Bazzaz luistonesto

Aloittaja tuomas, 09.01.14 - klo:13:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

26.03.14 - klo:22:21 #30 Viimeisin muokkaus: 26.03.14 - klo:22:26 käyttäjältä wbaum
No niin, mittailin vähän.

Bazzaz TC handlebar dial switch

Arvot KOhms

     Sin-Ora Sin-Rus Rus-Ora
OFF     1,1     0,0     1,1
-5      1,0     0,1     1,1
-4      0,9     0,2     ...
-3      0,8     0,3
-2      0,7     0,4
-1      0,6     0,5    
0       0,5     0,6
1       0,4     0,7
2       0,3     0,8
3       0,2     0,9
4       0,1     1,0    
5       0,0     1,1

kaikki oli tyyliin 10ohmia vaille, mutta liekö tuo +5c lämpötila ja mittari ihan parhautta.
Ruskeen ja oranssin vastus on fiksattu tuohon ~1.1kOhm

Meni muuten ihan helposti ledinpiuhoituksenki liittimet tuohon yksikköön, käytin d-subin naaras-crimppejä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.03.14 - klo:22:21
No niin, mittailin vähän.

Bazzaz TC handlebar dial switch

Arvot KOhms

     Sin-Ora Sin-Rus Rus-Ora
OFF     1,1     0,0     1,1
-5      1,0     0,1     1,1
-4      0,9     0,2     ...
-3      0,8     0,3
-2      0,7     0,4
-1      0,6     0,5    
0       0,5     0,6
1       0,4     0,7
2       0,3     0,8
3       0,2     0,9
4       0,1     1,0    
5       0,0     1,1

kaikki oli tyyliin 10ohmia vaille, mutta liekö tuo +5c lämpötila ja mittari ihan parhautta.
Ruskeen ja oranssin vastus on fiksattu tuohon ~1.1kOhm
Tossa vielä infoa miten tommone systeemi toimii. Esim TPS-anturi (kaasuläppien asentoanturi) pelaa ihan samalla idealla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.03.14 - klo:23:57
Tossa vielä infoa miten tommone systeemi toimii.

No on kyllä erittäin havainnollinen kuva ja selitys potikan toiminnasta. bowdown_1

Reisca

Nyt on kokeiltu rakentaa tuota tc-kytkintä.

Käytin tässä 12-asentoista kiertokytkintä, tyyppi:Lorlin CKS1049.
Kytkimen suojausluokka on IP67, eli on vesitiivis.
Napojen välille juotin 100ohm vastukset, väli 12->1 jää tyhjäksi.
Napaan A tulee sininen johto
Napaan 1 tulee ruskea johto
Napaan 12 tulee oranssi johto

Kytkimen johtojen liittämiseen Bazzaz boxiin käytin Motonetin kolminapaisia vesitiiviitä liittimiä.

Kytkentä on testattu ja ja toimivaksi todettu.
Vastukset pitää vielä suojata esim. kuuma- tai epoxiliimalla.

tuomas

Sain eilen asennettua bazzazin luistoneston kartanvaihto ja säätöpotikan sekä diy ledin kera. koska hondaan tuo purkki tulee kahdella eri kartalla (04-05 ja 06-07 malleille eri) niin nollasin tuon 04-05 kartan. Nyt siis toisella kartalla on luistonesto ja toisella ei. Bazzazin ohjelmisto on ainakin helppokäyttöinen.
Kävin mopoa vähän testailemassa muun liikenteen seassa ja ehkäpä tuosta saa vielä käyttökelpoisen laitteen. Liikenneympyrässä ei täysillä asetuksilla saanut katurenkaasta pitoa enää irti ledin vaan vilkkuessa. Nyt pitäis lähteä vaan radalle tuota viilaamaan ja jos loppukaudesta saisi tuon vielä johonkin penkkiin säädettäväksi bensakartan osalta.
Shifteri vielä jäi hyllyyn, oli niin kiire päästä kokeilemaan.
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 14.07.14 - klo:14:30
Sain eilen asennettua bazzazin luistoneston kartanvaihto ja säätöpotikan sekä diy ledin kera. koska hondaan tuo purkki tulee kahdella eri kartalla (04-05 ja 06-07 malleille eri) niin nollasin tuon 04-05 kartan. Nyt siis toisella kartalla on luistonesto ja toisella ei. Bazzazin ohjelmisto on ainakin helppokäyttöinen.
Kävin mopoa vähän testailemassa muun liikenteen seassa ja ehkäpä tuosta saa vielä käyttökelpoisen laitteen. Liikenneympyrässä ei täysillä asetuksilla saanut katurenkaasta pitoa enää irti ledin vaan vilkkuessa. Nyt pitäis lähteä vaan radalle tuota viilaamaan ja jos loppukaudesta saisi tuon vielä johonkin penkkiin säädettäväksi bensakartan osalta.
Shifteri vielä jäi hyllyyn, oli niin kiire päästä kokeilemaan.

Sifterianturit on särkyviä, jos jotain laadukkaampaa voi käyttää, niin laita suosista heti.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 14.07.14 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 14.07.14 - klo:14:30
Sain eilen asennettua bazzazin luistoneston kartanvaihto ja säätöpotikan sekä diy ledin kera. koska hondaan tuo purkki tulee kahdella eri kartalla (04-05 ja 06-07 malleille eri) niin nollasin tuon 04-05 kartan. Nyt siis toisella kartalla on luistonesto ja toisella ei. Bazzazin ohjelmisto on ainakin helppokäyttöinen.
Kävin mopoa vähän testailemassa muun liikenteen seassa ja ehkäpä tuosta saa vielä käyttökelpoisen laitteen. Liikenneympyrässä ei täysillä asetuksilla saanut katurenkaasta pitoa enää irti ledin vaan vilkkuessa. Nyt pitäis lähteä vaan radalle tuota viilaamaan ja jos loppukaudesta saisi tuon vielä johonkin penkkiin säädettäväksi bensakartan osalta.
Shifteri vielä jäi hyllyyn, oli niin kiire päästä kokeilemaan.
Sifterianturit on särkyviä, jos jotain laadukkaampaa voi käyttää, niin laita suosista heti.

Mulla kun oli -09 blade, niin siinä se anturi alkoi temppuileen. Sitten sain vinkin kääntää sen anturin asennuksen siten, että se kytkin on lähempänä vaihdekiksiä ja sen jälkeen mitä ajoin niin hyvin toimi. Tuli vähemmän sivuttais-/pitkittäisvääntöä sille kytkimelle. Ekana se asennus oli siis siten, että se kytkin oli aika ylhäällä.

TommoKe

15.07.14 - klo:00:56 #37 Viimeisin muokkaus: 15.07.14 - klo:12:42 käyttäjältä TommoKe
Me jouduttiin puolassa kuseen ja teipattiin paketti kasaan.... Melki uuden kanssa. Vitu, jaksa kirjottaa, mutta jos muutkin viittis raportoida  HUONOSTA  LAADUSTA! Tiämmä välttää niitten ostamisen silloin.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

nykanju

löytyy ylimääräinen Bazzaz zfi+tc ja afm boksit jos jota kuta kiinnostaa... ollut r1 -09 pyörässä.... shifterin mokkula puuttuu....

peitsamo

Mites noita asetuksia saa ihan käytännön tasolla säädettyä itselleen sopivaksi? Purkki tuli ostamani mopon mukana, eikä oo käytännön tasolla hajuakaan, miten "tiukalle" se on säädetty. Omissa avauksissa ei valot vielä oo vilkkunu, moottorijarrussa kyllä. Pystyykö jotenkin kotikonstein laittamaan "alueelle" vai pitääkö olla erikoislaitteita homman hoitamista varten?
Calacucco

murmela

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 27.08.14 - klo:23:42
Mites noita asetuksia saa ihan käytännön tasolla säädettyä itselleen sopivaksi? Purkki tuli ostamani mopon mukana, eikä oo käytännön tasolla hajuakaan, miten "tiukalle" se on säädetty. Omissa avauksissa ei valot vielä oo vilkkunu, moottorijarrussa kyllä. Pystyykö jotenkin kotikonstein laittamaan "alueelle" vai pitääkö olla erikoislaitteita homman hoitamista varten?
Lue ny ees ensin tää triidi...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

peitsamo

Luin joo, mutta jäi ilmeisesti jotain huomaamatta tai tajuamatta. Mutta kiitos vastauksesta, se ainakin osoitti oman kyvyttömyyteni tähän hommaan. 


Ei minua itsessän kiinnosta, miten ne potikat toimii, tai se monta milliohmia on vastusta, vaan se kuinka saan tuon vehkeen toimimaan itselleni kaikkein optimaalisimmin. Pitääkö siis olla jotkut säätölaitteet ja systeemit vai voiko tuon purkin laittaa jotenkin helposti ikäänkuin perusasetuksiin? Tietokone ja USB on tuttuja juttuja, mutta jos pitää alkaa vastuksia mittaamaan, niin sitten ei oo mun juttu.
Calacucco

murmela

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 28.08.14 - klo:00:01
Luin joo, mutta jäi ilmeisesti jotain huomaamatta tai tajuamatta. Mutta kiitos vastauksesta, se ainakin osoitti oman kyvyttömyyteni tähän hommaan.


Ei minua itsessän kiinnosta, miten ne potikat toimii, tai se monta milliohmia on vastusta, vaan se kuinka saan tuon vehkeen toimimaan itselleni kaikkein optimaalisimmin. Pitääkö siis olla jotkut säätölaitteet ja systeemit vai voiko tuon purkin laittaa jotenkin helposti ikäänkuin perusasetuksiin? Tietokone ja USB on tuttuja juttuja, mutta jos pitää alkaa vastuksia mittaamaan, niin sitten ei oo mun juttu.
No lue toiseen kertaan tän triidin viestit 1-20, ja jätä kokonaan lukematta millioomeja käsittelevät viestit 21-40.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 28.08.14 - klo:00:01
Luin joo, mutta jäi ilmeisesti jotain huomaamatta tai tajuamatta. Mutta kiitos vastauksesta, se ainakin osoitti oman kyvyttömyyteni tähän hommaan.


Ei minua itsessän kiinnosta, miten ne potikat toimii, tai se monta milliohmia on vastusta, vaan se kuinka saan tuon vehkeen toimimaan itselleni kaikkein optimaalisimmin. Pitääkö siis olla jotkut säätölaitteet ja systeemit vai voiko tuon purkin laittaa jotenkin helposti ikäänkuin perusasetuksiin? Tietokone ja USB on tuttuja juttuja, mutta jos pitää alkaa vastuksia mittaamaan, niin sitten ei oo mun juttu.

Siitä saa helposti sellasen, ettei se salli mitään luistoa, mutta silloin se pätkii myös suoralla ja mopo pystyssä. Jos siitä haluaa hyvän, pitää erikoislaitteistona olla semmoset hanskat, joilla mopon saa ajettua luistolle ja sitten perstuntumalla/tiedonkeruun avulla hierotaan se sille päivälle, renkaalle, kelille ja tähtienasennolle hyväksi. Seuraavana päivänä eri renkaalle, kelille, radalle ja tähtienasennolle se on taas hierottava uudestaan. Alkuun varmaan pääset helpoiten kun vaan käytät sitä pikasäädintä siinä ohjaustangon tuntumasta. Sillä nyt saa sentään sen vaikutuksen tuntumaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

peitsamo

Minun nyt on ihan pakko vähän avautua tästä asiasta. Kun tässä olen noviisina uutta harrastusta ollut tämän kesän aloittelemassa, niin luonnollisesti on aika monta asiaa joita en tiedä. En välttämättä omaksu niitä heti vaikka joku selittäisikin tai lukisin ne jostain palstalta, eli asiat muovautuu uomiinsa pikkuhiljaa. Minulle on useaan otteeseen sanottu, että jos et tiedä, niin sitten rohkeesti kysymään viisaammilta tai kokeneemmilta, niin tein tässäkin tapauksessa. Vähän vastaavan tyylisiä kysymyksiä olen esittänyt alustan säädöistä, renkaista, ajovarusteista ja ties mistä. Se, mikä tässä jutussa ottaa pattiin, on vastaukset tyyliin: "se on sulle ihan sama mitkä renkaat laitat, kunhan on mustat ja melkein pyöreet" tai "Noihin kierrosaikoihin pääset ihan vakioalustalla, kun ajat alkaa olla siellä nopean ryhmän kärkipäässä, ni sit voit alkaa vaivata päätäs niillä Öhlinsien säädöillä". Mutta, kun se ei oo mulle ihan sama. Toki varmaan on niin, että minua paljon kovempaa voi ajaa vaikka mummon vanhalla potkukelkalla, mutta se ei edelleenkään ole se pointti. Pointti on se, että olen pyrkinyt hankkimaan sellaiset vehkeet, että ei tarviis niiden kanssa miettiä, onko tarpeeksi vaiko eikö oo ja kyllä kova halu olis saada laitteet toimimaan sillä tavalla kun se tällä hetkellä olisi minun ajosuoritus huomioon ottaen optimaalisinta. Sittenhän niitä voi uudelleen säätää kun taidot ja vauhti karttuu, sitä vartenhan ne on "säädettäviä", eikö? Haluaisin myös ostaa alle sellaiset renkaat, jotka olisivat minun ajovauhtiin parhaimmat, eli se varmaan tässä kohtaa tarkoita niitä vetomiesten sliksejä, vaan jotain ihan muuta. Minä väitän, että myös minun kierrosajat paranee paitsi kovalla treenillä, myös sillä että saan laitteet sellaisiin asetuksiin ja kuosiin, että on hyvä ja sopivan tuntuinen ajaa. Miks helvetissä, minun ei kannata/pidä käyttää tällaista mahdollisuutta hyväkseni, kun sellainen kerta on? Jottei nyt koko vuodatus olis OT:tä, niin valitettavasti kolmenkaan lukukerran jälkeen en osaa säätää tuota ohjausboksia, menköön se sitten oman osaamattomuuden ja tyhmyyden piikkiin tai ei.

Että silleen. Pyytäsin siis mahdollisimman yksiselitteistä ja käytännönläheistä vastausta, kun jotain kysyn. Jos tulee mieleen vastata jotain näistä 1) KVG, 2) Lue nyt tämä palsta ensi alusta loppuun ja tuu kyselee uudelleen jos et jotain tajunnut tai 3) älä vaivaa päätäs moisilla, ennekuin oot nopeessa ryhmässä, niin pyydän jättämään vastaamatta. Uskon, että rataharrastajat on fiksua porukkaa ja toivon sen mukaisia vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Toivottavasti kelit vielä sallii sen että vois harrastaa muutakin tätä näppisrallia. Hyviä ratapäiviä itse kullekin.

Pekka
Calacucco

Powered by EzPortal