Japi ajoi viime kesänä misukoilla ja pärjäshän se ihan hyvin. Voittoja ja sijoituksia superbike B:ssä, eli vissiin ihan hyvä rengas se on. Pitää kysellä siltä noista seoksista mitä se käytti milläki radalla.
Itelläni on autotalli täynnä dunloppeja ja niillä oli tarkoitus koko ens kesä pärjätä. Eli voi olla, että B:n kisat jää nyt väliin, koska en halua ja ei oo varaa ostaa renkaita.
Niille, joilla on varastossa renkaita, tää uus sääntö tuo vaan lisää kustannuksia.
Taitaa kerhokisat olla ainoot missä pystyn ajamaan.
Heli
No niin! Ensinnäkin, emmä mittään voittant ole

Olin kaikissa ajamissani B:n lähdöissä toinen.
Kaksi kautta olen noilla misukoilla hieronut tonnisen kanssa ja kuussatasella sitä ennen myöskin pari kautta. Vajaita kausia mutta kuitenkin.
Itse kun budjetilla menin niin ei tullut haalittua kaikkia mahdollisia seoksia ja kombinaatioita... Nyrkkisääntönä itselle oli että eteen A:ta ja taakse B:tä. Noi kestää ihan kivasti kulutusta eli yleensä aina reenasin edellisen kisan ajetuilla renkailla tai ajoin niillä seuraavan kisan aika-ajon. Eturenkailla sai ajella aika pitkään, mutta kyllä se oma henkinen hyvinvointi sai laittamaan uutta alle aika-ajoon tai kisaan kun piti yrittää ihan sata lasissa.
Miseliini ilmoittaa että juuri siihen +20 asteeseen saakka käytetään pääsääntöisesti A-seosta ja siitä ylöspäin B-seosta, eikös.
Itse huomasin että lämpimämmässä kelissä etunen saattaa tehdä erikoisuuksia(saattaa johtua myös kuskin kädettömyydestä), eli alastaron aika-ajoissa sain keulan alta palmasissa. Silloin oli muistaakseni suht lämmintä jo. Samoin olisin toivonut saman päivän sprinttilähtöön enemmän pitoa takarenkaalle, joskin sillä oli ajettu jo 11 aikakierrosta ja yhdet lipat

Eli summa summaarum lämpimällä kelillä B:tä.
Kemorassa ajoin A etusella ja B takasella. Niinkuin paikalla olijat muistavat keli oli aika viileä ja juuri oli sateen kastelema rata kuivunut. Ensimmäisillä kierroksilla tuli takalenkillä vielä sadesumua visiiriin. Tässä kelissä ehkä uusi A-seos olisi voinut toimia paremmin? Koitin ihan tosissani ajaa Hautalaa kiinni mutta aina avauksissa luistonestoa vasten meno oli aika luikeroisen tuntuista... Jos koitti avata aikaisemmin/kovemmin niin perä luisti, otti kiinni, luisti,otti kiinni jne... Toki alustan säädöillä voisi olla jotakin merkitystä mutta en niihin paljon koskenut kun en osaa

Kuin myös luistoneston säädöillä. Kovempaa en tuolloin päässyt.
Tuossa vielä linkki kuvaan jossa vasemmalla Hautalan Pirelli? ja oikella oma misukka kemoran kisan jälkeen:
http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=164&pos=123-Jarno