Ketjunsäätö pulikat

Aloittaja jarska, 17.09.13 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden  huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden  huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.

Uudet ketjut kun vaihtaa, jos ei välityksien kanssa pelaa niin kerran tarttee yleensä säätää ja sekin ekana päivänä tai päivän jälkeen. Ainakin näin kun vaihtaa uudet ketjut joka talvi...

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.09.13 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden  huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.

Uudet ketjut kun vaihtaa, jos ei välityksien kanssa pelaa niin kerran tarttee yleensä säätää ja sekin ekana päivänä tai päivän jälkeen. Ainakin näin kun vaihtaa uudet ketjut joka talvi...

Suoritettuani viimeisimmän perusteelisen hiekkakylvyn (12.6.), vaihdettiin uudet. Nyt ajettu ~100 kierrosta sen jälkeen. Pitääkin tarkastaa ennen kun menee radalle perjantaina. Hyvä kun tuli puheeks tämäkin.

Kiittää hän!

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.09.13 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden  huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.

Uudet ketjut kun vaihtaa, jos ei välityksien kanssa pelaa niin kerran tarttee yleensä säätää ja sekin ekana päivänä tai päivän jälkeen. Ainakin näin kun vaihtaa uudet ketjut joka talvi...

Suoritettuani viimeisimmän perusteelisen hiekkakylvyn (12.6.), vaihdettiin uudet. Nyt ajettu ~100 kierrosta sen jälkeen. Pitääkin tarkastaa ennen kun menee radalle perjantaina. Hyvä kun tuli puheeks tämäkin.

Kiittää hän!

Kannattaa sitä kireyttä tarkastella ainakin joka renkaan vaihdon yhteydessä. Säätää ainakin itellä tarvii tosi harvoin.

wehna

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.

Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa.

Juu ihan hyvät ne on säätöpalat on, mutta lähinnä se, että ne pysyisi siinä omilla paikoillaan (ei asfaltilla, siinä ne pysyy kyllä) olisi kiva feature... Eli mitä vähemmän siinä on ylimäärisia irto-osia sitä parempi.
Tuossa Fast Frankin systeemissä jopa mutteri on valmiiksi paikoillaan.

Joo tuota pyörän vaihtoa on meillä mietitty ilta jos toinenkin tässä vuosien saatossa. Jossain vaiheessa kehittely pysähtyin kun säännöt kielsivät ketjunkiristimien vaihdon.

Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.

Me olemme sitä mieltä että takapukilla on paras vaikutus pyörän vaihdon onnistumiseen. Paikallaan pysyvät holkit ovat toinen tosi merkittävä apu. Irto-osat on pieni harmi, mutta niiden kanssa oppii elämään kun on oikea työskentelytekniikka.

Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi :)

https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden  huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.

Joo, kyllä mä olen välillä aina ketjuja pessyt, rasvannut ja säätänyt :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.

Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa.

Juu ihan hyvät ne on säätöpalat on, mutta lähinnä se, että ne pysyisi siinä omilla paikoillaan (ei asfaltilla, siinä ne pysyy kyllä) olisi kiva feature... Eli mitä vähemmän siinä on ylimäärisia irto-osia sitä parempi.
Tuossa Fast Frankin systeemissä jopa mutteri on valmiiksi paikoillaan.

Joo tuota pyörän vaihtoa on meillä mietitty ilta jos toinenkin tässä vuosien saatossa. Jossain vaiheessa kehittely pysähtyin kun säännöt kielsivät ketjunkiristimien vaihdon.

Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.

Me olemme sitä mieltä että takapukilla on paras vaikutus pyörän vaihdon onnistumiseen. Paikallaan pysyvät holkit ovat toinen tosi merkittävä apu. Irto-osat on pieni harmi, mutta niiden kanssa oppii elämään kun on oikea työskentelytekniikka.

Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi :)

https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do

Jos on olemassa ideoita/tupakki askin kanteen piirrettyä luonnosta niin heitä viestiä tulemaan jos apu 3D-mallinnuksessa auttaa etiä päin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Me olemme sitä mieltä että takapukilla on paras vaikutus pyörän vaihdon onnistumiseen. Paikallaan pysyvät holkit ovat toinen tosi merkittävä apu. Irto-osat on pieni harmi, mutta niiden kanssa oppii elämään kun on oikea työskentelytekniikka.

Nyt sit vaan se opetusvideo, niin voin talven treenata ja ens kaudella rengas vaihtuu nopeemmin kun kerkee lämppärit laittaa...

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi :)

video poistettu

Joo, sitten kun ens kauden jälkeen siirryn nordic superbikeihin, niin laitetaan tommonen... :D

jarska

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.

Jep, on se tarkka mallata paikoilleen, mut ei mitenkään ylivoimainen.
Mä taas tykkään mieluummin tähdätä kun keräillä putoavia osia.
Kokeilin laittaa takarenkaan alle sopivan kokoisen puupalikan niin akseli menee paljon helpommin paikoilleen.

wehna

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:02
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.

Jep, on se tarkka mallata paikoilleen, mut ei mitenkään ylivoimainen.
Mä taas tykkään mieluummin tähdätä kun keräillä putoavia osia.
Kokeilin laittaa takarenkaan alle sopivan kokoisen puupalikan niin akseli menee paljon helpommin paikoilleen.

Jep, näin on.
Puupalikka on myös hyvä.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

tonibergholm

Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D

jarska

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:22:17
Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D

Takarenkaan kohdistuksessa apunani on tarkasti mitoitettu pulikka vuorijalavaa (Ulmus glabra).

wehna

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:22:17
Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D

Takarenkaan kohdistuksessa apunani on tarkasti mitoitettu pulikka vuorijalavaa (Ulmus glabra).

Hienoa kun joku ymmärtää laatua ja kaikki on niin viimeisen päälle mietitty :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:22:17
Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D

Takarenkaan kohdistuksessa apunani on tarkasti mitoitettu pulikka vuorijalavaa (Ulmus glabra).

Hienoa kun joku ymmärtää laatua ja kaikki on niin viimeisen päälle mietitty :)

Kaikki muu paitsi ajaminen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:57
Kaikki muu paitsi ajaminen.

Veikkaisin että kyllä sekin. Sepä siinä vikana onkin...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal