Muistakaa ilmoittautua viivalle.
http://www.iceroadracing.com/eilmo/index.php?sivu=kisat2 (http://www.iceroadracing.com/eilmo/index.php?sivu=kisat2)
Ycc:ssä myös kaksi kisaa :-)
Niin ja ilmottautuminen loppuu perjantaina....
Tullaan tullaan beehen :)
Sent from my Lumia 1020
Ilmoittautukaa ennakkoon, että on nimi myös käsiohjelmassa. Pitäähän sitä yleisön tietää kuka siellä radalla ajaa.
Nimi on nyt sitten listassa. Koitetaas nyt saada ycc-lähtöihin kunnolla porukkaa, kun saa ajaa 2 lähtöö samaan hintaan. Jos jotakuta pelottaa lähtee mukaan, voin vakuuttaa että mua pelottaa enemmän jo puhtaasti järkisyistä. Järkisyyt taasen ovat toisarvoisia harrastehommissa, joten eiköhän me nautita tuolla kahdesta kisasta, ja todeta taas kerran ettei se ollut itse kisassa mitään muuta kun hauskaa.
Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.14 - klo:22:57
Nimi on nyt sitten listassa. Koitetaas nyt saada ycc-lähtöihin kunnolla porukkaa, kun saa ajaa 2 lähtöö samaan hintaan. Jos jotakuta pelottaa lähtee mukaan, voin vakuuttaa että mua pelottaa enemmän jo puhtaasti järkisyistä. Järkisyyt taasen ovat toisarvoisia harrastehommissa, joten eiköhän me nautita tuolla kahdesta kisasta, ja todeta taas kerran ettei se ollut itse kisassa mitään muuta kun hauskaa.
jäkäläkorva myös mukana
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 25.07.14 - klo:02:45
Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.14 - klo:22:57
Nimi on nyt sitten listassa. Koitetaas nyt saada ycc-lähtöihin kunnolla porukkaa, kun saa ajaa 2 lähtöö samaan hintaan. Jos jotakuta pelottaa lähtee mukaan, voin vakuuttaa että mua pelottaa enemmän jo puhtaasti järkisyistä. Järkisyyt taasen ovat toisarvoisia harrastehommissa, joten eiköhän me nautita tuolla kahdesta kisasta, ja todeta taas kerran ettei se ollut itse kisassa mitään muuta kun hauskaa.
jäkäläkorva myös mukana
Komenna niitä muitakin pakkasen panemia kisaan.
hesse_yahoo Ilmo jätetty Superbike B
Mukana kahinoissa
On se nyt omakin ratakausi avattava, eli YCC:ssa viivalla. Metriäkään ei ole vielä rataa kierrettynä tälle vuodelle, mutta onhan siinä se aika-ajo. :D
Nimeni ei oo vielä listalla, mutta kovasti olen rahoituksen vuoksi ahtaillut.
KIITOS järjestäjille - nyt on kuluttajaa kuunneltu ! Sähköpostikutsustakin voisi liitto ottaa mallia vaikka tuleviin rengassääntökyselyihin.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 25.07.14 - klo:23:24Metriäkään ei ole vielä rataa kierrettynä tälle vuodelle..
Noh, mitenkäs se silleen?
Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.07.14 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 25.07.14 - klo:23:24Metriäkään ei ole vielä rataa kierrettynä tälle vuodelle..
Noh, mitenkäs se silleen?
Ei oo sattunu aikataulut kohdilleen...
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Jippii! RR-kisoja taas tiedossa! hesse_yahoo
Jos itänaapurista uhattu mega-helle jää saapumatta, niin tuun taas varmasti räpsimään varikolle ja radan reunalle.
Hyviä ja onnistuneita kisoja! peukku_1
Ps. Lupaan, että kaikki julkaskelpoiset räpsyt tulevat esille galleriaan... ;)
Pss. Jos kiinnostaa muistella aikaisempia kisoja, niin :
2011 Räyskälä: http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/R%C3%84YSK%C3%84L%C3%84+SM+ROAD+RACING/
2012 Räyskälä: http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/R%C3%84YSK%C3%84L%C3%84+ROAD+RACING+2012/
2012 Alastaro: http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/Road+Racing+YCC+Alastaro/
2013 Alastaro: http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/Finnish+Superbike+SM++PM-osakilpailu,+Alastaro+Road+Racing+2013+LA/
2013 Alastaro: http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/Finnish+Superbike+SM++PM-osakilpailu,+Alastaro+Road+Racing+2013+SU/
Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.14 - klo:22:57Nimi on nyt sitten listassa. Koitetaas nyt saada ycc-lähtöihin kunnolla porukkaa, kun saa ajaa 2 lähtöö samaan hintaan. Jos jotakuta pelottaa lähtee mukaan, voin vakuuttaa että mua pelottaa enemmän jo puhtaasti järkisyistä. Järkisyyt taasen ovat toisarvoisia harrastehommissa, joten eiköhän me nautita tuolla kahdesta kisasta, ja todeta taas kerran ettei se ollut itse kisassa mitään muuta kun hauskaa.
Olin ihan kokonaan missannut sen, että tuolloin on YCC:n lähdöt. App vosutti viime viikonloppuna mukaan, Jukka sai hankittua mulle uuden takarenkaan ja jälki-ilmoittautuminenkin onnistuu, joten kaipa täältä sitten tullaan mukaan takariviin.
Kertokaapas kokeneet, kuinka haastavaa niiden Moto3:sten kanssa on ajella. Taitavat mennä aikalailla eri ajolinjoja? Kun katsoin vanhoja kierrosaikoja, niin nuo tuntuvat menevän joko vähän nopeampaa tai melkein samoihin kuin itse mahdollisesti pääsisin.
Ei niissä mitään haastavuutta ole. Mutkissa menevät samaa kierrosaikaa ajavaan tonniseen ja kusiaiseen nähden melko paljon vikkelämmin. Eli ei kannata suoralla kuitata jos mutkissa pakenevat.
Lähinnä mietin sitä että onko riski jäädä oikeaa kilpaa ajavien eteen jarruksi... No, jos avauksessa joku puskee ulkoa ohi niin keventää sitten ja jää suoran ajaksi taakse roikkumaan. Eiköhän se siitä silmistä sen jälkeen katoa.
Metriäkään en ole kilpaa ajanut mutta sivusta seuranneena sanoisin, että jos kierrosaika on sama tai lähelle sama niin ongelma muodostuu teho vs ketteryys, Moto 3 menee ohi jarrussa tai kiertää ohi ulkokaarteessa jonka jälkeen YCC kuski ohittaa suoralla ja kurveissa taas sama toistuu.
Mikäli kisa suoritetaan tosiaan yhteislähtönä, en tiedä olisiko jonkinlainen porrastus mahdollinen, esim Moto 3 luokka täyttäisi gridin perältä tjsp, sillä Moto 3 ei poistu viivalta eli takaa lähtevä YCC voi heti valmistautua väistämään.
1 kurviin taasen saa varautua, että pientä pyörää tunkee jarrussa ohi ja myös seuraavat mutkat sekä ulkoa että sisältä jos vain kuskeilla kantti riittää.
Suurin osa Moto 3 kuljettajista on melko kokeneita, eli ei pitäisi tehdä mitään yllättäviä liikkeitä radalla, joten tässä mielessä ei pitäisi olla huolta.
Joskus aikoinaan taisivat "vanhat" kakspuolikkaat olla radalla samaan aikaan YCC:n kanssa, ainakin treenivuorolla (Jukka muistanee). Silloin muistan erään kovaan ääneen sadattelevan herrasmiehen, joka oli ajanut päin erästä kakspuolikasta muistaakseni lemminkäisen avauksessa. Kuussatku oli vetänyt tiukan linjan sisäkanttarin vierestä ja kakspuokki oli tullut takaa leveämmällä linjalla ja tullut ulkokautta suoraan eteen, jolloin oli ollut romukasa todella lähellä.
Lähdöstä en osaa sanoa kun en ole nähnyt, ainakin YCC:ssä kuskeissa on enemmän eroja kuin pyörissä. Teho/painosuhteen mukaan eroa rupeaisi olemaan vasta ehkä yli satasen vauhdeissa (ilmanvastus), mutta onko Moto3-pyörillä muuten haastavampi lähteä viivalta?
Porrastettu lähtö on Alastarolla YCC / Moto3
Oli perustelu mikä hyvänsä tälle järjestelylle, niin minä en ainakaan lähde ajamaan YCC/moto3 yhdistettynä. On nähty ennenki miten siinä käy. Omasta mielestä oli aikamoinen virhelyönti järjestäjältä. Harmittaa varsinkin, kun ollaan yritetty jollainlailla panostaa tähän kisailuun. Vaikka ajankin vaan YCC:tä, niin olisi silti kohtuullista ottaa kaikki huomioon. Varsinkin tuohon rahaan mitä kuskit joutuu maksamaan ajamisesta. B:hen voisi hyvänä päivänä olla paukkuja, mutta tämän kesä treenaamisilla ei huvita lähteä alisuoriutumaan.
Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.08.14 - klo:10:52
Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Toivottavasti cat onnistuu hyvin. Peukut pystyyn.
Jep. Eli omasta pyörästä hajos vaihteisto ja nitron pyörä alla. Aika ajoisssa tutustuin laitteeseen ekaa kertaa ja 1.25, 2. Uskon että sekunti lähtee kisassa. Kovin yritys puuttuu koska en halua paalata toisen pyörää.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.08.14 - klo:10:52
Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Tsemppiä [emoji106]
Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 09.08.14 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.08.14 - klo:10:52
Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Tsemppiä [emoji106]
Siis Catille[emoji6]
Motorsporttia
^ Kallis harrastus tää kyllä on. Itse olin aloittelemassa pyörän painumien tarkistusta ja huomasin että takapyörän laakeri oli antautunut Motoparkissa sillä seurauksella että oli syönyt hajalle myös vetopakan ja takahaarukan sekä akselin.
Nyt pientä osien metsästystä seuraavksi.
Mitäs STK startissa tapahtu?
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.08.14 - klo:13:37
Mitäs STK startissa tapahtu?
Olisko alkanu sataa, kun näin kauan kestää uusintalähtö? Aikaa sateisten vaihtoon.
Kaatuminen->palava mopo->uusi startti
pyöriikö nyt live-seurantaa jossain...? on linkit hukassa
http://www.lundahl.info/amb2live/view.php
On meinaa @Mane (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=258) löytänt vaudin, B:n voitto tuli. Onnea Manelle ja @Cat (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=260) ille kans kakkossijasta, sarjajohto säilyi peukku_1
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 09.08.14 - klo:14:35
On meinaa @Mane (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=258) löytänt vaudin, B:n voitto tuli. Onnea Manelle ja @Cat (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=260) ille kans kakkossijasta, sarjajohto säilyi peukku_1
Ei tuo Henrillä kovin huonosti menny kun ottaa huomioon, että oli ajanu tuolla mopolla ennen kisaa yhteensä 13 kierrosta aika-ajossa. Ja huomenna voi sit mennä kovempaa kun mopon naarmuttomuuskin on nyt sit historiaa. ;)
Jep. Kakkosessa ajettiin perään ja takakatteeseen jäljet.
Mut hyvää vääntöä oli kyllä täytyy sanoo :D ja pistejohtokin kasvoi.
Lainaus käyttäjältä: Cat - 09.08.14 - klo:16:34
Jep. Kakkosessa ajettiin perään ja takakatteeseen jäljet.
Mut hyvää vääntöä oli kyllä täytyy sanoo :D ja pistejohtokin kasvoi.
Vääntämistä saa helposti tosiaan lisää kun tiputtaa moposta 15 heppaa tehoa pois. :D
Itse olen virallisesti sm superstockin paskin lähtijä! Molemmissa lähdöissä viimesenä ykkösmutkaan. Tyytyväinen pitää olla että 8 kierroksen jälkeen sijoitus 7
Meilläkin vivahteikas päivä tänään. Mun aika-ajo kehno kun en saanut puhdasta kierrosta. Kisassa ajoin heti toisen kierroksen alussa ykkösmutkasta ulos, ja kävin kääntymässä kiihdytysradalla. Kuulemma 17 pyörää ohitin kisassa, ja 6. ajamalla maaliin. Keltasella ohituksen takia meni yks sija, eli 7.
Slowrider ajoi podiumille, ja paras kierros 1.23.0 Cooool.
Vielä erikseen pitää laittaa tänne, että tämän päivän pelasti foorumin Pelle Peloton alias murmela, joka meillä onneksi mekatsuna. Vaihtoi aika-ajossa pakosarjan juuresta revenneen putken lainaränniin, ja vieläpä niin että jäi pari tuntia aikaa ennen ekaa starttia.
Lainaus käyttäjältä: Cat - 09.08.14 - klo:16:34
Jep. Kakkosessa ajettiin perään ja takakatteeseen jäljet.
Mut hyvää vääntöä oli kyllä täytyy sanoo :D ja pistejohtokin kasvoi.
Tais mane ajaa stk b rataennätyksen? Nyt olis Henrillä myös sauma varsinkin jos kawa toimisi...
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 09.08.14 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: Cat - 09.08.14 - klo:16:34
Jep. Kakkosessa ajettiin perään ja takakatteeseen jäljet.
Mut hyvää vääntöä oli kyllä täytyy sanoo :D ja pistejohtokin kasvoi.
Tais mane ajaa stk b rataennätyksen? Nyt olis Henrillä myös sauma varsinkin jos kawa toimisi...
Oikeestiko joku "ennätys" im big surprise!? : ) Tosin tiedän että eräs Kissa menisi omalla pelillä kovempaa!Huomenna uus päivä ja uudet startit!!!
Onnittelut manelle ylivoimaisesta voitosta! Oma kisa meni todella hyvin, mutta kierroksella 12 meni Lemminkäinen pitkäksi ja avauksessa hisideri. Mies onneksi kunnossa, pyörä paskana vaihteeksi. Rupesin väsymään ja jarrut rupesi olemaan epätarkkoja. Bridgen type 4 oli tälle kelille ja radalle täysin väärät renkaat. Oli koko viikonlopun ihan saippuapalat. Monen asian summa mutta iteppä kaasua avasin.
Edit: uudet enkat 1:24,5
Olipahan viikonloppu. La kisassa pidin paikkani ja olin neljäs maalissa. Slowrideri oli jo hollilla ja kerkesin vähän hakeakin ohituspaikkaa. Immosen hyytyminen sotki pakkaa senverran että jäin sen perään vähän jumiin ja kärki vähän sai kaulaa. Samalla Sorri pääsi kuittaamaan takaisin eteen. Sorri jäi sit mulle tulpaksi ja kun pääsin taas sen ohi loppuvat kierrokset kesken ja en kerennyt ihan ajaa samia takas kiinni. Kisassa kuitenkin toisiksi nopein kierrosaika 1.22.92
Su kisassa sain kohtuu lähdön ja sain peippailtuu itteni sopivaan väliin. Vuorisen ohitin las palmasissa kun siellä oli märkää ulkona ja plokkasin sisäpuolen. Sit olinkin jo 3 sijalla. Teemu ja Jere oli edellä ja ne sai kuitenkin pikkasen karattuu. Kisa oli aika yksinäistä puurtamista, mutta kun en tiennyt että taaksekin oli matkaa jatkoin mutkien sulkemista. Rupesin saamaan kaksikkoa kiinni, mutta joko loppu mammasta puhti ja en roikkunu tarpeeks tai sit jarrutin etusen alta lemminkäisessä. Sorri tuli sit samasta aukosta muutamaa kierrosta jälkeenpäin mun seuraksi. Kai se la tottu seuramaan minuu joka paikkaan :)
Taas tuli kuitenkin toiseksi paras kierrosaika kisassa ja oma enkka 1.22.87, mut jäihän se ny perhana harmittaa ku ois voinu sen ekan pytyn saada kotiin.
Videot löytyy molemmista lähdöistä ja voin ne upata kuhan kerkeän tännekin.
Kivaa oli varsinkin lauantaina kun oli Sorri kenen kanssa vääntää :) toi yksin ajaminen on kyl ass_1
Meitsiltä tulee kans viteoo molemmista lähdöistä. Tosin sunnuntaista vaan 12 kiekkaa :P
Superstock 600 B rataennätys 1.22.052 Ville Kyynäräinen, Vuosi 2011.
YCC;n kisat sotki sadekuuro, joka kasteli neljäsosan radasta, aika veemäinen tilanne lähteä slickseillä liikenteeseen, meillä oli jo sateinen takana kun kuultiin että sade ei kastellu koko rataa. No säpinää riitti.
Perjantain kaadon jäljiltä kunto oli aikalailla kivulias ja pyöräkin vähän niinku tulva ois tuonu.
No kuiteski päästiin matkaan ja sunnuntaina alko jo tottua noihin radan pomppuihin ja kivutki unohtu. Löpputuloksissa 8 tai 9 ei niin väliä. Tärkeintä oli kuiteski se että umpisurkeana lähtijänä, nyt onnistui kuitenki siten etten ollu viimesenä ekassa mutkassa ja se tietysti toi fiilistä ajamiseen.
Kiitti APP ja Slowrider rengasavusta.
Lainaus käyttäjältä: pena1 - 11.08.14 - klo:12:20
Superstock 600 B rataennätys 1.22.052 Ville Kyynäräinen, Vuosi 2011.
kiitos tiedosta...näyttää olevan vielä supersport nimen alla!Osaako joku sanoa mitä eroa noilla oikein on???
Lainaus käyttäjältä: Mane - 11.08.14 - klo:14:12
kiitos tiedosta...näyttää olevan vielä supersport nimen alla!Osaako joku sanoa mitä eroa noilla oikein on???
B:ssä saa ajaa A-sarjaa vanhemmilla pyörillä, ja tuolloin 2011 taisi vielä B:ssä olla sallittua ajaa vanhoilla supersport-säännöillä rakennetuilla pyörillä. Oli siis A-superstock ja (B-)supersport. Supersportteja puolestaan sai aikoinaan viritellä vapaammin kuin myöhempien sääntöjen superstockeja, joku tietäväisempi voi kertoa tarkemmin.
Mane taisi tuota samaa ihmetellä:
http://old.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=8609
Ja SML:n juttua asiasta:
http://www.kisat.moottoriliitto.fi/liite/RR%20tekniset%20saannot%2009.pdf
B 600 Alastaro rataennätys 2011 ajettu nykyisten NSTK 600 säännön mukaisella laitteella.
Tänäkin vuonna on Suomessa voimassa olevat säännöt tietyin muutoksin, Pohjoismaiden luokkasäännön mukaisesti IDM SUPERSPORT 600.
600 luokassa lähinnä nimi vaan muuttunut lähivuosina.
Tässä linkkejä: SML, NMC ja IDM
http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1125857/021+ROAD+RACING+2014+1.2.pdf
http://nmcsport.com/attachments/article/65/NC%20roadracing%20rules%202014.pdf
http://www.superbike-idm.de/images/dokumente/reglement/2014/EN_2014_Technical_Regulations_Supersport.pdf
Superbike La:
http://youtu.be/C47d9hpqCUA
Edit: tuossa 9.45min--> aika tiheään vaihtuu järjestys loppukierroksen aikana airrev_1
Lainaus käyttäjältä: Mane - 11.08.14 - klo:14:12
Lainaus käyttäjältä: pena1 - 11.08.14 - klo:12:20
Superstock 600 B rataennätys 1.22.052 Ville Kyynäräinen, Vuosi 2011.
kiitos tiedosta...näyttää olevan vielä supersport nimen alla!Osaako joku sanoa mitä eroa noilla oikein on???
Mane vetää vaikka vakiolla lujaa, HIENOOO katottavaa!!
Kotkan pojalla on siivet
Olipahan taas upea kisa-viikonloppu!
Vauhtia, vaarallisia tilanteita sekä pärinää oli ihan riittämiin.
Hellettä oli kyllä välillä liikaa, varsinkin fotoliivien kanssa, mutta kyllä moisen radalla kestää kerran vuoteen ;)
Kuohujuomaakin pääsin maistamaan, Jarmon #131 hienon 3.sijoituksen johdosta !
(http://i2.aijaa.com/t/00988/13438190.t.jpg) (http://aijaa.com/rUJpsA)
Kuvia tulee kunhan ehtii, lauantaina oli räpsimiset vähän hakusessa ja sunnuntaina päivä keskeyty liian pian, kun kotipuolessa tarvittiin apua, mutta sekalaista settii on kyllä taas tulossa. Niin ja pahoittelut sunnuntain osalta heille..joille kuvia lupasin :(
Ps. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että Räyskälässä 2012 sekä Alastarolla 2013 oli varikolla enemmän tunnelmaa, tapahtumaa, fiilistä, meininkiä...liekö se syynä, että tuntui olevan vähemmän sakkia (en ole osallistujia laskenut, vaan päättelin varikkotelttojen määrästä)...?! :o
Edit: Pitää ottaa hiukan sanoja takaisin, pikaisen piipahduksen perusteella siellä radalta katsottuna varikon vasemmassa päädyssä, useamman teltan ryhmittymässä, tuntui keskittyvän se koko varikkoalueen meininki yhteensä, fiilis, toiminta, tunnelma, kisahenki ja voimasanat :)
Mekö siellä kiroiltiin? :D
Eli lauantain kisa meikäläisen näkövinkkelistä.
https://www.youtube.com/watch?v=9F-FZGJVfAA&list=UUxE03kKU0oDaHILRF4S3qsw (https://www.youtube.com/watch?v=9F-FZGJVfAA&list=UUxE03kKU0oDaHILRF4S3qsw)
Asser Junnilan ottamia kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/oqp1ady8ecgp04w/AABPSdYPOQwI8V6hlVpN3H5wa#/
Copypastea srra:n foorumilta
http://foorumi.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=8995
***
Muutama kuva lauantailta Alastaron kisoista.
Mikäli haluat kuvat ilman vesileimaa ja originaali koossa niin laita sähköpostia:
uotinenharri@hotmail.com
Koneella on paljon lisää kuvia.
http://corvus.kuvat.fi/gallery/Finnish+Superbike+Alastaro+2014/
***
Kuvia 8-10.8.2014 Alastaron kisoista. Kuvia saa käyttää vapaasti jos kuvaaja mainitaan tai kysytään lupa.
Sekalaisia: https://plus.google.com/photos/107694770023147640915/albums/6046322869753596337
Classic ja sivarit: https://plus.google.com/photos/107694770023147640915/albums/6046184379735380273
keke
***
Lauantain lähtö:
https://www.youtube.com/watch?v=10WaIbhU3D0
Sunnuntain lähtö:
https://www.youtube.com/watch?v=-5FROmTzbKY
Aika vaarallisen näköstä touhua!!!Jatkossa suotavaa harkita noi ohitukset fiksummin,niin säästyy rahaakin?!
Aika-ajo
https://www.youtube.com/watch?v=smho2_AV7KI
Lauantain kisa
https://www.youtube.com/watch?v=nBY857fBFq4
Sunnuntain kisa
https://www.youtube.com/watch?v=buCgLGhQCoI
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 12.08.14 - klo:21:48
Lauantain lähtö:
Sunnuntain lähtö:
Noita videoita myös katselin ja mietin, että paljon voisi rauhoittaa menoa. Uskoisin, että aika huono fiilis tulee, jos kickaa jonkun toisen radalta ja aiheuttaa keskeyttämisen. Pari kertaa taisi olla aika lähellä kolahtaminen?
Lauantain lähtö:
Sunnuntain lähtö:
Katselin myös videot ja kyllä hirvitti katsoa noita sukelluksia, vain ihme ettei ajanu ketään kylkeen ja pilannut jonkun muun kisan ja kaluston. Mietin jopa onko ajotyylissä
aihetta mustalle lipulle? Jos vauhtia on niin ohi kyllä pääsee siististi & turvallisesti kaikkien kannalta. Maltti o valttia tässäkin lajissa.
Kiitos palautteesta. Taatusti laitan korvan taakse, ei ole tosiaankaan tarkoitusta muita kilkata. Ens kerralla fiksummin ja maltilla. Omalla ajolla perään kiinni ja reilummalla marginaalilla ohi. Toisaalta en itse ajossa kokenut että ihmeen kaupalla selvisin tilanteista. Kyllä noissa varaa oli jarruttaa enemmän ja väistää kaveria. Vaikka hurjilta näyttävätkin. Mutta kuitenkin ymmärrän yskän.
Sent from my Lumia 1020
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 13.08.14 - klo:10:51
Kiitos palautteesta. Taatusti laitan korvan taakse, ei ole tosiaankaan tarkoitusta muita kilkata. Ens kerralla fiksummin ja maltilla. Omalla ajolla perään kiinni ja reilummalla marginaalilla ohi.
Sent from my Lumia 1020
Juuri näin ja rauhallisuutta muutenkin kaikkeen tekemiseen pyörän päällä niin hyvä siintä tulee!!!
Fiksu kaveri ottaa palautteen juuri näin. =) Kuten Mane tuossa sanoi rauhallisuutta lisää niin hyvä tulee =)
Katsoimpa kans noi @tamik87 (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=429) videot, ja mun mielestä lauantain videossa oli yksi ja sunnuntain videossa kaksi tyhmää/typerää/vaarallista jarrusukellusohitus-toivotaan-toivotaan-yritystä.
Nähdäkseni ne johtui siitä, että varsinkin lauantain ajolinjat oli niin sysipaskat, ettei voi ku ihmetellä miten niillä pystyy ajamaan alastarossa kusiaisella 1:25-kierrosaikoja. Toisaalta se on positiivista että noinkin paskalla ajamisella siihen vauhtiin pystyy.
Jatkuvasti aivan liian suoraviivasella jarrulla apeksiin, apeksin täysin missaten/ apeksista läpi ulkokanttareelle, ja sieltä pääsee vasta avaamaan. Joka sit taas johtaa siihen että edellä menevä, vaikkakin hitaampi, karkaa jokaisessa (no ok, yheksän kertaa kymmenestä) avauksessa/suoralla sen verran, että jarrussa sit taas sen saa just ja just kiinni.
Sunnuntain ajamisessa oli sit puolet vähemmän ajolinjavirheitä, joka sit taas johti siihen että hazardiyritykset tuplaantu, koska lauantaihin verrattuna paikat joissa tehdä jotain typerää tuplaantu, koska edellä menevä hitaampi karkas puolet harvemmin.
Toisaalta, taitaa äijä jo itsekkin tietää että ajamisessa ei tällä hetkellä oo kovin paljoo järkee romun määrästä päätellen...?
Ts mä en näkis ongelmaks sitä ett ajo ois jotenki rauhatonta/ ett sitä pitäis rauhottaa. Vaan muuttaa aika radikaalisti sitä mitä tekee siel radalla, jotta saa valjastettua sen rauhattoman kipinän omaksi hyödykseen. Se on huono isäntä, mutta erinomaisen hyvä renki.
Noissa videoissa on varmaan myös sekin optinen harha että toi erittäin laaja kuvakulma vääristää todella paljon etäisyyksiä ja syvyysvaikutelmaa, eli jos mopo on metrin päässä, niin näyttää siltä että kohta kolahtaa, ja jos se on kahen metrin päässä, niin näyttää siltä ett se on jo karannut horisonttiin. Eli se kannattaa ottaa huomioon kun katsoo noita videoita.
Näissä videoissahan pitää muistaa myös se asia, että ajetaan kilpaa. Ainakin omalla kohalla se tarkoittaa sitä, että se ovi pitää jarruissa sulkea takanatulijalta, mikä tarkoittaa ehkä vähän tiukempaa linjaa mutkaan kuin normaalisti ajaisi. Tämä nyt ei oo enää normaalin nopean ryhmän ajovuoro.
Voi olla että Tami on myös hakenut linjoillaan tätä, mutta on saanut ulostulot menemään kyllä ihan munilleen siitä johtuen.
Mutta pitäisi tietysti ajaessa itse kunkin muistaa, että kaikki suomessa tekee tätä harrastuksekseen ja monien pitää olla työkunnossa kisaviikonloppujen jälkeen. Joten se ohitus voidaan suorittaa kuitenkin kaikille turvallisesti. Se on aivan sama loppupeleissä oletko 5 vai 6 maalissa (eri asia jos ajaa koko kauden pisteistä).
Ite oisin periaatteessa olemalla röyhkeä päässy sorrista ohi tuplaoikeassa, mutta en vaan viittiny vetää niin pieneen väliin, koska kumpaankin koskee jos se ei kerkee huomata minuu ajoissa.
Noh voi olla, että en mistään mitään tiedä, kun itekki siellä lemminkäisessä tuli hiekkadyynillä levättyy... Tosin tiedän sen johtuvan siitä, etten vaan jaksanu roikkua tarpeeks ja kallistusvara loppui.
Lainaus käyttäjältä: heippa - 13.08.14 - klo:12:53
Näissä videoissahan pitää muistaa myös se asia, että ajetaan kilpaa. Ainakin omalla kohalla se tarkoittaa sitä, että se ovi pitää jarruissa sulkea takanatulijalta, mikä tarkoittaa ehkä vähän tiukempaa linjaa mutkaan kuin normaalisti ajaisi. Tämä nyt ei oo enää normaalin nopean ryhmän ajovuoro.
Just eilen mietin tätä ovi kiinni jarruttelua, kun katsoin Nikin kisavideoo. Ei paljoa ainakaan tässä videossa pojat peittele:
http://www.sporttimobiili.fi/video/1157894
Tosin aika harva tulee kuussatasella ohi, jos ajaa 1:19 alkuisia :D
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.08.14 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: heippa - 13.08.14 - klo:12:53
Näissä videoissahan pitää muistaa myös se asia, että ajetaan kilpaa. Ainakin omalla kohalla se tarkoittaa sitä, että se ovi pitää jarruissa sulkea takanatulijalta, mikä tarkoittaa ehkä vähän tiukempaa linjaa mutkaan kuin normaalisti ajaisi. Tämä nyt ei oo enää normaalin nopean ryhmän ajovuoro.
Just eilen mietin tätä ovi kiinni jarruttelua, kun katsoin Nikin kisavideoo. Ei paljoa ainakaan tässä videossa pojat peittele:
http://www.sporttimobiili.fi/video/1157894
Tosin aika harva tulee kuussatasella ohi, jos ajaa 1:19 alkuisia :D
Juu, meijän tasolla joutuu ehkä peittelee pikkasen enemmän ja kyllä silleen saa joskus nopeammankin pysymään takanaan... ainakin jonkun aikaa :P
Hei kiitos kaikille tosi paljon! Mun mielestä foorumi toteuttaa juuri nyt tehtäväänsä! Mulla on aina ollut iso ongelma liian aikaiseen taitto ja juuri tämä kilvan ajo kiima pahensi tätä. Kisassa tajusin tämän jossain vaiheessa itsekin ja rupesin ajamaan jossain määrin järkevämmin. Toisaalta tietoisesti hain vähän peittelevämpää linjaa välillä. Vaikkei ketään siellä perässä oikein tainnut ollakaan.
Penna sanoo mulle sunnuntaina hyvin että pitäis ajaa niinkuin olisi peräkärry perässä. Yritän tätä mielikuvaa pitää mielessä seuraavalla kerralla josko auttais vauhtiin ja romun määrään..
Jalat saa kyl nyt hyvin maahan ettei vahingossakaan kuvittele olevansa joku vetomies. Poskille pitääkin läpsiä jos sählää liikaa!
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.08.14 - klo:13:09
Nikin kisavideo
http://www.sporttimobiili.fi/video/1157894
Melkein tulee suru puseroon, kun katsoo kuinka hienosti noi pyörät toimii Alastaron röykkyradalla. Ei kovin monella muulla noin tasaista menoa ole. Mutta kyllä ajelee hienosti ja ihan omissa vauhdeissa.
Lainaus käyttäjältä: heippa - 13.08.14 - klo:13:14
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.08.14 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: heippa - 13.08.14 - klo:12:53
Näissä videoissahan pitää muistaa myös se asia, että ajetaan kilpaa. Ainakin omalla kohalla se tarkoittaa sitä, että se ovi pitää jarruissa sulkea takanatulijalta, mikä tarkoittaa ehkä vähän tiukempaa linjaa mutkaan kuin normaalisti ajaisi. Tämä nyt ei oo enää normaalin nopean ryhmän ajovuoro.
Just eilen mietin tätä ovi kiinni jarruttelua, kun katsoin Nikin kisavideoo. Ei paljoa ainakaan tässä videossa pojat peittele:
http://www.sporttimobiili.fi/video/1157894
Tosin aika harva tulee kuussatasella ohi, jos ajaa 1:19 alkuisia :D
Juu, meijän tasolla joutuu ehkä peittelee pikkasen enemmän ja kyllä silleen saa joskus nopeammankin pysymään takanaan... ainakin jonkun aikaa :P
Jep. Onhan tossa tosiaan se että jos osaa jarruttaa kovaa ja hyvällä linjalla mutkaan, niin ei sieltä enää ihan noin vain tulla ohi vaikkei peittelisikään. Aika vähän noita peittämistä tarvitsevia paikkoja lopulta on, jos ei joku selvästi nopeampi ihan kontissa aja.
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 13.08.14 - klo:13:26
...pitäis ajaa niinkuin olisi peräkärry perässä...
Mites toi käytännössä menee? :o
Asenne sulla on kyllä hyvä palautetta kohtaan peukku_1
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 13.08.14 - klo:13:26
Jalat saa kyl nyt hyvin maahan ettei vahingossakaan kuvittele olevansa joku vetomies. Poskille pitääkin läpsiä jos sählää liikaa!
Kyl siin on pakko olla jonkinasteinen vetomies, jos noin paskalla ajolla pystyy ajamaan tommosta vauhtia. Eli anna palaa vaan samalla meiningillä, MUTTA järki mukaan siihen tekemiseen. Palikat sulla jo on, mut nyt ne vaan on ihan väärässä järjestyksessä. Ne kun saat oikeeseen järjestykseen niin yhtään hehkuttamatta kierrosajasta tippuu 2-3 sekunttia.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.08.14 - klo:13:40
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 13.08.14 - klo:13:26
...pitäis ajaa niinkuin olisi peräkärry perässä...
Mites toi käytännössä menee? :o
Äkkiseltään veikaten pitää ajaa jarru pyöreemmin jotta peräkärryn rengas ei sisään tullessa oikase kanttikiven päälle.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.08.14 - klo:13:09
Just eilen mietin tätä ovi kiinni jarruttelua, kun katsoin Nikin kisavideoo. Ei paljoa ainakaan tässä videossa pojat peittele:
http://www.sporttimobiili.fi/video/1157894
Tosin aika harva tulee kuussatasella ohi, jos ajaa 1:19 alkuisia :D
Wau... On kyllä semmoinen video, että konttorituolillakin aistii tekemisen meininkiä. Kertakaikkiaan mielettömän näköistä tuohua. Noissa vauhdeissa varmaan alkaa olla väliä vähän mikä musta ja pyöree on alla ja montako naksua on ruuvattu.
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 13.08.14 - klo:13:56
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.08.14 - klo:13:09
Just eilen mietin tätä ovi kiinni jarruttelua, kun katsoin Nikin kisavideoo. Ei paljoa ainakaan tässä videossa pojat peittele:
http://www.sporttimobiili.fi/video/1157894
Tosin aika harva tulee kuussatasella ohi, jos ajaa 1:19 alkuisia :D
Wau... On kyllä semmoinen video, että konttorituolillakin aistii tekemisen meininkiä. Kertakaikkiaan mielettömän näköistä tuohua. Noissa vauhdeissa varmaan alkaa olla väliä vähän mikä musta ja pyöree on alla ja montako naksua on ruuvattu.
Huhu kertoo alla olleen Pirellin sc2 myös takana. Ei ehkä ihan parasta rengasta tohon keliin :D
Joo sc2 niillä oli. Sen takia ku eeämmää ajetaan pelkästään sillä. Vesku sano ettei halua hämmentää poikia paremmalla pidolla mihin ovat tottuneet
Sent from my Lumia 1020
Hieman hitaampaa videota sunnuntailta:)
http://youtu.be/iILDDKnK2KU
eikös ole yhtään YCC videota?
toiveissa että poitsu vilahtais kuvissa :D
Iltaa foorumille! Sekavaakin sekalaista settiä taas tarjolla Alastarolta n.1,5päivän ajalta.. En jaksanut nyt kauheesti panostaa näihin kuviin, työkiireet painaa päälle, aikaiset heräämiset ja koneella istuminen tuskaa, selän mennessä jumiin mega-lainaputken kantamisesta.... sorry! :o
Kaikesta huolimatta kivaa oli ja ensvuonna varmasti uudestaan!!!
La räpsyt: http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/SM-PM+Road+Racing+LA+9.8.2014+Alastaro/
Su räpsyt: http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/SM-PM+Road+Racing+SU+10.8.2014+Alastaro/
(Lukekaa kansioiden teksti huolella, kiitos!)
https://www.youtube.com/watch?v=BqchQDwoUkI
Lainaus käyttäjältä: JH600 - 13.08.14 - klo:23:08
https://www.youtube.com/watch?v=BqchQDwoUkI
Hienoo skabaa oli Catin kaa! Upeeta ajoo.
ajelu_1 Tässä vielä meikäläisen videot takakamerasta
https://www.youtube.com/watch?v=xs4m9uXNR2c
https://www.youtube.com/watch?v=HQX1APRHHms
https://www.youtube.com/watch?v=27jd3Gw3-F4