Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.05.12 - klo:21:51
http://photos.loukkola.net/alastaro_2012_05_13_harjoittelut/hd1b1ae2#hd1b1ae2
...ja toinen vika mikä on niin yläkroppa ihan liian keskellä, joten renkaan reuna joutuu liikaa töihin avauksessa. Päätä vois siirtää melkeimpä puol metrii sisäkurviinpäin, jolloin mopo kulkis parikyt senttii pystymmässä.
Toi yläkropan paikka kannattaa senkin takia opetella ajoissa ett se ei syöpyis selkärankaan jolloin sulla menee myöhemmin paljon enemmän aikaa sen poisopettelussa.
Ja sulla on varmaan kanttikaasukin, eli kun kurvin jälkeen latu vähän aukee, niin töksäytät kaasua auki.
Kaikki ihan perus virheitä mitä suurin osa kuskeista tekee/ on tehnyt.
Tämä seuraava on tarkoitettu ihan ystävälliseksi neuvoksi vaikka voikin kuulostaa vähän jyrkältä:
Kuvassa olevan kaverin tulisi tehdä ajoasennolleen seuraavat:
1) Perse keskelle penkkiä
2) Päätä ruvetaan viemään peilin paikalle.
3) Paino pois käsiltä ja päätä reilusti alas
4) Hartialinja pitäisi kääntää mutkan suuntaan, ei siitä pois päin kuten nyt
5) Kun kohdat 2-4 onnistuu joka mutkassa ja ilman ajattelua, voi kuvitella perseen hilaamista sivuun.
Jos näitä muutoksia ei tee nyt, on tuloksena lähes varmasti kaato seuraavan viiden ratapäivän kuluessa. Tuolla nykyisellä ajoasennolla mopon kallistusvarat ulosmitataan, koska kuski jää väärälle puolelle kurvia ja lisäksi ajoasento on niin pysty, että etusella ei ole riittävästi painoa.