Mikä ketjurasva pysyy ketjussa parhaiten?
Kuivallako ne on tottunu vetelee...
Ne ei vaan pysy ketjuissa... Eli ihan sama mitä laitat, kunhan laitat.
Mä käytän Wurthin Dry Lubea voiteluun.
Pysyy minusta parhaiten, eikä sotke.
Tosin pitää kyllä pruiskia joka välissä kun tuntuu ettei juuri voitele...saattaa olla harhaa.
Motul chainlube (saa motonetistä) on mielestäni ylivoimaisesti paras. Ei roiski vanteelle kunhan ruiskuttaa ohuen kerroksen lämpimälle ketjulle ajon jälkeen. Voitelee hyvin ja ketjuilla voi ajaa säännöllisesti voideltuna yli 40tkm.
Castrol Chain Lube Racing
Motorex chain lube race. Stormista olen ostanut.
Tuota nyt käytän, kun sitä olen joskus ostanut.
Roiskuu hyvin paljon tai sitten en osaa annostella sopivasti.
Kun saan nuo tuhottua, niin ostan samaa mitä Jarskalla on.
edit. Olikin Wurthin teflon spray.
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.05.13 - klo:13:17
Motorex chain lube race. Stormista olen ostanut.
Tuota nyt käytän, kun sitä olen joskus ostanut.
Roiskuu hyvin paljon tai sitten en osaa annostella sopivasti.
Kun saan nuo tuhottua, niin ostan samaa mitä Jarskalla on.
edit. Olikin Wurthin teflon spray.
Off road versio tuosta samasta rasvasta pysyy ketjussa kiinni kun annostelee kohtuudella ja on jonkun euron halvempaakin.
Motonetissä ois tämmöstä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-3057
Ainaki sormeen tuntu tulevan semmonen läpinäkyvä kuori kun kokeilin.. innocent_1
Onko kukaan kokeillu tätä:
http://www.xlmoto.fi/a9-moottoripyora-onroad-ketjurasva
10 senttiä purkki
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.10.14 - klo:22:46
Onko kukaan kokeillu tätä:
http://www.xlmoto.fi/a9-moottoripyora-onroad-ketjurasva
10 senttiä purkki
Kiitos, otin maximit kolome purkkia ku halavalla sai.
Käyttääkö kaikki tosiaan ketjurasvoja? Minä olen voidellut motonetin normaalilla paksulla laatikkoöljyllä ja hammasharjalla aina.
Lainaus käyttäjältä: paaton - 06.10.14 - klo:08:47
Käyttääkö kaikki tosiaan ketjurasvoja? Minä olen voidellut motonetin normaalilla paksulla laatikkoöljyllä ja hammasharjalla aina.
Nopeempi pöhäyttää siitä suihkepullosta kuin turata hammasharjalla.
Pensselillä 85w90 lootaöljyä ja ylimääräset veks rätillä. yllättävän hyvin tolla myös kiillottuu ne ketjut :)
Hyi kauhea, kaikkea ne sitten sössiiki ketjuihinsa.
Sen pitää olla sellasta, joka tarttuu, voitelee, eikä roisku ympäriinsä.
Joskus jaksoi laatikkoöljyjen kanssa pelata, mutta nykyään: (http://www.rbmindustrialsupplies.co.uk/ProductImages/1600/BIG/BIG/BIG/1600.jpg)
Parasta ketjurasvaa mitä on toistaiseksi vastaan tullut. Eikä ole edes hinnalla pilattu.
Tuota vuorelan evästä onkin töissä kasa. Voisihan siinä olla ideaa, että käyttäisi tuota päivän aikana ja pesisi ketjut tallilla naftan ja öljyn kanssa.
^ En ole pessyt ketjuista kuin varastorasvan pois kun ei noi (ratakäytössä) edes juuri likaannu. Toki meinkäläisen puhtauskäsitys on ehkä jotain ihan muuta kuin esim. Jarskalla :)
Mutta tuo hhs5000 on oikeaa liisteriä. Äkkiä luulisi ketjujen olevan yhtä pölytahmaa kesän jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 06.10.14 - klo:11:19Toki meinkäläisen puhtauskäsitys on ehkä jotain ihan muuta kuin esim. Jarskalla :)
Tämä on varmasti totta.
Kullanhohtoiset ketjuni puhdistetaan säännöllisesti, hammasharjaa ja jopa hammastikkuja käyttämällä, jonka jälkeen voidellaan vain parhaimmilla tököteillä.
Lainaus käyttäjältä: paaton - 06.10.14 - klo:11:26
Mutta tuo hhs5000 on oikeaa liisteriä. Äkkiä luulisi ketjujen olevan yhtä pölytahmaa kesän jälkeen.
Eipä tuo 5000 yhtään sen enempää kerää kuraa kuin muutkaan öljyt.
Mulla kans purkki hoohooässää käytössä kun wurthin paskaa puhumaton myyjä kehotti.
Sanoi että tuo (Jarskankin käyttämä) dry lube on katukäyttöön parasta,mut rata-ajossa
haihtuu nopsaan pois.Joutuus tsuhutteleen tiuhempaan.
Lainaus käyttäjältä: paaton - 06.10.14 - klo:11:26
Mutta tuo hhs5000 on oikeaa liisteriä. Äkkiä luulisi ketjujen olevan yhtä pölytahmaa kesän jälkeen.
Liisteriys on suhteellista. Tuota jos vertaa noihin katukäyttöön tarkoitettuihin mopoille brändättyihin ketjutökötteihin, niin eihän tuo kerää itseensä oikeastaan mitään.
On noissa pikkuisen mustaa paskaa pinnassa, mutta ei minusta mitenkään häiritsevästi. Ei toki ihan yhtä liukkaasti rullaa kuin keväällä oljypesun jälkeen. Ei toki sotkekkaan sitten samaan tahtiin :)
Minä tosiaan öljyän ketjut aina ajopäivän jälkeen ja putsaan samalla eturattaan viereen roiskuneen öljyn. Ei siinä nyt kovin kauaa mene ja se tahma pysyy aina poissa.
Motullin rasva oli ainakin eilisen säässä ihan marmeladia. Tosin sen pitää melkoisesti lämpimämpänäkin pysyä kiinni, joten kai se on ihan ok. Ainakaan ketjut eivät juuri lämmenneet 15min syötön jälkeen.