Ketju 525 vs ratas 520

Aloittaja MarkoL, 20.09.13 - klo:14:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarkoL

Tämmönen tuli mieleen triviana.

Eli se vakioketju kun on 525, niin mitäpä tapahtuis jos takarattaana oliskin 520?

Eli liikkuuko ketju liikaa sivuttain jos variaationa olis ketju+eturatas 525/takaratas 520?
Tai tulisiko siinä jotain muuta ongelmaa?

Eturatas520/ketju+takaratas525 yhdistelmä vois otta kiinni moottorin kupeisiin tai nopeusanturiin?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:14:21
Tämmönen tuli mieleen triviana.

Eli se vakioketju kun on 525, niin mitäpä tapahtuis jos takarattaana oliskin 520?

Eli liikkuuko ketju liikaa sivuttain jos variaationa olis ketju+eturatas 525/takaratas 520?
Tai tulisiko siinä jotain muuta ongelmaa?

Eturatas520/ketju+takaratas525 yhdistelmä vois otta kiinni moottorin kupeisiin tai nopeusanturiin?

Ainakini tuossa kohdistuu suurempi pintapaine rullaan kun ratas kapeampi, voi kulua nopeammin.

Toi alempi yhdistelmä taitaa olla mahdoton jos ratas on levempi mitä ketjun leveys?

MarkoL

Sama pintapaine kuitenkin tulis ketjulle olipa siellä 525 tai 520?
Vaikko sitten 525 heikompi kuin 520?
Noin niikuin teoriassa,JOS rullat olis yhtä leveitä???
Voiskohan tuo ohuempi ratas taittaa ketjun rullaa kun ketjun laitapalat olis kaukana
eikä siten tukis rattaan sivuihin yhtään?

Alempi vaihtoehto tarkemmin eli vain eturatas 520, ketju ja takaratas 525...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:16:37
Sama pintapaine kuitenkin tulis ketjulle olipa siellä 525 tai 520?
Vaikko sitten 525 heikompi kuin 520?
Noin niikuin teoriassa,JOS rullat olis yhtä leveitä???
Voiskohan tuo ohuempi ratas taittaa ketjun rullaa kun ketjun laitapalat olis kaukana
eikä siten tukis rattaan sivuihin yhtään?

Alempi vaihtoehto tarkemmin eli vain eturatas 520, ketju ja takaratas 525...

Jos takaratas kapeampi ketjulle enemmän pintapainetta. Pahempi kai toi että vain eturatas kapeampi, silloin vaikutus suurempi.
Noin niinkuin äkkiä ajateltuna.

Powered by EzPortal