Ratapyörän moottorin sisäänajo

Aloittaja m1kk0, 21.02.14 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

m1kk0

Kauhea hinku päästä heti alkukesästä vedättämään täysii  airrev_1 Koneeseen kuitenkin vaihdettu osaa jotka tarvitsisivat hellempää kaasukättä ainakin aluksi. Miten olette itse mopojanne koneita ajaneet sisään? Kuinka paljon tarvitsee hissutella ja kuinka kauan?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.02.14 - klo:22:06
Kauhea hinku päästä heti alkukesästä vedättämään täysii  airrev_1 Koneeseen kuitenkin vaihdettu osaa jotka tarvitsisivat hellempää kaasukättä ainakin aluksi. Miten olette itse mopojanne koneita ajaneet sisään? Kuinka paljon tarvitsee hissutella ja kuinka kauan?

Hyssyttelemällä sisäänajo ei tee muuta kuin huonoa sille koneelle.
Tärkeintä on, että ennen kuin koneelle annetaan kuormaa ensimmäisen kerran, käytetään se kunnolla lämpimäksi.
Lämmityksen jälkeen eka kierros tunnustellen, että kaikki toimii varmasti, jonka jälkeen voi antaa palaa. Ei kannata ajaa ehkä ihan koko settiä, 3-4 kierrosta riittänee. Settien välissä annetaan koneen jäähtyä, uusi lämmityskäyttö, muutama kierros omaa kovaa ja tokan setin jälkeen öljynvaihto.

Vielä parempi vaihtoehto on tehdä tuo sisäänajo penkissä, koska säädönhän tuo kone tarttee kun on uutta palikkaa lyöty sisään. Jolloin ei ainakaan laihan seoksen takia kilahda.
Eli lyhennettynä:

1) Lämmitys
2) Kunnolla kuormaa ja moottorijarrua
3) Pari lämpösykliä.
4) Ölynvaihto.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

Nitron kanssa aikalailla samoilla linjoilla.

Itse tehnyt aina niin, että 8 - 10 lämpösykliä ennen penkkiä, eli täysin jäähtynyt kone käytetään 100 asteen tuntumaan ja annetaan jäähtyä täysin = yksi lämpösykli.

Ennen penkkiin menoa uudet öljyt koneeseen, samoin suodatin. Penkissä sitten eri vaihteilla tasaisia kuormavetoja sekä moottorijarruja. Tuolla hinkataan männänrenkaita, siksi pitää olla sekä vetoja, että moottorijarruja.

Kun tuota jokusen aikaa tehty, niin antaa pelin jäähtyä hiukan ja sitten säätelemään. Kaikki kolme kilpuriani ja niihin tehdyt koneet ajanut/ajettu sisään tuolla tavalla ja ei se ainakaan huonoa ole noille tehnyt.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal