Bridgestone testipäivä

Aloittaja BOLA RACE, 10.02.14 - klo:17:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BOLA RACE

Bola Race yhteistyössä Kallio Racingin kanssa järjestää
15.5.2014 testipäivän Bridgestonen kilparenkaille Alastaron
moottoriradalla.

Päivä on tarkoitettu niin kilpakuljettajille kuin myös
harrastajille, jotka haluavat kokeilla Bridgestonen renkaita.

Paikanpäällä on myynnissä renkaita, mutta toivoisimme että
kaikki asentaisivat valmiiksi uudet renkaat.

Päivä alkaa klo 8:00 aamupalalla jonka jälkeen
Vesa Kallio kertoo renkaan ominaisuuksista,
paineista ja muista asioista mitkä on hyvä ottaa huomioon
jos ei ole aikaisemmin ajanut Bridgestonen renkailla.

Vesa on mukana koko päivän antamassa tukea säätämiseen sekä
muihin renkaisiin liittyviin asoihin.

Ajoaikaa on 10:00-14:00.

Päivä on ilmainen Bola Racen asiakkaille. (muille 70euroa)

Ilmottautumiset osoitteeseen: posti@bolarace.com

GuessWho

ihan uteliaisuuttani kysyisin että löytyykö Bridgeltä 200/60 sarjan takaslicksiä ?

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:11:23
ihan uteliaisuuttani kysyisin että löytyykö Bridgeltä 200/60 sarjan takaslicksiä ?

Ei, mutta ei nuo eri rengasmerkkien koot useinkaan ole yksi yhteen, varsinkaan kun puhutaan kisarenkaista.

Kokoina siis löytyy 120/600/17 ja 190/650/17

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:11:23
ihan uteliaisuuttani kysyisin että löytyykö Bridgeltä 200/60 sarjan takaslicksiä ?
Ymmärtääkseni bridgen 195/650 vastaa aika lähelle Dunlopin 195/65 kumia, joka taas on hyvin lähelle sama kuin Pirellin 200/60. Eli jos heitän sulle sokkona ton Pirellin tilalle Dunlopin tai Bridgen, et huomaa mitään eroa jos et varikolla käy tavaamassa renkaan kylkeä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

GuessWho

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.02.14 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:11:23
ihan uteliaisuuttani kysyisin että löytyykö Bridgeltä 200/60 sarjan takaslicksiä ?
Ymmärtääkseni bridgen 195/650 vastaa aika lähelle Dunlopin 195/65 kumia, joka taas on hyvin lähelle sama kuin Pirellin 200/60. Eli jos heitän sulle sokkona ton Pirellin tilalle Dunlopin tai Bridgen, et huomaa mitään eroa jos et varikolla käy tavaamassa renkaan kylkeä.

Mut jos me nyt vaihettas mun Pirelli uuteen Bridgestoneen ni sä huomaisit selvää parannusta :D :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.02.14 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:11:23
ihan uteliaisuuttani kysyisin että löytyykö Bridgeltä 200/60 sarjan takaslicksiä ?
Ymmärtääkseni bridgen 195/650 vastaa aika lähelle Dunlopin 195/65 kumia, joka taas on hyvin lähelle sama kuin Pirellin 200/60. Eli jos heitän sulle sokkona ton Pirellin tilalle Dunlopin tai Bridgen, et huomaa mitään eroa jos et varikolla käy tavaamassa renkaan kylkeä.

Mut jos me nyt vaihettas mun Pirelli uuteen Bridgestoneen ni sä huomaisit selvää parannusta :D :D
Veikkaan, että toi 200/60 ei oo ihan paras vaihtoehto kusiaisen vanteelle. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.02.14 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.02.14 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:11:23
ihan uteliaisuuttani kysyisin että löytyykö Bridgeltä 200/60 sarjan takaslicksiä ?
Ymmärtääkseni bridgen 195/650 vastaa aika lähelle Dunlopin 195/65 kumia, joka taas on hyvin lähelle sama kuin Pirellin 200/60. Eli jos heitän sulle sokkona ton Pirellin tilalle Dunlopin tai Bridgen, et huomaa mitään eroa jos et varikolla käy tavaamassa renkaan kylkeä.

Mut jos me nyt vaihettas mun Pirelli uuteen Bridgestoneen ni sä huomaisit selvää parannusta :D :D
Veikkaan, että toi 200/60 ei oo ihan paras vaihtoehto kusiaisen vanteelle. :P

Ai sulla on ens kaudella aina paras mahdollinen rengas alla?  :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.02.14 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.02.14 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.02.14 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 11.02.14 - klo:11:23
ihan uteliaisuuttani kysyisin että löytyykö Bridgeltä 200/60 sarjan takaslicksiä ?
Ymmärtääkseni bridgen 195/650 vastaa aika lähelle Dunlopin 195/65 kumia, joka taas on hyvin lähelle sama kuin Pirellin 200/60. Eli jos heitän sulle sokkona ton Pirellin tilalle Dunlopin tai Bridgen, et huomaa mitään eroa jos et varikolla käy tavaamassa renkaan kylkeä.

Mut jos me nyt vaihettas mun Pirelli uuteen Bridgestoneen ni sä huomaisit selvää parannusta :D :D
Veikkaan, että toi 200/60 ei oo ihan paras vaihtoehto kusiaisen vanteelle. :P

Ai sulla on ens kaudella aina paras mahdollinen rengas alla?  :D
Jos niitä mustia ja suurinpiirtein pyöreitä vanteen suojia voi renkaiksi kuttua. :D Pitää sitten ruveta panostamaan renkaisiin kun ei enää muuten kestä teidän kyydissä. ;) Tosin Bolalta voisin kyllä ainakin yhden setin tuota Brikkaree käydä alle ennen tätä testipäivää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Janza

Ennen ns. säätöpäivää tulee esigeometriasäädöt vrt pirelliin ja nopeuttaa/helpottaa pyörän säätöä paikan päällä, jos on pyörä suunnilleen tontilla. Renkaat on jossain määrin kehältään eri kokoiset, kuin pirelli. Helpottaa kun ei tarvitse itsekään vetää niitä hatusta  :) Monasti kuskit testaa eri renkaita, vain pyöräyttämällä ne paikoilleen ja ajamalla, sen tarkemmin asiaan perehtymättä. Eihän renkaan kuulukaan pitää, ennen ku pyörä on renkaan mukaan säädetty. Kuten sanottua, paikalla olen, korvat höröllä. :D

GuessWho

14.02.14 - klo:22:26 #9 Viimeisin muokkaus: 14.02.14 - klo:22:27 käyttäjältä GuessWho
Ristus, pitikö tänki mennä näin vaikeeksi  :-\

Taitaa vaan olla helpompi tie jatkaa Pirellillä prkl. Itse kaipais sellasta gummia joka on helppo mennä ostamaan tosta noin kun sellasta tarvitsee. Paskalla renkaalla kun ei lahjattomalla ole varaa ajaa.

Edit: itse asiassa sillä ei taida olla sunnuntaiharrastelijalle tuon taivaallisen merkitystä säätääkö vai ei, kunhan paineet ja lämpötilat on jiirissä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 14.02.14 - klo:22:26
Edit: itse asiassa sillä ei taida olla sunnuntaiharrastelijalle tuon taivaallisen merkitystä säätääkö vai ei, kunhan paineet ja lämpötilat on jiirissä.
Mitä enemmän alustan säädöt on quutamolla, niin sitä huonompi pito ja sitä enemmän kumi kuluu. Ts $$$ palaa nopeemmin. Harrastelijallakin.

Lisäksi jos alla on esim vakiotakaiskarilla varustetty japsikyykkä, niin "tehdasasetuksilla" se syö helposti takarengasta. Tosin vakiopampun riparia ei usein edes saa niin löysälle että se ei söisi takarengasta. Tuo johtuu siitä että vakiopamppu on yleensä suunniteltu katuajoon, ja siellä tuo ylenmääräinen ripari luo pehmeää tunnelmaa. Ja säätöalue on todella minimaalinen jotta tumppu omistaja ei saisi mitään vahinkoa aikaiseksi.

Kun sitten taasen bimmerin vakiopamppu on jotai ihan käsittämätöntä vs perus öhlinssi ko vehkeeseen. Liitteenä vertailukäppyrä jossa molemmat tehdasasetuksissa.

Toisaalta, tieto lisää tuskaa ja kipua. Joten halutessaan voi uskoa joidenkin wanhojen kettujen mantraa:"Pistä tehdasasetukset ja kovaa ajoa!"
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

Voisitko kiitos Suomentaa, mitä tuosta käppyrästä on luettavissa?  withstupid_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

GuessWho

15.02.14 - klo:21:55 #12 Viimeisin muokkaus: 15.02.14 - klo:22:02 käyttäjältä GuessWho
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.02.14 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 14.02.14 - klo:22:26
Edit: itse asiassa sillä ei taida olla sunnuntaiharrastelijalle tuon taivaallisen merkitystä säätääkö vai ei, kunhan paineet ja lämpötilat on jiirissä.
Mitä enemmän alustan säädöt on quutamolla, niin sitä huonompi pito ja sitä enemmän kumi kuluu. Ts $$$ palaa nopeemmin. Harrastelijallakin.

Lisäksi jos alla on esim vakiotakaiskarilla varustetty japsikyykkä, niin "tehdasasetuksilla" se syö helposti takarengasta. Tosin vakiopampun riparia ei usein edes saa niin löysälle että se ei söisi takarengasta. Tuo johtuu siitä että vakiopamppu on yleensä suunniteltu katuajoon, ja siellä tuo ylenmääräinen ripari luo pehmeää tunnelmaa. Ja säätöalue on todella minimaalinen jotta tumppu omistaja ei saisi mitään vahinkoa aikaiseksi.

Kun sitten taasen bimmerin vakiopamppu on jotai ihan käsittämätöntä vs perus öhlinssi ko vehkeeseen. Liitteenä vertailukäppyrä jossa molemmat tehdasasetuksissa.

Toisaalta, tieto lisää tuskaa ja kipua. Joten halutessaan voi uskoa joidenkin wanhojen kettujen mantraa:"Pistä tehdasasetukset ja kovaa ajoa!"

Näin ensiaskelia ottavan harrastelijan avuttomalla kokemuksella on joskus hiukan hankalaa päättää ketä uskoa kun tekee sen virheen että haastattelee liian montaa liian kovaa kuskia. Omassa leikkikalussa on gixerin vakioiskari painon mukaan teetetyllä WP:n jousella. Kustannukset yhteensä noin 200€ sisältäen Kallio Racingin jousen asennuksen, iskarin huollon ja Wehnän tekemän säätelyn. Renkaan kuluminen on vihdoin vähintään hyvää luokkaa, Pirellin superbike 200/60 slicksin pito on ollut tavattoman hienoa ja ajaminen renkaiden osalta on ollut vaivatonta ja kivaa.

Eli olen eturivissä huutamassa malttia niille jotka haluavat harrastella rata-ajoa omaksi ilokseen että se TTX tahi muu tuhansien hipo-iskari ei välttämättä tee autaaksi. Sepustukseni ydin oli siinä että viidenkympin villityksessä ja lukuisien katkenneiden ja murtuneiden luiden jälkeen pitäisi luottaa siihen renkaaseen jotta ajo olisi mutkatonta ja hauskaa. Nyt etsin sitä rajaa missä se luotto löytyy oikeasti fysiikasta ja missä taas pääkopassa. Itselläni kun ei ole aikaa ja resursseja maata lasaretissa kuukautta vain siksi että vaihdoin muutaman kympin säästön vuoksi hyväksi koetun kumin uuteen kokeiluun. Mutta silti tekisi mieleni koittaa jotain muutakin rengasta että saisi vertailupohjaa ja kokemuksia. On aika hasardia kehua omaansa maailman parhaaksi jos ei koskaan ole kokeillut mitään muuta :)

Tämän foorumin ylivoimaisesti hienoin ominaisuus muuten on siinä että samaa ongelmaa voi asiallisesti käsitellä 1.18 ja 1.35 kierroksia ajavat, siitä iso kiitos kaikille teille.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: BOLA RACE - 17.02.14 - klo:18:52
Sarjan Hinta on 330e

Kaikki renkaat on saman hintaisia


Tilaus sähköpostilla ja nouto paikasta X vai kuinka?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Siirsin Bridgestoneista syntyneen keskustelun alueelle "renkaat"

http://www.mprata.fi/index.php?topic=985.msg23410#msg23410

Löytynee paremmin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal