Kiitos taas Hukkapätkälle, hän toi mulle Lightechin ketjunsäätöpulikat ja tietty asennettiin samantien.
Vakuuttavan oloiset härpäkkeet, eikä enää putoavia irto-osia+ketjun säätäminen helpottuu huomattavasti.
http://www.youtube.com/watch?v=wkH7a8Ik3-E&list=PL02FBBC2237E8910F (http://www.youtube.com/watch?v=wkH7a8Ik3-E&list=PL02FBBC2237E8910F)
on hyvä systeemi!
ihan hieno systeemi on joo, mutta 250 taalaa, plus verot ja tullit. On sillä hintaakin.
-t-
Tuommoisen (http://www.shop.fastfrankracing.com/S1000RR-Rear-Quick-Change-With-Lightech-Axle-Blocks-B11.htm) setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 18.09.13 - klo:06:55
ihan hieno systeemi on joo, mutta 250 taalaa, plus verot ja tullit. On sillä hintaakin.
-t-
http://www.carpimoto.com/EN/Bike_BMW_S-1000-RR-12-/Specific/Final-Transmis-/Chain-Adjuster/34287_TEBM001-Lightech-Aluminum-Chain-Adjuster-BMW-S-1000-RR-1-pair-.htm (http://www.carpimoto.com/EN/Bike_BMW_S-1000-RR-12-/Specific/Final-Transmis-/Chain-Adjuster/34287_TEBM001-Lightech-Aluminum-Chain-Adjuster-BMW-S-1000-RR-1-pair-.htm)
Tuolta siis ~210€ posteineen
Onko näistä palikoista mitään muuta hyötyä kuin tarkempi ketjunsäätö? ja kateellisten kanssarataajien varaukseton ihailu?
Ainakaan hondassa en ole huomannut että ne alumiinipalikat jatkuvasti tipahtelee lattialle kun rengasta vaihtaa.
-tuomas
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 18.09.13 - klo:07:50
Onko näistä palikoista mitään muuta hyötyä kuin tarkempi ketjunsäätö? ja kateellisten kanssarataajien varaukseton ihailu?
Ainakaan hondassa en ole huomannut että ne alumiinipalikat jatkuvasti tipahtelee lattialle kun rengasta vaihtaa.
-tuomas
Kawassa ainakin tippuu palikat herkästi kun tunkee akselia sisään, joten helpottaa.
Ja takahäkkiin merkattu ketjunsäätö asteikko on minusta hankala lukee, ei kovin tarkka, eikä työntömitalla onnistu koska puolet on epäkeskot.
Toki ratarispekti on se tärkein asia.
Tähän voisimpa pistää kymysyksen ketjunlinjaustyökaluista? Onko kellään kokemusta ja mistä saisi hyvän? On aina taka-akseli viturallaan millin johonkin suuntaan kun se on niin kovin hankalaa ainakin omassa pyörässä kattoo.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen (http://www.shop.fastfrankracing.com/S1000RR-Rear-Quick-Change-With-Lightech-Axle-Blocks-B11.htm) setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...
Hmmmm.... no voisihan tuosta apua olla. Pikkasen on sellainen luonnos oikeasta pikavaihtosysteemistä, mutta jos rengas on miellyttävämpi vaihtaa niin kai se riittää riittää. Vähän kylläkin luulen että suurin etu on pro-ulkonäkö.
Yleensä todellinen ongelma takapyörän vaihdossa on pyörän holkkien putoaminen. Asennuksessa pitäisi katsoa holkkien osuminen kohdalleen, sovittaa jarrulevy palojen väliin, katsoa ettei ketju ahista mihinkään ja sitten työntää taka-akseli reikään. Työasento on huono ja yleensä nahkapuku on päällä sekä pieni kiire, että ehtii lämmittämään renkaan ennen ajoa.
KVR on kehittänyt ongelmaan ratkaisun ja saatavana on korkeussäädettävä takapukki. Eli vähennetään yhtäaikaisten valvottavien kohteiden määrää takapyörän asennuksessa. Pukki säädetään niin, että takapyörän asennuksessa pyörä työnnetään maatapitkin takahaarukan väliin. Samalla holkit ja jarrulevy menevät omille paikoilleen. Seuraavaksi vain nostetaan pyörää noin 20mm ylös ja työnnetään akseli melkein pohjaan asti. Seuraavaksi nostetaan ketju rattaalle ja vedetään ketju kireälle sekä työnnetään taka-akseli pohjaan. Lopuksi kiristetään mutteri.
Aika-ajoissa kun vaihdetaan takapyörä niin meillä aikaa tuohon kuluu noin 2min. Jos vielä otat paikallaan pysyvät holkit niin homma helpottuu lisää.
-KVR takapukki 195€
-KVR etupukki 190€
hinnat alv 24%
Yritän saada muitakin meidän tuotteita tänne esille, jos vaikka olis kiinnostuneita :)
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen (http://www.shop.fastfrankracing.com/S1000RR-Rear-Quick-Change-With-Lightech-Axle-Blocks-B11.htm) setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...
Hmmmm.... no voisihan tuosta apua olla. Pikkasen on sellainen luonnos oikeasta pikavaihtosysteemistä, mutta jos rengas on miellyttävämpi vaihtaa niin kai se riittää riittää. Vähän kylläkin luulen että suurin etu on pro-ulkonäkö.
Yleensä todellinen ongelma takapyörän vaihdossa on pyörän holkkien putoaminen. Asennuksessa pitäisi katsoa holkkien osuminen kohdalleen, sovittaa jarrulevy palojen väliin, katsoa ettei ketju ahista mihinkään ja sitten työntää taka-akseli reikään. Työasento on huono ja yleensä nahkapuku on päällä sekä pieni kiire, että ehtii lämmittämään renkaan ennen ajoa.
KVR on kehittänyt ongelmaan ratkaisun ja saatavana on korkeussäädettävä takapukki. Eli vähennetään yhtäaikaisten valvottavien kohteiden määrää takapyörän asennuksessa. Pukki säädetään niin, että takapyörän asennuksessa pyörä työnnetään maatapitkin takahaarukan väliin. Samalla holkit ja jarrulevy menevät omille paikoilleen. Seuraavaksi vain nostetaan pyörää noin 20mm ylös ja työnnetään akseli melkein pohjaan asti. Seuraavaksi nostetaan ketju rattaalle ja vedetään ketju kireälle sekä työnnetään taka-akseli pohjaan. Lopuksi kiristetään mutteri.
Aika-ajoissa kun vaihdetaan takapyörä niin meillä aikaa tuohon kuluu noin 2min. Jos vielä otat paikallaan pysyvät holkit niin homma helpottuu lisää.
-KVR takapukki 195€
-KVR etupukki 190€
hinnat alv 24%
Yritän saada muitakin meidän tuotteita tänne esille, jos vaikka olis kiinnostuneita :)
Nyt tarttis olla (mainos)video että insinöörikin ymmärtäs mitä tapahtuu :o
Onks ne mun pukit tuommoset? Ja juurikin helpotusta tuohon vaihtoon haen. Myös renkaan suorassa olemisen varmistusta, siinä nuo lightechit toimii. Toki jos on jotain vastaavaa tarjolla kotimaisena tuotoksensa, niin sitä sit toki.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.09.13 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen (http://www.shop.fastfrankracing.com/S1000RR-Rear-Quick-Change-With-Lightech-Axle-Blocks-B11.htm) setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...
Hmmmm.... no voisihan tuosta apua olla. Pikkasen on sellainen luonnos oikeasta pikavaihtosysteemistä, mutta jos rengas on miellyttävämpi vaihtaa niin kai se riittää riittää. Vähän kylläkin luulen että suurin etu on pro-ulkonäkö.
Yleensä todellinen ongelma takapyörän vaihdossa on pyörän holkkien putoaminen. Asennuksessa pitäisi katsoa holkkien osuminen kohdalleen, sovittaa jarrulevy palojen väliin, katsoa ettei ketju ahista mihinkään ja sitten työntää taka-akseli reikään. Työasento on huono ja yleensä nahkapuku on päällä sekä pieni kiire, että ehtii lämmittämään renkaan ennen ajoa.
KVR on kehittänyt ongelmaan ratkaisun ja saatavana on korkeussäädettävä takapukki. Eli vähennetään yhtäaikaisten valvottavien kohteiden määrää takapyörän asennuksessa. Pukki säädetään niin, että takapyörän asennuksessa pyörä työnnetään maatapitkin takahaarukan väliin. Samalla holkit ja jarrulevy menevät omille paikoilleen. Seuraavaksi vain nostetaan pyörää noin 20mm ylös ja työnnetään akseli melkein pohjaan asti. Seuraavaksi nostetaan ketju rattaalle ja vedetään ketju kireälle sekä työnnetään taka-akseli pohjaan. Lopuksi kiristetään mutteri.
Aika-ajoissa kun vaihdetaan takapyörä niin meillä aikaa tuohon kuluu noin 2min. Jos vielä otat paikallaan pysyvät holkit niin homma helpottuu lisää.
-KVR takapukki 195€
-KVR etupukki 190€
hinnat alv 24%
Yritän saada muitakin meidän tuotteita tänne esille, jos vaikka olis kiinnostuneita :)
Nyt tarttis olla (mainos)video että insinöörikin ymmärtäs mitä tapahtuu :o
Joo, niin vähän arvelinkin. Yritetään saada joku video aikaiseksi toimenpiteestä viikonloppuna.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:19:18
Onks ne mun pukit tuommoset? Ja juurikin helpotusta tuohon vaihtoon haen. Myös renkaan suorassa olemisen varmistusta, siinä nuo lightechit toimii. Toki jos on jotain vastaavaa tarjolla kotimaisena tuotoksensa, niin sitä sit toki.
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.
Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa. Yamahaan joskus tehtiin tiukemmat palat kun vakiot oli aivan onnettomat, mutta kyllä se säätö niilläkin onnistuu. Yamahassa taytyy vaan pitää akselin mutteri melkein kiinni, että ketjunsäätö on luotettava. Sillai kuitenkin että takapyörä liikkuu eteen-taakse takahaarukassa kätevästi.
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:19:18
Onks ne mun pukit tuommoset? Ja juurikin helpotusta tuohon vaihtoon haen. Myös renkaan suorassa olemisen varmistusta, siinä nuo lightechit toimii. Toki jos on jotain vastaavaa tarjolla kotimaisena tuotoksensa, niin sitä sit toki.
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.
Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa. Yamahaan joskus tehtiin tiukemmat palat kun vakiot oli aivan onnettomat, mutta kyllä se säätö niilläkin onnistuu. Yamahassa taytyy vaan pitää akselin mutteri melkein kiinni, että ketjunsäätö on luotettava. Sillai kuitenkin että takapyörä liikkuu eteen-taakse takahaarukassa kätevästi.
...ketjunsäätö on lightecheillä varmasti parempi mutta melkein väitän että kukaan ei joudu säätämään ketjuja kuin korkeintaan kerran kahdessa viikossa. Kun säätää ketjuja, niin käyttää siihen 10min aikaa ja sitten niiden kanssa pärjää pari viikkoa varmasti. Tarkastaa vaikka ketjun kireyden joka päivä, niin ei tule yllätyksiä.
Lightech on kyllä hieno, siitä ei pääse mihinkään. Yritän tehdä sen videon, niin näette mistä on kyse :)
-K-
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.
Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa.
Juu ihan hyvät ne on säätöpalat on, mutta lähinnä se, että ne pysyisi siinä omilla paikoillaan (ei asfaltilla, siinä ne pysyy kyllä) olisi kiva feature... Eli mitä vähemmän siinä on ylimäärisia irto-osia sitä parempi.
Tuossa Fast Frankin systeemissä jopa mutteri on valmiiksi paikoillaan.
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.
Uudet ketjut kun vaihtaa, jos ei välityksien kanssa pelaa niin kerran tarttee yleensä säätää ja sekin ekana päivänä tai päivän jälkeen. Ainakin näin kun vaihtaa uudet ketjut joka talvi...
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.09.13 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.
Uudet ketjut kun vaihtaa, jos ei välityksien kanssa pelaa niin kerran tarttee yleensä säätää ja sekin ekana päivänä tai päivän jälkeen. Ainakin näin kun vaihtaa uudet ketjut joka talvi...
Suoritettuani viimeisimmän perusteelisen hiekkakylvyn (12.6.), vaihdettiin uudet. Nyt ajettu ~100 kierrosta sen jälkeen. Pitääkin tarkastaa ennen kun menee radalle perjantaina. Hyvä kun tuli puheeks tämäkin.
Kiittää hän!
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.09.13 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.
Uudet ketjut kun vaihtaa, jos ei välityksien kanssa pelaa niin kerran tarttee yleensä säätää ja sekin ekana päivänä tai päivän jälkeen. Ainakin näin kun vaihtaa uudet ketjut joka talvi...
Suoritettuani viimeisimmän perusteelisen hiekkakylvyn (12.6.), vaihdettiin uudet. Nyt ajettu ~100 kierrosta sen jälkeen. Pitääkin tarkastaa ennen kun menee radalle perjantaina. Hyvä kun tuli puheeks tämäkin.
Kiittää hän!
Kannattaa sitä kireyttä tarkastella ainakin joka renkaan vaihdon yhteydessä. Säätää ainakin itellä tarvii tosi harvoin.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.
Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa.
Juu ihan hyvät ne on säätöpalat on, mutta lähinnä se, että ne pysyisi siinä omilla paikoillaan (ei asfaltilla, siinä ne pysyy kyllä) olisi kiva feature... Eli mitä vähemmän siinä on ylimäärisia irto-osia sitä parempi.
Tuossa Fast Frankin systeemissä jopa mutteri on valmiiksi paikoillaan.
Joo tuota pyörän vaihtoa on meillä mietitty ilta jos toinenkin tässä vuosien saatossa. Jossain vaiheessa kehittely pysähtyin kun säännöt kielsivät ketjunkiristimien vaihdon.
Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.
Me olemme sitä mieltä että takapukilla on paras vaikutus pyörän vaihdon onnistumiseen. Paikallaan pysyvät holkit ovat toinen tosi merkittävä apu. Irto-osat on pieni harmi, mutta niiden kanssa oppii elämään kun on oikea työskentelytekniikka.
Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi :)
https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do (https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do)
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:20:23
Mä en ole kahteen vuoteen säätänyt ketjuja. Pitääkö niitäkin säätää? Tuskin.
Vai onkohan wehnä ottanut tämän itsestäänselvyyden huomioon, ja tarkastanut aina kohdalle sattuessaan.
Joo, kyllä mä olen välillä aina ketjuja pessyt, rasvannut ja säätänyt :)
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.
Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa.
Juu ihan hyvät ne on säätöpalat on, mutta lähinnä se, että ne pysyisi siinä omilla paikoillaan (ei asfaltilla, siinä ne pysyy kyllä) olisi kiva feature... Eli mitä vähemmän siinä on ylimäärisia irto-osia sitä parempi.
Tuossa Fast Frankin systeemissä jopa mutteri on valmiiksi paikoillaan.
Joo tuota pyörän vaihtoa on meillä mietitty ilta jos toinenkin tässä vuosien saatossa. Jossain vaiheessa kehittely pysähtyin kun säännöt kielsivät ketjunkiristimien vaihdon.
Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.
Me olemme sitä mieltä että takapukilla on paras vaikutus pyörän vaihdon onnistumiseen. Paikallaan pysyvät holkit ovat toinen tosi merkittävä apu. Irto-osat on pieni harmi, mutta niiden kanssa oppii elämään kun on oikea työskentelytekniikka.
Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi :)
https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do (https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do)
Jos on olemassa ideoita/tupakki askin kanteen piirrettyä luonnosta niin heitä viestiä tulemaan jos apu 3D-mallinnuksessa auttaa etiä päin.
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Me olemme sitä mieltä että takapukilla on paras vaikutus pyörän vaihdon onnistumiseen. Paikallaan pysyvät holkit ovat toinen tosi merkittävä apu. Irto-osat on pieni harmi, mutta niiden kanssa oppii elämään kun on oikea työskentelytekniikka.
Nyt sit vaan se opetusvideo, niin voin talven treenata ja ens kaudella rengas vaihtuu nopeemmin kun kerkee lämppärit laittaa...
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi :)
video poistettu
Joo, sitten kun ens kauden jälkeen siirryn nordic superbikeihin, niin laitetaan tommonen... :D
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.
Jep, on se tarkka mallata paikoilleen, mut ei mitenkään ylivoimainen.
Mä taas tykkään mieluummin tähdätä kun keräillä putoavia osia.
Kokeilin laittaa takarenkaan alle sopivan kokoisen puupalikan niin akseli menee paljon helpommin paikoilleen.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:02
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.
Jep, on se tarkka mallata paikoilleen, mut ei mitenkään ylivoimainen.
Mä taas tykkään mieluummin tähdätä kun keräillä putoavia osia.
Kokeilin laittaa takarenkaan alle sopivan kokoisen puupalikan niin akseli menee paljon helpommin paikoilleen.
Jep, näin on.
Puupalikka on myös hyvä.
Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:22:17
Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D
Takarenkaan kohdistuksessa apunani on tarkasti mitoitettu pulikka vuorijalavaa (Ulmus glabra).
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:22:17
Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D
Takarenkaan kohdistuksessa apunani on tarkasti mitoitettu pulikka vuorijalavaa (Ulmus glabra).
Hienoa kun joku ymmärtää laatua ja kaikki on niin viimeisen päälle mietitty :)
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:22:17
Puupalikka on liian lowtech, joku titaaninen brembon logolla varustettu monoblock vois toimia Jarskalla :D
Takarenkaan kohdistuksessa apunani on tarkasti mitoitettu pulikka vuorijalavaa (Ulmus glabra).
Hienoa kun joku ymmärtää laatua ja kaikki on niin viimeisen päälle mietitty :)
Kaikki muu paitsi ajaminen.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:57
Kaikki muu paitsi ajaminen.
Veikkaisin että kyllä sekin. Sepä siinä vikana onkin...?
Mulla kans sellainen puukeppi laskusiltana takapyörän alla pukin reunan päältä mopon alle. Voi ristus että meni noitumiseks, kun ostin wehnältä nämä uudet hienot pukit, ja en tajunnut heti että se vanha laskusilta olikin liian korkea, kas kun Biltemapukki nosti perseen aivan liian korkealle ennen. Ahisti pahemman kerran, ja jarrupalat putoili aina kun koitti pyörittää renkaan paikalleen.
Noh, homma ratkesi, kun huomasin että levy se satulan yläreunaan aina törmäs. Sitten vaan ohuempi keppi laskusillaksi, ja kaikki sujuu kuin tanssi taas.
Siihen asti kun radalle päästään..
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:23:00
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:22:57
Kaikki muu paitsi ajaminen.
Veikkaisin että kyllä sekin. Sepä siinä vikana onkin...?
Sovittiin jo Jarskan kanssa, että mun vuoro olla kahden miehen possujunan vetovastuussa perjantaina. Tuskin on huolta sen suhteen, että on meno liian tarkkaan harkittua etukäteen stoppie_gif
Laita kurahouisut niitten siistien nahkojes päälle kaiken varalta.
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:23:03
Mulla kans sellainen puukeppi laskusiltana takapyörän alla pukin reunan päältä mopon alle. Voi ristus että meni noitumiseks, kun ostin wehnältä nämä uudet hienot pukit, ja en tajunnut heti että se vanha laskusilta olikin liian korkea, kas kun Biltemapukki nosti perseen aivan liian korkealle ennen. Ahisti pahemman kerran, ja jarrupalat putoili aina kun koitti pyörittää renkaan paikalleen.
Noh, homma ratkesi, kun huomasin että levy se satulan yläreunaan aina törmäs. Sitten vaan ohuempi keppi laskusillaksi, ja kaikki sujuu kuin tanssi taas.
Siihen asti kun radalle päästään..
Eikös niissä pukeissa ole juurikin sitä varten korkeussäätö ettei tarvii lankkuja alle?
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:23:36
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:23:03
Mulla kans sellainen puukeppi laskusiltana takapyörän alla pukin reunan päältä mopon alle. Voi ristus että meni noitumiseks, kun ostin wehnältä nämä uudet hienot pukit, ja en tajunnut heti että se vanha laskusilta olikin liian korkea, kas kun Biltemapukki nosti perseen aivan liian korkealle ennen. Ahisti pahemman kerran, ja jarrupalat putoili aina kun koitti pyörittää renkaan paikalleen.
Noh, homma ratkesi, kun huomasin että levy se satulan yläreunaan aina törmäs. Sitten vaan ohuempi keppi laskusillaksi, ja kaikki sujuu kuin tanssi taas.
Siihen asti kun radalle päästään..
Eikös niissä pukeissa ole juurikin sitä varten korkeussäätö ettei tarvii lankkuja alle?
Öö tuota, pukkihan nostaa aina renkaan jonkun verran maasta irti. Sen takia keppi renkaan alle pyöritystä varten, jotta akselia varten reikä menee oikealle korkeudelle, ja akseli helppo työntää paikalleen.
Jos rengas on pukilla maassa kiinni, sinne ei mahdu lämppärikään väliin.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.13 - klo:23:36
Lainaus käyttäjältä: app - 18.09.13 - klo:23:03
Mulla kans sellainen puukeppi laskusiltana takapyörän alla pukin reunan päältä mopon alle. Voi ristus että meni noitumiseks, kun ostin wehnältä nämä uudet hienot pukit, ja en tajunnut heti että se vanha laskusilta olikin liian korkea, kas kun Biltemapukki nosti perseen aivan liian korkealle ennen. Ahisti pahemman kerran, ja jarrupalat putoili aina kun koitti pyörittää renkaan paikalleen.
Noh, homma ratkesi, kun huomasin että levy se satulan yläreunaan aina törmäs. Sitten vaan ohuempi keppi laskusillaksi, ja kaikki sujuu kuin tanssi taas.
Siihen asti kun radalle päästään..
Eikös niissä pukeissa ole juurikin sitä varten korkeussäätö ettei tarvii lankkuja alle?
Juuri näin.
Ei tarvii lankkuja kun säätö kohdallaan. Sulla on app säädöt puolivälissä ja jos tuntuu, että pitää laittaa lankku, niin voisi tiputtaa korkeutta pykälän. Pukin renkaiden kiinnityspaikkaa voi muuttaa.
Suzukiin ei ole vielä päästy testaamaan pukkia ja riittääkö säätövara. Suzukissa lankarullat on muita merkkejä alempana ja pukki nostaa perän korkeammalle. Oli mielessä tehdä suzukiin lyhyemmät haarukat pukkiin (ne lankarulliin koskettavat) korjaamaan tuota ongelmaa. Muissa merkeissä pitäisi säätövarat riittää.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen (http://www.shop.fastfrankracing.com/S1000RR-Rear-Quick-Change-With-Lightech-Axle-Blocks-B11.htm) setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
En tiiä miten laita muilla merkeillä, vaan ainaki Suzukissa nuo palikat on vähän sinne päin tehty. Kun taka-akselin mutteria kiristää kiristyy ketjukin. Siihen auttaa ku vääntää esim pyyhkeen ketjun ja rattaan väliin jolla esikiristää akselin topparia vasten. Nuo lightechit tms on ainaki Suzukeihin suositeltava ostos.
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
Lainaus käyttäjältä: wehna - 19.09.13 - klo:06:56
Suzukissa lankarullat on muita merkkejä alempana ja pukki nostaa perän korkeammalle. Oli mielessä tehdä suzukiin lyhyemmät haarukat pukkiin (ne lankarulliin koskettavat) korjaamaan tuota ongelmaa. Muissa merkeissä pitäisi säätövarat riittää.
Joissakin tonnisissa Hondissa rullat on kans poikkeuksellisen matalalla.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.
Kyllä mä ainakin työstä maksan. :)
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.
Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.
Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.
Näppärä jätkä, nimeltään Insinööri-Esa varmaan mielellään piirtää makkarapalkalla kyseisiä palikoita? Voin kans ottaa yhet :D
Lainaus käyttäjältä: rranta - 19.09.13 - klo:08:50
En tiiä miten laita muilla merkeillä, vaan ainaki Suzukissa nuo palikat on vähän sinne päin tehty. Kun taka-akselin mutteria kiristää kiristyy ketjukin. Siihen auttaa ku vääntää esim pyyhkeen ketjun ja rattaan väliin jolla esikiristää akselin topparia vasten. Nuo lightechit tms on ainaki Suzukeihin suositeltava ostos.
Jep, aina kannattaa laittaa jotain rattaan ja ketjun väliin ennenkuin kiristää akselin mutterin, menee välykset oikeaan laitaan. Siihen käy oikeastaan kaikki mikä väliin vaan mahtuu. Jos teit säätötoimenpiteitä niin kannattaa tarkastaa takapyörän suoruus kun ketju on kireällä, kun sillon säätöpalat on asettuneet kohdilleen. Pelkässä takapyörän vaihdossa ei suoruutta tarvitse tarkastaa, mutta ketjun väliin kannattaa aina tunkea jotain. Joku pieni pyöreä on aika kätevä (meisseli, jatkovarsi tms.)
Tulipas pienestä asiasta pitkä keskustelu.
Mutta kyllä noi kannattaa ottaa vakavasti. Olen keskeyttänyt kerran Motoparkissa juurikin ketjunsäätöongelmien takia ja sillon taisin menettää SM 4 sijan :(
Säätöruuvien lukkomutteri oli kiristetty väärin ja tietysti ketjunsäätö liikkui kisan aikakana ja takapyörä kääntyin aivan vinoon ja ketju hyppi rattaalla. Joskus oppi tulee kantapään kautta.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.
Duelilta, Lightech?
Paikallinen edustaja kyllä kertoi ettei Lightech kuulu Duelin valikoimaan, muuten olisin sitä kautta ostanut itekki.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.13 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
Muista merkeistä ja malleista en tiedä, mutta tuon hintainen oli Rytköseen (08) eikä akseliin tarvinnut muutoksia tehdä. Kiinteät holkit tilattu BolaRacelta ja uskoakseni puhutaan kympeistä kuin satasista niidenkään osalta.
Duelilta, Lightech?
Paikallinen edustaja kyllä kertoi ettei Lightech kuulu Duelin valikoimaan, muuten olisin sitä kautta ostanut itekki.
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.
Lainaus käyttäjältä: wehna - 19.09.13 - klo:19:09
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.
Ok, eli ne on vaan pelkät säätöpulikat, ilman mitään runkoa?
En löytäny kuuklella kuvia moisista, enkä kyllä firmaakaan.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.
Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.
Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.
Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?
Ei kai nyt vakiosäätöpalikoiden paikallaanpysyminen ja toiseen kiinteästi tuleva mutteri nyt olisi mikään amerikantemppu tehdä ilman tota lightechin osaakaan? tyyliin kiilapultilla/tangoilla ruuvarilla palikka paikalleen ja mutteriin hitsattu neliöprikka mikä kiinnitetään vakioon säätöpulikkaan confused_thinking
Lainaus käyttäjältä: wehna - 19.09.13 - klo:19:09
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.
Jaa... mä en ole koskaan ollut niin tarkka noista merkeistä, mutta Denso on jotenkin kivan kuuloinen merkki. Toimivat kuitenkin tai ainakin tuntuu siltä. Noiden asentamisen jälkeen kierrosajat tippuivat n. 4,5 sek ja oma ennätyskin toista sekuntia, joten ei paha ostos. Asensin muuten itse, joten en ole mikään ihan arkajalka kun ajoinkin vielä sen jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.
Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.
Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.
Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?
Pari M5 kierrettä haarukan alapintaan samoille kohdille kuin on alkup. säätöpala.
Ja siihen kiinni L-muotonen profiili (alum/muovi) kohdalle josta L-sakara tukis kiinteätä holkkia?
Tuohan olis helppo toteuttaa, ainut kyssäri tulis mieleen että uskaltaisko porata reikiä haarukkaan??
Nii, ja mitotus on myös vähän hankalaa, saattaa olla isojakin eroja holkkien ulkohalkasijoissa.
Eli nuo pitäis kait tehdä pyöräkohtasesti...
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.
Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.
Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.
Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?
Pari M5 kierrettä haarukan alapintaan samoille kohdille kuin on alkup. säätöpala.
Ja siihen kiinni L-muotonen profiili (alum/muovi) kohdalle josta L-sakara tukis kiinteätä holkkia?
Tuohan olis helppo toteuttaa, ainut kyssäri tulis mieleen että uskaltaisko porata reikiä haarukkaan??
Nii, ja mitotus on myös vähän hankalaa, saattaa olla isojakin eroja holkkien ulkohalkasijoissa.
Eli nuo pitäis kait tehdä pyöräkohtasesti...
Samoja mietteitä. Miten lie kierteiden/kannakkeiden keston, kun päälle heitellään se n. 15kg takavanne kerran tai pari per ratapäivä? Takahaarukan sivupintaan kiinnitettynä vois kai kiinnitys kestää vähän paremmin, mutta kannakkeita ei kuitenkaan mahdu tekemään kovin paksusta materiaalista.
Hyvän jos tekisi, niin koneistaisi tuon tuen takajarrun kannakkeeseen valmiiksi. Kannake on kuitenkin kiinnitykseltään ainakin Yamahassa helposti tuettavissa tukevasti takahaarukkaan tai vaihtoehtoisesti ketjunkiristimeen. Jäisi jarrukin rengasta vaihtaessa paikalleen eikä tarttis ihan niin paljon kiroilla satulan paikalleen saamista. Vetopakan puolella pääsee hommassa helpommalla kun ei tarvitse niin kauas haarukasta tukea rakentaa.
Brembolla olis noita takajarrun kannakkeita tarjolla, mutteivät nuokaan taida vannetta kannatella. Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
(http://ridersdiscount.com/forum/brembo/rear_brake_caliper_brembo_underslung_yamaha_yzf_r1_4.jpg)
buimurissa onneksi takajarru on kiinni takahaarukassa olevassa kiskossa ja ei ole ongelma renkaanvaihdossa.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 20.09.13 - klo:16:23
buimurissa onneksi takajarru on kiinni takahaarukassa olevassa kiskossa ja ei ole ongelma renkaanvaihdossa.
^^^ Heh, Juuri SE tieto mitä irtosatulan omaava tarvii...
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:17
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912 (http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912)
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti. :D
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:16:48
^^^ Heh, Juuri SE tieto mitä irtosatulan omaava tarvii...
Juu, noita tommosia saa edullisesti kaupasta ;)
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.09.13 - klo:16:49
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:17
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912 (http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912)
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti. :D
Vastaava setti kuin Toni tuolla ekalla sivulla linkitti. Ei nyt ihan sitä mitä oli mielessä, helpottais ilmeisesti lähinnä jarrusatulan kanssa pelaamista.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:57
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.09.13 - klo:16:49
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.13 - klo:16:17
Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?
Kysy tältä myyjältä, jos myy erikseen http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912 (http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Rear-Wheel-Quick-Change-Kit-WERA-CCS-AMA-/231058630930?hash=item35cc2ae912)
Eiku niin alapuolelle, mutta osta tosta koko setti niin käy vanteen vaihto nopeasti. :D
Vastaava setti kuin Toni tuolla ekalla sivulla linkitti. Ei nyt ihan sitä mitä oli mielessä, helpottais ilmeisesti lähinnä jarrusatulan kanssa pelaamista.
Jarrusatulalle kannattaa tehdä tällainen tappi. Helpottaa kummasti renkaanvaihtoa, kun satula pysyy paikallaan.
(http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/osat/2012-01-04-271.jpg)
^Miten se Jukka_R sanoikaan. Yksinkertainen on kaunis tai jotain..
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:21:46
...
Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi :)
https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do (https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do)
Aika kätevästi sujuu. Mikähän on hinta, jos tilaa tuon systeemin plus nuo viisi ukkoa ratapäiville koko kesäksi? Tai saahan ne naisiakin olla. face_drool
Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.13 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: wehna - 19.09.13 - klo:19:09
Taitaa kyse olla CEPSO, merkkisistä säätimistä.
Ok, eli ne on vaan pelkät säätöpulikat, ilman mitään runkoa?
En löytäny kuuklella kuvia moisista, enkä kyllä firmaakaan.
kirjoita cepso googlen kuvahakuun ja sitten löytyy. Duell on road luettelo s.270, hinta 129e.
Onko noi säätöpulikat kiellettyjä kaikissa kisaluokissa (paitsi ycc)? Siis että voiko tuota ketjunkiristintä muokata superstock b:ssä?
Löytyi säätö wehnän pukeista. Nyt sen kun pyörittää takarenkaan paikalleen, ja akseli sisään. 10 mm vaan jää rengas ilmaan.
Tässäpä kauankaivattu video, pahoittelen kuvanlaatua :(
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:13
Tässäpä kauankaivattu video, pahoittelen kuvanlaatua :(
....prkl, ei näy video :(
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:13
Tässäpä kauankaivattu video, pahoittelen kuvanlaatua :(
....prkl, ei näy video :(
Tuolta pitäis näkyä:
http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature (http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature)
Yamahassa saa pientä jeesiä, kun vaihtaa ketjunsäätöpalikoiden puolia päikseen.
Akselin saa sillon työnnettyä jarrun puolelta sisään ja näin satula kestää vähän paremmin paikallaan kun laittaa akselin valmiiksi huulille.
Ei nyt tommosen aputapin veroinen ratkaisu, mutta auttaa vähän. Monesti on ollut tarkoitus tuo aputappi sorvata, mutta mittojen ottaminen on muistunut mieleen yleensä vasta kotimatkalla tallilta...
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:13
Tässäpä kauankaivattu video, pahoittelen kuvanlaatua :(
....prkl, ei näy video :(
Tuolta pitäis näkyä:
http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature (http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature)
Kysymys, miten tuossa pukissa säädetään haarukoiden väli kun pyörissä on eri leveyksillä nuot takahäkissä olevat rullat?
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.09.13 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:13
Tässäpä kauankaivattu video, pahoittelen kuvanlaatua :(
....prkl, ei näy video :(
Tuolta pitäis näkyä:
http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature (http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature)
Kysymys, miten tuossa pukissa säädetään haarukoiden väli kun pyörissä on eri leveyksillä nuot takahäkissä olevat rullat?
Lankarulliin tulevat haarukat ovat epäkeskeiset ja puolta vaihtamalla saadaan noin 4mm hienosäätö. Karkea säätö tapahtuu kahvaa taivuttamalla. Pukki kyljelleen matolle ja miehekäs venytys tai kokoon rutistus sekä sovitus pyörään.
Tällä pukilla homma tosiaan käy kun juoksu. Tanssia en osaa.
Nyt kun löydettiin tuo säätö, niin ei tarvitse enää kiroilla renkaanvaihdossa. Saa kyllä kirota, jos tykkää kiroilusta. Kiroilu on v**un kivaa :P
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.09.13 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:20:13
Tässäpä kauankaivattu video, pahoittelen kuvanlaatua :(
....prkl, ei näy video :(
Tuolta pitäis näkyä:
http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature (http://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs&feature)
Kysymys, miten tuossa pukissa säädetään haarukoiden väli kun pyörissä on eri leveyksillä nuot takahäkissä olevat rullat?
Minähän justiin näytin tuon sinulle perjantaina.
Ai niin! tehän imitte taas juicen kanssa kaljaa kun sienet koko perjantai-illan, ja neKIN muistitiedostot tuhoutui drunk_1
Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.13 - klo:19:23
Ok, eli ne on vaan pelkät säätöpulikat...
http://www.ebay.com/itm/New-Aluminum-Chain-Adjuster-For-KAWASAKI-NINJA-2008-2009-ZX-10R-08-09-Red/161019918333 (http://www.ebay.com/itm/New-Aluminum-Chain-Adjuster-For-KAWASAKI-NINJA-2008-2009-ZX-10R-08-09-Red/161019918333)