku muu järjestää kisat, itse kaivan kuvetta ja saavun valmiille ja lähden pois. Jos joku muu haluaa palata vanhaan ja hienoon, niin mailia vaan mulle ja lupaan kertoa kuinka homma hoidetaan ja siitä vaan toteuttamaan. Jos viivalle ei alkuun tule niin paljon kuin budjetoitu, niin omasta pussista vaan ja kuittaamaan alijäämä.

Naurattaa vieläkin luokat BoTT ja GP450. Kyllä riitti ideanikkaria kertomaan millaiset säännöt pitää olla, helvetillistä vääntöä ja kääntöä millä vehkeellä ja millaisilla renkailla saa ajaa jne. Tulihan sinne BoTTiin parhaimmillaan kai kolme kuskia viivalle, GP450:iin kai kerran jopa yksi kuski. Oli vähän surkuhupaisaa teettää noihin palkintoja, niitä nyt riittää laatikkokaupalla tallin perällä ja tänä vuonna uusiokäytettiin niitä.

Paikkani siis edelleen vapaana ja kaikki innokkaat vaan jonoon. Jos ei minulle ilkeä laittaa pyyntöä, niin ry:n sivuilta löytyy hallituksen jäsenten tiedot, joten sinne vaan jollekin ja hoidetaan homma reilaan ja pääsee innokkain ja pätevin tekemään asiat just mieleisekseen. Älkää suuttuko, mutta en lopeta hengittämistäni odotellessa ilmoitusta ensimmäisestä kiinnostuneesta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.13 - klo:17:41
Mua on aina säälittäny ihmiset jotka valittaa vapaaehtoisduunareiden puutetta.

Meissä on yhteistä tuo säälin tunteminen. Itselläni se kohdistuu ihmisiin jotka neuvovat ja arvostelevat toisia ja kun heitä pyytää näyttämään mallia, niin ei siitä kyllä mitään tule. Näitä ihmisiä löytyy niin nyrkkeilykehien ulkopuolelta suu vaahdossa rääkymästä kuin netistä toisten suorituksia ruotimasta.

Jos tuo kommentti oli suunnattu tänne niin voin kertoa, ettei niin hirveästi enää ole kiinnostusta edes tuosta aiheesta valittaa, aiemmin kyllä, myönnän. Nyt voin kaivaa takataskua ja ostaa sitä mitä piti ennen tehdä itse, esimerkiksi linnunpönttöjä tai uistimia.

Minusta on ollut tosi mukavaa tänä kesänä:
a) käydä ajamassa kisat muiden järjestämissä tapahtumissa
b) nostaa hieman riskitasoa ja kokeilla ajaa sellaista vauhtia jota kuvittelen osaavani ajaa ja ajattelin tehdä sen nyt, niin ei mene vauhtitason mahdollinen kasvu sen uuden, joskus ilmestyvän mopon piikkiin ihan kokonaan.

Kuulostaa ikävältä, mutta viime aikoina ei ole vituttanut ollenkaan niin paljoa kuin edellisinä vuosina ja uskoisin, että tulevina vuosina vielä entistä vähemmän. Vuonna 2014 Jukka-setä ei ole enää pihatalkoita organisoimassa, pikkujouluja järjestelmässä ja luultavasti tulevina vuosina aika paljon vähemmän jotain osallistumistarroja jakamassa ja Moottoriliiton kanssa vääntämässä. Jos Suomesta loppuu kisat ja radat laitetaan kasvamaan kukkia, niin onhan tässä Euroopassa ratoja muuallakin, vaikka alkuun tuolla Viron puolella minne voi mennä mr Pennaa moikkaamaan.

Aika aikaansa kutakin. Oli kiva kokea kulttuurin rikkautta ja kivaa mölinää rappukäytävässä, seuraava naapuri asuu kauempana kuin mihin luoti vaakatasossa lentää. Seuraavan naapurin kanssa, hänet mahdollisesti tavatessani marjametsässä, voin kommunikoida suomeksi, jos haluan kommunikoida. Junassa istuvien ihmisten kanssa tulen jatkossakin toimeen eikä heidän keskustelunsa minua häiritse ja jos huutavat niin kovaa, että kantautuu korviini, laitan vähän kovemmalle autossa stereoita ja ongelma katoaa.

Mielestäni erään Martin tapa suhtautua moottoriurheiluun ei ollut lainkaan huonompi, ei ainakaan väärä. Ehkä tulevina vuosina otan hänestä vähän mallia ja kuuntelen entistä vähemmän muiden mielipiteitä, se rauhoittaa mieltä :)
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.13 - klo:17:45
Eikös BOTTia ajettu YCCn seassa? Mielestäni noi duksut on melko sama asia siinä suhteessa.

Kyllä. Jotta vertailu olisi oikeutettu, niin kaivapa tähän nyt sitten YCC:n osallistujamäärä vähennettynä lähtöihin osallistuneiden BoTT-kuskien määrällä ja vertaa lukua 8 siihen lukuun paljonko YCC:n kuskeja oli.

Voit myös verrata vuodelta 2003 olleiden luokkien osallistujamääriä tämän vuoden osallistujamääriin ja tehdä päätelmät oliko osallistujakato taantuman vai jonkun muun syytä. Itselläni ei ole valitettavasti nyt tuohon joutoaikaa, olettaisin sinulla olevan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.13 - klo:17:45
Eikös BOTTia ajettu YCCn seassa? Mielestäni noi duksut on melko sama asia siinä suhteessa.

Kyllä. Jotta vertailu olisi oikeutettu, niin kaivapa tähän nyt sitten YCC:n osallistujamäärä vähennettynä lähtöihin osallistuneiden BoTT-kuskien määrällä ja vertaa lukua 8 siihen lukuun paljonko YCC:n kuskeja oli.

Voit myös verrata vuodelta 2003 olleiden luokkien osallistujamääriä tämän vuoden osallistujamääriin ja tehdä päätelmät oliko osallistujakato taantuman vai jonkun muun syytä. Itselläni ei ole valitettavasti nyt tuohon joutoaikaa, olettaisin sinulla olevan.

Paljon mielenkiintoisempi spekulaatioiden aihe on se; johtuiko FFA:n kuolema siitä että se oli B-kuskien treenipaikka.
Vai olisiko FFA kuollut jopa aikaisemmin kuskien puutteeseen, ellei se olisi ollut B-kuskien treenipaikka.

Eli nyt 10 vuotta myöhemmin voisi pohtia sitä, kuinka moni YCC kuski pitäisi pahana asiana sitä että YCC:n ruudukossa olisi paljon enemmän kuskeja, vaikkakin B-kuskeja?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.13 - klo:18:44
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.13 - klo:17:45
Eikös BOTTia ajettu YCCn seassa? Mielestäni noi duksut on melko sama asia siinä suhteessa.

Kyllä. Jotta vertailu olisi oikeutettu, niin kaivapa tähän nyt sitten YCC:n osallistujamäärä vähennettynä lähtöihin osallistuneiden BoTT-kuskien määrällä ja vertaa lukua 8 siihen lukuun paljonko YCC:n kuskeja oli.

Voit myös verrata vuodelta 2003 olleiden luokkien osallistujamääriä tämän vuoden osallistujamääriin ja tehdä päätelmät oliko osallistujakato taantuman vai jonkun muun syytä. Itselläni ei ole valitettavasti nyt tuohon joutoaikaa, olettaisin sinulla olevan.

Paljon mielenkiintoisempi spekulaatioiden aihe on se; johtuiko FFA:n kuolema siitä että se oli B-kuskien treenipaikka.
Vai olisiko FFA kuollut jopa aikaisemmin kuskien puutteeseen, ellei se olisi ollut B-kuskien treenipaikka.

Eli nyt 10 vuotta myöhemmin voisi pohtia sitä, kuinka moni YCC kuski pitäisi pahana asiana sitä että YCC:n ruudukossa olisi paljon enemmän kuskeja, vaikkakin B-kuskeja?

Jos ihan puhtaasti omaa mielipidettäni kysytään yksityishenkilönä, niin mä tykkäisin lähdöstä jossa olisi Wehnä ja elintasopakolais-sami eturivissä ja sitten me muut kaikkien luokkien sekasotkut siellä sekaisin ja ruudut täynnä. Mutta tuota tuskin tulee koskaan tapahtumaan. Paras oppi tulee kun ajelee itseään parempiensa perässä (tuskin meistä monikaan oppisi edes kirjoittamaan omatoimisesti, paitsi Tarzan). Omat parhaat vääntöni näissä kuvioissa ovat olleet kun olen ajanut Wehnän kanssa kisaa niillä kikottimilla vuosi sitten Motoparkissa ja ne hetket jolloin ajan alitehoisella tyttöpyörällä tonnisten perässä, mutkissa ohi mennen, suorilla turpaan ottaen.

Ongelmaksi katsoisin sen, että aika hel***in monella on joku perkelee pakko olla olematta se viimeinen tai edes puolivälin kaveri. Noita tuloksia kun tuolta katsoo, niin jopa lahjattomuus palkitaan: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset

Sieltä sopii katsella mitä vauhtia ajoin "kisapyörälläni" muutaman sadan ratapäivän jälkeen ja verrata niitä nykyvauhteihin. Esim. koulutettavani, jolla tuskin on lähelläkään 100 ratapäivää, menee jo heittämällä 3-4 sekuntia kovempaa kuin mitä itse pääsin monen vuoden ja kolmen kisavuoden jälkeen omalla, vastaavallani. Jos pitää mainita kelle nostan hattua (tai kypärää) niin kyllä ne ovat Toni B:n ja Reijo P:n kaltaiset tyypit.

Minulla meni tänä vuonna rengaskuluihin reippaasti alle 1000 euroa (vuositasolla 3 euroa per päivä). En katsoisi sen olevan mitenkään ylivoimainen este. Jos Jumalaksi julistettaisiin, niin ainakin näihin meidän kisoihin, ehkä myös B-luokkien, tulisi rengassäännöt ja tyyliin maks 2 eturengasta + 4 takarengasta/kausi (treenirenkaat erikseen jos haluaa treenata) ja noilla sitten mentäisiin kausi läpi. Pahimmillaan on tullut nähtyä miten pari suurimmalla budjetilla olevaa kuskia vaihtaa kesken aika-ajon uuden renkaan taakse. Onko siinä nyt oikeasti paskankaan järkeä polttaa tonnikaupalla rahaa jotta pääsee kymmenyksen nopeammin? Mopo on lähtenyt käsistä kuluissa ja sen mopon palauttamiseen kaivataan Urkkia, ei eduskuntaa. Päättäväksi tahoksi tarvitaan joku tyyppi jolla on munaa sanoa miten tästä eteenpäin mennään jotta tätä pystyy ihan tavallinen palkansaajakin harrastamaan, muutoin tämä koko paska kuihtuu samaan mahdottomuuteen kuin joku aika sitten autopuolella GP-luokka jossa 0,5 miljoonan euron autoilla ajoi muutama rahamies (heitä yhtään sen enempää dissaamatta, sanoisin, etteivät enää huippu-urheilijoilta näyttäneet sen enempää naaman kuin hetunkaan perusteella).

Ja loppuun lupaus. Siinä vaiheessa jos keikun siellä ykköspaikalla podiumilla vähän turhan usein pilaamassa muiden voittamisen iloa, niin ajelen tuolla Soilin pyörällä kisani (luokan vaihto ei nappaa) ja jos silläkin menen liian lujaa, niin kai tuollaisen CBR 125:n saa ostettua ja jos sillä vielä podiumille noustaan niin sitten hävettää kyllä muiden puolesta.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

Mukavasti on ketjuun tullut tietoa YCC:tä edeltävästä aikakaudesta. Kiitos siitä.

Heitelkää vielä niitä suosion lisäämisideoita. Jo esiintullut ajatus b-porukan osallistumismahdollisuudesta on mielestäni enempi hyvä vaikka siinä on huonojakin puolia. Alastarossa kärkipojat sai mitata taitojaan Heliä vastaan ja meillä tarkkailijoilla oli kovasti mielipiteitä asiasta.

Ajatukseni eri luokkien pistelaskusta ei ole saanut kovin paljoa kannatusta, mutta taidanpa silti ensivuonna kerätä tietoa kalustoista ja kuljettajista ja pitää omaa epävirallista kirjanpitoa. Ainakin lasken kuka on kovin Naawaparroista ja sen hang around -jäsenistä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:20:50
Ongelmaksi katsoisin sen, että aika hel***in monella on joku perkelee pakko olla olematta se viimeinen tai edes puolivälin kaveri. Noita tuloksia kun tuolta katsoo, niin jopa lahjattomuus palkitaan: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset

Jos Jumalaksi julistettaisiin, niin ainakin näihin meidän kisoihin, ehkä myös B-luokkien, tulisi rengassäännöt ja tyyliin maks 2 eturengasta + 4 takarengasta/kausi (treenirenkaat erikseen jos haluaa treenata) ja noilla sitten mentäisiin kausi läpi.

Toisaalta, aivan samat "ongelmat" ovat olleet vuodesta ja luokan nimestä riippumatta.
Ja jos niitä välttämättä haluaa pitää ongelmina, niin miten olisi esim kannustuspalkinto YCC:n kolmelle viimeiselle: Ilmainen osallistuminen seuraavaan YCC-kisaan? Eikö joku tuollainen olisi YYC-hengen mukainen hyvinkin pitkälle?

Kolikollahan on aina kaksi puolta. Kuinka monta todellista ongelmaa tuo rengassääntö todellisuudessa ratkaisisi? Ja loisiko se uusia ongelmia. Kalusto ja renkaat ei loppujen lopuks näissä vauhdeissa ole se ratkaiseva tekijä, vaan kuski.
Jos kuskien itsensätoteuttamismahdollisuuksia rajoitetaan esim rengassäännöllä, niin voihan olla että joku heittää hanskat tiskiin sen takia että ei voi enää tuhlata rahojaan renkaisiin.
Ja esim mitä järkeä on pakottaa joku ihan eniten kaahaava touho ajamaan paskoilla renkailla (kun se on kummiskin raiskannut kaikki renkaat vituiks heti alkukaudesta) ja vaarantamaan itsensä ja muut. Kun ei sitä järkeä kummiskaan sinne touhon kaaliin saa sillä rengassäännöllä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Streethawk

Lisääkö vai vähentääkö kerhokisat YCC:n suosiota? Onko kerhokisoja jo liikaa, että porukka ajaa kisakauden lähinnä vain siellä? Olisiko ideaa olla vain yksi kerhokisa kaudessa ja se heti alkukaudesta. Näin ehkä syttyisi kipinä kisaamiseen ja lähtisi sitten mukaan YCC:hen tai muihin virallisiin kilpailuluokkiin.

Itse uskon myös, että tämän hetkinen taloustilanne on suuri syy vähäisiin osallistujiin.

Powered by EzPortal