Hot Wings Racing

Aloittaja Mikko K., 07.11.13 - klo:14:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Päivä paitaa välillä taas tännekin. Ensi kausi ei siis vielä ole menetetty. Kesällä painelen rohkeasti ratapäiville ja se on joko jokkis tai B. Jos pääsen edes viime kauden vauhtiin, ei valinta ole vaikea :)

Kunto on aika kysymysmerkki, mutta kesään on vielä pari kuukautta aikaa.

-Mikko

Mikko K.

No niin, päivitelläänpäs menoa vähän tännekin välillä. Treeniä on nyt tälle kesälle noin 800 ratakilometria takana ja aika alun vaikeuksien jälkeen mies ja kalusto alkaa olemaan ruosteiltaan jo jossain 2000-luvun auton tasolla sen datsunin sijaan. Kokonaisuus tuntuu menevän parempaan suuntaan joka treenipäivän jälkeen ja kiihtyvällä tahdilla, joten mikäs tässä treenaillessa. 
Apua, tukea ja vinkkejä tähän lajiin on tullut sieltä täältä ja kaikki on ollut enemmän kuin tarpeeseen. Tarrojakin on tulut mopon kylkeen, eikä kaikista ole tarvinnut edes maksaa. Seuraava koitos, eli Botnian kisat näyttää tallin osalta muuten hyvältä, mutta mekaanikon, tallipäällikön, kokin, sateenvarjotytön, datamiehen ja huoltajan paikat ovat vielä täyttämättä.
Jos jollain on intoa talostella vaikka lämppäreitä irti, mopoa pukeille tai vaikka toimia grillimaisterina, niin nyt siihen on mahdollisuus suuren maailman malliin. Palkkiona innokkaille ranneke varikolle, perunasalaattia, makkaraa ja mahdollisuus päästä vaikuttamaan avausviikonlopun tuloksiin tämän teamin osalta :)


Mikko K.

26.05.14 - klo:16:05 #17 Viimeisin muokkaus: 26.05.14 - klo:16:07 käyttäjältä Mikko K.
Ja pientä updatea kisaviikonlopusta.
HelRC:n leirillä pari viikkoa ennen kisaa ja toki viimeisen ilmottautumispäivän iltana luuri soi ja sieltä kysellään että olenko lähdössä sitä B.tä ajamaan.. Noh.. pari rohkaisevaa olutta ja menin motorhomen toimistoon koneelle ja ilmo sisään ja maksu menemään. Seuraavana päivänä päivänä palellessa sitä jo vähän mietti, että mihin tuli mentyä.
Kisaperjantaina vapaat harjotukset ja ajo lähti kulkemaan jotenkin, mutta mopo ei oikein istunut lapaseen. Neljän setin välissä alustan säätelyä, renkaiden vaihtelua kuskin säätöjen hakemista ja loppupäivästä hyvä fiilis. Mopo toimii ja kuskikin alko lämpeneen. KVR:n huoltama takaiskari palautti takapään hienoon kuntoon ja säädötkin oli lähtiessä yllättävän lähellä.. pari naksua sinne tänne ja se oli tip top mun ajotyyliin.
Lauantaina aika-ajoissa muutama nopee kierros ja pois. Tuloslista kertoi lähtöruuduksi kokonaistuloksissa 17. A-kuskit mukaan lukien. Täysin tyytyväinen tuohon en ollut, mutta eipä siellä aika-ajossa onneksi vielä pisteitä jaeta. B-kuskeja meni kolme edelle tässä vaiheessa.
Kisaa odoteltiin pitkään ja hartaasti ja pulssi oli melko korkealla pitkin päivää. Ekassa startissa jännitti todella paljon ja olo oli aika epätodellinen. Sitten valot sammu ja mennään. Lähdössä pieni nukahtaminen ja pari sijaa tuli heti takkiin. Ekan kierroksen sähläyksen jälkeen olin B.n 5. ja siitä sitten metsästämään edellä meneviä. Onnistuin jossain kisan puolivälissä nousemaan yhden sijan ja lähdin jahtaamaan Veistolaa joka ajeli siinä edellä. pari kierrosta hiillostin iskuetäisyydellä mutta kyyti ei riittänyt ja lopussa piti vielä vähän kiristää kun takaa alkoi taas kuulua jonkin sortin mopon ääniä. lopun viimein 4. ja ihan ok fiilis jäi vaikka startti vähän harmitti. Etukumi oli myös aika loppu ja pyörä tuntui puskevan selkeästi, joten luotto ei viimeisillä kierroksilla ollut ihan parhaimmillaan.

Sunnuntaina sitten uusilla eväillä seuraavaan lähtöön ja jännitys oli kivasti poissa. Lähtö meni kuin junnuna liikennevaloista konsanaan ja ekan kierroksen jälkeen olin konaistuloksissa 10. ja B:n kakkonen. tätä riemua riitti sitten 7. kierrokselle asti kunnes kunto alkoi loppu miehestä ja lasken yhden mutkan aika leveästi. Tuo parin sekuntin nukkuminen meinasi käytännössä kahden sijan menetystä. Ei muuta kuin takaa-ajoon, mutta lapaset hapoilla päätin pari kierrosta ennen maalia ottaa varmat pisteet ja höllätä tahtia, kun seuraava rypäs ei ollut takana edes näköetäisyydellä. Ehkä fiksu päätös, ehkä ei, mutta ilman kovaa riskiä ei olisi ollut asiaa Koskisen tai Veistolan ohi, vaikka iskuetäisyydellä olisi voinut roikkua. Tämä laji olis varmaan pitäny alottaa 10v sitten jolloin oli pelkät raybanit korvien välissä  cool_gif
Paremmat kuskit ehti tällä kertaa palkintojen jakoon molemmissa lähdöissä, onnittelut siitä kärjelle ja etenkin ylivoimaisesti vieneelle Olli Immoselle.. Kemorassa kuitenkin pyritään tarjoamaan toivottavasti himpun enemmän haastetta myös sinne korkeimman korokkeen tavoitteluun.



Mikko K.

Kemoran kisaviikonloppu takana ja paljoahan siitä ei kerrottavaa jäänyt. Kiva olisi ollut ajaa uskoisin, että olisin jopa jonkinlaista vastusta kyennyt tarjoamaan, mutta tätä tää välillä on.
Nyt tarttis kuitenkin Jyväskylän seudulta jonkin matkaa ulkopuolista apua. Pyörää aloin jo laittelemaan, mutta yks jalkasena ja osittain kädettömänä meinaa olla toivottoman hidasta hommaa. Jos mopot kiinnostaa ja intoa riittää mekanikoida satunnaisesti ruokapalkalla, niin nyt se apu tulisi tarpeeseen. Aina plussaa jos kisaviikonloppuna riittää intoa lähteä mukaan satunnaiseksi avuksi. Vaatimuksena riittää pelkkä kiinnostus touhua kohtaan. Keskittyminen itse ajamiseen ei ole helpoimmasta päästä, kun kaiken joutuu rymyämään itsekseen.

Koitetaan taas päästä kunnon salliessa treenaamaan ja kisailemaan... hyvällä tuurilla jo kolmen viikon päästä!

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 15.06.14 - klo:21:42

Koitetaan taas päästä kunnon salliessa treenaamaan ja kisailemaan... hyvällä tuurilla jo kolmen viikon päästä!

Tuo kolome viikkua meni jo...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 30.08.14 - klo:16:32
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 15.06.14 - klo:21:42

Koitetaan taas päästä kunnon salliessa treenaamaan ja kisailemaan... hyvällä tuurilla jo kolmen viikon päästä!

Tuo kolome viikkua meni jo...

Kirjoitellaas välillä kuulumisia!

Eli kolme viikkoa tosiaan meni jo ja tarkalleen ottaen kaadosta on aikaa 11 viikkoa. Kesäkuun puolessa välin Kemoran jäljiltä olin kipeästä kintusta huolimatta melko optimistinen jatkon suhteen.... Onhan näitä mennyt ennenkin. Tällä kertaa paraneminen on ollut hitaampaa, mutta suunta on kuitenkin oikea. Kipuja on vielä välillä jonkin verran, mutta nilkka teipattuna olen ajanut crossia, juossut lyhyitä pätkiä ja räärää mopon päällä on myös tullut vierailtua. Oikeastaan teamin kannalta kerrottavaa löytynee kauden kisoista ainoastaa viimeisestä, eli Motoparkista.

Pari viikkoa ennen Motoparkin kisaa tein paluuta radalle ja ajo tuntui Kemoralla todella vaikealta ekana päivänä. Ennätysvauhdista oltiin pari sekuntia jäljessä eikä meno ollut mitenkään liian vakaata. Lauantaina oli siis se pakollinen tutustumispäivä pitkästä aikaa ja sunnuntaina olisi ollut kerhokisaa ja muuta mukavaa, mutta Yamaha päätti toisin. Kytkinkori halki, kytkimen navassa murtumia ja muuta pientä harmia. Noh... ei edes jaksanut vi***taa, koska tässä parin vuoden aika on käynyt selväksi, että ei tämä mitään allasjuoksua ole tapahtumien suhteen.

Menohaluja oli vielä jäljellä ja pari laina/vuokrapyörää tarjoutui ystävällisesti markkinoille. Kiitokset kaikille mahdollisuuden tarjonneille.. ei olisi arvannut että kausi pääsi jatkumaan näin helposti. App:n kanssa tuli puheeksi Juniorin 600:n ja todettiin sen olevan vähän väärään luokkaan tarkoitettu pyörä, mutta muutaman sekunnin tarkan harkinnan jälkeen tulin siihen tulokseen, että kyllähän silläkin voi kilpaa ajaa.

Tavarat siis kyytiin ja kohti Motoparkkia. Pyörä istui lapaan aika kivasti, tosin alkuun oli suuria vaikeuksia muistaa pitää sopiva vaihde silmässä ja se kaasu oikeasti selällään. Keula olisi saanut olla totuttelu jälkeen hitusen jäykempi, mutta asian kanssa pystyi elämään pehmentämällä vähän ajotyyliä.
Aika-ajo meni heti aamusta ihan vihkoon ja ruutu taisi olla 23./29. Vaikka kuinka saisi hyvän startin, niin edes rivin tai kaksi edempää homma olisi varmasti helpompaa.

Ensimmäisessä kisassa startti oli kohtalainen, mutta viimeinen puristus puuttui ja pari pyörää valui ohitse kisan tiimellyksessä. Sijoitus taisi olla B.n 9. ja sellainen vähän mitään sanomaton fiilis jäi omasta suorituksesta, joka tiesi kovaa nälkää seuraavaan päivään. Seuraavana päivänä oli arpajaisia renkaiden kanssa, mutta slicksi keli seiltä tuli, vaikka sadetta vähän toivoinkin. Viivalle rullatessa fiilis oli itsevarma ja valojen syttyessä nykäisin kierrokset suoraan aika lailla rajoittimelle.  Kytkimellä ja jarrulla reippaasti liikkeelle ja takasuoran avaukseen mennessä taisin parantaa 6 sijaa. Koitin ajaa ilmeisesti Vehkaojaa takaa, mutta jäin tasaisesti jotain 10-15 metriä kierroksella, kunnes touhu keskeytettiin punalippuun. Takaisin ratavarikolle ja tässä vaiheessa mekaanikko (ekaa kertaa tälläinen apu mukana) toi juotavaa, putsasi visiirin ja antoi palautetta ajosta. Tuntui mahtavalta, kun ei tarvitse kaikkea vääntää itse, vaan joku oli auttamassa. 

Uusinta startissa keula karkasi liian korkealle ilmaan ja menetin muutaman sijan. Tämän jälkeen saikin ajaa muutaman kierroksen ihan tosissaan kilpaa, kunnes ohitettavaa ei ollut enää näköetäisyydellä ja uusi punalippu keskeytti kisan. tuloksissa 5. ja rehellisesti sanottuna tällä treenimäärällä olisi ollut asiaa korkeintaan 4. sijalle eikä yhtään parempaan.

Tämän ja ensi kauden suhteen ei ole jääty suinkaan lepäilemään, vaan tarkoitus on treenailla erilaisilla 2-pyöräisillä läpi talven. Mm. tänään tuli taas kierrettyä enduropolkuja pari tuntia ja uskon, että monipuolinen ajotreeni palkitsee ensi keväänä jo ekoina ajopäivinä. 

Eka kausi B.ssä, vaikka melko tyngäksi jäikin, oli kohtalaisen opettavainen ja vaikka onnistuin parantamaan vauhtia ainoastaan parilla radalla ehkä sekunilla, on ajo varmemman oloista ja muutaman startin myötä myös pelisilmä kisatilanteessa on kehittynyt. Siinä lajissa kun yksittäinen nopea kierros ei merkkaa mitään, vaan eka maalissa on voittaja. Toivottavasti ensi kauteen saadaan gridiin enemmän pyöriä ja toisin kuin kauden alussa, toivon A:n ja B:n yhteislähtöä sekä toisen päivn kisasta vielä himpun verran pidempää. Osa kilpakumppaneista karkaa kuitenkin A:n sekaan kauden jälkeen, ja muutamaa vanhaa B-kuskia olisi kiva päästä haastamaan myös ensi kaudella.

Talvella ei siis tosiaan levätä laakereillaan, vaan tehdään pohjatyötä kesän nopeille kierroksille. Ilmoitusluontoisena asiana kerron olevani ensi vuonna SBB:n mestari, koska pystyn siihen ja ajatus siitä mitä menestyminen vaatii, on kirkastunut aika selvästi  mosh_rok

-Mikko

slowrider

Ensi kesänä on kyllä kunnon vääntöä tiedossa SBB:ssä. Kevättä odotellessa peukku_1

Mane

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 30.08.14 - klo:21:04
Ensi kesänä on kyllä kunnon vääntöä tiedossa SBB:ssä. Kevättä odotellessa peukku_1
Ei helevata nyt mennää vielä elokuuta ja sillon ajetaa vielä ihan täysiä...
Talvella ehtii taas masentua ja kypsyä vitutuksen,kun ei oo mitää järkevää tekemistä?!(tai siltä se tuntuu kun ei pääse ajamaan)
Eli kumpainenkin SBB mestariks hamuava jantteri-Ei kannata missata näit syksyn ajokelejä ja antaa tasotusta niille,jotka ajaa vielä!! murmispalm :P
innocent_1

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Mane - 30.08.14 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 30.08.14 - klo:21:04
Ensi kesänä on kyllä kunnon vääntöä tiedossa SBB:ssä. Kevättä odotellessa peukku_1
Ei helevata nyt mennää vielä elokuuta ja sillon ajetaa vielä ihan täysiä...
Talvella ehtii taas masentua ja kypsyä vitutuksen,kun ei oo mitää järkevää tekemistä?!(tai siltä se tuntuu kun ei pääse ajamaan)
Eli kumpainenkin SBB mestariks hamuava jantteri-Ei kannata missata näit syksyn ajokelejä ja antaa tasotusta niille,jotka ajaa vielä!! murmispalm :P

Tässä kuullostellu ensi kesän suunnitelmia ja sen perusteella erittäin mielenkiintoinen kausi tulossa :)  Onhan tässä vielä ajokelejä ja ensi kesän pyssyä vasta pääsee kokeilemaan, eli ei se kausi tässä vielä ole ;) Kyllä mikolle pistetään kampoihin ;)

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 31.08.14 - klo:00:29
Lainaus käyttäjältä: Mane - 30.08.14 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 30.08.14 - klo:21:04
Ensi kesänä on kyllä kunnon vääntöä tiedossa SBB:ssä. Kevättä odotellessa peukku_1
Ei helevata nyt mennää vielä elokuuta ja sillon ajetaa vielä ihan täysiä...
Talvella ehtii taas masentua ja kypsyä vitutuksen,kun ei oo mitää järkevää tekemistä?!(tai siltä se tuntuu kun ei pääse ajamaan)
Eli kumpainenkin SBB mestariks hamuava jantteri-Ei kannata missata näit syksyn ajokelejä ja antaa tasotusta niille,jotka ajaa vielä!! murmispalm :P

Tässä kuullostellu ensi kesän suunnitelmia ja sen perusteella erittäin mielenkiintoinen kausi tulossa :)  Onhan tässä vielä ajokelejä ja ensi kesän pyssyä vasta pääsee kokeilemaan, eli ei se kausi tässä vielä ole ;) Kyllä mikolle pistetään kampoihin ;)

Ei tosiaan ole ohi. Liukkaimmat ja parhaat treenikelit on edessä päin. Ajamaan oppii tavoitteellisella harjoittelulla ja hirveällä määrällä toistoja, jotkut lahjakkuudet sitten on asia erikseen, mutta en usko siihen porukkaan kuuluvani. Tässä just starttaillaan kohti karting rataa ja jarrutreeniä :)

pienisopoapina

Kävin tänään tallipaikkaneuvotteluja Hot Wingsin kanssa. Neuvottelut edistyivät hyvin. En vielä uskaltanut kuitenkaan ehdottaa tallin nimen vaihtoa "Hot Monkeys" :ksi.
ainiin - R1 tuli ny kotiin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.08.14 - klo:18:09
Kävin tänään tallipaikkaneuvotteluja Hot Wingsin kanssa. Neuvottelut edistyivät hyvin. En vielä uskaltanut kuitenkaan ehdottaa tallin nimen vaihtoa "Hot Monkeys" :ksi.
ainiin - R1 tuli ny kotiin.

Saas nähdä miten Hot Wings niittää ensi kaudella mainetta radalla ja varikolla, jos Raahen Lorenzo liittyy teamiin. Todennäköisyys saada ainakin 1kpl yamahaa viikonloppuna maaliin kasvaa huimasti :)

jarska

Tästä tiimille kuljetuskalustoa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.09.14 - klo:10:17
Tästä tiimille kuljetuskalustoa.

Tuonne Troijan hevoiseen mahtuisi meidän nopean toiminnan joukkojen talvisotavärityksellä oleva maasto Transit hyvin mukaan. Laitetaan kampuran laakereiden ja renkaiden jatkeeksi hankintalistalle.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3730770060124&set=pb.1002160853.-2207520000.1409731570.&type=3&theater

Mikko K.

Täältä voi kevään mittaan käydä seurailemassa kuvilla ja kirjoituksella höystettynä valmistautumista kauteen 2015. Sisältää sekalaista urheilua endurosta hiihtoon ja läjän tekniikkaan liittyviä murheita. Stay tuned!

https://www.facebook.com/pages/Mikko-Koirikivi-52/778144195566031

Powered by EzPortal