Jos renkaat o(lisi)vat käyttämättömät, ongelmaa ei varmastikaan tavalliselle harrastajalle olisi vielä tuon ikäisissä. Jos taas renkaat ovat käytetyt ja seisoneet kenties jo vuosia tallissa, niin ovat kyllä jonkun verran kovettuneet. Treeniajoon varmastikin vielä ihan soveltuvat, mutta kisaan en kyllä itselleni alle laittaisi enää.
Renkaissa luultavasti näkyy sinistä, eli öljy on puskenut läpi. Ilmiö aika yleinen ja esiintyy noissa kilparenkaissa kun ovat ensin käyneet kuumana ja sitten seisoneet vähintään sen viikon verran. Pari ekaa kierrosta rauhallisesti ja öljy katoaa.
Toinen ongelma tai haaste on oikeat rengaspaineet. Merkki ja mallikin voi pysyä silmämääräisesti samana, mutta muutoksia tulee. Aiemmin suosituspaine on voinut olla kuumana 2,5 ja sittemmin tipahtanutkin 1,8:aan. Noin päin ongelma ei ole fataali, mutta jos luulee oikean paineen olevan 2,5 ja renkaassa tulisikin olla 1,8 ja lähtee sitten tyrkkäämään omaa kovaa, niin voi käydä kuten kävi Tommi H:lle Botniaringillä muutama vuosi takaperin. Reisi poikki ja kesä siinä. Oli ostanut tietämättään Viron pojilta matalapaineslicksejä ja liian suurilla paineilla ja ekasta mutkasta nurin.
Jos siis ei tiedä mitä on ostamassa, suosittelisin olemaan ostamatta, etenkin jos yrittää omia aikojaan parannella. Toki se himottaa kun varastollisen renkaita saa samaan hintaan kuin sarjan uusia, mutta lasku voi tulla kalliimmaksi myöhemmin. Mutta jos tiedät mitä ostat, siitä vaan, hyviä treenirenkaita saa käytetyistä slickseistä tosi edukkaasti.