Teurastamon teko alkoi Alppen-Fhhöön-RemmiTurbon panemisella reikään joka oli seinässä (ks kuva I, toim huom. remmi puuttuu kuvasta). Sillä ylipaineistetaan AlppiMaja, jolloin ilman happisaturaatio kasvaa ja työn Teho nousee.
Korkea happisaturaatio luo myös korkean luokan Atmosfäärin itse potilaalle eli @app (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=10) n bimmerille, johon on tarkoitus tehdä hieman ergogeometrisia muutoksia/föönink.. eiku thuunink-ia.
Kuva kaksi esittää majaa puoli valmiina. Ts katto on melkein puoliksi kiinni.
Katto (kuvassa III) kestänee helposti muutaman kilobaarin ylipaineen ilman räjähtämistä. Joten AlppiMajan sisällä tapahtuvaan työn tekoon on odotettavissa exponentiaalinen Teho.
Ja kuvassa IV; AlppiMaja valmiina Baijerin Helmen saapumiselle. Huomatkaa majan kantavien rakenteiden tukevuus, varssinkin se kulmaa tukeva kulma rauta.
Rakennus projekti vei noin 2*8*2 mies työ tuntia kahdelta (ehkä jopa vähän venyi), johtuen ilman heikosta happisaturaatiosta, joka aiheutti ns humaltuneen olo tilan.
Tuonne kun menee lasikuituhartsin kans niin johan on hauskaa :)
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.02.15 - klo:08:48
Tuonne kun menee lasikuituhartsin kans niin johan on hauskaa :)
En mä nyt sentään ihan tyhmä ole. Ostan esim tommsen niin pärjää vaativimmissakin Alppi-oloissa.
https://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-kaasunaamari-m62-m65-kaytetty/8319
(https://www.varusteleka.fi/pictures/8319c.jpg)
Aina roiskii kun paineella roiskitaan, joten myös lattia on hyvä suojata paineenkestävällä pinnalla, kuva V. Jolloin ei myöskään haittaa vähän suuremmatkaan "Oho, ei ku..." -tilanteet. Vaan voi roiskia menemään täysin hallitsemattomasti, ja suurella intensiteetillä ja Teholla.
Ja itse potilaskin mahtuu teurastamoon oikein hyvin, kuva VI.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.03.15 - klo:20:20
Aina roiskii kun paineella roiskitaan, joten myös lattia on hyvä suojata paineenkestävällä pinnalla, kuva V. Jolloin ei myöskään haittaa vähän suuremmatkaan "Oho, ei ku..." -tilanteet. Vaan voi roiskia menemään täysin hallitsemattomasti, ja suurella intensiteetillä ja Teholla.
Ja itse potilaskin mahtuu teurastamoon oikein hyvin, kuva VI.
Ekana laitat sen APPn tota seinää vasten ja maalaat sen silhuetin seinään!!!
Sit ei muuta ku potilas pakettiin VII, ja paketti kiinni, VIII ja Alpha Tools lamellilaikka laulamaan.
Lopputuloksena vitullinen määrä pölyä, XI, ja paljasta pintaa, X.
On se vaan kiva tehä hommia kunnon vehkeillä, kuva IX. Noiden lisäksi hupullinen M3-maalarihaalari. Ei ahistanu pöly henkee.
Vähän vapaalla kädellä taiteilua, XII, sinneppäin, ja dremeli laulamaan.
Selkänoja, XIII, oli liian pieni.
Joten tilalle tulee riittävän ISO selkänoja, XIV.
Kakkukippo, XV, pahvista ja teipistä.
Ja kakku, XVI, yöksi kypsymään.
Moni urtsikakku, XVII, seuraavana aamuna päältä turpea ja kaunis.
Päivän juhlakalut, XVIII. Ohutleipä-machete on ihan päällikkö urtsin vuoleskeluun. Myydään myös esim M-kaupassa nimellä Villa Veitsi. P50V-karkeuksinen MILF-paperi on myös oivaa urtsin hinkkaamiseen ja hankaamiseen.
Pullourtsi on aina yhtä perseestä. Ja tällä kertaa ois pitäny vieläpä käyttää urtsii joka kestäis AlppiTeurastamon kirpakkaat olosuhteet. Helppo sanoo näin jälkikäteen tietenkin. Ei meinaa perus-urtsi-kakku, XIX, kovettua millään, f*k, manjana manjana.
3D-hämy-suunnittelua, XX & XXI. Orginaal-takakatteen yläpuoliskossa on 4 diagonaalipintaa (onko oikee sana ko tapaukseen?) molemmin puolin, eli 8 yhteensä. Niitä apuna käyttäen yritin hieman keventää tunnelmaa, ja välttää megalomaanista ja mazziivista lopputulosta. Ja sovittaa selkänojaurtsipalikka siinä samalla jo olemassa olevan katteen muotoihin. Jäi viel vähä vaiheeseen.
Penkin sivuihin, XXII, tarvinnee keksii kans jotain keventäjää. Toki sen vois jättää maalarin huoleksi/ maaleilla huijaamalla se onnistuis helposti.
Mut jos jollain on ideaa miten tommonen pinta rikotaan rakenneoptisesti kusettamalla okulääriä, niin vinkkii kiits?
Taitaa jäädä maalarihommiksi
http://smg.photobucket.com/user/rigi/library/WSBK%202010/BWM%20Motorrad?sort=3&page=1
Urtsi-kakku ei ollu vieläkään kokonaan kovettunu, joten hetken pähkäiltyäni kaapisin löysät keskeltä pois, XXIII, reunat oli ok. Ja ennen uutta urtsii kukkaruiskulla pinnat märäks, vähän urtsii, lastalla isoimmat kuplat pois, ja lisää vettä, ja lisää urtsii, jne. Vesi näytti tepsivän, ja kakku kypsy todella nopsaan verrattuna urtsikakkuun ilman vettä. Huomenna sit näkee onko läpikypsä laakista. Hieman myöskin "paklasin" urtsilla puolivalmiita pintoja. XXIV.
Datapellepeloton bowdown_1
Atmosfääriä piristää kummasti autotallimankka (2*1500W päätteet, 2*2*15"/500/2000W kaapit), 24, joka soittaa hyvää poppia, 25.
Työstötarvikkeet, 26.
Veistelyä, raspausta, hiontaa, piirtelyä, 27.
Kylki veistettynä, 28.
Kylki hiottuna koveraksi, 29.
30, penkin tasaisen pinnan leveys minimissään 110 mm keskilinjasta mitattuna. Ts persettä voi hilata ainakin sen verran sivuun, ilman että tuki häipyy (niin kuin normisatulassa tekee).
Pölyt vois olla esim ketjussakin, 31. Parin kolmen euron panostus elmu-kelmuun on ihan jees.
Veistelytuotteita, 32.
Ja lopuksi taas vettä, 33, ja urtsii.
Nii satula näyttää melkein samalta ku tullessa, 34.
Jos uretaani ei kovetu niin ei ole tarpeeks kosteutta ilmassa, se kun vaatii sitä vettä kovettuakseen. Mut tää ilmeisesti oli tiedossa kun vettä lisättiin.
Lainaus käyttäjältä: shyhander - 09.03.15 - klo:09:36
Jos uretaani ei kovetu niin ei ole tarpeeks kosteutta ilmassa, se kun vaatii sitä vettä kovettuakseen. Mut tää ilmeisesti oli tiedossa kun vettä lisättiin.
Joo toi talli on normaalia huoneenlämpöä viileämpi, joten ilmassa on sen takia myös vähemmän kosteutta. Lisäks toi lasikuitu ei päästä kosteutta läpi, niin "nyt kävi näin". Olishan se odottamalla ehkä imeny ilmasta riittävästi kosteutta kovettuakseen, mutta siin ois kestäny päiviä.
Ja tosiaan koskee tommosta halpaa perus 1-komponentti raksa-urtsii. 2-komponentti-urtsi sit taasen ei tarvi vettä kovettuakseen.
Rupeis vissiin niinku selkänojan ja satulan muoto oleen abaut siinä. Hassuu miten toi näyttää kuvissa (2D) ihan erilaiselta ku luonnossa (3D).
Malttamaton kysyy meinaatko tehdä tosta nyt kuitumuotin? Tuleeko pyrstö nyt kaksiosainen sitten loppukappaleesta?
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.03.15 - klo:21:37
Malttamaton kysyy meinaatko tehdä tosta nyt kuitumuotin? Tuleeko pyrstö nyt kaksiosainen sitten loppukappaleesta?
Tarvii ny ensin tehä toi ihan vaan one off ja sit ku kausi alkaa ja pääsee testaan onks toi hyvä vai ei, nii kattoo saisko jopa muotin aikaseks.
Tota kaksiosasuuskysymystä en iha tajunnu?
Niin katoin että onko tuo istuinosa katteesta erikseen pultattava kun kännyn näytöltä tiirailin, mut se onki näemmä vakiona jo päältä päin pulteilla koko kate, elikkäs never mind tuo kaksiosaisuus.
Mut siis laminoitko tuohon nyt vaan kuidut ja that's it?
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.03.15 - klo:23:30
Mut siis laminoitko tuohon nyt vaan kuidut ja that's it?
Karkeasti ottaen joo.
Pohjalle yks kerros 400 grammasta (vai mitäköhän se ny oli) multiaksiaali-lasikuitukangasta, 40. Päiväks uuniin.
Vähän hiontaa/ enimmät turhat pois, ja sit vahvikkeet. 400 grammanen hiilikuitu oli "aavistuksen" liian karkeeta (mutta ku ei firmassa muutakaan ollu tarjolla), ei oikein asettunu nätisti, 41. No ompahan ny sit ainakin hifit hiilikuituvahvikkeet... Niiden päällä muutama kerros 80 grammasta lasikuitukangasta.
Etunurkissa, 42, monta kerrosta 80 ja 165 grammasta, ja selkänojan kaarella, 43, muutama kerros 165 grammasta. Noilla ohkasilla kankailla näpertäminen on kyl yhtä juhlaa verrattuna paksuihin.
Sit taas grilli tulille, 44, vaikka kovettajaa onkin 2,5%, nii eipä ainkaan jää kiinni lämmön puutteesta.
Työkalut kannattaa pitää hyvässä järjestyksessä, 45.
Vähän hiontaa ja kerros 160 gr ja kerros 80 gr, 46.
Topcatti oli liian paksua, pensselinjäljet jäi, meni hiontahommiks, 47.
Penkinalustukikateen lirpakkeet oli "tehtaan" jäljiltä ihan liibalaaba, 48.
Joten tein ne uusiks, 49.
Alunperin piti tankkiin integroida erään toisen mallin lasikuitutankkipatti, mutta hetken ihmeteltyäni totesin että tankin muotoja ei saa järkevästi jatkettua pelkästään integroimalla, joten päädyin tekemään "kopion".
Veistelyt, 50.
Tulos, 51.
Liimaus, 52.
Vähän veistelyy, ja lisää matskuu, 53.
näyttää tuolle App rakentuvan melekonen launch pad. Ei kuski liiku eteen eikä taakse. Tuleeko tuohon vielä turvavyö vai kuskin hanuriin kierteet ja launch padiin vastakappale. Hyvä on varmasti tuommonen ku sopivasti saa tukea aina.
Lainaus käyttäjältä: rranta - 19.03.15 - klo:07:20
näyttää tuolle App rakentuvan melekonen launch pad. Ei kuski liiku eteen eikä taakse. Tuleeko tuohon vielä turvavyö vai kuskin hanuriin kierteet ja launch padiin vastakappale. Hyvä on varmasti tuommonen ku sopivasti saa tukea aina.
Eipähän lennä ukko suoraan NEO:n ovesta sisään ku perä lähtee avauksissa vähän elämään. :D
Lainaus käyttäjältä: rranta - 19.03.15 - klo:07:20
näyttää tuolle App rakentuvan melekonen launch pad.
Tos leveessä penkissä on se hyvä puoli ett hi-sideriin saa tod näk pari metrii korkeutta lisää. Tulee näyttävämpi kaari.
Ja kuviakin alkaa oleen sen verran kivasti että vois ifolorin kuvakirjan tehdä.
Siittä olis mukava lueskella iltasatua pirjo-petterille.
Tai vaikka pukinkonttiin...
Tankki näyttäis veistelyn ja hiomisen jälkeen ehkä tuolta, 54, 55.
Ja kolme kerrosta 160 grammasta pälle, 56.
Laimennettu topcoatti levittyi huomattavasti tasaisemmin, 57.
Tankkia joutu edelleen fixata koska parista paikkaa kuitu oheni liikaa, 58.
Istuimen tuki istuu huomattavasti paremmin paikalleen, 59. Ne jotka on tapellu henk koht ko lirpakkeen kanssa ymmärtää paremmin.
Takakatteeseen suojateippaus, 60.1.
Ekasta tuli vähän frisbee, 60.2.
Tankin kuidutus paikattuna, 61.
Välillä vähän jotain muuta. Eli johtosarjan kuorimista, ja "oho naps v***u!!!1". Leikkelin teippiä johtosarjan suuntaisesti, niin eiköhän siihen sattunu osumaan kaks ohkasta johtoo jotka teki silmukan johtosarjan päällä, 62. No kolvi kuumaks, juotos, ja kutistesukkaa päälle, 63.
Sit varsinaisen uhrin kimppuun eli diagnostikkapistoke, 64.
Naps naps, 65.
Lähes 100% värikoodaukseltaan ja materiaalivahvuudeltaan mätsäävät johtojatkot kiinni, 66.
Takas johtosarjaan kiinni, 67.
Teippiä! 68.
Johtosarja on kyl aika poikkeuksellinen hässäkkä tossa takapäässä vaikka siin ei oo ku releet ja sulakkeet (ecu on koneen päällä), 69.
All you need is Teippiä! ja Nippareita! 70.
Niin setti on lähes orggiskuosissa, 71.
Vehkeet taas levällään, 72.
Ja varsinainen ideahan on tehdä takakatteen alle yhdellä ruuvilla kiinni oleva luukku, josta pääsee suoraan käsiksi diagnostiikkapistokkeesseen calibration kitillä, saa lifepo-akkulaturin kiinni, akun ollessa tyhjä voi antaa paksukaapeleita pitkin jumpperia suoraan akkuun, ja dataloggerin hukatessa itsensä sen saa "resetoitua" liitin-irti-liitin-kiinni menetelmällä, 73.
Ja takas tankin pariin ja kolme kerrosta topcoattia jotta on jotan mitä hioa, 74.
Frisbee numero kaksi painossa (pussissa hiekkaa), 75. Huomenna näkee tuliks siit riittävän hyvä, vai pitääkö tehä viel kolmannen kerran.
AlppiMajan Happi-volyymi on sopiva, 76.
Lirpake numero kakkosesta,77, tuli juuri ja juuri kehityskelponen yksilö. Ei jaksanu enää kolmatta kertaa tehä uusiks.
Tankki olis ny ton näkönen, 78.
Ja peräröörikin, 79, osuu just kohilleen.
Akku paikoillaan ja johdot mitallistettu, 80.
Lirpakkeeseen hiilikuituu, 81.
Vesiputkesta puristusholkin virittelyä, 82.
Ja tinalla täyettynä, 83.
Kakspuoleista tarranauhaa, 84.
Jolla saa johdot kiinni ja irti, 85.
Diagnostikkapistokkeen paikan synnyttämistä, 86.
Katteeseen koloja, 87
Lirpakkeesta tuli sit tommonen, 88.
M5sen aluslevyyn M6sen kierteet niin lopputuloksena diy-kauluspultti tjsp, 89.
Toi peltilirpake jossa hitsattuna mutteri pitäs viel laminoida takakatteen sisälle, 90
Lopputuloksena tyyliin sopiva yhdellä M6sella kiinni oleva ali-in-one-pikasähköluukku, 91.
Mitäköhän tästäkin taas tulee... 92.
Siihen sit synty joku tommonen, 93,94.
Välillä taas johtojen ihmettelyy, kilpi&vilkkuvalo-liitin, 95, josta saanee virtaa (ruskea maa, vihreä 12V) gepisimokkulan laturille (5V/0.5A/2.5W), ja gopron laturille (sama), kunhan vaan jakaa johdot.
Lautaan pieni ura jossa haaroitusjohdot pysyy kolvauksen ajan, 96-99.
Tohon syntynee joku tommonen, 100.
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.04.15 - klo:17:09
Liitteet jäi viimesestä.
Juup, triidi veti kokonaan hirteen ku tuuppasi yhen ison kuvan testix, @jarska (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=1) <3 joutu poistaan sen, kahteen kertaan, ku sekoilin hakemistoissa. murmispalm
Ja jotta tarinalla olisi onnellinen loppu.
Kännyteline toimii.
Elektroniikat pysyy nätisti nippusiteellä messissä.
Yksruuvinen Luukku testattu jo muutamaan kertaan erittäin toimivaksi.
Tuli jopa yks testi jossa nimenomaan oli kiire setille ja homman sai hodettuu just sen verran ripeesti, ett ei ollu mitään ongelmaa ehtii setin alkuun.
Penkin on jo moni koeistujakin ehtinyt todeta antavan todella loistavan tuen ahterille/reidelle kun hilaa painoa sivulle puolen kankun verran.
Etrassa ei ollu mitään kunnon matskuu (EPDM solukumia), ei mitään, joten joutu väliaikasesti tyytymään tohon halpaan jonka tiesin hajovan heti. Mut se on onneks pikkuhomma vaihtaa tohon lasikuitupohjaan mikä on kiinni samoilla pulteilla kuin takakate.
Sellanen vinkki esim turun etrassa kävijöille, että tilatkaa haluamaanne matskuu ensin puhelimitse. Tulee seuraavaks päiväks keskusvarastosta jos ootte ajoissa liikkeellä.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g23206383/solukumilevy-epdm-liimalla
Tai tilatkaa ebaystä...
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.05.15 - klo:22:34
Penkin on jo moni koeistujakin ehtinyt todeta antavan todella loistavan tuen ahterille/reidelle kun hilaa painoa sivulle puolen kankun verran.
Etrassa ei ollu mitään kunnon matskuu (EPDM solukumia), ei mitään, joten joutu väliaikasesti tyytymään tohon halpaan jonka tiesin hajovan heti. Mut se on onneks pikkuhomma vaihtaa tohon lasikuitupohjaan mikä on kiinni samoilla pulteilla kuin takakate.
Sellanen vinkki esim turun etrassa kävijöille, että tilatkaa haluamaanne matskuu ensin puhelimitse. Tulee seuraavaks päiväks keskusvarastosta jos ootte ajoissa liikkeellä.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g23206383/solukumilevy-epdm-liimalla
Tai tilatkaa ebaystä...
Käviksä kurkkaamassa Kumipajalta?
Kumipaja (http://www.kumipaja.fi/)
Lainaus käyttäjältä: JMH - 02.05.15 - klo:22:44
Käviksä kurkkaamassa Kumipajalta?
Kumipaja (http://www.kumipaja.fi/)
Hyvä vinkki, kiits! Empä tietenkään, mut mut sinne siis!
Ja tankista saa reidelle juuri sopivan tuen jarrussa.
millä laimensit topcoattia?
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.09.15 - klo:15:53
millä laimensit topcoattia?
Siinä sun topcoat-purkin kyljessä lukenee; sisältää styreeniä xx-xx%? Samalla aine on "kaikissa" liuottimena.
Jaa ei viel oo koko topcoattia, aloin vaan funtsii. Hyvin funtsittu on puoliksi ryssitty jne.
Eipä tuo minun näkemys ratamopon tankista kovin kauaksi heitä bmw-inssien näkemyksestä ratamopon tankista.
(http://racedac.com/mprata/bmwtankki.jpg)
(http://racedac.com/mprata/bmwrace.jpg)
Sä teit eka, joten ne varmasti matki sulta!
Pinkiksikin olisivat halunneet maalata, mutta ei uskaltaneet. Olisivat muuten paljastuneet liian helposti :)