Lainaus käyttäjältä: tuomas - 27.11.12 - klo:12:49
Onko jotain ns. perusjuttuja mitä normikeulalle voi tehdä, ennenkuin pitää oikeasti osata kuvailla mikä keulan toiminnassa mättää?
mopohan on -07 cbr1000rr jos sillä tälläiseen yleiseen pohdiskeluun on mitään merkitystä.
Kyllähän se paljonkin riippuu siitä mikä sattuu olemaan se mopo/ sen vakiokeula. Ett mitä sille voi tehdä tai kannattaa tehdä, ja missä vaiheessa. Toisaalta, oli se vakiokeula millanen tahansa, niin alustagurut pystyy tehdä sille hyvinkin paljon, ennen kuin kuski saa sen edes mopoonsa testiin.
En tunne tota keulaa, joten ensin ottaisin sen atoimeiksi ja kattoisin mitä se on syöny. Tod näk ekana poistaisin hydraulistopparit/ vaihtaisin ne pohjaanlyöntikumeihin. Sit vaihtaisin jouset kuskille sopiviin lineaarisiin ellei ne jo ole. Joissakin 2000-luvun hondissa muistaakseni oli progressiivisii. Tsekkaisin top-out jousen pituuden ja lyhentäisin tai vaihtaisin sen jos se sattuu olemaan turhan pitkä. Sit varmaankin shimmaisin, tai vaihtaisin siihen jonku mäntä-kitin.
Vaivattomampi tapa on tietty vaihtaa siihen suoraa joku cartridge-kitti, jolloin käytännössä noi kaikki muutokset tulee samassa paketissa kerralla. Eikä oo ees paljoo kalliimpi, jos sitäkään.
Sit ku kuski on sitä aikansa testaillu, niin se ehkä osaa sanoo onko jouset sopivat ja onks vaimennukset siel päin.
Tosin jos ko kuski ei tiedä alustasta mitään, tai ei osaa erottaa jousien ja vaimennuksien toimintaa toisistaan, niin aika turha siltä on mitään kysyä.