Bridgestonen renkaat

Aloittaja BOLA RACE, 16.02.14 - klo:06:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:13:03
Oiskos Bolalla antaa jotain yhteystietoa maahantuojalle. Bridgen R10 Type3 takasesta tuli tämmönen esiin kun rengas alko olemaan melko kulunut. Mahtaisko tehdas/maahantuoja olla kiinnostunut?
Näyttäis huonosti paistuneelta saumalta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:13:03
Oiskos Bolalla antaa jotain yhteystietoa maahantuojalle. Bridgen R10 Type3 takasesta tuli tämmönen esiin kun rengas alko olemaan melko kulunut. Mahtaisko tehdas/maahantuoja olla kiinnostunut?

Mä sain maahantuojalta uuden renkaan tilalle kun kävi samanlainen tapaus --> PLÖTS
Rengas oli ostettu MynetMotolta, mutta eivät napisseet yhtään.
Yhteystiedot oon kyllä hukannu.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.06.14 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:13:03
Oiskos Bolalla antaa jotain yhteystietoa maahantuojalle. Bridgen R10 Type3 takasesta tuli tämmönen esiin kun rengas alko olemaan melko kulunut. Mahtaisko tehdas/maahantuoja olla kiinnostunut?

Mä sain maahantuojalta uuden renkaan tilalle kun kävi samanlainen tapaus --> PLÖTS
Rengas oli ostettu MynetMotolta, mutta eivät napisseet yhtään.
Yhteystiedot oon kyllä hukannu.

Paistosaumaa mäkin epäilin. Löyty yhteystiedot pienellä kaivelulla ja postia Siltakivelle laitettu. Katotaan millasta vastausta tulee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

BOLA RACE

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.06.14 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:13:03
Oiskos Bolalla antaa jotain yhteystietoa maahantuojalle. Bridgen R10 Type3 takasesta tuli tämmönen esiin kun rengas alko olemaan melko kulunut. Mahtaisko tehdas/maahantuoja olla kiinnostunut?

Mä sain maahantuojalta uuden renkaan tilalle kun kävi samanlainen tapaus --> PLÖTS
Rengas oli ostettu MynetMotolta, mutta eivät napisseet yhtään.
Yhteystiedot oon kyllä hukannu.

Paistosaumaa mäkin epäilin. Löyty yhteystiedot pienellä kaivelulla ja postia Siltakivelle laitettu. Katotaan millasta vastausta tulee.

Moi

Laitoin myös tuon kuvan tarinan kera maahantuontiin moottoripyörien renkaista vastaavalle henkilölle.
Käsittelyn nopeuttamiseksi, vastaisuudessa ottakaa yhteyttä suoraan minuun joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: BOLA RACE - 10.06.14 - klo:19:36
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.06.14 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:13:03
Oiskos Bolalla antaa jotain yhteystietoa maahantuojalle. Bridgen R10 Type3 takasesta tuli tämmönen esiin kun rengas alko olemaan melko kulunut. Mahtaisko tehdas/maahantuoja olla kiinnostunut?

Mä sain maahantuojalta uuden renkaan tilalle kun kävi samanlainen tapaus --> PLÖTS
Rengas oli ostettu MynetMotolta, mutta eivät napisseet yhtään.
Yhteystiedot oon kyllä hukannu.

Paistosaumaa mäkin epäilin. Löyty yhteystiedot pienellä kaivelulla ja postia Siltakivelle laitettu. Katotaan millasta vastausta tulee.

Moi

Laitoin myös tuon kuvan tarinan kera maahantuontiin moottoripyörien renkaista vastaavalle henkilölle.
Käsittelyn nopeuttamiseksi, vastaisuudessa ottakaa yhteyttä suoraan minuun joko puhelimitse tai sähköpostitse.
Pitääpä tehdä näin jos vielä tulee eteen tommonen tapaus. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

BOLA RACE

Kemoralta löytyy muutamia sarjoja sateisia.
Soittakaa jos tarvetta


BOLA RACE
Juha Kauhanen
040-8744873

Janza

17.06.14 - klo:11:55 #81 Viimeisin muokkaus: 17.06.14 - klo:12:16 käyttäjältä Janza
Kaikkihan jo tietää, että Jasmin otti paalupaikan r10 renkaalla stockiin. :)

Omat sijoitukset oli kisoissa 8 ja 6. Joel ajoi vielä kolmanneksi sunnuntaina.

Omat renkaat ei menny oikee mikskään tossa 18 kierroksen kisassa. Yritin liittää kuviakin, mutta en onnistunut, kun en osaa.

Kokoajan oppii lisää ja itse huomasin, että jos paineet heittää 0.3, muuttuu käytös melko paljon. :D  2.4 oli edessä ja takana 1.7, kun toimivalla mittarilla sunnuntaiksi paineet saatiin laitettua kohdilleen. Kuulin Kallion porukan käyttävän edessä 2.5 paineita. En pysty vahvistamaan todeksi. Takarenkaana heillä 180 versio. Itsellä 190 type3. Kun koneella jossain kohin kerkiän tänne, lisään ne kuvatkin tohon loppuun.

Samaa geometriaa käytin, kuin aikaisemmassa viestissä, mutta olisin ehkä toivonut hiukan keulapainosempaa. millin tai 2. En vaan ehtiny testaamaan.

pienisopoapina

Mulla oli alla uudet pehmoset v01:set aika-ajoissa. 1.6 ja 2.2 oli paineet. Lipsuivat avauksissa ja laitoin taakse käytetyn Dunlopin. No, sekin lipsui, joten vika oli ilmeisesti kuskissa: yritin vaihtaa ajotyyliäni -> kierrosaika hidastui -> yliyrittäminen -> liian aikainen aukaisu -> lipsuminen.
V01:set kului nätisti. Kokeilen niitä jatkossakin. Tällä hetkellä en osaa sanoa mielipidettä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: BOLA RACE - 10.06.14 - klo:19:36
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.06.14 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.14 - klo:13:03
Oiskos Bolalla antaa jotain yhteystietoa maahantuojalle. Bridgen R10 Type3 takasesta tuli tämmönen esiin kun rengas alko olemaan melko kulunut. Mahtaisko tehdas/maahantuoja olla kiinnostunut?

Mä sain maahantuojalta uuden renkaan tilalle kun kävi samanlainen tapaus --> PLÖTS
Rengas oli ostettu MynetMotolta, mutta eivät napisseet yhtään.
Yhteystiedot oon kyllä hukannu.

Paistosaumaa mäkin epäilin. Löyty yhteystiedot pienellä kaivelulla ja postia Siltakivelle laitettu. Katotaan millasta vastausta tulee.

Moi

Laitoin myös tuon kuvan tarinan kera maahantuontiin moottoripyörien renkaista vastaavalle henkilölle.
Käsittelyn nopeuttamiseksi, vastaisuudessa ottakaa yhteyttä suoraan minuun joko puhelimitse tai sähköpostitse.
Pitääpä tehdä näin jos vielä tulee eteen tommonen tapaus.

Ja tämä meni loppupelin tosi mutkattomasti. Maahantuoja halus renkaan ihmeteltäväksi ja tarjos kysymättä uuden renkaan tilalle. Suhteellisen asiallista asiakaspalvelua mun mielestä. Tämä ja lisäksi ton Jantzan mainostuksen ansiosta taidan siirtyä renkaiden sekakäyttäjästä enempi tuonne siltakiven suuntaan. Myös järkevä hankintahinta kyllä puoltaa tätä päätöstä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Janza

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 17.06.14 - klo:15:21
Mulla oli alla uudet pehmoset v01:set aika-ajoissa. 1.6 ja 2.2 oli paineet. Lipsuivat avauksissa ja laitoin taakse käytetyn Dunlopin. No, sekin lipsui, joten vika oli ilmeisesti kuskissa: yritin vaihtaa ajotyyliäni -> kierrosaika hidastui -> yliyrittäminen -> liian aikainen aukaisu -> lipsuminen.
V01:set kului nätisti. Kokeilen niitä jatkossakin. Tällä hetkellä en osaa sanoa mielipidettä.

Mä en noista V01 renkaista tiedä, mut vaikuttais kyllä mun korvaan siltä, et olis avannu vähä liian kallellaan ja liian hätäsesti. Sain mäki tilanteen aikaseks, kun ihan korva maassa annoin kaasua kahvilan mutkassa, mutta ei toistunut enää seuraavilla kierroksilla. =) Tietysti, mitä kovempaa pystyy mutkaan sisään ajamaan, sitä parempi pito sulla siellä on avatessa.

Kovemmalla r10 takasella ajoin toissa vuonna ihan vakiogeometrioilla kemorassa 12.5, eikä pito-ongelmia ollut. Nyt tota omaa pyörää on tosiaan tunkattu perälle enempi, johtuen enempi eturenkaasta ku takarenkaasta. Sanoisin, että jos tuntuu jarruissa siltä, että perä nousee helposti ilmaan, pystyy geometriamuutosta testaamaan, esim laittamalla pari kierrosta lisää esijännitystä. Jos paranee niin ruuvaamaan. Ei mikään rengas oletuksena toimi, jos pyörän geometria on täysin erilaiselle renkaalle säädetty ja moni kuljettaja meneekin vipuun siinä, kuvitellen, että rengas ei toimi, vaikka vika on jossain muualla. Nyt kun olen itse ajanut kalliimmilla ja halvemmilla renkailla, uskon että suurin ero niissä tulee säädöissä. Toiset vain osuu vakiona paikalleen paremmin.

Itse en tosiaan kovin kovaa mennyt kemorassa (12.0), mutta Jasmin ajo 10.7 samanlaisella renkaalla. Toisaalta hyvä, että joku osoittaa renkaassa olevan potentiaalia, mutta toisaalta huono, kun en omaa saamattomuuttani pysty selittelemään enää silläkään. Ainahan voi sanoa, että aurinko paistoi silmään. =)

Nitroukselle tiedoksi, etten varsinaisesti mainosta ko. rengasta. Yritän antaa mahdollisimman paljon informaatiota muillekin, jotta mahdollinen rengasmerkin vaihto/testaus sujuisi mahdollisimman mutkattomasti, eikä muiden, kuin minun tarvitsisi kiivetä pakarat edellä puuhun, niin sanoakseni. Tässä lajissa on mielestäni ihan riittävästi salaisuuksia ja mysteereitä, joita yhdessä selvittämällä saataisiin tehtyä (toivottavasti) tästä vähän turvallisempaa meille kaikille, En ole expertti tai supersäätäjä, mutta tällä kokemuksella, joka mulla on jo ko. renkaasta, toivon että pystyn muitakin auttamaan. Kaikkea mitä sanon, ei kannata ottaa kirjaimellisesti ja yksilöissä on eroja, mutta uskoisin olevani suunnilleen oikealla sivulla tässä loputtomassa säätönupikoiden suossa.

paaton

Ja tosiaan tuolla 180mm takasella pääsee varmaankin helpommalla korkeuksien kanssa, jos perää ei saa laskettua. Bridgen etunen tuntuu olevan aika herkkä liian nokallaan olevalle alustalle.

Janza

Tosiaan, Paaton typisti pitkän vastaukseni lyhyeksi. Eturengas tosiaan on herkempi säätömuutoksille, kuin takarengas ja 180 takarengas ja 120 eturengas, kokojensa puolesta sopii lähemmäs r6 vakiogeometriaa, kuin 190. Itse ajan 190 renkaalla, koska niitä oli mulla varastossa keväällä, enkä oo viitsiny sekottaa pakkaa testaamalla eri kokoista. Mieli kyllä tekis testata, varsinkin kun niistä on saatavana pehmeepää  evo type4 versioo. Ko. kaverilla on enemmän kokemusta muutenkin siitä pienemmästä takarenkaasta. 

Peukalosääntönä voisi sanoa, että jos joku muu rengas toimii hyvin ja haluaa testata jotakin muuta, kaikkein yksinkertaisinta on mitata renkaan halkaisija vanteella ja jakaa se kahdella. Silloin saa suoraan kokoeron ja sitä kautta millimetreissä tarvittavan muutoksen laskettua geometriaan.

Takapäässä kannattaa muistaa, että linkustot on erilaisia ja esim. yamahan tapauksessa 1mm iskarin lyhennys vastaa 2mm akselin kohdalla. Näistä asioista kun on selvillä, siinä ei ole enää mitään hankaluutta.

Janza

Käväsin kemorassa vkl. Tarkotuksena oli testata 180 rengasta ja type4 oli seoksena. Oli rengas aivan liian pehmeä enkä saanut kestämään kemorassa, eli jos harkitsette rengasta sinne, suosittelen type2 180 tai type3 190 leveetä.
 Samalla testailin erilaista keulaa. Geometria oli säädettynä 180 rengasta varten, eli takaiskari oli n. 2mm pidempi, kuin 190 renkaalle ja rengasta vaihtaessa en jaksanut jumpata pituutta takaisin, mutta menihän se niinkin. 

Kierrosajat ei päätä huimanneet ja nopeimmat oli matalaa 12 aikaa. Ohessa yhdeltä setiltä pätkä:

Ajelua kemorassa: http://youtu.be/Ga9WnAd2dc4

wbaum

Löytyykö mitä 190 kumia varastosta heti? Voisi alastaroon ja/tai pärnuun ottaa testiin näitä.

BOLA RACE

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.07.14 - klo:17:35
Löytyykö mitä 190 kumia varastosta heti? Voisi alastaroon ja/tai pärnuun ottaa testiin näitä.


Löytyy Type 2 ja 3

Mutta jos haluaa HETI kannattaa soittaa, en ehdi käymään foofumeilla kuin kerran viikossa.

BOLA RACE
Juha Kauhanen
040-8744873

Powered by EzPortal