Asfaltin pinta oli lauantaina 15asteen pilvisestä säästä huolimatta kohtalaisen lämmin, yli 30astetta, kun sinne halpisinfralla patteria vaihtaessa sohaisin, joten renkaan pitäisi olla sopiva tuolle kelille. Halpis digipainemittareita on minulla kaksi erilaista, jotka kummatkin näyttävät samoja lukemia, vertasin viime kesänä lukemaa myös pro-mittariin ja ainakaan 1,5bar ei näyttänyt olevan eroa...
Ruosteenpoisto on menossa, yritin vielä pitää linjat kasassa, koska ne katoavat nopeasti vauhdin hieman kasvaessa, usein mutkiin ei vauhti riittänyt loppuun asti, joutui viemään apeksiin tasakaasulla. lisäsi ajoin kolmijaolla keskiryhmässä, jossa ohitettavia oli aika paljon. Sain viime vuonna noottia liian aikaisesta avaamisesta, joten pyrin avaamaan myöhemmin ja pystymmässä, tämä on saattanut mennä liiallisuuksiin. Avaan kuitenkin 'täysiä' kaasu auki niin nopeasti kuin sen vain keulimatta saa. Tässä mielessä tuntuisi loogiselta että renkaan posket ulkopinnastaan olisivat liian kylmät, vaikka runko olisikin muuten lämmittänyt paineen kohdilleen.
Toisaalta nuo Vuorelan kokemukset samasta renkaasta (joka tosin on uusiutunut tälle vuodelle) ja korkeammista toimintapaineista antaa ymmärtää että liian matalissa paineissakin voisi olla vikaa, hän oli viestin mukaan kuitenkin repinyt useamman renkaan ja kun ilmeisesti on sama kaveri kyseessä, jolla on Alastaro-videoita, niin liian hitaista mutkavauhdeista ei pitäisi olla kyse.
Takapamppu toimi suoraan Heleniuksen shimmaamana viime vuonna hyvin Pirellin SC2 kakkosella vaikka availin silloin liian aikaisin ajat olivat 1,29-1,31, rengas kului kuumalla kelillä nopeasti mutta nätisti. Renkaan uraan tuli hieman hyppyriä etureunaan, joten pudotin reparia Heleniuksen suosituksesta 3 pykälää. Helenius oli alun perin shimmannut ja säätänyt iskarin irtonaisena 'hollille', joten hieman epätodennäköiseltä tuntuu että vikaa olisi iskarissa, voihan väärät säädöt olla toki osasyyllinen...
Kiitoksia paljon kaikille vastanneille! Näiden rengasongelmien kanssa puljaaminen tuntuu aika turhauttavalta, muuttujia on paljon ja ne tuntuvat olevan epämääräisiä, eikä oikein tiedä mihin suuntaan menisi, onneksi apua kuitenkin löytyy kiitettävästi!
Täytynee pistää toinen uusi samanlainen toiselle vanteelle ja seurata tarkkaan mitä tapahtuu ja yrittää korjata ongelmaa heti, aloittaa vaikka tuosta avaamisen aikaistamisesta ja mutkavauhtien nostamisesta.
Alla vielä kuvia misukan wanhapaistoisesta revenneestä sliksistä (repeämä samassa kohtaa kuin Dunlopisssa) ja Dunlopin repeämäkohdasta n. 2cm leveä alkaa n. 4cm reunasta ja päättyy n. 5.5 cm keskeltä mitattuna.