Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.05.13 - klo:11:23
Tuota Dunloppi aihetta kun selaa, niin jännittää muuten jo etukäteen, että meneekö perjantain Dunlop - neitsytmatka ihan reisille repeilyn, muljuamisen, 0,05 bar väärien paineiden, väärän seoksen, ruoska kaasun, ei irc evo lämppäreiden, kulmaventtiilien puutteen, tehdas alustan ja jäykän kuskin takia katu Pirellien jälkeen. Koita sitten tämän jälkeen unohtaa renkaat ja keskittyä itse ajamiseen
Niinno, Dunlop GP Pro ja sen versiot on suunnitellut voittamaan MM-luokan kilpailuerä. On selvää että ne ovat suunnietllut optimoidusti seoskohtaisesti toimimaan kapeassa haarukassa mahdollisimman hyvin. Harrastajalla käyttöhaarukka laajenee, mutta ei poista sitä että perusasioiden täytyy olla kohdallaan jotta ne toimisivat suurinpiirtein oikein. Vaikeata Dunloppien käyttäminen ei ole. Paine pitää olla aina oikein kelin mukaan, eli heti ajosta paineen mittaukseen jäähdyttelemättä vikaa kiekkaa. Ja seos suurinpiirtein oikein.
Jos ei jaksa muutaman päivän ekan setin jälkeen ajon jälkeisiä paineita mitata, on varmaan parempi pitäytyä vähemmän fokusoiduissa versioissa. Näitä renkaita ei ole suunniteltu pisaralla pisimmälle käyttöön, vaan kestämään se 40 min MM-erä, kun on oikea paine, seos ja osaava kuljettaja. En jaksa uskoa että tehdas olisi paljonkaan miettinyt sitä miten harrastaja voi samalla seoksella ja paineita tarkistelematta ajaa koko kesän Alastaroa ympäri.
Pointti on siis, kun menet kisaseosrenkaisiin, siinä mukana tulee myös kuskille joitain velvoitteita, muuten homma pissii.