Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Slickseistä  (Luettu 5539 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Slickseistä
« : 02.03.12 - klo:11:32 »
Kävin tossa eilen kaverin luona kattelemassa hienoo ratamopoo ja ihastelin samalla vähän käytettyjä slicksi renkaita pinossa.
Vähän heräs himo, jotta pitäskö kokeilla varsin omassakin mopossa ja kun kaveri vielä tarjos aika hyväkuntoista settiä alle edullisesti...

paistoleimat kateltiin ja näkyi olevan 2008, miten nuot kestää varastointia ja jos laitan kokeilun vuoksi alle niin voinko luottaa pitoon vai kovuuko nämä ajan saatossa?

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 16:06
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Slickseistä
« Vastaus #1 : 02.03.12 - klo:11:38 »
Jos on asiallisesti säilytetty niin ainakin viitisen vuotta pitäisi kumin pysyä ihan hyvänä. Ainakaan itse en vielä vältä 2008 paistoleimallisiakaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Slickseistä
« Vastaus #2 : 02.03.12 - klo:11:40 »
Kävin tossa eilen kaverin luona kattelemassa hienoo ratamopoo ja ihastelin samalla vähän käytettyjä slicksi renkaita pinossa.
Vähän heräs himo, jotta pitäskö kokeilla varsin omassakin mopossa ja kun kaveri vielä tarjos aika hyväkuntoista settiä alle edullisesti...

paistoleimat kateltiin ja näkyi olevan 2008, miten nuot kestää varastointia ja jos laitan kokeilun vuoksi alle niin voinko luottaa pitoon vai kovuuko nämä ajan saatossa?

Hei mies! sullahan on jo Dunlopin sliksit, joihin vedetty vaan niitä puukonviiltoja Stok-säännön takia. Seos 7712, ja etunen (en muista). Miksi imeessä katselet vanhojen koppuroiden perään, kun varastossa on A-luokan RRaacing-gummit?

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Slickseistä
« Vastaus #3 : 02.03.12 - klo:11:41 »
Jos renkaat o(lisi)vat käyttämättömät, ongelmaa ei varmastikaan tavalliselle harrastajalle olisi vielä tuon ikäisissä. Jos taas renkaat ovat käytetyt ja seisoneet kenties jo vuosia tallissa, niin ovat kyllä jonkun verran kovettuneet. Treeniajoon varmastikin vielä ihan soveltuvat, mutta kisaan en kyllä itselleni alle laittaisi enää.

Renkaissa luultavasti näkyy sinistä, eli öljy on puskenut läpi. Ilmiö aika yleinen ja esiintyy noissa kilparenkaissa kun ovat ensin käyneet kuumana ja sitten seisoneet vähintään sen viikon verran. Pari ekaa kierrosta rauhallisesti ja öljy katoaa.

Toinen ongelma tai haaste on oikeat rengaspaineet. Merkki ja mallikin voi pysyä silmämääräisesti samana, mutta muutoksia tulee. Aiemmin suosituspaine on voinut olla kuumana 2,5 ja sittemmin tipahtanutkin 1,8:aan. Noin päin ongelma ei ole fataali, mutta jos luulee oikean paineen olevan 2,5 ja renkaassa tulisikin olla 1,8 ja lähtee sitten tyrkkäämään omaa kovaa, niin voi käydä kuten kävi Tommi H:lle Botniaringillä muutama vuosi takaperin. Reisi poikki ja kesä siinä. Oli ostanut tietämättään Viron pojilta matalapaineslicksejä ja liian suurilla paineilla ja ekasta mutkasta nurin.

Jos siis ei tiedä mitä on ostamassa, suosittelisin olemaan ostamatta, etenkin jos yrittää omia aikojaan parannella. Toki se himottaa kun varastollisen renkaita saa samaan hintaan kuin sarjan uusia, mutta lasku voi tulla kalliimmaksi myöhemmin. Mutta jos tiedät mitä ostat, siitä vaan, hyviä treenirenkaita saa käytetyistä slickseistä tosi edukkaasti.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Slickseistä
« Vastaus #4 : 02.03.12 - klo:11:44 »
Hei mies! sullahan on jo Dunlopin sliksit, joihin vedetty vaan niitä puukonviiltoja Stok-säännön takia. Seos 7712, ja etunen (en muista). Miksi imeessä katselet vanhojen koppuroiden perään, kun varastossa on A-luokan RRaacing-gummit?

Kyl mää tämän tiedän, mut kun jokainen tietää miten paljon rahaa tää harrastus syö, niin jo senkin takia kuolasin. ;D
Toisena tietty kauhee rispekti. :)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Slickseistä
« Vastaus #5 : 02.03.12 - klo:11:49 »
Jos renkaat o(lisi)vat käyttämättömät, ongelmaa ei varmastikaan tavalliselle harrastajalle olisi vielä tuon ikäisissä. Jos taas renkaat ovat käytetyt ja seisoneet kenties jo vuosia tallissa, niin ovat kyllä jonkun verran kovettuneet. Treeniajoon varmastikin vielä ihan soveltuvat, mutta kisaan en kyllä itselleni alle laittaisi enää.

Renkaissa luultavasti näkyy sinistä, eli öljy on puskenut läpi. Ilmiö aika yleinen ja esiintyy noissa kilparenkaissa kun ovat ensin käyneet kuumana ja sitten seisoneet vähintään sen viikon verran. Pari ekaa kierrosta rauhallisesti ja öljy katoaa.

Toinen ongelma tai haaste on oikeat rengaspaineet. Merkki ja mallikin voi pysyä silmämääräisesti samana, mutta muutoksia tulee. Aiemmin suosituspaine on voinut olla kuumana 2,5 ja sittemmin tipahtanutkin 1,8:aan. Noin päin ongelma ei ole fataali, mutta jos luulee oikean paineen olevan 2,5 ja renkaassa tulisikin olla 1,8 ja lähtee sitten tyrkkäämään omaa kovaa, niin voi käydä kuten kävi Tommi H:lle Botniaringillä muutama vuosi takaperin. Reisi poikki ja kesä siinä. Oli ostanut tietämättään Viron pojilta matalapaineslicksejä ja liian suurilla paineilla ja ekasta mutkasta nurin.

Jos siis ei tiedä mitä on ostamassa, suosittelisin olemaan ostamatta, etenkin jos yrittää omia aikojaan parannella. Toki se himottaa kun varastollisen renkaita saa samaan hintaan kuin sarjan uusia, mutta lasku voi tulla kalliimmaksi myöhemmin. Mutta jos tiedät mitä ostat, siitä vaan, hyviä treenirenkaita saa käytetyistä slickseistä tosi edukkaasti.

Tänks Jukka, mä en nähnyt noissa öljyä pinnassa ja ne "kulutuspisteet" oli selkeesti näkyvissä, pääteltiin et ei olis paljoa ajeltu.
Pirellin tekeleitä näkyivät olevan.


Edit: ainiin, en kerro kaverin nimee, muuten siellä on jono tallin edessä. :P :D

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.10.20 - klo:19:08
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Slickseistä
« Vastaus #6 : 03.03.12 - klo:17:16 »
Jos halvalla saat, niin kyllä kannattaa ostaa! Kierrosaikojen noustessa kumia jää asfalttiin entistä enemmän. Sliksien kanssa on nuo lämppärit pakolliset, muuten ei rengas meinaa lämmetä.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Slickseistä
« Vastaus #7 : 27.06.12 - klo:11:24 »
Kemoralla kokeilin ekaa kertaa Pirelli Superbike 200/60 SC1 slicksiä takana. Diamondin lämppäri riitti juuri ja juuri renkaan ympäri, vaikka vähän pelkäsin, että jäisi vajaaksi. Tarvii sanoa, että mun puuperse ei osaa sanoa eroa edellisellä ratapäivällä käyttämääni Supercorsaan 180/55 :D
Pitoa on paljon ja mopo kääntyy mutkiin pirun hyvin, eikä kallistuvara lopu varmasti kesken. Mutta joo, rengas menee ihan ok myös 5.5" vanteelle ja kun noita tuntuu saavan käytettynä huomattavasti edullisemmin kuin DOT-renkaita, niin alan käyttämään slicksejä takana. Nyt Kemoralla, Sami oli ystävällinen ja antoi hyväkuntoisen Superbike setin ilmaiseksi. beer_2
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020