Alastaro rataprofiili

Aloittaja murmela, 10.03.14 - klo:23:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

10.03.14 - klo:23:28 Viimeisin muokkaus: 12.03.14 - klo:20:23 käyttäjältä murmela
Tulipa väkästeltyä tommonen paremman tekemisen puutteessa.

Tekovaiheessa tuli huomattua että käytännössä radassa ei ole yhtään tasaisen "pyöreää" mutkaa, eli tasaista kaarevuussädettä, vaan kaikki mutkat koostuu parista-kolmesta-neljästä erimuotoisesta kaarenpätkästä.

Pohja on tod näk maanmittauslaitoksen ilmakuvasta, joten profiili pitänee käytännössä aika hyvin paikkansa. Ko matsku löytyy kätevämmin retkikartta.fi :n kautta.
Toki siinäkin ollee hieman jotain epätarkkuutta, koska ilmakuvakin on vain yhdestä perspektiivistä ja resoluutio ei ole älyttömän tarkka.

SVG-filun saa auki ilmaisella Inkscape.org softalla, tai ehkä millä tahansa vektorigrafiikkaa ymmärtävällä softalla.
Jos esim haluaa muokata ko profiilia tai piirrellä sinne vaikkapa omia ajolinjoja.
Piirtelyohjeet löytyy tuolta: http://www.mprata.fi/index.php?topic=988

PNG filun etu on se että se avautunee millä tahansa softalla tai vaikkapa nettiselaimella.

PDF filua taas voi suurennella ja pienenellä, ilman että tarkkuus kärsii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

rranta

Tuohon voiski julukisesti joku AlastaroGuru kertoa mutkakohtasen linjan ja miksi niin. Eikä nyt välitettäs siitä onko siinä ajateltu tonnisia tai kusiaisia. Sen eron osannee päätellä riippuen millä ajaa. Esim röykkyjen vuoksi jarrutus tuota linjaa, tai asfaltin sauman vuoksi huomioi tuo linja jne. Semmoinen ratakierroshommeli ois poikaa. Näyttäs olevan tuonki radan joissain mutkissa mahollista mennä monella linjalla, vaan noin niinku eholle. Sitten voitas porukalla haukkua sitä ja kertoa kaikki mikä siinä on taas vikana. popcorn_gif

pienisopoapina

Ajolinjoista oli jossakin keskustelussa, mutten muista missä. Tässä Jukan video, jossa se ajelee Kallion perässä:
http://www.youtube.com/watch?v=KL53VrLkHCQ
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal