Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 03.04.13 - klo:10:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.04.13 - klo:01:56
Lainaus käyttäjältä: Janza - 01.04.13 - klo:00:58
Sen verran on pakko ottaa kantaa laskelmiin, että onko kukaan ottanut huomioon, että ensimmäisellä kierroksella porukan viimeinen ylittää maalilinjan, noin 30sekuntia myöhemmin kuin porukan ensimmäinen.
Sen verran pakko ottaa kantaa tohon, että sä et usko itsekkään tohon 30 sekunnin väitteeseen. Ei edes jokkiksen täyden ruudukon startissa b-lähdössä ole ollut pääsääntöisesti niin surkeaa saldoa.
Tiedä sitten onko sm-lähdöissä kuskien taso olennaisesti heikompi?
Itse uskon (ainakin enemmän kuin Jeesukseen) tulospalvelun antamiin tietoihin. 30 sekuntia on lähempänä melkeinpä jokaisessa täydessä lähdössä kuin 20 sekuntia. Tuolta niitä voi tarkastella: http://www.lundahl.info/amb2live/view.php?id=625&mode=laps Pahimmillaan se on sadekelin kisassa ollut lähemmäs 50 sekuntia. Väittelyä voidaan toki jatkaa siitä onko tulospalvelun antama tieto luotettavaa vai onko mutu sitä enemmän.
Jaa-ha, Jukka elelee taas jossain Jeesuksen-aikaisessa höpö-höpö-maailmassaan ja tuntee suurta tarvetta avautua, ainoana aseenaan moraalinen paheksunta?
Linkki johtaa jonnekkin (puolikuivankelin?) YCC:n A-lähtöön jossa 25 kuskia. Mitenköhän se korreloi pääsääntöisesti jokkiksen täyden ruudukon b-lähdön kanssa?
Jos Jukka haluaa varsinaisesti asiaan jotain kommentoida, niin ehkä hänen kannattanee käydä vaikkapa oman yhdistyksensä nettisivuilla osoitteessa
http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset , ja etsiä sieltä mainitsemaani jokkiksen b-lähdön tulospalvelu-dataa menneiltä vuosilta. Toki nekään ei ulotu jessen aikakauteen, mutta ehkä ne edes vähän lieventävät suurta moraalista tuskaa.
Mutta jospa hieman asiaakin. Eli palataan hetkeksi tuohon 30 sekunnin dilemmaan.
Otetaan esimerkiksi kuivan kelin alastaron kisa, jossa oletetaan että paalulle ajajan aika on vaikkapa 1:17,000, niin 115% säännöllä mukaan pääsisi vielä kuski jonka kierrosaika on alle 1:28,550.
Lähtövalojen sammuessa paalupaikkamies tykittää ekan kierroksen aikaan 1:22,000. Tämä tarkoittaisi sitä että viimeisenä lähtenyt urpå kiertäisi kierroksen aikaan 1:47,000 (olettaen että lähtöruudusta viivalle kestää 5 sekkaa).
Kuulostaako jotenkin realistiselta?
No entäpä jos urpån eka kierrosaika olisi 1:38,550? Jolloin kierrosajoissa olisi eroa 16,550?
Ja jos otetaan vielä vähän lisää realismia mukaan, niin vilaistaan nopsasti jostain tulosliuskasta; paljonko on A-lähdön nopeimmat ekat kierrokset; ehkäpä jotain 1:23, ja A:sta lasketun 115% säännön sisään mahtuvien B-kuskien hitaimmat ekat kierrokset; jotain luokkaa 1:34, ja viimesestä ruudusta kiihdytys maaliviivalle kestää jonkun 5 sekunttia.
Niin realistinen ekan kierroksen ero kärjen ja hännän välillä 115% säännöllä on suuruusluokkaa 16 sekunttia.