Lueskelin tuossa SML:n sivuilta eri kilpailuluokkien teknisiä määräyksiä ja huomasin että Suomessa kaikki kilpailuluokat ovat käytännössä stock-luokkia eli kansipahvia kummempaa ei koneeseen saa vaihtaa ja jarrusylkän/satuloiden pitää olla alkuperäiset, myös jokkisluokassa? Jarrulevyt saa kyllä vaihtaa? Luenko mä nyt tuota kuin piru raamattua vai onko tosiaan niin että edes jokkista et pääse ajamaan jos on laittanu vaikka RCS:n pääsylkän pyörään?
Onko näissä säännöissä nyt mitään järkeä? Jos näillä halutaan rajata kuluja tai tasoittaa pelikenttää niin ei tämä ratkaisu kyllä omasta mielestäni ainakaan kovin toimivalta tunnu. Esimerkiksi voisin ostaa 15 000 eurolla tonnisen Bemarin hipo-hipo keulakitillä ja iskarilla mutta 12v vanhassa gikserissä en saa parantaa tunnetusti paskoja jarruja 150€ osilla koska sitten se on liian ylivoimainen ja kulut ovat karanneet käsistä?
Sääntöjä luodessa on varmasti ajateltu hyvää ja yritetty saada kisaamisen aloittaminen mahdollisimman helpoksi mutta tuntuu että tällaisenaan säännöt sulkevat pois suuren osan harrastajista jotka ajavat 8 - 15v vanhoilla pyörillä joihin on ajan saatossa tehty pieniä parannuksia sinne tänne. Vaihtoehtoina on joko vanhan pyörän downgreidaaminen tai pyörän vaihtaminen uudempaan.
Olisiko jokkis- ja/tai b-luokkaan mahdollista saada jotain päivitystä sääntöihin kaudelle 2019, kiitos?