Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kampiakselin liukulaakeri  (Luettu 13833 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 28
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Kampiakselin liukulaakeri
« : 04.01.14 - klo:20:32 »
Kampuran liukulaakeri, lähes kaikissa tollasta jälkeä _takapuolella_ . Itse liukupinta näyttää hyvältä, mutta mikä on saanut tuon takapuolen tuollaiseksi?

Ajettu 7500km.

standardi välys 0.010 ∼ 0.037 mm ja service limit 0.07

Plastigaugella mitattu välys 0.05 jokaisesta..

Huono voitelu, tehtaalta lähtien jo tuollaiset...?

Kyseessä -05 zx-6rr

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 42
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #1 : 04.01.14 - klo:22:27 »
Normaalilta näyttää, jotenki se takapuoli vaan hieroutuu noin.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.11.21 - klo:15:03
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #2 : 05.01.14 - klo:11:59 »
Kyseesä on luultavasti perus "bed in" vaiheen aiheuttamat jäljet. Vastinpintojen keskinäiset epätasaisuudet ovat hieroutuneet pois ja ko. Kohdassa voitelukin on haaste. Näin veikkaisin vaikka laakerit eivät varsinaisesti ole parasta osaamistani.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 42
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #3 : 05.01.14 - klo:12:07 »
...Kohdassa voitelukin on haaste...

Tuonne ei sitten asennusvaiheessakaan saa laittaa mitään rasvaa, väli pitää jättää puhtaaksi öljystä, rasvasta, liasta yms.

Välykset on niin tarkat noissa laakereissa että ne on suunniteltu niin että öljy kalvo tulee sinne liuskan toiselle puolelle ja jos öljyä on molemmilla puolilla liuskaa niin kaikki ei toimi silloin suunnitellusti.  peukku_1

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.11.21 - klo:15:03
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #4 : 05.01.14 - klo:12:17 »
Juujuu, no sittenhän se on selvä homma että sinne tulee tommoset jäljet :)

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Poissa kp

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 45
  • Paikkakunta: Nokia
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.11.21 - klo:10:58
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 28
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #5 : 05.01.14 - klo:17:00 »
...Kohdassa voitelukin on haaste...

Tuonne ei sitten asennusvaiheessakaan saa laittaa mitään rasvaa, väli pitää jättää puhtaaksi öljystä, rasvasta, liasta yms.

Välykset on niin tarkat noissa laakereissa että ne on suunniteltu niin että öljy kalvo tulee sinne liuskan toiselle puolelle ja jos öljyä on molemmilla puolilla liuskaa niin kaikki ei toimi silloin suunnitellusti.  peukku_1
Likaa ei saa olla liuskan alla, mutta se et jos siellä on öljyä niin väittäisin ettei haittaa mitään.  Joskus vuosia sitten töissä kasattiin moottoreita ja kiertokangen liuskat oli "vähän" löysiä kiertokankeen.  Laitettiin kiertokankeen liuskojen alle vähän öljyä joka "liimasi" liuskan eikä asentaessa pudonnut. Mitään epidemiaa ei silloin ainakaan moottoreissa ilmennyt.

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #6 : 05.01.14 - klo:19:15 »
Meinasitko laittaa nuo vielä takaisin paikoilleen vai vaihtaa uudet?

Ja sellainen huomio, että tuo liukulaakerihan ei sitten pyöri mihinkään, vaan on lohkossa paikallaan koko ajan.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 28
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #7 : 05.01.14 - klo:20:18 »
Uudet laitan.
Ja se just mietityttää et mikä tolöasta jälkeä saanu aikaa ku ei liiku mihinkään
Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 28
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #8 : 05.01.14 - klo:20:21 »
[font='Segoe UI', 'Helvetica Neue', 'Liberation Sans', 'Nimbus Sans L', Arial, sans-serif]v***u näitä älypuhelimia..[/font]

Poissa wehna

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 39
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 344
  • Paikkakunta: Konnevesi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.02.21 - klo:13:14
  • S1000RR
    • #42
    • www.kvr.fi
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 713
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #9 : 06.01.14 - klo:10:58 »
Kampuran liukulaakeri, lähes kaikissa tollasta jälkeä _takapuolella_ . Itse liukupinta näyttää hyvältä, mutta mikä on saanut tuon takapuolen tuollaiseksi?

Ajettu 7500km.

standardi välys 0.010 ∼ 0.037 mm ja service limit 0.07

Plastigaugella mitattu välys 0.05 jokaisesta..

Huono voitelu, tehtaalta lähtien jo tuollaiset...?

Kyseessä -05 zx-6rr

Hmmmm... täältä tosi vaikeaa sanoa, mutta jostain syystä laakerit on päässeet pieneen liikkeeseen. Pesä voi olla soikea tai välissä ollut jotain roskia tai jostain syystä laakeri ei ole lukittunut kunnolla paikalleen.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #10 : 07.01.14 - klo:08:01 »
Uudet laitan.
Ja se just mietityttää et mikä tolöasta jälkeä saanu aikaa ku ei liiku mihinkään
Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

Ok, samoin tekisin itse.

Katsoitko sattumalta, että onko männänlaki, ne tasaset alueet, mahdollisesti kiillottunut ja samoin onko kannessa vastaavat kohdat kiilloittuneet?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 28
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #11 : 07.01.14 - klo:16:08 »
Pistän huomenna kuvan kannesta, ja männistä.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 42
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #12 : 07.01.14 - klo:17:25 »
Tässä kans pari veivin liuskaa mitkä irrotin tänään, oikeanpuoleinen on ylempi liuska ja se on hieroutunu enemmän. popcorn_gif
http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/Suzuki%20Gsx-R600%20K6%202006%20Engine%20Repair/IMG_20140107_131306_zpsf77d15b0.jpg
Kampiakselin liukulaakeri

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #13 : 08.01.14 - klo:07:59 »
Osa noista jäljistähän voi tulla jo asennuksen yhteydessä, kun ne on oikeasti aika napakat laittaa paikoilleen. Jos se laakeri on yhtään väljä ja sinne on päässyt paskasta öljyä tai siellä on ollut jotain likaa välissä ennen uuden paikalleen asennusta, niin se todennäköisesti aiheuttaa taasen tuon värjääntymisen. 

Enemmän mua huolettaisi minkä näköinen se laakeri on sieltä liukupinnaltaan.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 42
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Kampiakselin liukulaakeri
« Vastaus #14 : 08.01.14 - klo:08:59 »
Enemmän mua huolettaisi minkä näköinen se laakeri on sieltä liukupinnaltaan.

Samat sanat ja sillä puolella ei mitään vikaa olekkaan.  peukku_1

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020