Taustaksi, kyseessä on Kawasaki Ninja 300 vm 2013 johon on tähän mennessä laitettu rataisampaa alustaa, cliparit ja säädettävät jalkatapit. Työlistalla on ratapenkin rakentelu. Nyt näyttäisi siltä että harrastebudjetissa olisi ehkä hieman varaa vielä viritellä ennen kauden alkua, joten kysymys kokeneemmille, mihin kannattaisi panostaa? Pääpaino siinä että mopolla olisi hyvä oppia ajamaan, kierrosajat toissijaisena.
Vaihtoehtoja olisi ainakin:
- ratakatteet
- täysputkisto ja säädätys
- shifteri
- parempi rengastus (alla on nyt Bridgestone S20 Evot)
- Bremboa tms etujarruun
- jotain muuta, mitä?
Vai sittenkin säästää rahat ja ostaa parin vuoden päästä isompi että voi paikata teholla sen mitä taidoista puuttuu?
Jos ecua saa kunnolla säädettyä moottorijarrun osalta ja kaipaa kevyempää moottorijarrua, niin se. Saako siihen esim flässättyä jonkun kisaecu-softan, tms?
Samalla saa nollakaasu/pintakaasu-vasteen kuntoon/ pehmeäksi.
Moposta tulee huomattavasti helpompi ja tarkempi ajaa mutkaan/ mutkassa/ mutkasta.
Toisena listalla renkaat. Kunnon dunloppia alle, kyllähän ne maksaa, mutta ne kestää varmaan koko kesän ellei seuraavankin tommosessa vehkeessä.
Jos etujarrun toiminnassa on moitittavaa, niin bremboa, muuten ei.
Ratakatteet tulee halvemmaks kipata? Jos aikoo pysyä pystyssä niin ei tarvi.
Sifteri 50-60, ite ajelin kawalla 30t rataa ilman/ vaihot raakana.
Lisäämällä racedacin ja laajakaistalambdan voi ite säätää seoksia jos on ecu millä se onnistuu. Ja jos haluaa lisäillä sensoreita niin saa alustadatankin talteen. Jne.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:13:44
Jos ecua saa kunnolla säädettyä moottorijarrun osalta ja kaipaa kevyempää moottorijarrua, niin se. Saako siihen esim flässättyä jonkun kisaecu-softan, tms?
Samalla saa nollakaasu/pintakaasu-vasteen kuntoon/ pehmeäksi.
Moposta tulee huomattavasti helpompi ja tarkempi ajaa mutkaan/ mutkassa/ mutkasta.
ECUa pääsee säätämään useammallakin eri softalla mutta en tiedä täsmälleen mitä noilla voi säätää, tuskin hirveästi muuta kun ruiskun karttoja. Fuel cutin saa uskoakseni pois.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:13:44
Toisena listalla renkaat. Kunnon dunloppia alle, kyllähän ne maksaa, mutta ne kestää varmaan koko kesän ellei seuraavankin tommosessa vehkeessä.
Mikä mahtaisi olla oikea rengastus, kierrosajat ovat aivan keskiryhmän hidasta päätä? Mitään kisasliksiä jota en saa pidettyä toimintalämmössä ei kuitenkaan varmaan kannata laittaa...
Tässä on jonkun verran hankala rengaskoko, 110/70 ja 140/70 (internet väittää että 150/60 kävisi myös) joka myös hankaloittaa valintaa.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:13:44
Jos etujarrun toiminnassa on moitittavaa, niin bremboa, muuten ei.
Onnetonhan se on, pitää vielä testata EPFA-paloilla josko niillä saisi vähän paremmaksi, mutta tuomio on että välityssuhde on sellainen että kahvan liike on ärsyttävän suuri teki mitä tahansa.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:13:44
Ratakatteet tulee halvemmaks kipata? Jos aikoo pysyä pystyssä niin ei tarvi.
Ratakatteilla saisi myös clipareita laskettua hieman (en viitsisi tuhota vakiokatteita jälleenmyyntiarvon takia).
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 28.03.18 - klo:14:31
Onnetonhan se on, pitää vielä testata EPFA-paloilla josko niillä saisi vähän paremmaksi, mutta tuomio on että välityssuhde on sellainen että kahvan liike on ärsyttävän suuri teki mitä tahansa.
Yks halpa vaihtoehto vois olla testata esim s1000rr bemarin orggis pääsylinteriä siinä. Niitä luulis löytävän halvalla, kun kaikki bemaristit haluu vaihtaa bling blingiä tilalle.
Tosin voi olla ett kahvan liike menee liian lyhkäseks, eli pääsylinteri vs männät pinta-alasuhde muuttuu liikaa?
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 28.03.18 - klo:14:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:13:44
Toisena listalla renkaat. Kunnon dunloppia alle, kyllähän ne maksaa, mutta ne kestää varmaan koko kesän ellei seuraavankin tommosessa vehkeessä.
Mikä mahtaisi olla oikea rengastus, kierrosajat ovat aivan keskiryhmän hidasta päätä? Mitään kisasliksiä jota en saa pidettyä toimintalämmössä ei kuitenkaan varmaan kannata laittaa...
Tässä on jonkun verran hankala rengaskoko, 110/70 ja 140/70 (internet väittää että 150/60 kävisi myös) joka myös hankaloittaa valintaa.
Esim joku tommonen vois olla toimiva/ gp503.comista nopeasti vilkaisten:
Mezeler
110/80 soft 142e
150/65 medium 168e
tai
Pirelli
110/70 SC1 (soft) 152e
150/60 SC2 (medium-hard) 183
(Kunnon renkaissa ois myös se etu että jos haluut testata bemaria, niin voidaan vaihtaa kiuluja päittäin.)
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:15:08
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 28.03.18 - klo:14:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:13:44
Toisena listalla renkaat. Kunnon dunloppia alle, kyllähän ne maksaa, mutta ne kestää varmaan koko kesän ellei seuraavankin tommosessa vehkeessä.
Mikä mahtaisi olla oikea rengastus, kierrosajat ovat aivan keskiryhmän hidasta päätä? Mitään kisasliksiä jota en saa pidettyä toimintalämmössä ei kuitenkaan varmaan kannata laittaa...
Tässä on jonkun verran hankala rengaskoko, 110/70 ja 140/70 (internet väittää että 150/60 kävisi myös) joka myös hankaloittaa valintaa.
Esim joku tommonen vois olla toimiva/ gp503.comista nopeasti vilkaisten:
Mezeler
110/80 soft 142e
150/65 medium 168e
tai
Pirelli
110/70 SC1 (soft) 152e
150/60 SC2 (medium-hard) 183
(Kunnon renkaissa ois myös se etu että jos haluut testata bemaria, niin voidaan vaihtaa kiuluja päittäin.)
Eivätkös nuo ole aivan "liian hyviä" renkaita keskiryhmän hitaan pään vauhdeille, eivät pysy toimintalämmöissä? Tuota "Oikeat renkaat suhteessa vauhtiin" threadia lukemalla jäi kuva että näissä vauhdeissa "sporttinen katurengas" olisi vielä oikea valinta, tai jos haluaa hifistellä niin "seosrenkaan katuversio" mitä se nyt tarkoitteneekaan.
Rengaslämppärit olisi varmaan kyllä joka tapauksessa hyvä hankinta, kunhan nyt löydän jostain kaupan joka myy lasten mopolle sopivaa mallia...
Jos oot facebook-miehiä niin road racing kirppiksellä näyttäis just tulleen myyntiin tommottii 300-luokan pyörään sopivat lämppärit.
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 28.03.18 - klo:17:08
Eivätkös nuo ole aivan "liian hyviä" renkaita keskiryhmän hitaan pään vauhdeille, eivät pysy toimintalämmöissä? Tuota "Oikeat renkaat suhteessa vauhtiin" threadia lukemalla jäi kuva että näissä vauhdeissa "sporttinen katurengas" olisi vielä oikea valinta, tai jos haluaa hifistellä niin "seosrenkaan katuversio" mitä se nyt tarkoitteneekaan.
Rengaslämppärit olisi varmaan kyllä joka tapauksessa hyvä hankinta, kunhan nyt löydän jostain kaupan joka myy lasten mopolle sopivaa mallia...
Seosrenkaista toi pirellin SC1&SC2-kombo ollee ratapäivien käytetyin setti oli vauhti ja vehje lähes mitä tahansa, ihan sen takiakin ett ne toimii aikalailla missä tahansa vauheissa.
Ainoo ero katurenkaisiin niissä on oikeastaan se, että siinä vaiheessa kun katurenkaat alkaa luovuttamaan niin noi alkaa kerjäämään lisää.
Kelin ja vauhdin mukaan hieman säätä painetta että saa renkaan elämään, niin pito on tautinen ja silti se ei kulu tommosen vehkeen alla varsinkaan ku sulla on alusta tontilla.
Mä olen kerran testannut sporttista katurengasta, pääsin alastaron portilta kakkosmutkan apeksiin, ja makso euron per metri.
Mulla muutama ajamaton ylimääräinen pirelli sc tuota pikkukokoa. Laitoin yv
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37an ku sulla on alusta tontilla.
Mä olen kerran testannut sporttista katurengasta, pääsin alastaron portilta kakkosmutkan apeksiin, ja makso euron per metri.
Ois varmaan kannattanu malttaa lämmittää se rengas?
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.03.18 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37an ku sulla on alusta tontilla.
Mä olen kerran testannut sporttista katurengasta, pääsin alastaron portilta kakkosmutkan apeksiin, ja makso euron per metri.
Ois varmaan kannattanu malttaa lämmittää se rengas?
No äläpä...
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.03.18 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37an ku sulla on alusta tontilla.
Mä olen kerran testannut sporttista katurengasta, pääsin alastaron portilta kakkosmutkan apeksiin, ja makso euron per metri.
Ois varmaan kannattanu malttaa lämmittää se rengas?
No äläpä...
Sillä vaan, ettei jää kenellekään väärää kuvaa siitä, että tuo kaato olisi ollut renkaan vika. Ihan sama mitkä kumit on alla, saa kuski omalla hölmöilyllään pelin kyllä katolleen. Tuolla sporttisella katurenkaalla ko. laitteen (390KTM) alla ajetaan kuitenkin ihan kilpaakin.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.18 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.03.18 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37an ku sulla on alusta tontilla.
Mä olen kerran testannut sporttista katurengasta, pääsin alastaron portilta kakkosmutkan apeksiin, ja makso euron per metri.
Ois varmaan kannattanu malttaa lämmittää se rengas?
No äläpä...
Sillä vaan, ettei jää kenellekään väärää kuvaa siitä, että tuo kaato olisi ollut renkaan vika. Ihan sama mitkä kumit on alla, saa kuski omalla hölmöilyllään pelin kyllä katolleen. Tuolla sporttisella katurenkaalla ko. laitteen (390KTM) alla ajetaan kuitenkin ihan kilpaakin.
Sepä se. Kuvittelin lähteväni rauhassa liikkelle, ja siirsin kroppaa mahollisimman paljon, ja työnsin polven suoraan sivulle, ja kallistin mahollisimman vähän mopoa, mutta eipä sekään ollut tarpeeksi maltillista. Noh, tulipa opittua lompakon kautta.
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 28.03.18 - klo:20:56
Mulla muutama ajamaton ylimääräinen pirelli sc tuota pikkukokoa. Laitoin yv
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 28.03.18 - klo:17:08
Eivätkös nuo ole aivan "liian hyviä" renkaita keskiryhmän hitaan pään vauhdeille, eivät pysy toimintalämmöissä? Tuota "Oikeat renkaat suhteessa vauhtiin" threadia lukemalla jäi kuva että näissä vauhdeissa "sporttinen katurengas" olisi vielä oikea valinta, tai jos haluaa hifistellä niin "seosrenkaan katuversio" mitä se nyt tarkoitteneekaan.
Rengaslämppärit olisi varmaan kyllä joka tapauksessa hyvä hankinta, kunhan nyt löydän jostain kaupan joka myy lasten mopolle sopivaa mallia...
Seosrenkaista toi pirellin SC1&SC2-kombo ollee ratapäivien käytetyin setti oli vauhti ja vehje lähes mitä tahansa, ihan sen takiakin ett ne toimii aikalailla missä tahansa vauheissa.
Ainoo ero katurenkaisiin niissä on oikeastaan se, että siinä vaiheessa kun katurenkaat alkaa luovuttamaan niin noi alkaa kerjäämään lisää.
Kelin ja vauhdin mukaan hieman säätä painetta että saa renkaan elämään, niin pito on tautinen ja silti se ei kulu tommosen vehkeen alla varsinkaan ku sulla on alusta tontilla.
Mä olen kerran testannut sporttista katurengasta, pääsin alastaron portilta kakkosmutkan apeksiin, ja makso euron per metri.
Komppaan murmelaa pirelli sc kommenteissa. Sc loogisempi pidon rajoilla ja saattaa jopa varoittaa ennen pyllähdystä
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.03.18 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.18 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.03.18 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37an ku sulla on alusta tontilla.
Mä olen kerran testannut sporttista katurengasta, pääsin alastaron portilta kakkosmutkan apeksiin, ja makso euron per metri.
Ois varmaan kannattanu malttaa lämmittää se rengas?
No äläpä...
Sillä vaan, ettei jää kenellekään väärää kuvaa siitä, että tuo kaato olisi ollut renkaan vika. Ihan sama mitkä kumit on alla, saa kuski omalla hölmöilyllään pelin kyllä katolleen. Tuolla sporttisella katurenkaalla ko. laitteen (390KTM) alla ajetaan kuitenkin ihan kilpaakin.
Sepä se. Kuvittelin lähteväni rauhassa liikkelle, ja siirsin kroppaa mahollisimman paljon, ja työnsin polven suoraan sivulle, ja kallistin mahollisimman vähän mopoa, mutta eipä sekään ollut tarpeeksi maltillista. Noh, tulipa opittua lompakon kautta.
Ite ajanut noilla sporttisilla katurenkailla enemmänkin. Lähin sun perään, ja tokan mutkan kohdalla oli kallistus luokkaa mitä v***ua? :o
Paljonko on paljon? Usein kysytty kysymys. Viimeksi pohdin tätä sateisilla ekaa kertaa... confused_thinking
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37
Seosrenkaista toi pirellin SC1&SC2-kombo ollee ratapäivien käytetyin setti oli vauhti ja vehje lähes mitä tahansa, ihan sen takiakin ett ne toimii aikalailla missä tahansa vauheissa.
Menin ja ostin SuperSorsat. Paljonkos näitä nyt pitää grillata lämppäreillä, +90C? Ja olisiko jotain ehdotuksia paineista mistä alottaa arpominen?
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 15.06.18 - klo:17:05
Menin ja ostin SuperSorsat. Paljonkos näitä nyt pitää grillata lämppäreillä, +90C? Ja olisiko jotain ehdotuksia paineista mistä alottaa arpominen?
Eteen ~2.3bar @ 85c
Taakse 1.65bar @ 90c (paitsi alastarossa 1.8bar)
Näin itse menny ainakin. Joku fiksumpi vois sanoo kans.
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 15.06.18 - klo:17:05
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.18 - klo:17:37
Seosrenkaista toi pirellin SC1&SC2-kombo ollee ratapäivien käytetyin setti oli vauhti ja vehje lähes mitä tahansa, ihan sen takiakin ett ne toimii aikalailla missä tahansa vauheissa.
Menin ja ostin SuperSorsat. Paljonkos näitä nyt pitää grillata lämppäreillä, +90C? Ja olisiko jotain ehdotuksia paineista mistä alottaa arpominen?
Sulla kun on nii keponen kiulu, nii kokeile ensin vaikkapa +70C.
Ja eteen 2.3, ja taakse 1.6 lämppäripaineet kun tunti puoltoista ollu lämppäreissä/ vannekkin on lämpönen.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.18 - klo:18:44
Sulla kun on nii keponen kiulu, nii kokeile ensin vaikkapa +70C.
Ja eteen 2.3, ja taakse 1.6 lämppäripaineet kun tunti puoltoista ollu lämppäreissä/ vannekkin on lämpönen.
Näillä mentiin, päivän lopuksi rengas näytti oheiselta. Takarenkaan kuumin kohta reilu +65C rauhallisen sisääntulokierroksen jälkeen.
On muuten kohtuu kiikkerän tuntuinen tuo mopo näillä renkailla, taitaa olla vähän erilainen profiili vaikka tunnusluvut ovat samat kun entisissä "sporttirenkaissa".
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 02.07.18 - klo:15:35
Näillä mentiin, päivän lopuksi rengas näytti oheiselta. Takarenkaan kuumin kohta reilu +65C rauhallisen sisääntulokierroksen jälkeen.
Melko lämpösenä käynyt rengas. Noi kumipallerot saisi olla kooltaan luokkaa 2-3mm..ehkä hiukan lisää painetta renkaaseen.
Lainaus käyttäjältä: miolta - 02.07.18 - klo:17:05
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 02.07.18 - klo:15:35
Näillä mentiin, päivän lopuksi rengas näytti oheiselta. Takarenkaan kuumin kohta reilu +65C rauhallisen sisääntulokierroksen jälkeen.
Melko lämpösenä käynyt rengas. Noi kumipallerot saisi olla kooltaan luokkaa 2-3mm..ehkä hiukan lisää painetta renkaaseen.
Mä veikkaisin ett paine on suht kohillaan, ja noita isoja palleroita on sen takia noi paljo ku rengas on keränny jätekumia radalta ihan perkeleesti, ks renkaan keskikohta.
Mitä eroa on acran ja tais olla arrowillakin hi ja low mount putki. Low tais olla pikkasen halvempi ja omasta mielestä siistimpi. Mietin et onko tuo Hi mount jotenkin parempi kun niitä enimmäkseen näyttää olevan.
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 03.07.18 - klo:10:57
Mitä eroa on acran ja tais olla arrowillakin hi ja low mount putki. Low tais olla pikkasen halvempi ja omasta mielestä siistimpi. Mietin et onko tuo Hi mount jotenkin parempi kun niitä enimmäkseen näyttää olevan.
Low varmaan parempi kun ei ota niin herkästi kipeetä kaatuessa.
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 03.07.18 - klo:10:57
Mitä eroa on acran ja tais olla arrowillakin hi ja low mount putki. Low tais olla pikkasen halvempi ja omasta mielestä siistimpi. Mietin et onko tuo Hi mount jotenkin parempi kun niitä enimmäkseen näyttää olevan.
Erään bemaritietäjän kanssa tästä itsekin keskustelin ja pidempi putki miellyttävämpi ajajan korvaan kun ei huuda suoraan korvaan ja että helpompi saada keskialuelle vääntöä.
Kaatuminen voi lowmountilla olla putkea enemmän säästävämpi.
Tehollisesti high mount on jonkin verran parempi. Molempia ollaan asennettu mutta valtaosa on high mount -mallia.
Arrow high mount ja siitä uusin malli, on erittäin hyvä putkisto. Vanhemmat on erilaisia ja niillä keskialue on huonompi.
Mistä tuon uusimman mallin tunnistaa? Hintahaarukka on melkoinen kun noita olen katsellut, osa on ainakin osittain rosteria, edullisimmat. Tämä ei sinänsä haittaa, tuossa putken vaihdossa ilmeisesti pitää tai ainakin kannattaisi saaste hässäkät poistaa, että asentaa jotain plugeja ettei anna virheilmoituksia?
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 02.07.18 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.18 - klo:18:44
Sulla kun on nii keponen kiulu, nii kokeile ensin vaikkapa +70C.
Ja eteen 2.3, ja taakse 1.6 lämppäripaineet kun tunti puoltoista ollu lämppäreissä/ vannekkin on lämpönen.
Näillä mentiin, päivän lopuksi rengas näytti oheiselta. Takarenkaan kuumin kohta reilu +65C rauhallisen sisääntulokierroksen jälkeen.
On muuten kohtuu kiikkerän tuntuinen tuo mopo näillä renkailla, taitaa olla vähän erilainen profiili vaikka tunnusluvut ovat samat kun entisissä "sporttirenkaissa".
Miltäs renkaat nyt tuntuu?
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.07.18 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 02.07.18 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.18 - klo:18:44
Sulla kun on nii keponen kiulu, nii kokeile ensin vaikkapa +70C.
Ja eteen 2.3, ja taakse 1.6 lämppäripaineet kun tunti puoltoista ollu lämppäreissä/ vannekkin on lämpönen.
Näillä mentiin, päivän lopuksi rengas näytti oheiselta. Takarenkaan kuumin kohta reilu +65C rauhallisen sisääntulokierroksen jälkeen.
On muuten kohtuu kiikkerän tuntuinen tuo mopo näillä renkailla, taitaa olla vähän erilainen profiili vaikka tunnusluvut ovat samat kun entisissä "sporttirenkaissa".
Miltäs renkaat nyt tuntuu?
Ei valittamista, ketterähän tuo on mutta siihen on jo tottunut. En ole jaksanut paineiden kanssa pelailla kun 2.3 edessä, 1.65 takana lämppäreistä (+70C) on näyttänyt joka radalla toimivan näissä keleissä ok.
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 26.07.18 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.07.18 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 02.07.18 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.18 - klo:18:44
Sulla kun on nii keponen kiulu, nii kokeile ensin vaikkapa +70C.
Ja eteen 2.3, ja taakse 1.6 lämppäripaineet kun tunti puoltoista ollu lämppäreissä/ vannekkin on lämpönen.
Näillä mentiin, päivän lopuksi rengas näytti oheiselta. Takarenkaan kuumin kohta reilu +65C rauhallisen sisääntulokierroksen jälkeen.
On muuten kohtuu kiikkerän tuntuinen tuo mopo näillä renkailla, taitaa olla vähän erilainen profiili vaikka tunnusluvut ovat samat kun entisissä "sporttirenkaissa".
Miltäs renkaat nyt tuntuu?
Ei valittamista, ketterähän tuo on mutta siihen on jo tottunut. En ole jaksanut paineiden kanssa pelailla kun 2.3 edessä, 1.65 takana lämppäreistä (+70C) on näyttänyt joka radalla toimivan näissä keleissä ok.
Hitsin vitsi, veikkasin alun perin 0.05 baaria pieleen, kyllä nyt harmittaa.
Kiitokset nitrous!
Heitit mulle sen dunlopin ms2 takasen, vaikka se loppu olikin niin päätin kokeilla miltä tuntuu. Ai että tuntuikin kivalta ! Tuen päivillä keskiviikkona kokeilin viimisel setil varovasti 6 kierrosta ja rennosti ajoin omaa enkka vauhtia heti. Muutamat totuttelut vielä torstaina ja kerhokisassa sit raapasin omast enkast viel pois reilun sekan. #jeejee
Eli mistä näitä kr kumeja nyt lähden kyselemään lisää ?
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 27.07.18 - klo:17:56
Kiitokset nitrous!
Heitit mulle sen dunlopin ms2 takasen, vaikka se loppu olikin niin päätin kokeilla miltä tuntuu. Ai että tuntuikin kivalta ! Tuen päivillä keskiviikkona kokeilin viimisel setil varovasti 6 kierrosta ja rennosti ajoin omaa enkka vauhtia heti. Muutamat totuttelut vielä torstaina ja kerhokisassa sit raapasin omast enkast viel pois reilun sekan. #jeejee
Eli mistä näitä kr kumeja nyt lähden kyselemään lisää ?
Aijaij, äijä pääs namun makuun. Ei oo paluta enää ei.
Jos on kiire, niin tuolta:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=228.msg40469#msg40469
Motostore24 tai kvr
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.18 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 27.07.18 - klo:17:56
Kiitokset nitrous!
Heitit mulle sen dunlopin ms2 takasen, vaikka se loppu olikin niin päätin kokeilla miltä tuntuu. Ai että tuntuikin kivalta ! Tuen päivillä keskiviikkona kokeilin viimisel setil varovasti 6 kierrosta ja rennosti ajoin omaa enkka vauhtia heti. Muutamat totuttelut vielä torstaina ja kerhokisassa sit raapasin omast enkast viel pois reilun sekan. #jeejee
Eli mistä näitä kr kumeja nyt lähden kyselemään lisää ?
Aijaij, äijä pääs namun makuun. Ei oo paluta enää ei.
No niin pääsinkii airrev_1 peukku_1
Jos on kiire, niin tuolta:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=228.msg40469#msg40469
Takasista alustavaa diiliä tehty + karia näinkii tossa varikolla niin sieltä saap etusia pikaseen ! peukku_1
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 28.07.18 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.18 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 27.07.18 - klo:17:56
Kiitokset nitrous!
Heitit mulle sen dunlopin ms2 takasen, vaikka se loppu olikin niin päätin kokeilla miltä tuntuu. Ai että tuntuikin kivalta ! Tuen päivillä keskiviikkona kokeilin viimisel setil varovasti 6 kierrosta ja rennosti ajoin omaa enkka vauhtia heti. Muutamat totuttelut vielä torstaina ja kerhokisassa sit raapasin omast enkast viel pois reilun sekan. #jeejee
Eli mistä näitä kr kumeja nyt lähden kyselemään lisää ?
Aijaij, äijä pääs namun makuun. Ei oo paluta enää ei.
No niin pääsinkii airrev_1 peukku_1
Jos on kiire, niin tuolta:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=228.msg40469#msg40469
Takasista alustavaa diiliä tehty + karia näinkii tossa varikolla niin sieltä saap etusia pikaseen ! peukku_1
Hyvä, että ei menny kumi hukkaan. Noissa on hämmentävän hyvä pito ihan loppuun asti. Kääntyvyys mutkan sisäänmenossa vaan alkaa kärsimään karvan verran renkaan eliniän loppupuolella.
Muoviluodin päivän sillä vielä ajelin. Ei sillä enää kiva ollut ajaa.. nopeissa sisäänmenoissa nuljuaa reilusti, ei tehnyt aiemmin.
Kysymys ! Sain siitä avaus kohtan hieman kuopalleen/montullee. Eli siitä kohdin mist yleens renkaat repee.. pinta oli vielä kuitenkii suht hyvän näkönen mut ei ihan optimi. Paineet lämppäreissä n.1.4 vähä molemmin puolin pitkin päivää. Heti ajon jälkeen mitattuna pysyi aikalailla samassa. 80c lämppäri ja noin 1.23+ kaahailtu eilinen.. kuski ? Iskari ? Paineet ?
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 29.07.18 - klo:17:18
Muoviluodin päivän sillä vielä ajelin. Ei sillä enää kiva ollut ajaa.. nopeissa sisäänmenoissa nuljuaa reilusti, ei tehnyt aiemmin.
Kysymys ! Sain siitä avaus kohtan hieman kuopalleen/montullee. Eli siitä kohdin mist yleens renkaat repee.. pinta oli vielä kuitenkii suht hyvän näkönen mut ei ihan optimi. Paineet lämppäreissä n.1.4 vähä molemmin puolin pitkin päivää. Heti ajon jälkeen mitattuna pysyi aikalailla samassa. 80c lämppäri ja noin 1.23+ kaahailtu eilinen.. kuski ? Iskari ? Paineet ?
Kuopallehan se avauskohdasta menee kun ajaa loppuun.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.18 - klo:18:01
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 29.07.18 - klo:17:18
Muoviluodin päivän sillä vielä ajelin. Ei sillä enää kiva ollut ajaa.. nopeissa sisäänmenoissa nuljuaa reilusti, ei tehnyt aiemmin.
Kysymys ! Sain siitä avaus kohtan hieman kuopalleen/montullee. Eli siitä kohdin mist yleens renkaat repee.. pinta oli vielä kuitenkii suht hyvän näkönen mut ei ihan optimi. Paineet lämppäreissä n.1.4 vähä molemmin puolin pitkin päivää. Heti ajon jälkeen mitattuna pysyi aikalailla samassa. 80c lämppäri ja noin 1.23+ kaahailtu eilinen.. kuski ? Iskari ? Paineet ?
Kuopallehan se avauskohdasta menee kun ajaa loppuun.
Kiva kuulla että ei pahempaa motorsporttia tiedossa.