Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.

Aloittaja Cat, 25.10.13 - klo:21:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cat

16.06.14 - klo:00:57 #90 Viimeisin muokkaus: 16.06.14 - klo:08:55 käyttäjältä Cat
Jaa, en edes viitsi katsoa kuinka hiljaa tänäänkin köröttelin.


Aika ajoissa olin jo et mitä hel***tiä, miks mä en osaa enää ajaa. Ihan naurettavaa köröttelyä, jumalauta. Perjantaina kiskoin tosi kylmällä ja vähällä treenillä korkeeta 12 ja olin jo siinä uskossa että aika ajoissa mennään matalaa 11. Kas, meninkö jotain korkeeta 13. Nössöilin vaan eikä edes kiinnostanu kiristää. No, kisassa sitten..


Launtaina kisassa poimin lähdöstä pari A kuskia ja pysyin B kuskien kärjessä. A kuskit kuittas nopsaa. Mutjoo, siinä sit annoin A kuskien mennä menojaan, ja ajattelin että kaisse voitto nyt on tärkein, ja ne _pisteet_ ilman niitä vaikea voittaa mestaruutta, vihdoin ja viimein oon saanut sen taottua tonne kaaliin. Tiesin, että tarpeen tullen saan sen raivon päälle ja pystyn kiristään vauhtia sekuntin kierrokselta, se olis tarvinut vaan sen eturenkaan tohon silmäkulmaan, niin oltais menty. Joku viis kierrosta ajettu ja radan varresta näytetään käsillä "rauhassa rauhassa" oli siis eroa taakse, ja vilkasinkin. No, voittoon sit ajoin.

Sunnuntaina sitten taas hyvä lähtö, A kuskit kuittas taas nopsaa ja taas mielessä ne pisteet. Mitä noita jahtaamaan, kun ei siitä extra pojoja saa ja isompi riski mokata. No, kattoin taakse jossain kuuden kierroksen jälkeen enkä nähnyt ketään takana. Turhauduin ihan totaalisesti, ei taaskaan edessä eikä takana ketään. Mahtavaa kilvanajoa kertakaikkiaan, v***u. Homma meni omalta osalta sit ihan pelleilyks, kokeilin eri vaihteita mutkiin ja kokeilin liikkua pyörän päällä erilailla, funtsin et monelta oon illalla himassa. Yritin keulia lauantain tapaan maaliin muttei noussu, korjasin tilanteen sit jäähyttelykierroksella. Tylsä kisa, tosi tylsä. Mä en ole oikesti avannut edes lundahl, en halua tietää aikojani. Kysyin varikolla että kuinka hiljaa ajoin ja se riitti.

Tonne kun menen reenaamaan, niin se matala 11 on ihan realistinen tavote. Nyt vaan kun ite mokannu, ja kaverit pannutellu niin on tullut tonne päähän selväks, että se on pienestä kiinni. Oon niin usein "mulle kaikki heti ja nyt" asenteella. Nyt alan tajuamaan, että pikkuhiljaa, ei ryminällä. Wehnä piti mulle viime vuonna oppitunnin mitä menestyminen vaatii, sillon olin sillee et "höpö höpö, sladissa sisään, sladissa ulos ja se on siinä"  Ei. Se ei ole niin. Nyt alan tajuamaan jostain jotain.

Mutta sain sen mitä lähin hakemaan; täydet 50 pistettä.


Cat

17.06.14 - klo:21:31 #91 Viimeisin muokkaus: 17.06.14 - klo:21:36 käyttäjältä Cat
Mo

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/223930-vastustajan-onnettomuus-avasi-voitokkaalle-ukonaholle-mestaruussauman?fb_action_ids=1515385668682772&fb_action_types=og.recommends

Tähän asti pyytänyt jutut luettaviksi aina ennen julkaisua, nyt en pyytänyt. Otsikkoa olisin kyllä pyytänyt muuttamaan. Mestaruuksia ei ratkota avauskilpailussa.

Pertiltä kysyin kyllä myös luvan, saako tuota kertoa.

Jännitys tiivistyy, kepit löytää Nitron kautta tiensä huomenna Motovillelle ja saadaan tieto onko siellä vikaa. Tärinään siis syytä hakemassa. Varmaan lähempääkin olis paikka löytynyt keulan mittaukseen, mutta tälläisessa asiassa luotan Villeen kuin kiveen.

On oikeasti mukava kun ei tartte ressata siitä mitä se mahollisesti pahimmassa tapauksessa tulee maksamaan, vaan mielessä pyörii että kuinka nopeesti saadaan takas iskuun. Viime vuonna oli "vähän" eri tilanne.

Cat

08.07.14 - klo:20:17 #92 Viimeisin muokkaus: 08.07.14 - klo:21:07 käyttäjältä Cat
i love computers..

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Cat - 08.07.14 - klo:20:17
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/226760-henri-ukonaho-nappasi-tuplavoiton-virosta
http://www.motostore24.net/
"
Kuten artikkeli kertoo, niin kauden kohokohdaksi nousee tähän mennessä lauantain kisassa vääntö virolaisen A kuskin kanssa.

Lauantain lähtö meni hyvin, mutta ekassa mutkassa oli järjetön ryysis, ja yhteentörmäyskin sattui mutta kaikki pysyi pystyssä. Tipuin kolme sijoitusta siinä mutkassa, ja olin B kakkonen. Seuraavalla kierroksella ykkösen jarrussa nousin B kärkeen, ja aloin ottaa kiinni edellä ajavaa. Olin tässä vaiheessa siis B kärjessä, mutten tiennyt sitä. Edellä meni virolainen pyörä, enkä tiennyt ajaako se A vai B. En erottanut numeropohjasta, vaikka yritin urkkia. Olin kuitenkin nopeempi ja kyttäsin viisi kierrosta perässä, missä tuikkaan ohi. Kerran yritin jarrussa mihin tullaan vitosella rajottimelle, ja siinä oltiin ihan vierekkäin. Vanhojen kettujen mielestä kuulostaa varmaan hauskalta, mutta mulle tää on vielä ihan uutta, että ajaa toisen kanssa niin lähellä että pystyy kääntään sen virta-avaimesta. Jeesus se oli makeeta, ja kädetkin osu yhteen siinä jarrussa. En päässy ohi, mutta kaks mutkaa tän jälkeen menin vauhtivasurissa sisäkautta ohi.


Maalissa sitten selvis, että sehän oli A luokan kuski, mutta hyvät väännöt silti, ja jäi tosi hyvä maku kisasta.

Lauantaina syntyi oma enkka 1.18,7.

Sunnuntaina sitten koeteltiin taas keskittymistä, 26 sekuntin (lehdessä virhe) erolla voitto seuraavaan B kuskiin. Ei tapahtunut turhautumista, niinkuin kemoralla, ja keskittyminen pysy. Tosin Vaahteran Jani (A-kuski) avitti tässä, kun tuli ihan kontissa kiinni 12 kierrosta, 2 kierrosta ennen loppua tuikkas ohi. Mut ei se harmittanu, sainpahan keulia rauhassa maaliin

Huomenna käyn vähän sutimassa alastaro ruosteet pois (eka kerta tälle vuodelle) ja Botniaringillä jatketaan kilpailua 19 - 20.7
"
- pöllitty Catin facebookista
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

tamik87

Tänään käytiin onkimassa Tää sankari Alastaron kahvilan mutkan rengasvallista :D yrityksestä 110 pistettä kaverille.
Sent from my Lumia 1020

Cat

09.07.14 - klo:19:45 #95 Viimeisin muokkaus: 09.07.14 - klo:19:47 käyttäjältä Cat
Mut pääsinpä 23 puolelle kuiteski :P

Alastaron korkkasin tältä kaudelta tänään, kolme settiä ajoin, kun en jaksanut herätä ja on menoja illalla. Tuntu kun olis vieras rata, kun syksyllä ajanu viimeks tuolla. Vikalla setillä 1.23,9 ja setti päättyki sit kahvilassa pötkölleen, hain vähän turhan jyrkkää kääntöä, ja väänsin etusen alta.

Pari päivää reeniä tuolla, niin lähen hakeen korkeeta 21.

Cat

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/228439-ratamoottoripyorailija-henri-ukonaho-jatkaa-nordic-superstockin-bn-karjessa

Tosiaan, mulla oli uus sc2 ja uus sc1 taakse ja oman kämmin seurauksena taakse meni sc2 kisaan, vaikka oli helle. Parissa paikkaa luisteli. Sijoitus sunnuntaina oli viides koko Superstockissa. Sijoitus olisi ollut kyllä sama renkaasta riippumatta, mutta kierrosaika olisi saattanut olla parempi. Nyt kisassa 1.42,2 jolla kuitenkin sain B rataennätyksen omiin nimiin. Perjantaina harjoituksissa käväisin 41 puolella jo, mutta silloin oli tosiaan SC1 takana.

Nyt pitäisi rutistaa ukkoon lisää vauhtia, että pystyisin oikeasti haastamaan A:n kärkiryhmän: Vinnikainen, Kandelin, Rättö, Valkila. 12 kierrosta, ja 12sek jäin Vinnikaisesta, joka voitti sunnuntaina. Se vauhti asuu mutkan sisääntulonopeudessa; jarrutan kovaa, mutta liian aikasin, ja vauhti meinaa loppua. 

Se on selvää, että sadekelin reeniä tarvitaan. Sitä haettiin keskiviikkona Alastarossa, mutta kolmas kierros päättyi haisaideriin kakkosen avauksesta. En tiedä mitä ihmettä tein väärin, mutta ei voinut kun todeta että ei tää sadekeli vaan oo mun juttu...nooo.. ehkä se vauhti sinne sateelle vielä löytyy, joskis ei niin helpolla kuin muilla. YCC kisa oli makeeta katsottavaa. Miko ajo todella nätisti märällä!


Pisteissä edelleen kärjessä, mutta Uski kärkkyy ja rokottaa kyllä tilaisuuden tullen. Nyt A luokkaan nousu alkaa varmistua, ja sehän meinaa sitä, että hanaa lisää ja noiden edellämainuttujen A kuskien sekaan on tarkoitus pyrkiä sooloilemaan. 

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.07.14 - klo:21:17
Sijoitus sunnuntaina oli viides koko Superstockissa. 
Hyvin sie vedät. Näyttäähän sen kauden tuloksetkin. peukku_1

Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.07.14 - klo:21:17
Pisteissä edelleen kärjessä, mutta Uski kärkkyy ja rokottaa kyllä tilaisuuden tullen.
*odottaa injektioruisku valmiina sadetanssia vedellen*  :)
Ei kovaa mutta täysillä!

Cat

Nyt vaan paikalliseen remuamaan paita päällä  drunk_1

Mutta tosiaan, joillain tollanen paita on mutta sillä erotuksella, että mä pidän tota siviilissäkin. Jos se euronkin tuo mun ajamiseen ens kaudelle, niin se on sen arvoista.

Ja kyllä, se olin minä äsken jumbossa, joka ei löytänyt perunoita koko Prismasta  facepalm

Cat

10.08.14 - klo:22:08 #99 Viimeisin muokkaus: 10.08.14 - klo:22:28 käyttäjältä pienisopoapina
Tavoitteet oli kovat viikonlopulle. Viime kisan jälkeen kirjoitin, että nyt lyödään lisää löylyä, ja haastetaan A kärki. Reenatessa vauhtia tuli lisää. Kemoralla ennätys parani 1.12,2 --> 1.10,9. Motoparkissa 1.31,8 --> 1.30,6 - tämä oli tosin pienoinen "pettymys" että noin vähän. Ja alastarolla ennätys saatiin 1.23,9 --> 1.22,9. Tavoite oli ajaa korkea 1.21 alastarolla, ja uskon siihen edelleen, ei kausi vielä ole ohi.

Sitten perjantaina reeneissä 8 kierrosta kerkesin ajamaan, kun yks kaks ei mennyt vaihteet enää pesään kunnolla, ja pienemmällekkin oli vaikea vaihtaa. Koitin kytkimen kanssa ja ilman, shifterin eliminoin myös pois. Ei ole oireillut yhtään aikaisemmin.

Perjantaina klo 23:30 takas pelipaikoilla, kun kävin vaihtamassa pyörää Vantaalla. Siitä rengasjumppa, iskarin lyhennys, öljyjen vaihto ja numerot sekä välitykset. Aamulla ysiltä aika-ajot.

Täysin tuntematon mopo alla aika ajoissa, tuntumaa ottaen ajoin täydet 20min. Kierrosajat parani tasaisesti ja 1.25,2 taulussa. Olihan se ihan erilainen pyörä, enkä mahtunut vaihtaan vaihteita kunnolla. Kisaan tappeja alemmas, vaihdekiksiä pidemmäks, clipareita kiinni, niin tuntui jo kodikkaammalta. Ekassa lähdössä erilainen kytkin aiheutti sen, että tipuin ihan hännille ja kakkosmutkan rykelmässä viiskyt pyörää haluaa samaan paikkaan ja mua töötättiin perään ja tuli loputkin ohi usko oli aika lopussa tässä vaiheessa. Lähtö keskeytettiin kun yks pyörä oli tulessa kaadon takia.

Uusintalähdössä hyvä lähtö, mutta varovasti ryhmittäydyin muiden sekaan, en halunnut romuttaa tätä pyörää. Olin Uskin takana, ja tiesin, että tärkeintä on olla ennen häntä maalissa sarjapisteiden kannalta. Ohitin ja pääsin karkuun, sen jälkeen olikin sitten vääntöä Kirsin triumphin kanssa. Suorilla tuli takkiin niin pahasti, että vaikka jarruissa sain kiinni, niin ohi ei viitsinyt yrittää. Viimisellä kierroksella ohitin Kirsin palmasissa. Maalissa B kolmantena. Paras kierros 1.24,8. Tiesin, että kovempaa tällä laitteella pääsen.

Sunnuntaina sitten roikuin toisena lähes koko kisan, mutta pyörässä nousi lämmöt, että oli pakko höllätä. Kierrosaika tippu 1.24 --> 1.28. Vielä ei oltu rajoilla, mutta ne nousi ja nousi, niin päätin höllätä ja ajoin isoilla vaihteilla, kunnes lämmöt laski. Yksi rikottu moottori riitti tälle viikonlopulle. Kaksi sijoitusta tipuin tässä ja maalissa B neljäntenä. Paras kierros 1.24,1.

Sarjajohto kasvoi taas. B hopea on varma, mutta mestaruus ratkaistaan kahden viikon päästä Motoparkissa. Johdan sarjaa 19 pisteen turvin. Voitosta saa 25, kakkonen 20, kolmas 16, neljäs 13 jne..

Pyörässä on kasettivaihteisto, ja sinne pääsee käsiksi kytkimen kautta, eikä konetta tarvitse irroittaa. Motovilleltä tuli jo vinkkiä, mikä voisi olla rikki. Kytkinkin on jo irti.

Sanovat tätä motorsportiksi.

Superkiitos Esalle pyörän lainasta, ja tärkeintä että sarjajohto kasvoi. Motoparkkiin sadekeli, niin voi jäädä muutama sydämentykytys välistä..

Cat

siis voiko joku mode muokata ton luettavaksi, ja mistä tuo johtuu??

tamik87

Hyvä henri! Ihmettelinkin kun yhtäkkiä olinkin sun perässäs. Todella upeasti ajettu vieraalla pyörällä. Ja vielä sai Esakin sen suht ehjänä takaisin.
Sent from my Lumia 1020

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Cat - 10.08.14 - klo:22:09
siis voiko joku mode muokata ton luettavaksi, ja mistä tuo johtuu??

Moukkasin. Varmistatko että meni teksti oikein.
Tuo johtuu siitä, kun kopioit tekstin tuolta facebookista, niin siinä tulee mukana noita "näkymättömiä" tekstin muotoilukomentoja jotka sitten liittäessä lupsahtaa näkyviin.
Itse poistan nuo käyttämällä tekstiä jossain puhtaan tekstin editorissa esim Notepadissa. Liitän kopioidun tekstin ensin tekstieditoriin (notepad, gedit tms) ja kopioin siitä sen uudestaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530


Cat

Mestaruus tuli, ja fiilis hyvä. Meni pari päivää siinä, alkuun olin vaan että jaaaaaaa..
Virossa jatketaan viikon päästä, A lähtöön ilmottauduttu ja nyt pistetään siima kireelle.
Noissa kannattaa muuten muistaa aina, etten itse kirjota noita, ja sanamuodot on saattanut olla erilaisia itse haastattelussa.



Siks päällekäin ku oli aukeeman yli tuo juttu, ja kännykameran kuva oli epäselvä liian laajalla.

Powered by EzPortal