Bridgestonen renkaat

Aloittaja BOLA RACE, 16.02.14 - klo:06:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JMH

Mauno ärrällä, eli Rauno.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.05.15 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.05.15 - klo:16:34
Oho, sori. Siis edessä SC2 kuumalle, tuli ajatusvirhe.

Mut se miten mä oon noi Pirellin etuset ymmärtäny, on se että SC1 on pehmeempi runko, eli renkaan runko elää enemmän, joten se generoi enemmän lämpöä renkaaseen. Tän seurauksena se pysyy toimintalämmössä viileämmässä kelissä.

Joo takarenkaissa sc1 toimii esim vappukelissä (alle 10C) paremmin kuin sc2. Sit kun on yli 20C aurinkoista niin sc1 toimii taas paremmin. Eli mun kokemuksella sc2 on 10-20C lämpötiloille.

Ja esim Vesku ajaa sc1 etusella aina.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.05.15 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.05.15 - klo:16:34
Oho, sori. Siis edessä SC2 kuumalle, tuli ajatusvirhe.

Mut se miten mä oon noi Pirellin etuset ymmärtäny, on se että SC1 on pehmeempi runko, eli renkaan runko elää enemmän, joten se generoi enemmän lämpöä renkaaseen. Tän seurauksena se pysyy toimintalämmössä viileämmässä kelissä.

Itse samoilla linjoilla. Toiset myös tykkää siitä SC2:sen jämäkämmästä rungosta ja ajavat sillä ihan siksi, kelillä kun kelillä. Tosin, viileämmällä pitää olla alkuun tarkka, että saa sen lämpöiseksi.

Takarenkaissa huomas sillon 2013 sellasen eron, että 15 asteen kantturoissa SC1 toimi takana hienosti (Motopark) ja sillä parhaan aikani tyrkkäsinkin. Kun kisaan mentiin, niin keli oli 18 - 20 asteen välissä ja SC1:nen alkoi siellä luistamaan ja kierrosajat kuitenkin 1.5 - 2 sekkaa hitaampia. Olisi pitänyt olla SC0 alla. Ja kun kävin kurillani Kallion teltalla hiukan kyselemässä ja tutkimassa (ihan luvan kanssa), niin siellä oli kaikilla SC0:aa takana alla.

Noh, onneksi tuo ei silloinkaan ollut liian vakavaa. Kokemuksia ja opia tuli lisää.

Esim. Alastarolla taasen SC2 takanen kärsii ajaa jonkun matkaa lämpöisemmällä kelillä, ennen kuin tulee tarvetta vaihtaa SC1:seen. Eli tuolämpötila eri seokseen siirtymiselle vaihtelee per rata. Uskoisin, että Kemora ja Botniaring tuovat vielä uudemman asfalttinsa takia oman mausteensa mukaan.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.05.15 - klo:07:25
Esim. Alastarolla taasen SC2 takanen kärsii ajaa jonkun matkaa lämpöisemmällä kelillä, ennen kuin tulee tarvetta vaihtaa SC1:seen. Eli tuolämpötila eri seokseen siirtymiselle vaihtelee per rata. Uskoisin, että Kemora ja Botniaring tuovat vielä uudemman asfalttinsa takia oman mausteensa mukaan.
Ja myös se ajaako kusiaisella vai tonnarilla, ja millä vauhdilla, vaikuttaa harrastelijoilla hyvin paljon tuohon SC0/1/2 toimivuuteen. Eli siinä missä nopee tonnarikisakuski ajaa SC0 takasella, niin keskiryhmän kusiaisharrastelijalla toimii SC2:nen paljon paremmin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.15 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.05.15 - klo:07:25
Esim. Alastarolla taasen SC2 takanen kärsii ajaa jonkun matkaa lämpöisemmällä kelillä, ennen kuin tulee tarvetta vaihtaa SC1:seen. Eli tuolämpötila eri seokseen siirtymiselle vaihtelee per rata. Uskoisin, että Kemora ja Botniaring tuovat vielä uudemman asfalttinsa takia oman mausteensa mukaan.
Ja myös se ajaako kusiaisella vai tonnarilla, ja millä vauhdilla, vaikuttaa harrastelijoilla hyvin paljon tuohon SC0/1/2 toimivuuteen. Eli siinä missä nopee tonnarikisakuski ajaa SC0 takasella, niin keskiryhmän kusiaisharrastelijalla toimii SC2:nen paljon paremmin.



Tuo johtuu ihan siitä, ettei saada niitä toimintalämpöön asti hitaammilla vauhdeilla ja sitä kautta kumi alkaisi toimimaan kunnolla. Eikä kumeista saada ulosmitattua kaikkia ominaisuuksia.

Uskoisin myös, että harrastelija ei niin helpolla edes huomaa onko SC2/1/0 alla, mutta ihan samanlailla harrastajankin kannattaa noita miettiä, eli mistä mikäkin johtuu. Toki, rajat eivät tule vastaan niin helpolla kuin noilla jotka tykittää SM:n kärkeen ja siksi esim. sillä kovemmalla seoksella voi ajaa kuumemmilla keleillä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Janza

Mulla ei oo ikinä revenny bridgestonen rengas takana(paitsi type4). Tämä kommenttina siihen repeämisherkkyyteen. Ei oo myöskään paistosaumasta revenny ykskään. Semmosen oon kyllä nähny. Ei mulla muutenkaan revenny pirellin sc2 etunenkaan tuolla botnialla. Takarenkailla ja eturenkailla oli ajettu lähemmäs 100 kierrosta. Eturengas taitaa mennä ylikin. Itellä type3 190 versio takana. Painetta oli takana 1.7 ja edessä 2.45. Etulämppäri 80c ja takalämppäri 90c.Type 4 en suosittele tosiaan itsekään kenellekään. Kokeilin myös kääntää noin 80 kierrosta ajetun bridgen eikä siinäkään ollut mitään ongelmia. Oon lukenu et joillain on ollut. Siinä viimesimmät päivitykset. Tää kausi meneekin bridge takana ja pirelli edessä, nyt kun testasin et toimivat keskenään.

Janza

Huomasin että multa oli kysyttykin jotain. Oon aina ajanu 190 renkaalla, enkä omalta kohalta oo ongelmia huomannut. Pitäis kait ajaa kovempaa :). Ainoo 180 oli se type 4 joka ei toiminut.

wbaum

V02 medium bridge ei oo yhtää pöllömpi rengas, mielellään ajaisin lisääkin tämmösellä. Pitoa johonki asti ihan kivasti, ainakin mun ajoon vähintäänkin tarpeeksi. 4 ratapäivää ajeltu nyt kemora&alastaro ja vielä varmaan botnialla saa loput kuoria. Sopiva lämminpaine tuossa 1.5 kohdalla. Vähän tuommoista sulanutta palleroa meinaa työntää reunaan kyllä.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.05.15 - klo:18:28
V02 medium bridge ei oo yhtää pöllömpi rengas, mielellään ajaisin lisääkin tämmösellä. Pitoa johonki asti ihan kivasti, ainakin mun ajoon vähintäänkin tarpeeksi. 4 ratapäivää ajeltu nyt kemora&alastaro ja vielä varmaan botnialla saa loput kuoria. Sopiva lämminpaine tuossa 1.5 kohdalla. Vähän tuommoista sulanutta palleroa meinaa työntää reunaan kyllä.
Toimi botniallaki todella nätisti ja merkit pois ja ei edes lipsunut pahasti vielä, pientä sanomista vauhtivasurissa saattoi olla. Lämppäreistä paine 1.3-1.4 vauhdista riippuen ja radalta tultiin jopa 0,2baaria isommilla paineilla varikolle, joten ainakin lämmöntuotto kohdillaan tuolla aurinkoisissa botnian mutkissa. Lähtee mulla ainakin repimään kevyesti jos mentiin ajossa 1,7 tai vähän yli.

BOLA RACE

12.07.15 - klo:20:12 #144 Viimeisin muokkaus: 12.07.15 - klo:21:08 käyttäjältä BOLA RACE
Nyt Poistetaan 2012 renkaat varastosta edullisesti

                                                                                  SVH            NETTO

Koko                                                      Vuosi    Kpl    Alv 24%      ALV 24%

120/600 R17 R04 YDC TL                      2012    1       218.24e         75e


120/600 R17 V01F S0F TL                     2012    11     218.24e          75e


190/650 R17 V01R S0F TL                     2012    4       303.80e         100e


165/625 R17 BM02 MED TL                   2012    13      235,60e         75e


90/580 R17 R03 YDC TL                         2012    1       175.46e          60e


120/70 ZR17 R10FZ     TYPE 3                2011    17      230.64e        75e


190/55 ZR17 R10RZ    TYPE 2                 2012    13      306.90e        100e


190/55 ZR17 R10RZ    TYPE 3                  2012    5        306.90e        100e


Näillä renkailla minimitilaus 5kpl
Kulkee ennakkomaksua vastaan rahtivapaasti yrityksen
osoitteeseen missä virkaaikana vastaanottaja.

BOLA RACE
Juha Kauhanen
040-8744873
Posti(at)bolarace.com


JULLE

Omat kokemukset eivät ole olleet mitään erityisen positiivisia.

Kahteen kertaan kokeillut 1000:sessa V02:sta mediumina. Viimeksi Kemoralla 3-5.7.2015. Rengas kesti 4 settiä jonka jälkeen oli pakko kääntää jos halusi vielä ajella pidempään. Lämminpaineet 1,7bar. Vauhti 1:12.0.

Pirellin SC2:n kestää mulla noin puolet pidempään.
-Provosoiva kilpikuski

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 13.07.15 - klo:10:21
Omat kokemukset eivät ole olleet mitään erityisen positiivisia.

Kahteen kertaan kokeillut 1000:sessa V02:sta mediumina. Viimeksi Kemoralla 3-5.7.2015. Rengas kesti 4 settiä jonka jälkeen oli pakko kääntää jos halusi vielä ajella pidempään. Lämminpaineet 1,7bar. Vauhti 1:12.0.

Pirellin SC2:n kestää mulla noin puolet pidempään.

Kokeileppas ens kerralla (jos sellainen tulee) paineet ajosta max. 1,5 bar ja vaimennuksia naksu tai kaks löysemmälle. Tuo on japanialaisten dunloppi, joka toimii hienosti matalalla paineella ja kaiken muun muuttujan osuessa kohdilleen.

Kolmone

Saako/kannattaako Bridgestonen r10r 190/55 type 2 kuviorengasta kääntää? Meinaa rengas loppua kesken viikonlopun.
Suzuki PV

santerik

Mä ainakin käänsin enkä huomannut eroa. taino kierrosajat parani kääntämällä, mutta tokkopa se johtui renkaasta...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 15.08.15 - klo:16:00
Saako/kannattaako Bridgestonen r10r 190/55 type 2 kuviorengasta kääntää? Meinaa rengas loppua kesken viikonlopun.
On noita tullu käänneltyäkin niin kuin kaikkia muitakin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal