Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.06.13 - klo:22:25
E: nyt alkaa sitten mietintä vakio alustan säätämisestä. Hakkaa niin perhanasti käsille ja pohjaa. Paluusuoran jarrussa tuntuu, että ei se vaan perhana käänny, puskee vaan ilman kaasuakin.
Niinku mä varikolla jo sanoin, niin pistä etu- ja takapamput motovillelle, ja pyydä budjettiluokan rata-tuning (huolto+shimmaus+hydstoppareiden poisto+ehkä jousten vaihto). Se kyllä todellakin tietää mitä tekee, varsinkin kawasakille.
http://www.motoville.fi/Ja metästä ebaystä joko RR-linkku tai 06-10 10R-linkku (lineaarisempi kuin 6R-linkku, makso 30 euroa kuluineen). Menee suoraan paikoilleen ilman kikkailuja.
Vakiona 05-06 6R:ssä on iha saa****an kankee ohjauskeometria, joten takapampun yläkiinnikkeen vakio 6(?)millisen prikan voi huoletta vaihtaa vaikkapa motonetista kilotavarana saataviin alustaprikkoihin. Mull on siel 11 millin edestä, eli nostaa perää baut 10 milli, ja myöskin jyrkentää hieman takahaarukan kulmaa. Datan perusteella perä aukeaa kaasulla oikein sopivasti. Ei liikaa eikä liian vähän.
Keula on nyt jonku 12 milliä vakiota alempana. 180/55 takanakilla (vakiolla) pyörä ei oo mitenkään ketterä, mut ihan ok ajettava.
Tosin nyt lauantaina tuli vaihdettua 195/65 dunloppi taakse, joka laskennallisesti nostaa perää 27,75 milliä lisää (vs 180/55)!!!
Mut joo, kyl sen todellakin huomas. Nyt mopo taittuu mutkiin yhtä ketterästi kuin app:n bemari.