Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Bridgestonen renkaat  (Luettu 84669 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Damsku

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 156
  • Paikkakunta: Hyvinkää
  • Paikalla:eilen kello 11:07
  • R6R -07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 11
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #120 : 11.05.15 - klo:10:22 »
Siellä ne bridge-miehet vaan hymyillen nautti elämästä ja kauniista naisista kylmällä botnialla, kun dunlop- ja pirellimiehet repi hermoja ja renkaitaan. Ainaki R10 evo type2 näytti toimivan hyvin, ja Mikko Koolla oli jotku sliksit ku vauvan peppu (kai ne tolleen körötellen kestääki.. :P ).

Mut kysymys, onko tolla Evo type2:lla ajaneet havainnu siinä jotain ongelmia jossain kelissä/jollain radalla? @Janza @tamik87 @sipi ?

Jokaisen haaveissahan ois se yks rengas mikä toimis olosuhteista riippumatta. Ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräsenä uus tai vähän käytetty tollanen, voisin ostaa testiin.
Olikos Pirelleissä yleisemminkin ongelmaa tuolla kylmällä botnialla vai vaan yksittäisillä kuskeilla? Kumpi seos toimi paremmin vai toimiko kumpikaan?

Eturenkaat varmaan toimi kaikilla hyvin, itelläki SC1. Takana oli useillakin kuskeilla ongelmaa. Otanta ei ollu hirveen laaja, mut arviolta SC1 tais toimii useemmalla. Lämpötila tosiaan kylmimmillään lauantaina jotain 6c, pilvistä ja kylmä kova tuuli. Dunlopin "kestää mitä vaan" 9854 repeili myös useilla kuskeilla.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #121 : 11.05.15 - klo:10:52 »
Juu tuo 9854 repes mulla ja muilla lämpimälläkin botnialla. Muualla se nyt tuntuu kestävän vaikka ja mitä.

Pitääpä ottaa varmaan tuo v2 medium alle kemoraan.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3300
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:02
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #122 : 11.05.15 - klo:12:42 »
Siellä ne bridge-miehet vaan hymyillen nautti elämästä ja kauniista naisista kylmällä botnialla, kun dunlop- ja pirellimiehet repi hermoja ja renkaitaan. Ainaki R10 evo type2 näytti toimivan hyvin, ja Mikko Koolla oli jotku sliksit ku vauvan peppu (kai ne tolleen körötellen kestääki.. :P ).

Mut kysymys, onko tolla Evo type2:lla ajaneet havainnu siinä jotain ongelmia jossain kelissä/jollain radalla? @Janza @tamik87 @sipi ?

Jokaisen haaveissahan ois se yks rengas mikä toimis olosuhteista riippumatta. Ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräsenä uus tai vähän käytetty tollanen, voisin ostaa testiin.
Olikos Pirelleissä yleisemminkin ongelmaa tuolla kylmällä botnialla vai vaan yksittäisillä kuskeilla? Kumpi seos toimi paremmin vai toimiko kumpikaan?

Lyhyesti omia kokemuksia:

*Bridge pelas takana hienosti (V02 Medium), edessä vastaava softi joten kuten. Kuumalla tuo pehmeä ei kestäny mulla ku muutaman kierroksen.
*Pirellin SC1 kulu edessä oikein hienosti ja piti hyvin.
*SC1 takana kulu nätisti 1,8bar paineilla kuumana, tiputin 1,65 ja lähti repeämään. 1,8 takasin ja ei revenny enää pahemmin, tosin ei juuri silentynytkään. Siitä tuli Kemora kumi. Nopeutta tai pitoa on ihan turha vertailla näillä ajoilla mitä tuli ajeltua. Avauksissa varsinkin Pirelli sai kunnolla myöhässä olevia runttaus avauksia.

Noi paineet on varmaan lämppäripaineita? Vaiko suoraan ajosta?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3300
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:02
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #123 : 11.05.15 - klo:12:43 »
Siellä ne bridge-miehet vaan hymyillen nautti elämästä ja kauniista naisista kylmällä botnialla, kun dunlop- ja pirellimiehet repi hermoja ja renkaitaan. Ainaki R10 evo type2 näytti toimivan hyvin, ja Mikko Koolla oli jotku sliksit ku vauvan peppu (kai ne tolleen körötellen kestääki.. :P ).

Mut kysymys, onko tolla Evo type2:lla ajaneet havainnu siinä jotain ongelmia jossain kelissä/jollain radalla? @Janza @tamik87 @sipi ?

Jokaisen haaveissahan ois se yks rengas mikä toimis olosuhteista riippumatta. Ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräsenä uus tai vähän käytetty tollanen, voisin ostaa testiin.
Olikos Pirelleissä yleisemminkin ongelmaa tuolla kylmällä botnialla vai vaan yksittäisillä kuskeilla? Kumpi seos toimi paremmin vai toimiko kumpikaan?

Eturenkaat varmaan toimi kaikilla hyvin, itelläki SC1. Takana oli useillakin kuskeilla ongelmaa. Otanta ei ollu hirveen laaja, mut arviolta SC1 tais toimii useemmalla. Lämpötila tosiaan kylmimmillään lauantaina jotain 6c, pilvistä ja kylmä kova tuuli. Dunlopin "kestää mitä vaan" 9854 repeili myös useilla kuskeilla.
Ok, tossa kelissä ei mikään ihme jos ei kumit toimi. Tossa noita uusia Pirellejä kun ihmettelin niin niiden kyljessä olevissa lapuissa lukee, ettei saa säilyttää alle +5 asteen, joten ei ne varmaan hirveen hyvin ajaessakaan toimi siinä lämpötilassa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 15:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #124 : 11.05.15 - klo:13:03 »
Eturenkaat varmaan toimi kaikilla hyvin, itelläki SC1. Takana oli useillakin kuskeilla ongelmaa. Otanta ei ollu hirveen laaja, mut arviolta SC1 tais toimii useemmalla.
Eli eturengas sai vähemmän rasitusta kun kukaan ei kelistä johtuen uskaltanu jarruttaa täysillä apeksiin/ etupäiden säädöt oli ehkä paremmin tontilla kuin takapamppujen. Kun taasen sit takarengas sai enemmän rankasuu ku kuskit yritti paikata kaasulla/ takapamppujen säädöt on yleensä enemmän metsässä, varsinkin jos kyseessä on vakiopamppu.

Botniasta puhuttaessa kannattaa aina muistaa, että jos joku rengas jollain toimii, se tarkoittaa yleensä sitä että ko mopon alusta toimii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Damsku

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 156
  • Paikkakunta: Hyvinkää
  • Paikalla:eilen kello 11:07
  • R6R -07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 11
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #125 : 11.05.15 - klo:13:42 »
Eturenkaat varmaan toimi kaikilla hyvin, itelläki SC1. Takana oli useillakin kuskeilla ongelmaa. Otanta ei ollu hirveen laaja, mut arviolta SC1 tais toimii useemmalla.
Eli eturengas sai vähemmän rasitusta kun kukaan ei kelistä johtuen uskaltanu jarruttaa täysillä apeksiin/ etupäiden säädöt oli ehkä paremmin tontilla kuin takapamppujen. Kun taasen sit takarengas sai enemmän rankasuu ku kuskit yritti paikata kaasulla/ takapamppujen säädöt on yleensä enemmän metsässä, varsinkin jos kyseessä on vakiopamppu.

Botniasta puhuttaessa kannattaa aina muistaa, että jos joku rengas jollain toimii, se tarkoittaa yleensä sitä että ko mopon alusta toimii.


Toki toki. Tän ketjun kommenteilla hain lähinnä sitä, että ilmeisesti bridge ei oo niin herkkä repeemään, vaikka säädöissä oiski joku naksu pielessä. Ei se tietenkään sitä muuta, etteikö alusta pitäs hoitaa kuntoon ajaa millä renkaalla tahansa. Toisilla vaan se säätöjen hakeminen tulee vähän kalliimmaks. Montahan dunloppia slowrider tuhos? Saikohan kukaan tuolla bridgeä repeemään?

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 948
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.11.20 - klo:09:24
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #126 : 11.05.15 - klo:14:22 »
Eturenkaat varmaan toimi kaikilla hyvin, itelläki SC1. Takana oli useillakin kuskeilla ongelmaa. Otanta ei ollu hirveen laaja, mut arviolta SC1 tais toimii useemmalla.
Eli eturengas sai vähemmän rasitusta kun kukaan ei kelistä johtuen uskaltanu jarruttaa täysillä apeksiin/ etupäiden säädöt oli ehkä paremmin tontilla kuin takapamppujen. Kun taasen sit takarengas sai enemmän rankasuu ku kuskit yritti paikata kaasulla/ takapamppujen säädöt on yleensä enemmän metsässä, varsinkin jos kyseessä on vakiopamppu.

Botniasta puhuttaessa kannattaa aina muistaa, että jos joku rengas jollain toimii, se tarkoittaa yleensä sitä että ko mopon alusta toimii.


Etupään renkaiden repimisen tai keston laittasin kyllä ihan kelin piikkiin. Kuumalla noi pehmeet ei vaan kestäny enkä vuos sitten tähän aikaan ajanu yhtään sen kummemmin.

Paineet on suoraan ajosta:

Eli hyväksi havaittu Pirelli SC1 1.8bar ja V02 Medium 1.45bar. Muilla voi toimia tai olla toimimatta... Keulaa löysäsin jonkun verran Torstaina kun en saanut tota kääntymään mutkiin jarrun puutteen takia. Perjantaina illasta alko pohjailemaan ja olis taas aihetta kiristää. Renkaat ei edessä tosiaan revenny millään setupilla.

Edessä Paineet niin bridgessä kuin pirellissä 2.4bar lämpimänä. Jos joku neuvoo jotain muuta, en kuuntele.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.11.20 - klo:14:34
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #127 : 11.05.15 - klo:14:32 »
@Damsku Bridgen type2 uusista 180/55 renkaista ehdottomasti monikäyttöisin. Type2 tuntuu toimivan etenkin botnialla täydellisesti; kuluu nätisti ja pito-ongelmia ei ollut 1:45 vauhdeissa.

Type4 ei ole kenelläkään hyvää sanottavaa --> kannattaa välttää

Yleisesti bridgeissä on vähän valmistusvikaa liikenteessä, esim meillä on 5 rengasta jotka ovat paistorajoista revenneet ja toimittaja ei oikein saa mitään aikaiseksi lukuisista reklamaatioista huolimatta. Se onkin painavin syy miksi en bridgellä enää aja, koska rengasta ei voi ajaa loppuun tällöin ja pienenä vastalauseena luokattomalle toiminnalle.

Pitää olla vielä maahantuojaan yhteydessä asiasta mutta en ole kerinnyt / jaksanut.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 15:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #128 : 11.05.15 - klo:15:02 »
Toki toki. Tän ketjun kommenteilla hain lähinnä sitä, että ilmeisesti bridge ei oo niin herkkä repeemään, vaikka säädöissä oiski joku naksu pielessä. Ei se tietenkään sitä muuta, etteikö alusta pitäs hoitaa kuntoon ajaa millä renkaalla tahansa. Toisilla vaan se säätöjen hakeminen tulee vähän kalliimmaks. Montahan dunloppia slowrider tuhos? Saikohan kukaan tuolla bridgeä repeemään?
Mä en kyllä lähtis veikkailemaan saatavilla olevan datan perusteella; että bridge ois jotenkin epäherkempi repeilemään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 15:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #129 : 11.05.15 - klo:15:04 »
Etupään renkaiden repimisen tai keston laittasin kyllä ihan kelin piikkiin. Kuumalla noi pehmeet ei vaan kestäny enkä vuos sitten tähän aikaan ajanu yhtään sen kummemmin.
Noniinno, valmistajan suositus on SC1 eteen viileempään keliin, ja SC2 kuumempaan keliin. Joten ei ole mikään ihme jos pehmeempi ei kestä kuumalla, varsinkaan botnialla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 948
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.11.20 - klo:09:24
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #130 : 11.05.15 - klo:16:13 »
Etupään renkaiden repimisen tai keston laittasin kyllä ihan kelin piikkiin. Kuumalla noi pehmeet ei vaan kestäny enkä vuos sitten tähän aikaan ajanu yhtään sen kummemmin.
Noniinno, valmistajan suositus on SC1 eteen viileempään keliin, ja SC2 kuumempaan keliin. Joten ei ole mikään ihme jos pehmeempi ei kestä kuumalla, varsinkaan botnialla.

Tarkotin noita bridgen etusia.. niistä se pehmeempi ei kestä kuumalla ainakaan mulla. Pirelleillä en ole päässyt vielä ajeleen kesäkeleillä, mut muistelisin et viime vuonna helteessä sc1/sc1 kombinaatio toimi kuitenkin ihan kivasti myös helteessä joillakin SB kuskeilla.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3300
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:02
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #131 : 11.05.15 - klo:16:29 »
Etupään renkaiden repimisen tai keston laittasin kyllä ihan kelin piikkiin. Kuumalla noi pehmeet ei vaan kestäny enkä vuos sitten tähän aikaan ajanu yhtään sen kummemmin.
Noniinno, valmistajan suositus on SC1 eteen viileempään keliin, ja SC2 kuumempaan keliin. Joten ei ole mikään ihme jos pehmeempi ei kestä kuumalla, varsinkaan botnialla.

Tarkotin noita bridgen etusia.. niistä se pehmeempi ei kestä kuumalla ainakaan mulla. Pirelleillä en ole päässyt vielä ajeleen kesäkeleillä, mut muistelisin et viime vuonna helteessä sc1/sc1 kombinaatio toimi kuitenkin ihan kivasti myös helteessä joillakin SB kuskeilla.

Eikös taakse SC2 ole kuuman kelin kumi?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 15:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #132 : 11.05.15 - klo:16:31 »
Tarkotin noita bridgen etusia.. niistä se pehmeempi ei kestä kuumalla ainakaan mulla. Pirelleillä en ole päässyt vielä ajeleen kesäkeleillä, mut muistelisin et viime vuonna helteessä sc1/sc1 kombinaatio toimi kuitenkin ihan kivasti myös helteessä joillakin SB kuskeilla.

No eipä kai niissäkään, koska Bstone(kin) suosittelee kuumalla kovempaa seosta eteen.
Kyl se sc1 varmaankin kestää pitempäänkin helteellä edessä jos ei osaa jarruttaa/ pistää painoa etuselle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 15:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #133 : 11.05.15 - klo:16:34 »
Etupään renkaiden repimisen tai keston laittasin kyllä ihan kelin piikkiin. Kuumalla noi pehmeet ei vaan kestäny enkä vuos sitten tähän aikaan ajanu yhtään sen kummemmin.
Noniinno, valmistajan suositus on SC1 eteen viileempään keliin, ja SC2 kuumempaan keliin. Joten ei ole mikään ihme jos pehmeempi ei kestä kuumalla, varsinkaan botnialla.

Tarkotin noita bridgen etusia.. niistä se pehmeempi ei kestä kuumalla ainakaan mulla. Pirelleillä en ole päässyt vielä ajeleen kesäkeleillä, mut muistelisin et viime vuonna helteessä sc1/sc1 kombinaatio toimi kuitenkin ihan kivasti myös helteessä joillakin SB kuskeilla.

Eikös taakse SC2 ole kuuman kelin kumi?
Taakse kuumalla SC1 (tai SC0 jos vauhti riittää). Jos Pirellii tarkotat.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3300
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:02
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Bridgestonen renkaat
« Vastaus #134 : 11.05.15 - klo:18:02 »
   
Oho, sori. Siis edessä SC2 kuumalle, tuli ajatusvirhe.

Mut se miten mä oon noi Pirellin etuset ymmärtäny, on se että SC1 on pehmeempi runko, eli renkaan runko elää enemmän, joten se generoi enemmän lämpöä renkaaseen. Tän seurauksena se pysyy toimintalämmössä viileämmässä kelissä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020