Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.

Aloittaja Cat, 25.10.13 - klo:21:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Yks kovimpia ja määrätietosimpia urheilijoita, keneen oon moottoriharrastusten parissa törmänny. Toivottavasti enduro ei mene.ns. höntsäilyksi, vaan siitä tulee yhtä nopeesti vakavaa kuin rr:stä. Vuosia on vielä jäljellä paljon ja kauden 2014 tekemisellä pärjäät vaikka keihään heitossa!!

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.10.15 - klo:09:33
Enkö mä ymmärrä sarkasmia vai tarjosko murmela just ulkomaan isoilla radoilla kisaamiselle vaihtoehdoks suomessa kisaamista vähän paskemmilla vehkeillä?
Tarjosin vaihtoehdoksi ajamaan opettelua. Ihan sama tekeekö sen koti vai ulkomailla, hyvillä vai paskoilla vehkeillä.

Jos ei ole mahdolisuutta lähteä ulkomaille, tai vetää hyvillä vehkeillä kotimaassa. Niin nähdäkseni ainoat vihtoehdot on ajaa kotimaassa paskoilla vehkeillä tai luovuttaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Lainaus käyttäjältä: late - 04.10.15 - klo:11:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.10.15 - klo:01:02
^Kaks kautta rataa, yks kilpaa ja puoltoista sekkaa rataenkoista oli vauhti. Eikä niissä Henrin takasissa kyllä paljon pintaa ollu kun heitti ne alta pois. Ainakin ite uskon, että lahjat olis riittäny maailmalle.

Nopea kehitys ilman muuta mutta niin on ollut kymmenillä muillakin vuosien varrella. Ne viimeiset puolitoista sekkaa puhumattakaan kymmenyksistä on hiukka hankalampi pudotella, joten en vetelisi tuosta vielä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Kandee myös ennemmin katsoa ratapäivien määrää kuin kausia, joku ajaa 10, toinen 60. Tämä siis yleisellä tasolla, ottamatta kantaa Ukonahoon henk.koht. Em. kymmenillä muilla myös tyssännyt ura rahaan ja ajanpuutteeseen. RR on varmaan helpoimpia ja vaikeimpia lajeja Suomessa päästä SM-tasolle. Pieni joukko kärjessä, mutta jos on rahaa ei ole aikaa ja päinvastoin...



Tämä on totta. Ja on sitä aikaa kärkeen joissain radoilla aika paljon enemmän kuin 1.5s. Tietysti kierrosajat nyt ei mielestäni koko totuutta kerro. Ainoa mikä jäi harmittaan on se, etten koskaan motoparkissa onnistunut vetään kunnolla. Siellä vauhtia jäi varastoon passiivisen "taktiikan" takia punalippujen keskeyttäessä kisan kahdesti. Jos olisin ollut nopeampi, olisin ajanut kovempaa. Jos ja jos.

Mutta on niitä muitakin. Muunmuassa tämänvuotinen B voittaja vetää aika saa****an kovaa. Ikä ja kokemus taitaa olla aika samalla viivalla.

Mutta ratapäivien määrän suhteen pitäisin tärkeämpänä vielä ns. tehollista aikaa. Eli jos toinen ajaa 30pvä vuodessa oppien kaiken kantapään kautta, ja toinen ajaa 10pvä vaikkapa Wehnän opastuksella, niin lyön rahani likoon jälkimmäisen vauhdin puolesta. Itse kun olen päässyt imuttaan tietoa mm: Pennalta, Veskulta ja Wehnältä niin sitä on tajunnut kuinka paljon siinä oppii jo pelkästään keskustelemalla.

Henkilön luonne vaikuttaa tosi paljon. Aloittaessani itse olin melko vili-vilperi ja vähät välitin mistään ajoasennoista. Pääteemana oli purkaa se nopeusrajoituksista jäänyt turhautuneisuus. Jos eksyn enduron pariin, niin aion todellakin alottaa ihan eri tavalla ajamisen. Jos sitä vaikka kysyisi heti alkuun, että mitenkäs sitä vaikka istutaan tässä pyörän päällä.

slowrider

Toivottavasti siirtyminen kurapuolelle onnistuu paremmin kun mulla aikoinaan :)

Jos asfaltti alkaa poltteleen, nii eiköhän track punk racingiltä joku raato jouda testiin ;) tsemppiä jatkoon ja kuntoutukseen.

Powered by EzPortal