R1 ja R6 etujarrusatuloiden (ei radiaali) erot

Aloittaja pr7, 12.09.13 - klo:08:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pr7

Huomenta.

Onko mitä eroa satuloissa ja niiden tehossa (ei radiaali).
Tarkoitus olisi päivittää FZR:n jarruja lähemmäs tätä päivää ja R6:n satuloita saisi kohtuu halvalla. Nykyinen pulttien väli 100mm joka nähtävästi on sama kuin em. satuloissa.
Pyörän ja kuskin yhteispaino on yli 300kg, onko ideoita miten muuten saisi jarruja paremmiksi ?
Nykyisiin satuloihin ei saa racepaloja (tai en ainakaan ole löytänyt) joten halpissinttereillä ollaan menty.
Pääsylkäksi olen ajatellut Aprilian Bremboa (2002) joita saa halvalla eBaysta.

Petri

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 12.09.13 - klo:08:14
Huomenta.

Onko mitä eroa satuloissa ja niiden tehossa (ei radiaali).
Tarkoitus olisi päivittää FZR:n jarruja lähemmäs tätä päivää ja R6:n satuloita saisi kohtuu halvalla. Nykyinen pulttien väli 100mm joka nähtävästi on sama kuin em. satuloissa.
Pyörän ja kuskin yhteispaino on yli 300kg, onko ideoita miten muuten saisi jarruja paremmiksi ?
Nykyisiin satuloihin ei saa racepaloja (tai en ainakaan ole löytänyt) joten halpissinttereillä ollaan menty.
Pääsylkäksi olen ajatellut Aprilian Bremboa (2002) joita saa halvalla eBaysta.

Petri

Moikka,

En kyllä tiedä R1 vs R6 satuloiden eroja. Itselläni on R6 satulat (vuosimallia en osaa sanoa. Veikkaisin -06 tai uudemmat) ja ovat hyvät. Kovasti niitä on myös kehuttu.
Mutta tuo combo vaikuttaa oikein hyvältä! Muista vielä teräspunosletkut.

edit. onko niissä sittenkin samat satulat?

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 12.09.13 - klo:08:14
Huomenta.

Onko mitä eroa satuloissa ja niiden tehossa (ei radiaali).
Tarkoitus olisi päivittää FZR:n jarruja lähemmäs tätä päivää ja R6:n satuloita saisi kohtuu halvalla. Nykyinen pulttien väli 100mm joka nähtävästi on sama kuin em. satuloissa.
Pyörän ja kuskin yhteispaino on yli 300kg, onko ideoita miten muuten saisi jarruja paremmiksi ?
Nykyisiin satuloihin ei saa racepaloja (tai en ainakaan ole löytänyt) joten halpissinttereillä ollaan menty.
Pääsylkäksi olen ajatellut Aprilian Bremboa (2002) joita saa halvalla eBaysta.

Petri

Taitaa olla kuule samat puristimet alapäässä.

Halvimpia tuntuman lisääjiä on jarrupalat, teräspunosletkut sekä radiaali pääsylinteri.

Tuolta kannattaa käydä vertailemassa varaosanumeroita tarkemmin, niin pääsee jyvälle onko mahdollisesti samat puristimet kyseessä:

http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/yamaha-online-catalogue/index.aspx
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

slowrider

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.09.13 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: pr7 - 12.09.13 - klo:08:14
Huomenta.

Onko mitä eroa satuloissa ja niiden tehossa (ei radiaali).
Tarkoitus olisi päivittää FZR:n jarruja lähemmäs tätä päivää ja R6:n satuloita saisi kohtuu halvalla. Nykyinen pulttien väli 100mm joka nähtävästi on sama kuin em. satuloissa.
Pyörän ja kuskin yhteispaino on yli 300kg, onko ideoita miten muuten saisi jarruja paremmiksi ?
Nykyisiin satuloihin ei saa racepaloja (tai en ainakaan ole löytänyt) joten halpissinttereillä ollaan menty.
Pääsylkäksi olen ajatellut Aprilian Bremboa (2002) joita saa halvalla eBaysta.

Petri

Moikka,

En kyllä tiedä R1 vs R6 satuloiden eroja. Itselläni on R6 satulat (vuosimallia en osaa sanoa. Veikkaisin -06 tai uudemmat) ja ovat hyvät. Kovasti niitä on myös kehuttu.
Mutta tuo combo vaikuttaa oikein hyvältä! Muista vielä teräspunosletkut.

edit. onko niissä sittenkin samat satulat?

Tässähän kysyttiin noista vanhanmallin satuloista ;) -06 satulat vaatii jo keulan vaihdon FZR jammuun

pr7

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.09.13 - klo:09:14

Tässähän kysyttiin noista vanhanmallin satuloista ;) -06 satulat vaatii jo keulan vaihdon FZR jammuun

Juu, nimenomaan ei radiaaleja koska ne on kielletty classic säännöissä (satulat sekä pääsylkkä) samoin upsidedown keula on kielletty.
Joten jotkut satulat pitäisi saada mihin saisi kunnon palat, habahan tietty noilla kasvaa jos haluaa asiaa positiivisesti ajatella.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.09.13 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: pr7 - 12.09.13 - klo:08:14
Huomenta.

Onko mitä eroa satuloissa ja niiden tehossa (ei radiaali).
Tarkoitus olisi päivittää FZR:n jarruja lähemmäs tätä päivää ja R6:n satuloita saisi kohtuu halvalla. Nykyinen pulttien väli 100mm joka nähtävästi on sama kuin em. satuloissa.
Pyörän ja kuskin yhteispaino on yli 300kg, onko ideoita miten muuten saisi jarruja paremmiksi ?
Nykyisiin satuloihin ei saa racepaloja (tai en ainakaan ole löytänyt) joten halpissinttereillä ollaan menty.
Pääsylkäksi olen ajatellut Aprilian Bremboa (2002) joita saa halvalla eBaysta.

Petri

Moikka,

En kyllä tiedä R1 vs R6 satuloiden eroja. Itselläni on R6 satulat (vuosimallia en osaa sanoa. Veikkaisin -06 tai uudemmat) ja ovat hyvät. Kovasti niitä on myös kehuttu.
Mutta tuo combo vaikuttaa oikein hyvältä! Muista vielä teräspunosletkut.

edit. onko niissä sittenkin samat satulat?

Uudemmissa radiaalijarruisissa Rytkösissä on 6-mäntäiset ja kutosessa taas nelimäntäiset puristimet. Tämä(kään) tosin ei auta alkuperäistä kysyjää millään tapaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Kassu389

12.09.13 - klo:21:51 #6 Viimeisin muokkaus: 12.09.13 - klo:22:09 käyttäjältä Kassu389
Lainaus käyttäjältä: pr7 - 12.09.13 - klo:09:30
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.09.13 - klo:09:14

Tässähän kysyttiin noista vanhanmallin satuloista ;) -06 satulat vaatii jo keulan vaihdon FZR jammuun

Juu, nimenomaan ei radiaaleja koska ne on kielletty classic säännöissä (satulat sekä pääsylkkä) samoin upsidedown keula on kielletty.
Joten jotkut satulat pitäisi saada mihin saisi kunnon palat, habahan tietty noilla kasvaa jos haluaa asiaa positiivisesti ajatella.
Mulla on FZ-Jammussa vanhemmat Brembon nelimäntäiset satulat ( Monet Apriliat, Ducatit jne...) sekä Brembon pääsylkkä (psc16), ovat sääntöjen mukaiset eikä tullu kalliiksikaan kun ostin purkaamolta.
Satuloiden kiinnitykseen Janne Leiman teki sovituspalat, samalla vaihtui jarrulevyt 320 millisiin, etuvanne on kuussatasen Suzukin.
RReisinkipaloja löytyy ja malmikasa pysähtyykin ihan kohtuullisesti tuolla kokoonpanolla.  :)

Edit: Sullahan on noi jarruosat Millessä, en kattonu profiilia ollenkaan kun aloin rustata vastausta. 
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

pr7

Lainaus käyttäjältä: Kassu389 - 12.09.13 - klo:21:51

Mulla on FZ-Jammussa vanhemmat Brembon nelimäntäiset satulat ( Monet Apriliat, Ducatit jne...) sekä Brembon pääsylkkä (psc16), ovat sääntöjen mukaiset eikä tullu kalliiksikaan kun ostin purkaamolta.
Satuloiden kiinnitykseen Janne Leiman teki sovituspalat, samalla vaihtui jarrulevyt 320 millisiin, etuvanne on kuussatasen Suzukin.
RReisinkipaloja löytyy ja malmikasa pysähtyykin ihan kohtuullisesti tuolla kokoonpanolla.  :)

Edit: Sullahan on noi jarruosat Millessä, en kattonu profiilia ollenkaan kun aloin rustata vastausta.

Huomenta.

Jos R6:n satulat ei käy niin täytyy hommata Aprilian Brembot ja teettää niihin palikat. FZR:n jarrulevyt ovat 320mm joten pitäisi onnistua helposti.
Brembon pääsylkkä pitää joka tapauksessa hommata.
Kävin testaamassa Apriliaa radalla ja onhan sen jarrut ihan eri planeetalta verrattuna FZR.

Petri

Fasu

Fazer tonnisesta vois myös vilkasta jos menis vaikka heittämällä paikalleen. Paloja niihin on tarjolla moneen lähtöön ja tuntuma / pito oli hyvä ainakin alkuperäisillä sinttereillä.
VV

Powered by EzPortal