Näyttääpä melkoisen etevältä tuo PQ8, ainakin myyjän mukaan. Siinä on paljon ajatusta mukana. Tappoaika-asetus riippunee pyörän mekaniikasta, liikeradat, massat yms. Mutta varmaan joku 60ms sieltä puolivälistä on hyvä lähtökohta. Kuormitusvoiman suhteen sama, eli riippuu vaihteiston esikuormitusjousesta (?). Omassa pyörässä tuon jousen jäykkyys on noin 7kg. Mittasin kiinnittämällä langan siihen tankoon jossa shifterin anturi on, ja nostamalla sitten mekanismia vaihtosuuntaan kunnes oli löysät pois. Voiman mittaus langan toisessa päässä olevalla puntarilla. Shifterin asetus on nykyään 9kg. Kyseessä Cordonan perusmalli, joka vain antaa signaalin PCV:lle, jossa sitten voidaan asettaa syötön katkoajat vaihdekohtaisesti. Ei mikään raasinkisysteemi, kun ei pyöräkään (eikä kuski) ole.
Mutta tosiaan tuo PQ8 ottaa huomioon kuormitustilanteen, mikä on oikein hyvä, ja antaa koneen laulaa, eli ECU ei tiedä katkoista, jolloin kaasuvirtaukset eivät häiriinny. Katkoaikaa se ilmeisesti passaa myös tilanteen mukaan.