Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 13.06.18 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 12.06.18 - klo:14:36Oikeaa luistokytkintä tuo mopo kaipaa kyllä - palmasin jarrussa kakkoselle pudottaminen saa aikaan aikamoista pomppimista, ellei se vaihto tapahdu tosi myöhään, ja silloin ylensä ollaan jo kallellaan mutkassa. Lemminkäisen vaihto menee yleensä pehmeämmin.
Mihin sä luistokytkintä tarttet? Ei se pomputtaminen ainakaa itseäni häiritse tai hidasta. Mun pyörässä ei oo TCS eikä luistokytkintä eikä mitää muutakaan pellevipstaakia jotka imo ei pitäis ikinä kuulua prätkällä kilpaa ajamiseen (niinku ei pitäis kuulua autoissakaan).
Tulipa tuosta sellanen mieleen että, ei noi välttämättä auta kuskia olemaan yhtään nopeempi. MUTTA, ne auttaa kuskia oppimaan nopeemmin, koska kuski voi vetää limitille ja limitin yli, ja oppia tuntemaan missä se limitti menee, ilman että aina on elimet tiskillä.
Ts ilman vipstaakeja kehitys ois vaan paljon hitaampaa ku aina pitäis mennä sairaalan kautta.
Toisaalta, jos kaikilla on vipstaakit ojossa, niin sittenhän kaikilla on tasaveroinen lähtötilanne. Tai, ohan se hienoo vetää eniten, ja paukutella henkseleitä, ettei tarvinnu mitään vipstaakeja vaikka olikin eniten nopee.
Lisäx vielä se että vaikka vipstaakit oliskin, niin niistä voi olla jopa vain haittaa, jos ei ymmärrä ja tiedä miten vipstaakit toimii ja miten ne on säädetty, eli sekin vaatii kuskilta lisää taitoa. Tai muuten löytää itsensä sairaalasta, kuten minä olen pari kertaa tehnyt.
Ja sitähän tämä laji eritoten on; taitolaji.
Eli ihan turha itkeä mistään vipstaakeista. Ne kuuluu motorsporttiin ihan siinä missä jarruhantaaki tai kaasugaffa.