Videon editointi (GoPro ja vastaavat)

Aloittaja murmela, 05.02.14 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

05.02.14 - klo:20:03 Viimeisin muokkaus: 20.11.17 - klo:08:07 käyttäjältä murmela
Löyty tommonen freeware(kin) joka osaa käpistellä suoraan gopron filuja.
Lightworks
http://www.lwks.com/
Tosin ilmasen fullin saa vain beta-versiona, ja beta-oikeudet saa silleen että rekisteröityy sinne foorumille, ei muuta. Ei olle liikaa vaadittu.

Ja tosta löytyy tutoriaalit:
http://www.youtube.com/watch?v=YRYNAvZJawQ
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Apple OS X (coming soon, how soon?), pyh.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.02.14 - klo:13:51
Apple OS X (coming soon, how soon?), pyh.
Lightworks 12.0 Beta for Mac OS X is available for download today.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

Viimeisistä Murmelan ja Jarskan kolmesta viestistä en ymmärtänyt sanaakaan, mitä lie salakieltä  :) Mulla on, kuten arvata saattaa, tuo GoPro Hero vieläkin laatikossa käyttämättömänä, kun ei jummarra  :-[
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Hjördis

Saako Androidin Racechronosta jotenkin siirrettyä ne nopeudet ja kierrosajat tähän videoon? Oon nähny youtubessa jollai tyypillä tämmöisen ominaisuuden. Ja minkälaisen ohjelman tarvii, että voi liittää ne kaksi tiedostoa yhteen.?

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Hjördis - 18.06.14 - klo:09:24
Saako Androidin Racechronosta jotenkin siirrettyä ne nopeudet ja kierrosajat tähän videoon? Oon nähny youtubessa jollai tyypillä tämmöisen ominaisuuden. Ja minkälaisen ohjelman tarvii, että voi liittää ne kaksi tiedostoa yhteen.?
Esim dashware on itsellä käytössä.

www.dashware.net/

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 18.06.14 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: Hjördis - 18.06.14 - klo:09:24
Saako Androidin Racechronosta jotenkin siirrettyä ne nopeudet ja kierrosajat tähän videoon? Oon nähny youtubessa jollai tyypillä tämmöisen ominaisuuden. Ja minkälaisen ohjelman tarvii, että voi liittää ne kaksi tiedostoa yhteen.?
Esim dashware on itsellä käytössä.

www.dashware.net/
Ja RaceRender on yks vaihtoehto
http://racerender.com/RR3/Features.html
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.08.14 - klo:16:18
Eipäs ollutkaan, GPS huijaa. 1:12.83 2.8.2014

Huijausversio. Virhe näkyy chronosta katsottuna vasta kun laittaa ajan x-aksellille.
https://www.youtube.com/watch?v=mlYchqw7mk4
Menee vissiin lopussa vähän synkasta pois. Väärä frame rate tai jotain? Onko tää nyt tehty racechrono pro:lla?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.08.14 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.08.14 - klo:16:18
Eipäs ollutkaan, GPS huijaa. 1:12.83 2.8.2014

Huijausversio. Virhe näkyy chronosta katsottuna vasta kun laittaa ajan x-aksellille.
https://www.youtube.com/watch?v=mlYchqw7mk4
Menee vissiin lopussa vähän synkasta pois. Väärä frame rate tai jotain? Onko tää nyt tehty racechrono pro:lla?

GPS data hyppää paluusuoralla noin sekunnin ja vikassa vasurissa vähän. Maaliviivalla sitten synkassa on 28 framee eroa. Vika on tuossa GPS datassa, josta puuttuu paloja.

Pro:lla on tehty. Tämä oli kokeilu kauanko kestää videon vääntäminen. 6min/kierros Samsung galaxy note 10.1 2014 laitteella ja 720p videolla.

Joutunee Pro:n jossain vaiheessa hommaamaan kun videon vääntäminen on helppoa ja toi aikaero videossa auttaa jonkun verran näkemään mitä kannattaa tehdä. Vähän tuo rautapuoli mietityttää, kun ihan mopoimmilla laitteilla ei homma toimi mielekkäästi.

jarska

Kiitos Vuorela, aika helkkarin kiva kun näkee aikaa samalla, tahtoo tuollasen....eiku niin, enhän mä ota aikoja. innocent_1

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.08.14 - klo:17:48
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.08.14 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.08.14 - klo:16:18
Eipäs ollutkaan, GPS huijaa. 1:12.83 2.8.2014

Huijausversio. Virhe näkyy chronosta katsottuna vasta kun laittaa ajan x-aksellille.
https://www.youtube.com/watch?v=mlYchqw7mk4
Menee vissiin lopussa vähän synkasta pois. Väärä frame rate tai jotain? Onko tää nyt tehty racechrono pro:lla?

GPS data hyppää paluusuoralla noin sekunnin ja vikassa vasurissa vähän. Maaliviivalla sitten synkassa on 28 framee eroa. Vika on tuossa GPS datassa, josta puuttuu paloja.

Pro:lla on tehty. Tämä oli kokeilu kauanko kestää videon vääntäminen. 6min/kierros Samsung galaxy note 10.1 2014 laitteella ja 720p videolla.

Joutunee Pro:n jossain vaiheessa hommaamaan kun videon vääntäminen on helppoa ja toi aikaero videossa auttaa jonkun verran näkemään mitä kannattaa tehdä. Vähän tuo rautapuoli mietityttää, kun ihan mopoimmilla laitteilla ei homma toimi mielekkäästi.

Itse olen muutaman videon tehnyt race renderin ilmaisversiolla jolla saa 3 minuutin pätkiä. Mukavia  nuo videot nopeus näytöllä katsoa, race renderiin sais kyllä muutakin jos olisi sellaista dataa sinne syöttää. Helpompi niitä omia ja miksei toistenkin tekemisiä tajuta kun ei tarvitse käppyröitä tuijotella. Omalla puuceellä renderöi suunnilleen 5min tuollaista 3min pätkää full hd laadulla.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 04.08.14 - klo:21:33
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.08.14 - klo:17:48
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.08.14 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.08.14 - klo:16:18
Eipäs ollutkaan, GPS huijaa. 1:12.83 2.8.2014

Huijausversio. Virhe näkyy chronosta katsottuna vasta kun laittaa ajan x-aksellille.
https://www.youtube.com/watch?v=mlYchqw7mk4
Menee vissiin lopussa vähän synkasta pois. Väärä frame rate tai jotain? Onko tää nyt tehty racechrono pro:lla?

GPS data hyppää paluusuoralla noin sekunnin ja vikassa vasurissa vähän. Maaliviivalla sitten synkassa on 28 framee eroa. Vika on tuossa GPS datassa, josta puuttuu paloja.

Pro:lla on tehty. Tämä oli kokeilu kauanko kestää videon vääntäminen. 6min/kierros Samsung galaxy note 10.1 2014 laitteella ja 720p videolla.

Joutunee Pro:n jossain vaiheessa hommaamaan kun videon vääntäminen on helppoa ja toi aikaero videossa auttaa jonkun verran näkemään mitä kannattaa tehdä. Vähän tuo rautapuoli mietityttää, kun ihan mopoimmilla laitteilla ei homma toimi mielekkäästi.

Itse olen muutaman videon tehnyt race renderin ilmaisversiolla jolla saa 3 minuutin pätkiä. Mukavia  nuo videot nopeus näytöllä katsoa, race renderiin sais kyllä muutakin jos olisi sellaista dataa sinne syöttää. Helpompi niitä omia ja miksei toistenkin tekemisiä tajuta kun ei tarvitse käppyröitä tuijotella. Omalla puuceellä renderöi suunnilleen 5min tuollaista 3min pätkää full hd laadulla.

Olen kanssa tehnyt kerran tuolla videon ja oli sen verran työlästä ettei ole toista kertaa viitsinyt. Kun ei ole windows konetta normaalisti käytössä tai muutenkaan käytä semmosta videoihin, niin menee vaikeaksi. Eka kerta on tietysti aina opettelua eikä varsinaisesti kerro koko totuutta hommasta.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.08.14 - klo:21:43
Olen kanssa tehnyt kerran tuolla  videon ja oli sen verran työlästä ettei ole toista kertaa viitsinyt. Kun ei ole windows konetta normaalisti käytössä tai muutenkaan käytä semmosta videoihin, niin menee vaikeaksi. Eka kerta on tietysti aina opettelua eikä varsinaisesti kerro koko totuutta hommasta.

Joo ensimmäistä kyllä värkkäsin kauan ja hartaasti, kun pari kolme tehnyt niin ei siinä enää kauaa. Tietysti olisi voinut lukea vähän ohjeitakin mutta mihin niitä...

wbaum

Joskus kans dashwarella muutaman tehny ja nyt ku sen otti tuohon ruudulle niin muistanu yhtään miten sillä taas väännettiinkää...

Josko joku päivä sais sen verta mielenkiintoista videota tehtyä, että jaksaa datatki tunkee niin kattoo sitten uusiksi. Melkein harmittaa se 50 dollarin sijoitus siihen kun käyttänyt 2 kertaa...

wbaum

06.08.14 - klo:00:40 #14 Viimeisin muokkaus: 07.08.14 - klo:10:17 käyttäjältä wbaum
Helppo videon leikkaus (ts. trimmaus) ilman laadun katoamista hoituu MPEG streamclipillä. Tässä on se valtava etu että tämä ei resamplaa videota, elikkä laatu pysyy samana ja on nopea ja kaiken lisäksi freewarea. Koska on kovin pieni ohjelma, vaatii quicktimen asennuksen, mutta se nyt onkin monilla jo valmiina.

http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-win.html

Helpoiten valitsee sopivan pätkän videosta painamalla shiftin pohjaan ja maalaamalla halutun pätkän aikajanalta. Sitten ylävalikosta "trim" ja eikun "save as" ja tallentaa.




Powered by EzPortal