Vuosituhannen taitteen kuussatkut

Aloittaja santerik, 25.09.13 - klo:18:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Grandi67

Niinpä...edelliskesänä kaverini pähkäili kannattaako ostaa kunnollisella alustalla varustettu ratapyörä vai jatkaa tuoreella katukyykyllä ja vakioalustalla. Annoin koeajoon silloisen gixxerini jossa oli täys öölinssi. Tuli kaveri radalta muutaman kierroksen ajettuaan aika ihmeissään miten vakaa voi mp olla. Chronokin näytti 3 sekunttia nopeampaa aikaa kuin 5 vuotta uudemmalla ja tehokkaammalla omalla vermeellä. Että on sillä alustalla aika iso merkitys.
Vetomiehet on erikseen. Ne ajaa kovaa vehkeellä kuin vehkeellä. Nopeutta harjoittelevalla on kunnon vehkeet kaiken a ja o. Helpottaa aivan vitusti

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 27.09.13 - klo:12:03
Mielestäni mopon&viritysten valinnassa on oleellisisnta alussa tiedostaa omien taitojen lähtötaso. Eli jos kurvailet keskiryhmän vauhteja tai nopean ryhmän keskitasoa, onko alustalla/koneen säädöillä todella HUOMATTAVAA merkitystä tässä vaiheessa?

Rengaskuluihin on alustalla iso merkitys vaikka pystyssä pysyisikin.

Mikko K.

2000-luvun alun suzukin kun laittaa, niin jarruissa saa alkuun yleensä isoimman parannuksen aikaseks, jos on vakiot.
Sama taitaa päteä aika moneen muuhun pyörään. Alustan kanssa saa myös melkoisia ajaaelämyksiä aikaseks..
Nykypyörän täysöhlinssi vs. vanhan k4 tonnisen alustojen erot aika järkyttävällä tasolla. Mun kohdalla tuo tarkoitti samalla
riskitasolla noin 2 sek eroa.

T1mppa

Heittäkää ne alkuperäiset geelipenkit jorpakkoon ja hankkikaa joku kova penkki tilalle.
Alustan kun asettaa niin hyväksi kuin sen säätämällä saa, niin on pikkurahalla saatu jo paljon lisää tuntumaa pyörään.

Jos on kilpipeli, niin ehkä sitä voi talven pimeinä iltoina rakentaa ratapenkin. Käyttää sitä geelipenkkiä taas kadulla.

santerik

Kesällä oli muistaakseni MP-maailmassa jonkun koeajon yhteydessä Kiiran kirjoittama juttu kawan kuussatasen eri versioista, muistaako joku mikä numero oli kyseessä? Toisekseen, jos joku lämminhenkinen sielu suostuisi tuon jutun skannaamaan ja laittamaan vaikka YV:llä niin kiva olisi. Vakuutan mörököllivalan alla, että tuon lehden olen aikanaan laillisin keinoin Salesta poistanut, mutta myös tehokkaasti kesän jälkeen hukannut.

Toisekseen: kun kaasari vaihtui ruiskuun niin runko muuttui lie samalla. Olen antanut itseni ymmärtää, että runkomuutos on ollut aikas radikaali. Olenko ymmärtänyt oikein? Jos nyt saataisiin viimeinen kaasarimalli ja ensimmäinen ruiskumalli pakasta vedettyinä samalle radalle, olisiko ajettavuudessa merkittävä ero? (pl. moottorin ominaisuudet)

jarska

Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.12.13 - klo:08:47
Kesällä oli muistaakseni MP-maailmassa jonkun koeajon yhteydessä Kiiran kirjoittama juttu kawan kuussatasen eri versioista, muistaako joku mikä numero oli kyseessä? Toisekseen, jos joku lämminhenkinen sielu suostuisi tuon jutun skannaamaan ja laittamaan vaikka YV:llä niin kiva olisi. Vakuutan mörököllivalan alla, että tuon lehden olen aikanaan laillisin keinoin Salesta poistanut, mutta myös tehokkaasti kesän jälkeen hukannut.

Tämäkö:

santerik


santerik

Totatota..

Tää projekti on ollut enemmän ja vähemmän liikkeessä ja jäässä tässä talven mittaan ja kohtahan tuolla on jo radatkin auki. Taannoin silmään pisti muuannen 929rr honda (hyvin osuu kriteereihin eli kuussatku).. Kellään kokemuksia? Onko tuommottii ajettavuudeltaan radalla sen huonompi tai parempi kuin vastaavan ikäiset ärykköset tai gixseritkään? Käsittääkseni on sitä perus hondaa ja kuitenkin kun puhutaan yli 10-vuotiasita vekottimista niin kestävyyden puolesta sattuma pelaa aika isoa roolia.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik


murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.03.14 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299

Ois varmaan soiva peli, mutta voi katuajo tulla pitemmän päälle kalliiksi..

Jos sulla on matkalehmä kadulle, niin ei sil kyykyl tee yhtään mitään kadulla.
Tai, jos sul on kilvellinen tonnikyykky kadulla niin se vasta onkin tappavan tylsää, JA kallista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:18:53
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.03.14 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299

Ois varmaan soiva peli, mutta voi katuajo tulla pitemmän päälle kalliiksi..

Jos sulla on matkalehmä kadulle, niin ei sil kyykyl tee yhtään mitään kadulla.
Tai, jos sul on kilvellinen tonnikyykky kadulla niin se vasta onkin tappavan tylsää, JA kallista.

Tuosta ollaan samaa mieltä, ettei kyykystä kadulle ole! Nyt hankinnassa oleva mopo kuitenkin tulee kimppakäyttöön joten kilvellisyys on vaatimus.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.03.14 - klo:16:09
Totatota..

Tää projekti on ollut enemmän ja vähemmän liikkeessä ja jäässä tässä talven mittaan ja kohtahan tuolla on jo radatkin auki. Taannoin silmään pisti muuannen 929rr honda (hyvin osuu kriteereihin eli kuussatku).. Kellään kokemuksia? Onko tuommottii ajettavuudeltaan radalla sen huonompi tai parempi kuin vastaavan ikäiset ärykköset tai gixseritkään? Käsittääkseni on sitä perus hondaa ja kuitenkin kun puhutaan yli 10-vuotiasita vekottimista niin kestävyyden puolesta sattuma pelaa aika isoa roolia.

Mikäs nyt on budjettina? Osta mahdollisimman uusi mikä menee budjettiin oli se laite mikä tahansa. Itsellä oli 918rr blade ekana kyykkynä eikä se nyt kovin kaksinen ratailuun ollut. Seuraavaksi ollut K4 1000 gixxer kuitenkin oli jo ihan erilailla hommaan sopiva laite. Budjettiin jos menee noita 2000-luvun alkupään ruisku gixxereitä, niin hommaa semmonen.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299

Siinä olis kyllä loistovehje ratailuun, eikä vaadi paksua lompakkoa. Tuollaisella vastaavalla vedin pari vuotta sitten jotkut paikat (esim. Alastaron nopeat mutkat) jopa kovempaa kuin nykyisellä bemarin lintalla. Kyllä sillä alustalla vain on osaamattomalle merkitystä, sanoivat isot pojat mitä hyvänsä :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

santerik

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.03.14 - klo:19:59

...

Mikäs nyt on budjettina?

...


Neljään tonniin on yläraja laitettu, mutta tässä nyt on ollut perinteiset "pari muuttujaa" niin neljä tonnia pistetään jos löytyy tohon hintaan Rossin viimekauden motogp-pyörä rekisteröitynä. Eli mitä halvempi sitä halvempi. Lähinnä koitetaan löytää halvalla joku kohtuukuntoinen (toivottavasti ruiskukauden) piiska ärräpyörä jolla kädetön voi vähän rataa kiertää ja toivotaan, että kestää. Sitten laitetaan kauhee määrä rahaa siihen, että se olisi kelvollinen ajettava jonka jälkeen ostetaan parempi :)

Powered by EzPortal