Type3 oli motoparkissa ja alastarossa. Type2 oli kemorassa.
Olis kyl hyvä jos kokeilis rengasta 1000kuutioisellakin. Siinä on mulla ollu ongelmana se, etten oo uskaltanu kunnolla ulosmitata sitä rengasta, joten en vieläkään tiedä miten se sitten loppujen lopuks lähtee alta, kun lähtee.
Kyllä se luistaa, siinä missä muutkin, silloin kun itse hölmöilee, mut mä oon tykänny kovasti.
Tän kauden ajoin dunlopilla ja harkitsen vakavasti ens kauden ajamista tuolla. Suureks osaks budjettisyistä, mutta myös siks et tiedän tällä kokemuksella, että siinä on potentiaalia. En tiedä onko yhtä paljon ku dunlopissa, mutta ainakin näihin mun vauhteihin ihan riittävästi.
Dunlop on hyvä rengas. Pirelli on hyvä rengas. Molemmilla ajettiin kärkisijoja SM kisoissa, mutta tarvitsenko parasta ollakseni keskiverto?
Renkaan ongelmat:
-Ei oo tietoo todellisista käyttöpaineista, eikä vaadittavista lämmöistä.
-Mielestäni kääntyvyys on huonompi kuin dunlopissa. Toki ajoin alastarossa tavallista löysemmällä takajousella, joten ongelma saattoi olla siinäkin. Oikeastaan mussahan se vika kuitenkin loppujen lopuks on.
-Jos haluaa vertailla dunlopin kanssa, ainakin mulla vaati pyörä noin 3mm muutoksen geometriassa, enkä ole varma riittääkö se edes.
Tänä vuonna en enää pääse ajamaan, joten testit jää ens kauteen. Mietin vain sitä että jos vielä käännän pyörää enemmän nokalleen, kuinka paljon se vaikuttaa kiihdytyspitoon..
Type3 renkaalla ajoin motoparkissa 30kierrosta ja alastarossa 40. Vaihdoin renkaat, koska oli aika-ajo ja yritin uskaltaa ajaa täysillä. Veikkaisin että lähelle 100kierrosta olis kestäny. Ja mulla on siis 600kuutioinen. Luulen että bemari syö rengasta enemmän.
Siinä on oikeastaan kaikki mitä osaan sanoa...Kannattaa kokeilla ja jokainen sitten tekee oman päätöksensä millä ajaa. Mä en vieläkään tiedä.