Ja sit ois 3-4-5 mutka.
Jossa erittäin tärkeä seikka on malttaa tulla kolmosesta riittävän myöhään ulos, muutoin ei pysty nelosesta avaamaan.
Kolmosen apeksista shikaaniin on noin 400 metriä, ja keskinopeuden ollessa luokkaa 145 kmh, 5 kmhn kämmi (väärä ajolinja 3-4) vastaa 0,355 sekunttia.
Ja tuossa on todella helppo tehdä huomattavasti isompikin kämmi, ts helposti sekunnin luokkaa. Koska samanaikaisesti pitäisi hallita kolmosesta ulostulo, tarkka ajoliinja, mopon filippaus puolelta toiselle, ja sopiva kaasun lisäys. Ja kaikki tämä noin 1,5-2,0 sekunnin aikana. Eli marginaalit juuri tuossa kohtaa on todella minimaaliset.
Toki kuskista tuntuu helpolta ajaa, koska eihä siinä ole kun pari perus mutkaa. Mut sit ku alkaa datasta katsomaan että miten kuski on milläkin kierroksella sen kämminyt (tod näk joka kerta eri tavalla), ja kuinka paljon (vaihtelevasti joka kerta), niin ei se ookkaan niin helppo paikka.
Jos yrittää ajaa sen kolmosen kovaa, ajaa päin nelosta, ennen kuin nelonen ehtii kunnolla alkaa. Ja tottakai se pitää yrittää paikata avaamalla nelosesta aikasin, joten päätyy nelosen ulkokanttareelle ihmettelemään. Eli peli on menetetty ihan totaalisesti shikaaniin asti kun vauhtia puuttuu puolet.
Jos yrittää ajaa nopeasti kolmosesta neloseen, suoraan sisäkanttareesta sisäkanttareeseen, ajaa nelosesta ohi nelosen ulkokanttareelle, taas ihmettelemään.
Eli kunhan malttaa ajaa kolmosta pitkin riittävän pitkälle, ja taittaa abaut puolivälistä rataa neloseen, niin on aika hyvällä linjalla. Kolmosesta ulos tullessa skutsinrajassa olevan talon seinä on aika hyvä tähtäyspiste sivusilmällä katsottuna (ellei sinne oo raksattu lisää samanlaisia esim talven aikana) missä kohtaa flipata mopo kyljeltä toiselle.
Ja jos ajolinja osuu, niin kaasulle saa mennä jo ennen nelosen sisäkanttaretta, sen verran ettei moottorijarru tapa vauhtia liiaksi.
Mutta jos mopon nokka jää osottamaan 3s-4s-välissä sen talon oikealle puolelle, niin tietää että kannattaa odottaa hieman sen avauksen kanssa nelosesta, tai muuten joutuu odottamaan siellä nelosen ulkokanttareella sen avauksen kanssa tuplasti pitempään.
Siinä vaiheessa kun 3-4 rupee sujumaan ja vauhti nousee huomattavasti, alkaa myöskin vitosen ajaminen muuttumaan haastavammaksi, koska siinä on vauhti niin kova (luokkaa 180-200), että vähänkin liian aikainen valuttaminen vitoseen ajattaa mopon välittömästi vitosen jälkeen radan ulkoreunaan ja avaus loppuu siihen.
Puuttuukohan vitosesta vieläkin se sisäkanttare? Eli siinä voi olla huolellakin paskaa, hiekkaa, pikkukiveä tms, jos joku on sattunut oikasemaan renkaan leveyden verran radan sisäpuolelta/ ei kannata ihmetellä jos visiirissä ropisee huolella jos joku ajaa edellä.
Niin kauan kun 3s4s-mutka menee vähän niin ja näin, niin 5s-mutkan voi ajaa melkei miten päin vaan. Toki tulemalla vitosesta sisäreunaa pitkin ulos, kämmii shikaanin sisääntulon täydellisesti, mutta se onkin sit toinen juttu.
Jaa/ei/kyllä/tyhjiä/poissa?