MP-Tuki kerhokisat

Aloittaja jarska, 24.02.12 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

23.07.13 - klo:20:11 #180 Viimeisin muokkaus: 23.07.13 - klo:20:13 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.07.13 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.07.13 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.07.13 - klo:15:50
kun kisa oli ohi ja rata tyhjä niin vedin aina pari kierrosta ja kävin naksauttamassa vaimennuksia. Taas uusiks. Suurin vika kyllä kuskissa

Tuliko siitä pyörästä yhtään rauhallisempi? Eli saitko säädöillä tehtyä jotain parannusta.
Ajamisessa täytyy koittaa käyttäytyä rauhallisesti ja eleettömästi. Alustaa pitää häiritä mahdollisimman vähän. Varmaan joku tästä maininnutkin.

Ei sun ajolinjat ihan metsässä ollut (mitä niitä vähän näin). Tasaisia suorituksia lähtisin seuraavalla kerralla hakemaan. Tuo 24-puolelle pääseminen on aikamoinen tavoite. Ei se kauhean huono tavoite ole, mutta itse suosittelisin yrittämään tasaisia kierrosaikoja. Oppii ainakin, missä kohtaa rataa menee hyvin ja missä on viilattavaa.

edit. Oliko tuo kulkuasento kuskin ajoasento vai pyörän geometria?


En tiedä onko olemassa oikeaa vai väärää tapaa, mutta minä en järkeväksi takoa joka kerta samallailla tietty mutka, jos huomaa että sitä voisi parantaa reilusti. Itse olen keskittynyt parantamaan niitä omia virheitä päivän aikana ja tähän asti se on näkynyt optimissa, joka menee aina pari sekkaa edellä. Seuraavalla kerralla keskityn sitten eri mutkiin.

Näkisin, että olet aikalailla asian ytimessä. Ei tosiaankaan ole mitään järkeä tehdä asioita koko aikaa samalla tavalla väärin vain siksi, että saisi tasaisia kierrosaikoja. Tasaisia kierrosaikoja parempi tähtäin on tasainen kehitys. Ja jos kehitys sattuu olemaan nopeaa, tulee optimin ja enkan väliin joskus paljonkin aikaa. Toki ajamisen kehittyessä tulee tiedostaa oman tekemisensä ongelmakohdat ja pyrkiä korjaamaan ne ennen kuin alkaa riskillä hakemaan kierrosaikaa. Voisi siis ajatella, että tavoitteena on ajotekniikan parantaminen ja parantuva kierrosaika on vain parantuneen suorituksen oheistuote. Liian moni täälläkin tuijottaa vain kelloa vaikka monille siitä on lähinnä haittaa.

Edit. Kun en sillon keväällä ehtiny sulle Alastarossa linjaa näyttämään ja jäi vain asentovinkeiksi niin voisin tulla sulta kattelemaan linjoja loppukesästä mikäli saan tuon Hondan raadon läjään. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Cat

Itse asiassa mun piti pistää sulle yv:tä, että suostuisitko näyttämään mulle linjaa samalla kun se haukiputtaan herra tulleee alastarroon ja näytät sille linjaa :)

E: mutta nyt sulla ei taida olla pyörää millä näyttää. Hurry up!

mattipoeka

Nyt kerkesi laittamaan videon pätkää ja raporttia kerhokisasta.

http://mattipoeka.com/2013/07/23/second-club-race-alastaro/

-Matti
Semmosta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: mattipoeka - 23.07.13 - klo:23:28
Nyt kerkesi laittamaan videon pätkää ja raporttia kerhokisasta.

http://mattipoeka.com/2013/07/23/second-club-race-alastaro/

-Matti

Olipa upea video ja hieno seurata kun näki molemmista suunnista yhtäaikaa, kiitos!

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: mattipoeka - 23.07.13 - klo:23:28
Nyt kerkesi laittamaan videon pätkää ja raporttia kerhokisasta.

http://mattipoeka.com/2013/07/23/second-club-race-alastaro/

-Matti


Joku väsynyt jammukuski oli takakamerassa koko kisan. Ens kerralla yritän olla edellä... tai ainakin edes yrittää ohi!

-T

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.07.13 - klo:20:22
Itse asiassa mun piti pistää sulle yv:tä, että suostuisitko näyttämään mulle linjaa samalla kun se haukiputtaan herra tulleee alastarroon ja näytät sille linjaa :)

E: mutta nyt sulla ei taida olla pyörää millä näyttää. Hurry up!

Alastarossa huimat 40 kierrosta tänä vuonna ja linjat totaalisen hukassa. Kolmoseenkaan en kääntäny varmaan kuin 20 metriä liian aikasin sisään. Voinhan mä sinne tulla köröttelmään jos joku mulle mopon antaa lainaksi, mutta tuskin siitä hirveästi iloa on kun meet muutenkin mua kovempaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

M1uQ

24.07.13 - klo:12:29 #186 Viimeisin muokkaus: 24.07.13 - klo:20:52 käyttäjältä M1uQ
Lainaus käyttäjältä: mattipoeka - 23.07.13 - klo:23:28
Nyt kerkesi laittamaan videon pätkää ja raporttia kerhokisasta.

http://mattipoeka.com/2013/07/23/second-club-race-alastaro/

-Matti
olipa mukava nähdä tuo lähtö varsinkin.

sakrile

Eka kisa.Intoa ja yritystä,ei taitoa.Kiitos ja anteeksi peukku_1

http://youtu.be/ChWDfNrog9Y

slowrider

Kiitos paljon videosta. Melkein kokoajan oma mopo kuvassa  :)

app

01.08.13 - klo:13:27 #189 Viimeisin muokkaus: 01.08.13 - klo:13:31 käyttäjältä app
Ilmottauduin äsken nyt 4.8. järjestettävään kerhokisaan. Osallistuminen kuitenkin 50/50 todennäköistä. Jos olen mukana, lähden takarivistä ja ajan valkoperäisellä juniorin kuussatasella. Tipunkeltainen ajopuku. Päätän osallistumisen, kun olen ensi ajanut muutaman koekierroksen, ja saan varmuuden, että olkapää ei aiheuta pahempaa ongelmaa ajamiseen.

Vauhti tulee olemaan todella hidas, mutta tiedoksi kierroksilla ohittavaville, että ajan samoja linjoja, kuin muutenkin tekisin. Jarruissa, jotka tällä olkapäällä käytännössä moottorijarruja, jätän mutkiin tullessa aina sisälle tilaa, niin että sieltä pääsee ohi sujuvasti. Paluusuoralla en mene nyt sisälinjalta ekaan vasuriin, jotta ohittajille jää tilaa.

Jos hiukankin tuntuu kokeillessa olkapää epävarmalta, en lähde aiheuttamaan riskejä itselleni tai muille kisaan.

Tavoite luonnollisesti päästä ensimmäistä kertaa ruutulipulle asti kisassa.

Rum

Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:13:27
Ilmottauduin äsken 4.6. järjestettävään kerhokisaan. Osallistuminen kuitenkin 50/50 todennäköistä. Jos olen mukana, lähden takarivistä ja ajan valkoperäisellä juniorin kuussatasella. Tipunkeltainen ajopuku. Päätän osallistumisen, kun olen ensi ajanut muutaman koekierroksen, ja saan varmuuden, että olkapää ei aiheuta pahempaa ongelmaa ajamiseen.

Vauhti tulee olemaan todella hidas, mutta tiedoksi kierroksilla ohittavaville, että ajan samoja linjoja, kuin muutenkin tekisin. Jarruissa, jotka tällä olkapäällä käytännössä moottorijarruja, jätän mutkiin tullessa aina sisälle tilaa, niin että sieltä pääsee ohi sujuvasti. Paluusuoralla en mene nyt sisälinjalta ekaan vasuriin, jotta ohittajille jää tilaa.

Jos hiukankin tuntuu kokeillessa olkapää epävarmalta, en lähde aiheuttamaan riskejä itselleni tai muille kisaan.

Tavoite luonnollisesti päästä ensimmäistä kertaa ruutulipulle asti kisassa.

Eiköhän toi nyt 10 kuukaudessa jotenkin kuntoudu?  ;)

app

Lainaus käyttäjältä: Rum - 01.08.13 - klo:13:32
Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:13:27
Ilmottauduin äsken 4.6. järjestettävään kerhokisaan. Osallistuminen kuitenkin 50/50 todennäköistä. Jos olen mukana, lähden takarivistä ja ajan valkoperäisellä juniorin kuussatasella. Tipunkeltainen ajopuku. Päätän osallistumisen, kun olen ensi ajanut muutaman koekierroksen, ja saan varmuuden, että olkapää ei aiheuta pahempaa ongelmaa ajamiseen.

Vauhti tulee olemaan todella hidas, mutta tiedoksi kierroksilla ohittavaville, että ajan samoja linjoja, kuin muutenkin tekisin. Jarruissa, jotka tällä olkapäällä käytännössä moottorijarruja, jätän mutkiin tullessa aina sisälle tilaa, niin että sieltä pääsee ohi sujuvasti. Paluusuoralla en mene nyt sisälinjalta ekaan vasuriin, jotta ohittajille jää tilaa.

Jos hiukankin tuntuu kokeillessa olkapää epävarmalta, en lähde aiheuttamaan riskejä itselleni tai muille kisaan.

Tavoite luonnollisesti päästä ensimmäistä kertaa ruutulipulle asti kisassa.

Eiköhän toi nyt 10 kuukaudessa jotenkin kuntoudu?  ;)

Heh. Korjasin päivämäärän.

pienisopoapina

Olipa ihana kisa tänään Kemorassa. Vaikka muilla taisi olla ihanampaa, sillä putosin kolmannesta lähtöpaikasta viidenneksi.
Kuussataset juhli. Kawasaki 600 voitti ja Yamaha 600 tuli kolmanneksi. Hienosti vedetty!!

Lähtöpaikkani oli ekarivissä. Tuntui aika polleelta olla siinä.
Sain kummallisesti hyvän lähdön. Hetken näytti jotta pääsen GSX-R1000:sen perään kakkoseksi. Mutta sisältä tuli yks kuuluisa äkkilähtijä R1:sellä. Mutkan jälkeen neljäntenä. R1:sen perässä monta kierrosta, kunnes alkoi tulla porukkaa ohi. Eka kikseri, sitten R6 ja lopulta vielä R1.

Johtava kikseri ulostautui jossain välissä, mutta onneksi selvittiin henkisillä vaurioilla.

Hieno kisa, kiitos järjestäjille, kanssakilpailijoille jaa säiden haltijoille!
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.08.13 - klo:20:06
Olipa ihana kisa tänään Kemorassa. Vaikka muilla taisi olla ihanampaa, sillä putosin kolmannesta lähtöpaikasta viidenneksi.
Kuussataset juhli. Kawasaki 600 voitti ja Yamaha 600 tuli kolmanneksi. Hienosti vedetty!!

Lähtöpaikkani oli ekarivissä. Tuntui aika polleelta olla siinä.
Sain kummallisesti hyvän lähdön. Hetken näytti jotta pääsen GSX-R1000:sen perään kakkoseksi. Mutta sisältä tuli yks kuuluisa äkkilähtijä R1:sellä. Mutkan jälkeen neljäntenä. R1:sen perässä monta kierrosta, kunnes alkoi tulla porukkaa ohi. Eka kikseri, sitten R6 ja lopulta vielä R1.

Johtava kikseri ulostautui jossain välissä, mutta onneksi selvittiin henkisillä vaurioilla.

Hieno kisa, kiitos järjestäjille, kanssakilpailijoille jaa säiden haltijoille!

Oma lähtö munilleen kun edessä ruudusta 2 ja 3 lähteneet halusivat lähennellä toisiaan ja reikä sulkeutui. Jouduin jarruttamaan ja koukkaamaan oikealta ohi, jolloin mahdollisuudet piikkipaikalle jäivätkin siihen. En päässyt omaan rytmiin heti alussa, joten kärkipyörä ja kakkonen kaasuttelivat pikkuhiljaa veks. Sen jälkeen tuli tylsän kisan fiilis, joten hieman himmailin jotta joku ajaisi ohi ja pääsisi sitä sitten jahtaamaan. Kyllähän sieltä sitten joku meni ja taisi tulla sitten kierroksella ohitettava + hieman myöhemmin kahvilanmutkan röny, joten pasmat aika sekaisin. Eilen ajolinjoja näytellessä 1:14.8 taakse kurkkien ja kuusi ratapäivää ajetulla takasella. Nyt kisassa uusi takarengas ja omaa kovaa piti muka ajaa, mutta kananpaskat, 1:14,7 jäi parhaaksi vaikka tavoite olisi ollut 1:12,9. No, aina ei voi voittaa. Ei_niin_iso_kädellinen ajoi paluusuoralla ohi. Ensin ajattelin, että nyt oli Rossi kyllä tullut kisaan mukaan kun lisäsi vauhtia siiinä vaiheessa kun itse aloin jo jarruttelemaan, mutta kun paluusuoralla tiensä vei skidisti oikealle kun itse olin vasemmalle menossa, niin päättelin, ettei se Vale ollutkaan vaan joku toinen muutoin vain kiireinen.

Vähän tylsä kisahan tuo oli kun en päässyt omaan vauhtiin enkä edes toisten vauhtiin, mutta menihän tuo vaikka sitten lähtöharjoituksesta. Kemoran YCC oli hauska kun ajoin kusiaisella. Sillä sai mukavasti härkkiä R1:stä.

Kiitokset osallistuneille ja otetaan ensi kaudella uusiksi ja tietenkin myös Alastarolla parin viikon päästä kun on seuraavan kerran kerhokapinat. Nyt unipuuta kohti (tunti matkaa jäljellä) ja aamuksi sorvin ääreen. Kiitos ja näkemiin.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Xper77i

http://www.youtube.com/watch?v=82IPfVY5YC4&feature=youtu.be

tossa kisa mun keulalta katottuna..

kiitti kisasta! oli kivaa :)

Powered by EzPortal