Uudet viestit

MP-Ratatori

O: 95Nm takajousi

Hinta: 35.00 EUR
Päiväys: 18/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.  (Luettu 66438 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.02.20 - klo:14:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.
« Vastaus #120 : 04.10.15 - klo:11:54 »
Yks kovimpia ja määrätietosimpia urheilijoita, keneen oon moottoriharrastusten parissa törmänny. Toivottavasti enduro ei mene.ns. höntsäilyksi, vaan siitä tulee yhtä nopeesti vakavaa kuin rr:stä. Vuosia on vielä jäljellä paljon ja kauden 2014 tekemisellä pärjäät vaikka keihään heitossa!!

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 07:46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.
« Vastaus #121 : 04.10.15 - klo:13:57 »
Enkö mä ymmärrä sarkasmia vai tarjosko murmela just ulkomaan isoilla radoilla kisaamiselle vaihtoehdoks suomessa kisaamista vähän paskemmilla vehkeillä?
Tarjosin vaihtoehdoksi ajamaan opettelua. Ihan sama tekeekö sen koti vai ulkomailla, hyvillä vai paskoilla vehkeillä.

Jos ei ole mahdolisuutta lähteä ulkomaille, tai vetää hyvillä vehkeillä kotimaassa. Niin nähdäkseni ainoat vihtoehdot on ajaa kotimaassa paskoilla vehkeillä tai luovuttaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.
« Vastaus #122 : 04.10.15 - klo:16:00 »
^Kaks kautta rataa, yks kilpaa ja puoltoista sekkaa rataenkoista oli vauhti. Eikä niissä Henrin takasissa kyllä paljon pintaa ollu kun heitti ne alta pois. Ainakin ite uskon, että lahjat olis riittäny maailmalle.

Nopea kehitys ilman muuta mutta niin on ollut kymmenillä muillakin vuosien varrella. Ne viimeiset puolitoista sekkaa puhumattakaan kymmenyksistä on hiukka hankalampi pudotella, joten en vetelisi tuosta vielä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Kandee myös ennemmin katsoa ratapäivien määrää kuin kausia, joku ajaa 10, toinen 60. Tämä siis yleisellä tasolla, ottamatta kantaa Ukonahoon henk.koht. Em. kymmenillä muilla myös tyssännyt ura rahaan ja ajanpuutteeseen. RR on varmaan helpoimpia ja vaikeimpia lajeja Suomessa päästä SM-tasolle. Pieni joukko kärjessä, mutta jos on rahaa ei ole aikaa ja päinvastoin...



Tämä on totta. Ja on sitä aikaa kärkeen joissain radoilla aika paljon enemmän kuin 1.5s. Tietysti kierrosajat nyt ei mielestäni koko totuutta kerro. Ainoa mikä jäi harmittaan on se, etten koskaan motoparkissa onnistunut vetään kunnolla. Siellä vauhtia jäi varastoon passiivisen "taktiikan" takia punalippujen keskeyttäessä kisan kahdesti. Jos olisin ollut nopeampi, olisin ajanut kovempaa. Jos ja jos.

Mutta on niitä muitakin. Muunmuassa tämänvuotinen B voittaja vetää aika saa****an kovaa. Ikä ja kokemus taitaa olla aika samalla viivalla.

Mutta ratapäivien määrän suhteen pitäisin tärkeämpänä vielä ns. tehollista aikaa. Eli jos toinen ajaa 30pvä vuodessa oppien kaiken kantapään kautta, ja toinen ajaa 10pvä vaikkapa Wehnän opastuksella, niin lyön rahani likoon jälkimmäisen vauhdin puolesta. Itse kun olen päässyt imuttaan tietoa mm: Pennalta, Veskulta ja Wehnältä niin sitä on tajunnut kuinka paljon siinä oppii jo pelkästään keskustelemalla.

Henkilön luonne vaikuttaa tosi paljon. Aloittaessani itse olin melko vili-vilperi ja vähät välitin mistään ajoasennoista. Pääteemana oli purkaa se nopeusrajoituksista jäänyt turhautuneisuus. Jos eksyn enduron pariin, niin aion todellakin alottaa ihan eri tavalla ajamisen. Jos sitä vaikka kysyisi heti alkuun, että mitenkäs sitä vaikka istutaan tässä pyörän päällä.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1496
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.04.20 - klo:09:17
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 605
Vs: Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.
« Vastaus #123 : 04.10.15 - klo:21:52 »
Toivottavasti siirtyminen kurapuolelle onnistuu paremmin kun mulla aikoinaan :)

Jos asfaltti alkaa poltteleen, nii eiköhän track punk racingiltä joku raato jouda testiin ;) tsemppiä jatkoon ja kuntoutukseen.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020