Aamupaskalla puhelin kädes. Varmaan taas haukkuvat soinia rasistiks, oho ei. Ay jyrät siä lupaili kylmää kyytiä. Vaihetaas facee, v***u koeajopäivät bike worldis, pitäskö. No pitäs.
Ekana kevariaikojen haavepyörä; KTM SMC 690 alle. Lystiä oli, yllättävän kesy peli, odotin kevyempää keulaa ja rajumpaa käytöstä moottorilta. Ehkä osittain vakion piikkiin, en tiedä. Hymy oli kuitenkin suulla kun laitto menemään. Se hymy loppu kun seinään, kun konttiin ilmesty MP-Poliisi. Olin jo leikkaamassa korttia kahtia, kunnes se kääntyikin pois. Ei ilmeisesti ollutkaan ollut kauaa perässä. Huh, viime syksynä meinasin ajaa yhellä customilla kortin veke, mutta selvisin isoilla sakoilla. Mutta liian raaka peli kotari kadulle; ei tuolla jaksa kauaa ajaa. Eikä se mikään tykkikään ollut.
Sitten Honda CBR 1000RR. Eka kerta tonnarilla kadulla. Ei v***u mitään järkee. Kaasuun ei voi edes katsoa, heti on lukemia taulussa, eikä vauhti tunnu miltään. Pakko tätä on käydä tossa kehällä testaamassa. Selustan tarkastus, ykkönen pesässä. 8k kierrosta, ja keula meni omia menojaan. Hölläys, kakkonen pesään. Aivan tajuton kiihtyvyys ja keula tuntuu kevyeltä. Vauhtia liikaa. Viedääs tää pois, kuka hullu näillä kadulla ajaa. Ehkä oon tullut vanhaksi, mutta kadulla kaahaaminen on sou last season. Ei kiinnosta pistää pärrää kenenkään tuulilasista läpi. Pakko tän on olla vanhuutta; aikoja takaperin näytin 400 DR-Z:lla mustamaijalle miten liikenteessä ei kuulu ajaa ja sen jälkeen tutuistuimme yhdessä paikallisiin hiekkateihin. Tunsin nuo pätkät kuitenkin aavistuksen paremmin.
Jos sitä kotio, ohan tässä taas katuajelua tarpeeksi,, ei helkkari onko toi uus 1290 duke. Sehän se. "käy koittaa, viä kerkiää" pakkohan se oli. Aivan siis niinku mitä v***ua. Ihan sairaan hauska. Jos joku niin tää. Hullu saa olla tämänkin ostaessa. Lähin ajaan, "street" modi luistonestossa. Eka kerta v2 koneella. Sairaan makeet soundit. Kyllä kadulle nää on makeemmat kun rivi nelonen. Radalla sit eri juttu. Moottorijarrulla kivasti pamahteli, mikä fiilis. Jahas, tyhjä tienpätkä. Ihmeen tussu, johtuuko koneen luonteesta vai mistä. Ei jumalauta, eihä tää ees keuli. Luistonesto nii vähän kun mahdollista eli sport. No nyt alko tapahtuun. Ykkösellä kuivalla pyörä pystyssä löi tyhjää ja keuli samaan aikaan. Itkunaurua tuli kypärän sisässä. Kakkosta pesään, sutiminen loppuu mutta kunnon jytinän saattelemana keula menee ihan omia menojaan. Ei v***u kolmonen sisään, sama meno jatkuu. Ihan hulvaton peli. Tää pitää saada.
Vein takas, ajoin laina-autolla kotio. Humautin kasia että kerkesin ramppiin. Samantien oli joku bemari kontissa kiinni, näki ilmeisesti ne mersun kolme taikakirjainta. 600 CBR RR omistuksen aikana opin ettei tavallisen näköisiä bemareita sovi aliarvioida. Siitä meinas tulla Panameran lisäksi toinen auto, joka olisi peitonnut mut motarilla. Ei tullut, mutta hyvin kulki. Ajelin rauhakseen rajotusten mukaan ja samalla tajusin etten osta dukea. En hinnan vaan sen takia, että on kaikille parempi etten aja kadulla. Ikää on tullut, kaahareita muiden seassa liikenteessä katon että tulkaapa radalle koittaan niin näytän.