Botnialla viikonloppuna ensimmäinen reissu ettei tullut ajettua omaa ennätystä sitten alkukauden kolmen ekan ratapäivän. Jo mennessä oli fiilis ettei ajaminen oikein nappaa ja olis jäänyt lähtemättä, jos ei olis tullut porukalla sovittua reissusta. Fiilis ajamiseen katosi jo kaksi viikkoa sitten kun ajoi viimeksi botnialle todetakseen että ovat tehneet metallikaiteen pääsuoran päähän.
Ennen ajoja vielä käytiin kävellen Nitrouksen kanssa väittelemässä ajolinjoista muutaman muun katsellessa minne mutkat kääntyy. Turva-alueettomuuden katselu ei fiilistä ainakaan parantanut ja ajaminen olikin vanhojen perusongelmien toistamista peloilla lisättynä. Eli ajetaan keskellä rataa juurikaan avaamatta tai jarruttamatta vain taittaakseen mutkaan ihan liian aikaisin. Eipä ainakaan polvipalat tuossa kulu. Ekana päivänä pitkällä radalla 5s vuoden takaista hiljempaa. Toisena päivänä sai vähän paremmin ajofiilistä kasattua, kun kävi kokeilemassa yhtä kaverin pyörää, josta nyt samalla saatiin alusta toimimaan tasapainoisesti. Tuon jälkeen omallakin mopolla jo 2s päähän viime vuoden ajoista ja siihen se aikojen kehitys jäikin.
Kyllä osaakin pienet asiat pistää ajon sekaisin, kun ei ole sopivalla asenteella tekemässä hommaa eteenpäin.
Kaikesta huolimatta hyviäkin juttuja oli. Varikolla ja majoituksessa oli pirun hauskaa ja lähinnä tuon vuoksi reissu oli onnistunut. Kaksi ongelmallista mopoa oli nyt saatu korjattua ja kuskit hyvällä fiiliksellä ajamassa. Omasta ajamisesta jäi positiivisena mieleen, kun kikkamutkassa sai oltua vielä jarrulla polven osuessa maahan
Botnia jää kyllä itseltä jatkossa aika vähälle kunnes saavat jotain järkeä turva-alueisiin. Nykyisellään voisivat muuttaa paikan nimeksi vaikkapa Scalextric.
Kausi on nyt paketissa, kun ei jaksa kiinnostaa Alastaroon lähteminen. Ratapäiviä kertyi 20, mikä on noin kolmanneksen suunniteltua enemmän. 14 päivää oli suht tehokasta ajamista, loput enemmän tai vähemmän ihmettelyä kelien tai muiden muuttujien vuoksi. Kaikille radoille sai ajettua uudet ennätykset.
Jotain uutta pitäisi keksiä harrastukseen, että löytyisi paremmin intoa lähteä radalle ja samalla saisi ehkä asennetta kehityksen kannalta paremmaksi.