Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Ketjunsäätö pulikat  (Luettu 39472 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #45 : 19.09.13 - klo:18:34 »
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.09.22 - klo:18:56
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #46 : 19.09.13 - klo:18:56 »
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.

Duelilta, Lightech?
Paikallinen edustaja kyllä kertoi ettei Lightech kuulu Duelin valikoimaan, muuten olisin sitä kautta ostanut itekki.

Poissa wehna

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 39
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 344
  • Paikkakunta: Konnevesi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.02.21 - klo:13:14
  • S1000RR
    • #42
    • www.kvr.fi
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 713
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #47 : 19.09.13 - klo:19:09 »
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.

Duelilta, Lightech?
Paikallinen edustaja kyllä kertoi ettei Lightech kuulu Duelin valikoimaan, muuten olisin sitä kautta ostanut itekki.

Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.09.22 - klo:18:56
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #48 : 19.09.13 - klo:19:23 »
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.

Ok, eli ne on vaan pelkät säätöpulikat, ilman mitään runkoa?
En löytäny kuuklella kuvia moisista, enkä kyllä firmaakaan.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #49 : 19.09.13 - klo:19:30 »
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.

Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.

Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.

Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 58
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1510
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.09.22 - klo:22:01
  • BMW S1000RR -12, R6 -06,08,08,14, RC390 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 618
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #50 : 19.09.13 - klo:19:55 »
Ei kai nyt vakiosäätöpalikoiden paikallaanpysyminen ja toiseen kiinteästi tuleva mutteri nyt olisi mikään amerikantemppu tehdä ilman tota lightechin osaakaan? tyyliin kiilapultilla/tangoilla ruuvarilla palikka paikalleen  ja mutteriin hitsattu neliöprikka mikä kiinnitetään vakioon säätöpulikkaan confused_thinking

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #51 : 19.09.13 - klo:20:32 »
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.

Jaa... mä en ole koskaan ollut niin tarkka noista merkeistä, mutta Denso on jotenkin kivan kuuloinen merkki. Toimivat kuitenkin tai ainakin tuntuu siltä. Noiden asentamisen jälkeen kierrosajat tippuivat n. 4,5 sek ja oma ennätyskin toista sekuntia, joten ei paha ostos. Asensin muuten itse, joten en ole mikään ihan arkajalka kun ajoinkin vielä sen jälkeen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa MarkoL

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 6
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 277
  • Paikkakunta: Vaajakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.06.20 - klo:19:46
  • Kawasaki ZX10R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 179
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #52 : 20.09.13 - klo:14:08 »
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.

Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.

Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.

Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?

Pari M5 kierrettä haarukan alapintaan samoille kohdille kuin on  alkup. säätöpala.
Ja siihen kiinni L-muotonen profiili (alum/muovi) kohdalle josta L-sakara tukis kiinteätä holkkia?
Tuohan olis helppo toteuttaa, ainut kyssäri tulis mieleen että uskaltaisko porata reikiä haarukkaan??

Nii, ja mitotus on myös vähän hankalaa, saattaa olla isojakin eroja holkkien ulkohalkasijoissa.
Eli nuo pitäis kait tehdä  pyöräkohtasesti...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #53 : 20.09.13 - klo:16:17 »
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.

Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).

On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.

Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.

Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.

Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?

Pari M5 kierrettä haarukan alapintaan samoille kohdille kuin on  alkup. säätöpala.
Ja siihen kiinni L-muotonen profiili (alum/muovi) kohdalle josta L-sakara tukis kiinteätä holkkia?
Tuohan olis helppo toteuttaa, ainut kyssäri tulis mieleen että uskaltaisko porata reikiä haarukkaan??

Nii, ja mitotus on myös vähän hankalaa, saattaa olla isojakin eroja holkkien ulkohalkasijoissa.
Eli nuo pitäis kait tehdä  pyöräkohtasesti...

Samoja mietteitä. Miten lie kierteiden/kannakkeiden keston, kun päälle heitellään se n. 15kg takavanne kerran tai pari per ratapäivä? Takahaarukan sivupintaan kiinnitettynä vois kai kiinnitys kestää vähän paremmin, mutta kannakkeita ei kuitenkaan mahdu tekemään kovin paksusta materiaalista.

Hyvän jos tekisi, niin koneistaisi tuon tuen takajarrun kannakkeeseen valmiiksi. Kannake on kuitenkin kiinnitykseltään ainakin Yamahassa helposti tuettavissa tukevasti takahaarukkaan tai vaihtoehtoisesti ketjunkiristimeen. Jäisi jarrukin rengasta vaihtaessa paikalleen eikä tarttis ihan niin paljon kiroilla satulan paikalleen saamista. Vetopakan puolella pääsee hommassa helpommalla kun ei tarvitse niin kauas haarukasta tukea rakentaa.

Brembolla olis noita takajarrun kannakkeita tarjolla, mutteivät nuokaan taida vannetta kannatella. Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?

Poissa tonibergholm

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 31
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 288
  • Ikä: 45
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.07.18 - klo:14:50
  • BMW S1000RR -12
    • YCC/SBB 87
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 741
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #54 : 20.09.13 - klo:16:23 »
buimurissa onneksi takajarru on kiinni takahaarukassa olevassa kiskossa ja ei ole ongelma renkaanvaihdossa.

Poissa MarkoL

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 6
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 277
  • Paikkakunta: Vaajakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.06.20 - klo:19:46
  • Kawasaki ZX10R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 179
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #55 : 20.09.13 - klo:16:48 »
buimurissa onneksi takajarru on kiinni takahaarukassa olevassa kiskossa ja ei ole ongelma renkaanvaihdossa.

^^^ Heh, Juuri SE tieto mitä irtosatulan omaava tarvii...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 892
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.03.22 - klo:19:34
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 22
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #56 : 20.09.13 - klo:16:49 »
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti.  :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa tonibergholm

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 31
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 288
  • Ikä: 45
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.07.18 - klo:14:50
  • BMW S1000RR -12
    • YCC/SBB 87
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 741
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #57 : 20.09.13 - klo:16:49 »
^^^ Heh, Juuri SE tieto mitä irtosatulan omaava tarvii...

Juu, noita tommosia saa edullisesti kaupasta ;)

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #58 : 20.09.13 - klo:16:57 »
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti.  :D

Vastaava setti kuin Toni tuolla ekalla sivulla linkitti. Ei nyt ihan sitä mitä oli mielessä, helpottais ilmeisesti lähinnä jarrusatulan kanssa pelaamista.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 892
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.03.22 - klo:19:34
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 22
Vs: Ketjunsäätö pulikat
« Vastaus #59 : 20.09.13 - klo:17:00 »
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti.  :D

Vastaava setti kuin Toni tuolla ekalla sivulla linkitti. Ei nyt ihan sitä mitä oli mielessä, helpottais ilmeisesti lähinnä jarrusatulan kanssa pelaamista.
Jarrusatulalle kannattaa tehdä tällainen tappi. Helpottaa kummasti renkaanvaihtoa, kun satula pysyy paikallaan.
http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/osat/2012-01-04-271.jpg
Ketjunsäätö pulikat
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020