Ketjunsäätö pulikat

Aloittaja jarska, 17.09.13 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.

Duelilta, Lightech?
Paikallinen edustaja kyllä kertoi ettei Lightech kuulu Duelin valikoimaan, muuten olisin sitä kautta ostanut itekki.

wehna

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.13 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.

Duelilta, Lightech?
Paikallinen edustaja kyllä kertoi ettei Lightech kuulu Duelin valikoimaan, muuten olisin sitä kautta ostanut itekki.

Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: wehna - 19.09.13 - klo:19:09
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.

Ok, eli ne on vaan pelkät säätöpulikat, ilman mitään runkoa?
En löytäny kuuklella kuvia moisista, enkä kyllä firmaakaan.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.

Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.

Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.

Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?

slowrider

Ei kai nyt vakiosäätöpalikoiden paikallaanpysyminen ja toiseen kiinteästi tuleva mutteri nyt olisi mikään amerikantemppu tehdä ilman tota lightechin osaakaan? tyyliin kiilapultilla/tangoilla ruuvarilla palikka paikalleen  ja mutteriin hitsattu neliöprikka mikä kiinnitetään vakioon säätöpulikkaan confused_thinking

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: wehna - 19.09.13 - klo:19:09
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.

Jaa... mä en ole koskaan ollut niin tarkka noista merkeistä, mutta Denso on jotenkin kivan kuuloinen merkki. Toimivat kuitenkin tai ainakin tuntuu siltä. Noiden asentamisen jälkeen kierrosajat tippuivat n. 4,5 sek ja oma ennätyskin toista sekuntia, joten ei paha ostos. Asensin muuten itse, joten en ole mikään ihan arkajalka kun ajoinkin vielä sen jälkeen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.

Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.

Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.

Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?

Pari M5 kierrettä haarukan alapintaan samoille kohdille kuin on  alkup. säätöpala.
Ja siihen kiinni L-muotonen profiili (alum/muovi) kohdalle josta L-sakara tukis kiinteätä holkkia?
Tuohan olis helppo toteuttaa, ainut kyssäri tulis mieleen että uskaltaisko porata reikiä haarukkaan??

Nii, ja mitotus on myös vähän hankalaa, saattaa olla isojakin eroja holkkien ulkohalkasijoissa.
Eli nuo pitäis kait tehdä  pyöräkohtasesti...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.

Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.

Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.

Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?

Pari M5 kierrettä haarukan alapintaan samoille kohdille kuin on  alkup. säätöpala.
Ja siihen kiinni L-muotonen profiili (alum/muovi) kohdalle josta L-sakara tukis kiinteätä holkkia?
Tuohan olis helppo toteuttaa, ainut kyssäri tulis mieleen että uskaltaisko porata reikiä haarukkaan??

Nii, ja mitotus on myös vähän hankalaa, saattaa olla isojakin eroja holkkien ulkohalkasijoissa.
Eli nuo pitäis kait tehdä  pyöräkohtasesti...

Samoja mietteitä. Miten lie kierteiden/kannakkeiden keston, kun päälle heitellään se n. 15kg takavanne kerran tai pari per ratapäivä? Takahaarukan sivupintaan kiinnitettynä vois kai kiinnitys kestää vähän paremmin, mutta kannakkeita ei kuitenkaan mahdu tekemään kovin paksusta materiaalista.

Hyvän jos tekisi, niin koneistaisi tuon tuen takajarrun kannakkeeseen valmiiksi. Kannake on kuitenkin kiinnitykseltään ainakin Yamahassa helposti tuettavissa tukevasti takahaarukkaan tai vaihtoehtoisesti ketjunkiristimeen. Jäisi jarrukin rengasta vaihtaessa paikalleen eikä tarttis ihan niin paljon kiroilla satulan paikalleen saamista. Vetopakan puolella pääsee hommassa helpommalla kun ei tarvitse niin kauas haarukasta tukea rakentaa.

Brembolla olis noita takajarrun kannakkeita tarjolla, mutteivät nuokaan taida vannetta kannatella. Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?

tonibergholm

buimurissa onneksi takajarru on kiinni takahaarukassa olevassa kiskossa ja ei ole ongelma renkaanvaihdossa.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 20.09.13 - klo:16:23
buimurissa onneksi takajarru on kiinni takahaarukassa olevassa kiskossa ja ei ole ongelma renkaanvaihdossa.

^^^ Heh, Juuri SE tieto mitä irtosatulan omaava tarvii...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:17
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti.  :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:16:48
^^^ Heh, Juuri SE tieto mitä irtosatulan omaava tarvii...

Juu, noita tommosia saa edullisesti kaupasta ;)

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.09.13 - klo:16:49
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:17
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti.  :D

Vastaava setti kuin Toni tuolla ekalla sivulla linkitti. Ei nyt ihan sitä mitä oli mielessä, helpottais ilmeisesti lähinnä jarrusatulan kanssa pelaamista.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:57
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.09.13 - klo:16:49
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:17
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti.  :D

Vastaava setti kuin Toni tuolla ekalla sivulla linkitti. Ei nyt ihan sitä mitä oli mielessä, helpottais ilmeisesti lähinnä jarrusatulan kanssa pelaamista.
Jarrusatulalle kannattaa tehdä tällainen tappi. Helpottaa kummasti renkaanvaihtoa, kun satula pysyy paikallaan.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal