Lainaus käyttäjältä: ile90 - 20.05.16 - klo:23:32
yritän jarruttaa siten että pyörä pystyssä kovin rutistus ja kallistuksen lisääntyessä vähennän jarrupainetta.
Tossa datassa on abaut kymmenen paikkaa missä sä hidastat vauhtia, ei voi oikein sanoo jarruttamiseks.
Esim toi vauhdikkain suora, ja sen jarru, hidastuvuus sulla max noin 0.7G.
Vauhtii on kummiski 200+ jolloin pelkkä ilmanvastus on 0.5G. Ja sit riippuen moottorin säädöistä ja luistokykästä niin moottorijarru voi olla jotain väliltä 0-0.5G.
Eli missä se sun jarru näkyy...??
Pelkästään etujarrulla saa taviskuskikin kuitenkin helposti jonku 0.8-1.0G jarrua tommosissa pitkissä siivuissa. Maksimissaan eturenkaan pito ollee luokkaa 1.2G.
Eli esim etujarru 0.8G + ilmanvastus 0.5G = 1.3G, ja toi on ihan perus jarru eikä vielä ees lähellekkään mikään über.
Eli tommosissa kovauhtisissa jarruissa sulla puuttuu puolet.
Ja sama linja jatkuu hitaissa jarruissa, eli puuttuu puolet. Ujoo lirutteluu jarruu hennosti hiplaillen, ja sen jälkeen rullailuu moottorijarrulla.
Lisäksi jarruteho, jarrutekniikka, jne vaihtelee mutkasta toiseen bingoloton ja viikingloton välillä. Ts ei mitään rutiinia havaittavissa, ei hitustakaan edes sinneppäin.
MUTTA, positiiviseti ajateltuna, todennäköisyys ett jarrutat keulan alta ennen apeksii on käytännössä noin nolla. Noilla jarrutehoilla siihen ei mitään saumaa.
Toinen positiivinen seikka on se ett näyttäis jopa siltä ett maltat kaasun kanssa, eli avaukset lähtee aika sopivasta kohtaa. Ja myöskin siten että mopo alkaa nousemaan pystyyn avauksen myötä.
Edit, ja lisätääs toi lottokuponki, siitä nähnee aika helposti(?) miltä jarrut näyttää. Punaset viivat 0G, -0.5G -1.0G.