Sunnuntain stkA skabassa sijotukset, jotka tiedän:
Type2 etu ja type4 180 takanen, 5. Jasmin Sarjos.
Type2 etu ja type4 180 takanen. 8. Joel Vinnikainen
Type2 etu ja type3 190 takanen 9. Jani Vaahtera
Type2 etu ja type3 190 takanen 12. Jukka Hintsala
Itellä oli etusessa 2.4 painetta ja takasessa 1.7
Eturenkaat alkoi repimään jonkin verran, mutta ilmeisesti sama ongelma oli myös pirellillä, riippuen alustan säädöistä. Itse kokeilin eri vahvuisia takajousia. Päädyin r6:ssa 95nm jouseen ja keulassa 9.5 jousivakioon. Vesa Kallion vihje oli, että en saa pyörää riittävän ajoissa pystyyn kovaa jarrutettavissa mutkissa+alustan säätöön tosiaan se löysempi takajousi.
Loisto homma, että saa vähän tukea tohon säätöön, ettei ihan itse tarvi arvailla asioita ihan minne sattuu.
Geometriat muutettu vakiosta:
Takaiskarin alta prikka pois, takaiskari 290mm(vakiona 293 + 3mm prikka) linkuston suhde1:2, Keulaputket 8mm, korkin saumasta näkyvissä (vakiona 5).
Itsellä ei ainakaan pitojen kanssa ollut huolia. Suoraan sanoen, olis pitäny antaa luistaa, ni olis saattanu päästäki johonki. xp
Ennen kuin kukaan alkaa ruotimaan noita geometrioita tai pyörän korkeutta, sanon että ne on melko tarkkaan kopioitu Vesa Kallion ohjeiden mukaan r6 yamahaan. Ainoa erotus mulla on se, että keula on 2mm ylempänä. Koko pyörää joutuu nostamaan kemoralle, kun sielläkin kallistukset on melkosen jyrkkiä.
-Janza-