Bridgestonen renkaat

Aloittaja BOLA RACE, 16.02.14 - klo:06:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janza

Sunnuntain stkA skabassa sijotukset, jotka tiedän:

Type2 etu ja type4 180 takanen, 5. Jasmin Sarjos.
Type2 etu ja type4 180 takanen. 8. Joel Vinnikainen
Type2 etu ja type3 190 takanen 9. Jani  Vaahtera
Type2 etu ja type3 190 takanen 12. Jukka Hintsala


Itellä oli etusessa 2.4 painetta ja takasessa 1.7

Eturenkaat alkoi repimään jonkin verran, mutta ilmeisesti sama ongelma oli myös pirellillä, riippuen alustan säädöistä. Itse kokeilin eri vahvuisia takajousia. Päädyin r6:ssa 95nm jouseen ja keulassa 9.5 jousivakioon. Vesa Kallion vihje oli, että en saa pyörää riittävän ajoissa pystyyn kovaa jarrutettavissa mutkissa+alustan säätöön tosiaan se löysempi takajousi. 

Loisto homma, että saa vähän tukea tohon säätöön, ettei ihan itse tarvi arvailla asioita ihan minne sattuu. 

Geometriat muutettu vakiosta:

Takaiskarin alta prikka pois, takaiskari 290mm(vakiona 293 + 3mm prikka) linkuston suhde1:2, Keulaputket 8mm, korkin saumasta näkyvissä (vakiona 5). 
Itsellä ei ainakaan pitojen kanssa ollut huolia. Suoraan sanoen, olis pitäny antaa luistaa, ni olis saattanu päästäki johonki. xp

Ennen kuin kukaan alkaa ruotimaan noita geometrioita tai pyörän korkeutta, sanon että ne on melko tarkkaan kopioitu Vesa Kallion ohjeiden mukaan r6 yamahaan. Ainoa erotus mulla on se, että keula on 2mm ylempänä. Koko pyörää joutuu nostamaan kemoralle, kun sielläkin kallistukset on melkosen jyrkkiä. 

-Janza-

Janza

Tuli eilen pyyhkeitä tästä kirjoituksesta, joten ajattelin tarkentaa paria asiaa. Linkuston suhde.. Eli toi 1:2 tarkoittaa sitä, että kun takaiskunvaimennin lyhenee 1mm, taka-akselin kohdalla muutos on 2mm. Muiden pyörien linkuston vipusuhteista en tiedä.
Jos siis yamaha r6 pyörässä haluat painoa perälle, 1mm takaiskarin lyhennys vastaa ~2mm keulan nostoa ja taas jos keulalle, sama kääntäen.

peejii

Kulumiskestävyys parani huomattavasti kun vähän nosti takasen painetta. Ilmeisesti vauhti ei ole kisakuskien tasolla, koska paineita joutuu tuohon suuntaan korjaamaan. Lisäksi renkaan pinta siistiytyi, vaikka aikaisemminkaan ei ollut repeillyt tai huonon näköinen.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: BOLA RACE - 17.02.14 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 17.02.14 - klo:14:19
Onko teillä ens kesänä rengasmyyntiä kisaviikonloppuina varikolla?

En vielä tiedä miten ehtii olla varikolla ensikaudella.

Mutta Kyllä renkaita saadaan ainakin toimitettua kisaviikonlopuille.

Mitens Kemoran tuleva SM-kisaviikonloppu, ootteko paikalla vai pitääkö tilata etukäteen ?

Aikamoinen arpominen mitä alle laittais. Tarkoitus olisi ajaa kolme lähtöä aika-ajoineen ja harjoituksineen, joten V02 soft voi olla munkin vauhdeilla kovilla. Oiskohan se v02 medium sitten varmempi valinta. Yhden parin olen budjetoinut ja pirelli on varalla.

Niin ja mitenhän tuo V02 toimii, kun en oo ajanu ku hiljaa V01:sillä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.06.14 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: BOLA RACE - 17.02.14 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 17.02.14 - klo:14:19
Onko teillä ens kesänä rengasmyyntiä kisaviikonloppuina varikolla?

En vielä tiedä miten ehtii olla varikolla ensikaudella.

Mutta Kyllä renkaita saadaan ainakin toimitettua kisaviikonlopuille.

Mitens Kemoran tuleva SM-kisaviikonloppu, ootteko paikalla vai pitääkö tilata etukäteen ?

Aikamoinen arpominen mitä alle laittais. Tarkoitus olisi ajaa kolme lähtöä aika-ajoineen ja harjoituksineen, joten V02 soft voi olla munkin vauhdeilla kovilla. Oiskohan se v02 medium sitten varmempi valinta. Yhden parin olen budjetoinut ja pirelli on varalla.

Niin ja mitenhän tuo V02 toimii, kun en oo ajanu ku hiljaa V01:sillä.

Jos softin laitan taakse niin sille on budjetoitu pari kierrosta aika-ajoa ja kisalähdöt eikä yhtään enempää. Riippuu siitä miten noita renkaita tykkää raiskata, mutta jotain 50 kierrosta ja tosta alkaa varmasti olemaan se paras terävyys ajettu pois.

tamik87

Kuviollinen 180/55 evo type 2 toimi ja kului kemoralla nätisti. 1,7 paineilla tuli vähän purkkapalloa. Vesku ohjeisti että 1,8 paineilla vois toimia hyvin.

paaton

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 05.06.14 - klo:12:08
Kuviollinen 180/55 evo type 2 toimi ja kului kemoralla nätisti. 1,7 paineilla tuli vähän purkkapalloa. Vesku ohjeisti että 1,8 paineilla vois toimia hyvin.

Montako settiä ajoit renkaalla?
Ja kakkonen ei tuntunut liukkaalta? Se vanhempi oli hivenen lipsakka kemoralla.

paaton

Ai niin ja oliko käytössä bridgen etunenkin?

tamik87

Lainaus käyttäjältä: paaton - 05.06.14 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 05.06.14 - klo:12:08
Kuviollinen 180/55 evo type 2 toimi ja kului kemoralla nätisti. 1,7 paineilla tuli vähän purkkapalloa. Vesku ohjeisti että 1,8 paineilla vois toimia hyvin.

Montako settiä ajoit renkaalla?
Ja kakkonen ei tuntunut liukkaalta? Se vanhempi oli hivenen lipsakka kemoralla.

Pirellin sc1 edessä. En mä kerinnyt sillä ajaa edes kokonaista settiä. Kaveri ajoi sillä neljä settiä ja kului nätisti.

paaton

Tuo etunenkin on pirun hyvä, mutta vaatii tosiaan perän laskemista 190mm takasen kanssa. 180mm+r10 etunen voisi toimia suoraan.

tamik87

Se kakkonen oli liponen ekan kierroksen ajan ja sen jälkeen en luistoa tuntenut. Ajelin matalaa 1:14

paaton

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 05.06.14 - klo:14:02
Se kakkonen oli liponen ekan kierroksen ajan ja sen jälkeen en luistoa tuntenut. Ajelin matalaa 1:14

No hyvä kuulla otan itsekkin sitten noita type2 seoksia testiin, josko kuluminen olisi edes himpun softia maltillisempaa. Sitä bridgen uutta etusta kannaattaa tosiaan koettaa, se on tosi kivan tuntuinen ajaa, kunhan korkeudet saa kohdilleen.

BOLA RACE

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.06.14 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: BOLA RACE - 17.02.14 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 17.02.14 - klo:14:19
Onko teillä ens kesänä rengasmyyntiä kisaviikonloppuina varikolla?

En vielä tiedä miten ehtii olla varikolla ensikaudella.

Mutta Kyllä renkaita saadaan ainakin toimitettua kisaviikonlopuille.

Mitens Kemoran tuleva SM-kisaviikonloppu, ootteko paikalla vai pitääkö tilata etukäteen ?

Aikamoinen arpominen mitä alle laittais. Tarkoitus olisi ajaa kolme lähtöä aika-ajoineen ja harjoituksineen, joten V02 soft voi olla munkin vauhdeilla kovilla. Oiskohan se v02 medium sitten varmempi valinta. Yhden parin olen budjetoinut ja pirelli on varalla.

Niin ja mitenhän tuo V02 toimii, kun en oo ajanu ku hiljaa V01:sillä.

Valitettavasti en taida ehtiä paikalle kemoraan, mutta renkaita toimitetaan paikalle Jani Vaahteran #64 toimesta.
Mukana myös jalkatappeja, shiftereitä ym ym

Mutta vielä ehtii tilaamaan kotiin/työpaikalle toimitettunakin renkaat perille.

V02 Euroopan valtavan kysynnän vuoksi ei olla saatu tarpeeksi medium takarengasta suomeen, kaikki mitä tulee
on jo ennakkoon varattu.

Jos olet jo ajanut V01 ja siinä ominaisuudet riittänyt, suosittelen jatkamaan sillä.
Sitä löytyy hyvin suoraan varastosta ja hintakin on varsin sopiva (280e/sarja)


BOLA RACE
Juha Kauhanen
040-8744873
posti(at)bolarace.com


BOLA RACE

09.06.14 - klo:18:35 #73 Viimeisin muokkaus: 09.06.14 - klo:18:38 käyttäjältä BOLA RACE
Sateen uhka on ilmeinen.
Varaatha sateiset ajioissa jotta ne ehditään toimittamaan,

http://www.foreca.fi/Finland/Loimaa/Alastaro/map/fin46

BATTLAX RACING E05Z 120/600 R17    


BATTLAX RACING E08Z 180 640 R17    


Erinomaista käsiteltävyyttä, tarkkaa vastetta ja ylivoimaista hallintaa sateellakin.
MotoGP-teknologian huippua, joka on testattu ja koeteltu märässä kelissä.


Eturenkaat:      140e/kpl
Takarenkaat:    190e/kpl

Sarja:               330e

Tilaukset: posti(at)bolarace.com

BOLA RACE
Juha Kauhanen
040-8744873



Nitrous

Oiskos Bolalla antaa jotain yhteystietoa maahantuojalle. Bridgen R10 Type3 takasesta tuli tämmönen esiin kun rengas alko olemaan melko kulunut. Mahtaisko tehdas/maahantuoja olla kiinnostunut?

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal