Tavoitteet 2014

Aloittaja Jukka_R, 25.09.13 - klo:11:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Nyt kun omalta osalta kausi paketissa, niin hyvä katsoa miten se kausi meni tavotteiden suhteen. No hyvinhän se meni. Kohta 5 ei onnistunut ihan täydellisesti, mutta muuten heittämällä. Ensi vuodeksi sitten kovemmat tavoitteet  peukku_1

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.09.13 - klo:12:38
1. Saada kroppa siihen kuntoon että ylipäänsä kestää ajamista
2. Raapia jostain monta tonnia mopon korjaamiseen/huoltoon/ajokamoihin
3.Ajaa ensi kaudella

Jos nämä täyttyy niin sitten jatkoa

4. Saada kunto edes lähelle sitä mitä oli tänä kesänä. Toisinsanoen saada ajokunto sille tasolle että jaksaa ajaa täysiä settejä/päiviä
5. Oppia ajamaan/pysymään pystyssä
6. Kisata jossain luokassa

wbaum

16.09.14 - klo:10:32 #61 Viimeisin muokkaus: 16.09.14 - klo:10:33 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.13 - klo:18:42
ajoon:
-normiratapäivän nopean ryhmän ~keskikastia ilman järkyttäviä riskejä (tää varmaan aika kunnianhimoinen kun tän vuoden heinäkuussa ajettiin hidasta ryhmää) kemorassa, alastarossa, botnialla.
-ei tarvis kontata
-opetella vaihtamaan kumit

kunto:
-nostaa viitisen kiloo elopainoo, ~10 rasvoihin
-nostaa oma paino x kertaa tempauskyykyssä (x>0)
-vetää kymmenen leukaa 40kg lisäpainolla

Muistaa käyttää elämää omiin hedonistisiin seikkailuihin.
Kumit vaihtuu heittämällä, 1kpl konttauksia tuli omaa tyhmyyttä. Tahti sinänsä on ollut ihan kohtuullisesti kehittynyt, ei tunnu enää nopeessakaan olevan jaloissa jatkuvaan.

Kunto kävi keväällä lähes tavoitteissa, nytten hiukan huonompi ainakin painon osalta. Tempauskyykkyä en ole sitten alkukesän edes tehnyt... Leuat ei kovin kaukana varmaan ole tuosta, mutta kun ei niitä perusleukoja lisäpainoilla ole tehnyt, vaan varioinut aika rajusti. Noh, vuottahan on jäljellä ja tästä jouluun ole muutaku treeniä.

Ihan ok thou  airrev_1

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.09.13 - klo:12:15
Järjestyksessä:
- ostaa toiset vanteet
Pieleen meni - jäi ostamatta
- ostaa 5 uutta takarengasta ja 2 etusta
Pieleen meni - ostin kaks uutta takasta ja kaks etusta
- Ajaa koko YCC
Pieleen meni - ajoin kaks kisaa
- Sijoittua itseäni vanhempia paremmin (Ari ja Reijo)
Pieleen meni - hävisin kaikille
- Voittaa Jukka, Murmela, weeberi, Catti, app ja muutkin paitsi Teemu
pieleen meni - hävisin kaikille
- ajaa Kemora nopeemmin kuin jbp eli olla nopein k1-k4
Pieleen meni - ennätys ei parantunu ja Marko_ teki alittamattoman ajan

Kausi meni pieleen. YCC-järjestely-pelleily mitätöi kauden. Mitä järkeä on viedä harrastajaluokka naapurimaahan ? Onko 7 kierroksen kisa kisa ollenkaan ? Onneksi pari järjestäjää huomioi meidät harrastajatkin.
Oma ajo meni heti alkuun surkeasti. Kovin odotuksin lähdin Kemoraan parantamaan edellisen kauden 1.14 alitusta jopa 1.13 alle. Ei parantunu ja kisa meni penkin alle. Pyörän vikahan se, joten ajatukset uuden hankintaan ja ajelin susukilla terapiaa. Loppujen lopuksi hankin r1:sen huomatakseni ettei vika ollutkaan pyörässä.
Ens kaudelle nöyremmin ja painopiste treenaamiseen, kerhokisoihin ja Kemoran kisaan.


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.13 - klo:18:58
Kuntoilutavotteita kun ovat muutkin kirjanneet, niin lisään omani. Nyt kun on "säädöt" pitkästä aikaa kohdallaan, olen jo aloittanut kestävyys- ja jonkun sortin kestovoimakuurin. Tavoite on suoriutua kohtuutasoisesta ultrasta läpi ennen kun lumet sulaa. Tulen sitten kyllä elvistelemään foorumilla aikanaan. Kusiaispesässä en pysty istumaan 24 h, kun on niin kylmä.

Päällimmäinen tavoite pysyä ehjänä, jotta saan nettotreenimäärät taas vakiintumaan 15+ h/vko. Hyvältä tuntuu nykyään kaikki tekeminen, kun RRaivoRRaittiina painan pitkin Lehmälohjan maastoja jaa asfaltteja. Niin kuin ennenkin, päätavoitteena ei ole mikään urheilullinen suorite, vaan mahdollisimman ankaran harjoittelun ylläpitäminen. Se on se juttu. Poikii mitä poikii, vammatkin otetaan vastaan, niin kuin on otettu tähänkin asti. Nyt kun juoksemaan ei enää pysty, ja tuo asfaltin hakkaava elementti on pois, lähinnä ööverkondis on se minkä kanssa elellään, ja sehän on jo tuttua.

Polkupyörään laitatin toiset vanteet, joissa nastat, kuin myös kikkariin hankin. Näillä kaatuilu tuskin ihan yhtä vaarallista kuin mopolla. Tuskin yhtä todennäköistäkään. Näkee keväällä mikä saldo.

Nyt salille.


Tavoitteista jäin minäkin, vaikka radalle niitä ei ollut. Kuntoilun suhteenkaan ei mennyt putkeen, kun piti avata loppusyksystä toiseen kertaan olkapää, ja pakkolepoa kevääseen.
Ulkoistin mopolla ajamisen kuitenkin kehityskelpoiselle kaverille, ja huomasin kesän alussa tavoitteen olevan SBA-luokassa. Siis mopon kuskilla, ei mopolla eikä minulla. Sowrider päättää nyt itse meneekä Aahan, ja miksei menisi.

Ajelin kesällä harvakseen muutamia ratapäiviä, ja en malttanut pysyä sitten kisoistakaan pois, ja yllätin itseni kesäkuussa jopa kohtuullisella sijoituksella YCC:ssa. 4 YCC-, ja 2 kerhokisastarttia tuli ajettua.

No olihan mulla yksi tavoite radallekin, ja sen kirjaan saman tien huumori-ketjuun. Pidempään harrastustani seuranneet tietävät miksi  :)

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 16.01.14 - klo:18:51
Ajaa ainakin 10 päivää enemmän kuin viimekaudella ja yrittää availla hiukan rauhallisemmin että toi eka tavoite olis mahdollista toteuttaa.

Ei aivan toteutunut tavoite ratapäivistä. Edellisenä vuotena 40 päivää mutta nyt vain jotain 20 päivää.
Siinä onnistuin etten kaatunut pyörän kanssa kertaakaan. Todella haastavaa oli opetella ajamaan tonnisella tuon 12R:n jälkeen.
- Alastarolla en päässyt sinuiksi ajamisen kanssa yhtään vaan ajo oli jäykkää ja väkinäistä yrittämistä murmispalm.
- Kemora alkoi sujua jollain tavoin kun jätin kellon pois ja keskityin vain ajamiseen, jopa kahvilanmutkakin alkoi mennä jollain tavalla läpi ilman taluttelua.
- Pärnussa sain Pennan Samilta paljon apuja ajamiseen ja siellä paransin aikaakin useita sekuntteja.
- Motopark on oma suosikkirata Pärnun rinnalla ja siellä ajo parani viimekesään reilusti.
- Botnialla ajoin niin vähän ja varovasti ettei siitä ole edes kommenttia heittää.

Kiitos kaikille ratatutuille mukavasta seurasta ja toivottavasti nähdään taas ensivuonna.




Jaria

LainaaPyörät on vaihtunu tiheään tahtiin Thundercatistä SV650:seen, mutta viimein tuo omaan, 194cm/90kg ruhoon käypänen pyörä löytyi, eli kilvellinen -04 R1 - siitäpä en sitten luovukkaan herkästi :) Radalla kävin pari kertaa viime kesänä muoviluodin ratapäivillä keskiryhmässä ja nyt talven aikana hankin kuljetuskalustoa ja varustetta tämän ekan kunnon ratailukauden kunniaksi. Noin 12 ratapäivää on jo varattuna ja lisää toki kaluston kestäessä ja budjetin niin salliessa.

Kadulla ajo vähenee koko ajan, eli ratailukärpänen on purrut pahasti. Kaikki rahat ja aika onkin sitten menny tähän :) Jos vaan oma kantti ja lelut kestää, niin tarkoitus olisi tänä kesänä päästä keskiryhmästä nopeaan.

Vainiin - no ei menny kyl sinnepäinkään. Ratapäiviä tuli kuusi kappaletta kahdella lähimmällä radalla (ahvenisto, alastaro), pyörä vaihtu kilvettömään, kaaduin, teknisiä murheita, seosrenkaat repii ja avokin tyttömopolla ajan 1-3 sekunttia kovempaa radasta riippumatta ja renkaita repimättä  murmispalm No sentään nopean ryhmän hitaimpaan päähän on asiaa  facepalm

jarska

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.09.13 - klo:14:10
airrev_1 saada kierrosajat muillakin radoilla kehittyyn, kuin Botnian lyhkäsellä
airrev_1 jatkaa kauden lopussa saatuja oppeja ja ajofiilistä
airrev_1 osallistua ainakin yhteen kerhokisaan
airrev_1 kaatua ainakin kerran
airrev_1 jatkaa kuntoilua jotta ei tarviis puuskuttaa kevään ensi koitoksilla
airrev_1 tulla paremmaksi mieheksi ja kunnioittaa pyöräni voimavaroja


airrev_1 pah, ei kehittyny, enkä juuri kellottanu...paitti Kemoraan pieni parannus
airrev_1 oppeja jatkettiin, väliin huonolla ja väliin paremmalla menestyksellä
airrev_1 kolme kisaa taisin maksaa, yhteenkään ei rohkeus riittänyt
airrev_1 en onnistunut
airrev_1 kuntoilua on jatkettu rivakkaan tahtiin, eikä kyllä kunto loppunut missään vaiheessa
airrev_1 olen nyt parempi mies ja kiihkeämpi rakastaja - voimavarojen kunnioituksen sijasta olis voinu vähän enemmän valjastaa niitä käyttöön

app

16.09.14 - klo:22:28 #67 Viimeisin muokkaus: 16.09.14 - klo:22:30 käyttäjältä app
Hyvät komentt Jarskalla.

stoppie_gif Itsellä saman tyylinen kausi, en uskaltanut parantaa enkkojani, eli en kehittynyt, lukuunottamatta Alastarossa vahingossa tullutta uutta ennätystä.
stoppie_gif Kuus kisaa, enkä uskaltanut yhdesäkään kaatua, eli pää ei kestä fyysiikan lisäks.
stoppie_gif Kaatumatta jäi myös.
stoppie_gif Kuntoiltua tuli keväällä kohtuullisesti, mutta kesällä tuo rataromujen raahaus paikasta toiseen vei aikaa yllättävän paljon, kaljanjuonnista kun ei voi tinkiä, min. 8 h/vrk.
stoppie_gif "Parempi mies ja kiihkeämpi rakastaja" - ? Emäntä lemppas mut yhteisestä makkarista jo muutama vuos sitten, ja jaan punkan yöstä riippuen yhdestä muutamaan koiran kanssa. Seksielämä parani huomattavasti, kiitos lojaalille puolikkaalle tästä.

Näihin tunnelmiin...




santerik

Lainaus käyttäjältä: santerik - 12.01.14 - klo:10:51
1. Hommata bandittia rataisampi mopo

Banditti pysyi, mutta sai kaveriksi puolikkaan 929RR:n. Eli hommattiin kaverin kanssa kimppaan tommottii katurassi. Banditillakin tuli paljon sahattua, olisinko joutunut neljä kertaa pysähtymään bensiksen kohdalla koko kesän aikana. Toisaalta ne vähät katukilsat oli parhaita aikoihin, enää kun ei ollut kadulla mihinkään kiire.

Lainaus käyttäjältä: santerik - 12.01.14 - klo:10:51
2. Kiertää motopark alle 1.45 (banditilla 1.51.3)

Rumpujen pärinää... 1.41.6!!! Ei ehkä kovaa, mutta eniten täysiä! Pitkään junnasin pilot power 2ct:llä 1.46 tietämillä eikä kovempaa omasta mielestäni päässyt. Sitten alle tuli K3:set ja sekunteja alkoi kadota yksi per päivä. Uskomattoman paljon sai luottoa ja kyytiä lisää paremmilla kumeksilla. Joojoo, sehän on sanottu täällä sata kertaa mutta mähän en sitä uskonu!

Lainaus käyttäjältä: santerik - 12.01.14 - klo:10:51
3. Käydä myös jollain toisella radalla

Alkukesästä olisi kenties ollut rahaa, muttei aikaa.. Loppukesästä sama kääntäen. Motoparkin kausari kun tuli hommattua niin siellä hinkkasin 11 päivää (tai jotain sinnepäin). Toisaalta mikässiinä: hauska rata, hauskaa porukkaa!

Lainaus käyttäjältä: santerik - 12.01.14 - klo:10:51
4. Laiminlyödä aerobinen harjoittelu kuten tähänkin saakka, mutta pystyä kuitenkin ajamaan 20 min setti omaa kovaa oksentamatta kypärään.

Tätä en pystynyt pitämään! Meinasin meinaan kevään ekana päivänä oksentaa sinne kypärään ja oli pakko alkaa sahaamaan säännöllisesti crosstrainerilla. Heikkoutta, tiedän... Tosin yhtään 20 min endurancesettiä en tainnut kesän aikana ajaa.

Lainaus käyttäjältä: santerik - 12.01.14 - klo:10:51
5. Vetää enemmän leukoja ja nojata enemmän penkistä kuin nyt.

Itsepetoksen erikoismiehenä totean, että onhan tässä vielä vuotta jäljellä...


Kaikkinensa uskomattoman hauska mopokesä! Päiviä olisi voinut tulla enemmänkin, mutta toisaalta tällä määrällä jokainen päivä oli parhautta! Näyttäisi siltä, että tuo kimppahonda kuskaa minua(+kaveria) myös ensi kesänä joten ei muuta kun Etran ja Kiinan Ebayn kautta ensi kesään!

Powered by EzPortal