Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 28.07.14 - klo:23:31
Jos luitte tarkasti niin sanoin että ajossa tulisi olla 1,7-1,8. Se mitä laitetaan lämppäripaineiksi riippuu kelistä, lämppäreistä ja kuskin vauhdista. Vähän enemmän paineita jos ajellaan hissukseen ja vähän vähemmän jos ajetaan kovasti. Minulla on kokemusta 1:26 ajoista SPllä alastatossa ja pelasi hyvin 1.7 lämppäripaineikka, kului kuin vauvan pylly ja piti.
Jep, kursorisestikin luettuna tuli kyllä selväksi, että puhuit lämminpaineista, mutta ainakin alkuun sopivasti tontille arpominen ja ilman lämppäreitä kuten ymmärtääkseni alkuperäisellä kysyjällä tilanne on, tietenkin riippuu myös sitten noista muista parametreista (radan lämpötila, oletettu vauhti jne.), mitä Murmela mainitsi. Lisäksi moni joka ajaa paikalle ja pudottelee paineita heti paikalle päästyään tekee itse asissa kylmämittauksen jo hiukan lämmenneestä renkaasta. Lisäksi kerran tehty lämminmittauskaan ei välttämättä auta, jos vauhdit kasvaa ja radan lämpökin päivän mittaan nousee.
Ja noista 1.7-1.8 paineista ei ollut aluksi selvyyttä, että mihin perustui, mutta kokemukseen myöskin nähtävästi. Kiitokset. Ja kului kuin vauvan pylly...tiedä sitten miten se kuluu, kun en ole vauvojen kanssa ollut juuri tekemisissä, mutta varmasti hyvä asia
Tuollaiset 1.7-1.8 lämminpaineet vaativat aika pieneltä tuntuvia kylmäpaineita, jos on tottunut laittamaan aina jotain 2 barin päälle.
Ja vaikka tilastollisesti onkin aika heikko otos vieläkin eiköhän tosta suunta löydy. Grass, osaatko sanoa, että mitkä paineet lämpimänä sulla oli silloin, kun rengas kului nätisti? Samat 2.4 vai mahdollisesti jotain muuta? Mittasitko kerran lämpimänä vai useasti päivän mittaan ja erityisesti mittasitko sen jälkeen, kun alkoi tuo rengas kulumaan ikävästi? Teitkö mitään korjausta tuon jälkeen?