Mulla on nyt asennettuna BMW:n oma tiedonkeruusysteemi, joka käyttää mopon omia antureita. Ei ole vielä kaytössä, kun pitää odottaa että saa loput anturit, vai oliko se vain jousituksen anturi, joka puuttuu (en tiedä). Järjestelmä on sama, jota BMW käyttää joissain sarjassa tallin mopoissa. Tietoa tulee kuulemma sellainen määrä, että metsikössä ollaan ja syvällä kesäkuussa. Jarrupaineanturi tulee ainakin omasta abs-systeemistä.
Hintaa en pidäpahana ~600€, kun pitäisi olla todella pro-wärkki. Toimittaja opastaa käytön, joka ei kuulemma ole kovin vaikea, kun toimii suoraan asennuksen jälkeen mopon omilla jo olemassa olevilla sydeemeillä.
Olen itse melko kömpelö hitupuolella, kun vahvavirtapuolella olen työskennellyt sähköhommissa. Toivon mukaan saan varikoilla ja woorumilla apuja systeemiin paneutumisessa.
samalla laitettiin race-ecu, ja luistoneston pitäisi olla nyt tasan niin fiksu, kun se tämän firman mopoissa raasingpuolella on. Dunlopin kartat on ladattu, ja pykimiset ja käkkimiset olivat jo oman lyhyen kokeilutilaisuuden perusteella historiaa. Kokeilemalla vaan nyt lähden hakemaan sopivaa moodia kullekin seokselle. Rain-asenoissakin on 100% tehosta käytössä koko ajan, ja osannee säätää momenttia kallistuskulman ym mukaan, ilman että on-ooffiksi menee. Ei päästä pyöräyttämään kaiketi takasta kallellaan, vaikka vähän överikaasua tarjoaakin.
Voi olla että äskeinen sepustukseni sisältää virheitä, mutta kehoituksen mukaan annoin mopon luistella hitaiden mutkien avauksissa tahallani, ja ekaa kertaa never pystyin mootoripyörällä asfaltilla, tahallisesti laittamaan takapyörän hetkeksi luistoon. Olin todellakin revetä liitoksistani, kun toistoja tuli useampi samoissa mutkissa. Nurin en mennyt, vaan sitä en tiedä, johtuiko tuurista, vai fiksusta hitu-ukosta, eller akasta, mopon syövereissä.