Suomen RR tulevaisuus

Aloittaja Cat, 08.10.14 - klo:16:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Tämmönen löyty naamakirjasta tästä ryhmästä: https://www.facebook.com/pages/FORR/575760915890477

"Olemme hiukan etuajassa.
Saimme kisakalenterin valmiiksi.
Toukokuu 22,-24. Motopark
Kesäkuu 5.- 7. Kemora
Kesäkuu 12.-14. Pärnu
Heinäkuu 17.- 19. Botniaring
Elokuu 7. - 9 Kemora
Elokuu 22.- 24. Motopark
LISÄKSI
Viralliset nettisivut ovat valmistumassa tuotapikaa.
Tämä FORR fb sivu jää sitten keskinäisten kehujen/ tiedotusten areenaksi.
Lisää FORR uutisia tulossa
FORR"

Notta pääsi ainakin parkissa ajamaan kilpaa. Tonne kun ottaa pari treenipäivää toukokuun alkuun alle niin vois olla kivoilla sijotuksilla ekassa kisassa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Elokuussa ajetaan motoparkissa tosissaan kilpaa kun samana viikonloppuna ajetaan sm-sarjaa ja tätä uutta :)

Ei vaan.. Osaako joku sanoa onko päivämäärissä joku hassi (tai Hassi) vai voiko tässä vetää jotain johtopäätöksiä siihen suuntaan, että molempia sarjoja ei ensi kesänä ajeta?

Muoks, Tässä vielä lähde tohon sm-kalenteriin https://fi-fi.facebook.com/FinnishSuperbike

pienisopoapina

03.12.14 - klo:07:52 #77 Viimeisin muokkaus: 03.12.14 - klo:20:52 käyttäjältä pienisopoapina
Kaks kisaa Kemorassa ja vain yks ulkomailla. Nyt rupee kuulostaan hyvältä. Aiemminhan oli kaks kisaa ulkomailla ja Kemorassa ei ehkä ollenkaan.

Forr kaks kisaa ja SM sarja yks kisa Kemorassa. Jos vielä mp-tuki järjestää kerhokisan tai kaks, niin eipä tartte matkustella muualle.

MUOKKAUS:
yhdistetyt kalenterit:
Toukokuu
22,-24. Motopark, FORR
23.-24. Botniaring, SML
Kesäkuu
5.- 7. Kemora, FORR
6.-7.6. Botniaring, Classic, SML
13.-14. Kemora, SML
12.-14. Pärnu, FORR
Heinäkuu
3.-5.7. Botniaring, SML
17.- 19. Botniaring, FORR
18.-19. Auto24ring, Pärnu, Viro, SML
Elokuu
7. - 9 Kemora, FORR
8.-9. Alastaro, SML
21.- 23. Motopark, FORR
22.-23. Motopark, SML
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 03.12.14 - klo:07:52
yhdistetyt kalenterit:

Joku taisi miettiä, että ajaa kahta eri sarjaa ensi kaudella. Melkoinen velho täytyy olla, mikäli tuo kalenteri toteutuu.

slowrider

Juu vähän oli suunnitelmissa, mutt vähän on vaikea toteuttaa.

pienisopoapina

Kalenterit näyttää menevän aika ikävästi päällekäin. Siksipä uskallan esittää kompromissia:
SML:n alla ajetaan neljä kisaa: Kemora, Alastaro, Botnia ja Motopark. Tämä siis SM sarja.
FORR järjestää kolme kisaa: Pärnu, Botnia ja Motopark. Tämä siis "kansainvälinen" FORR cup.
Yhteinen kalenterin laadinta.

Tällä systeemillä FORR voisi näyttää osaamisensa markkinoinnissa ja kisojen kulujen laadinnassa. SML:n pitkä kisahistoria ei katkeaisi ja SM arvo tuntuisi SM arvolta. Sekä SML että FORR säilyttäisivät kasvonsa.

Kauden lopulla istuttaisiin pyöreään pöytään ja katsottais mitä hyvää kummankin systeemissä oli ja järjestettäisiin kauden -16 kisat niiden kokemusten mukaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

^Täys hönkä päälle vaan ja katotaan mitä tuosta uutuudesta seuraa. Mun ymmärtääkseni kärkikuskit on menossa FORR:n mukaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Juu kyllä minustakin kaksi tynkäsarjaa huono idea. Ja kuten forr:n esittelytilaisuudessa asiasta puhuttiin,niin jollekkin kolmen kisan tynkäsarjalle huono saada sponsoreita. Parashan olisi kun sarjat menis lomittain ja vois ajaa kumpaakin :) ei tarttis turhaa treenata ja tulis hyvin ajopäiviä ja kisakokemusta ;)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 05.12.14 - klo:16:53
Juu kyllä minustakin kaksi tynkäsarjaa huono idea. Ja kuten forr:n esittelytilaisuudessa asiasta puhuttiin,niin jollekkin kolmen kisan tynkäsarjalle huono saada sponsoreita. Parashan olisi kun sarjat menis lomittain ja vois ajaa kumpaakin :) ei tarttis turhaa treenata ja tulis hyvin ajopäiviä ja kisakokemusta ;)
Toisaalta aika harvalla kestäs lompakko maksaa 10-12 kisaviikonloppua. Toi olis minimibudjetillakin 10-15k€/kausi kun nyt voi selvitä jopa alle vitosella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

05.12.14 - klo:22:14 #84 Viimeisin muokkaus: 05.12.14 - klo:23:11 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.12.14 - klo:20:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 05.12.14 - klo:16:53
Juu kyllä minustakin kaksi tynkäsarjaa huono idea. Ja kuten forr:n esittelytilaisuudessa asiasta puhuttiin,niin jollekkin kolmen kisan tynkäsarjalle huono saada sponsoreita. Parashan olisi kun sarjat menis lomittain ja vois ajaa kumpaakin :) ei tarttis turhaa treenata ja tulis hyvin ajopäiviä ja kisakokemusta ;)
Toisaalta aika harvalla kestäs lompakko maksaa 10-12 kisaviikonloppua. Toi olis minimibudjetillakin 10-15k€/kausi kun nyt voi selvitä jopa alle vitosella.

Miten sen nyt ottaa. Esim kolmepäivänen Forr kisaviikonloppu on noin 50e/ratapäivä jonka voi jo luokitella halvaksi/kohtuuhintaiseksi.  Ja oman kokemuksen mukaan vaikka ajoaika/päivä ei iso ole, niin motivaatio ja vetoapu takaa sen, että lopputulos vähintään yhtä hyvä kuin org/tuki tms päivällä. Sml kisavloppunakin hinta/päivä vielä samassa luokassa kun menisit ennen ennakkomaksua ratapäiville.... näin kun ajattelee että optimissaan olisi 12 kisaviikonloppua, eli treeneineen 36 ratapäivää. Sama määrä ajoa ratapäivillä maksaa myös jokusen euron... Viime vuonna tuli ajettua koko kausi kisaa ja ratapäiviä paljon päälle. Jos noi treenit laskee mukaan, niin en usko, että isoa muutosta tulisi nykyiseen kun noi forr-päivät käytännössä halvempia kun perus vlopputreenit. Treenin hinnalla saa vaan kisan.

Itse lasken budjetin/kausi enkä erittele siihen kisoja ja treenejä. 36 ratapäivästä olisi silloin 12 päivää laadukasta treeniä ja 24 kisapäivää. Riittäisi minulle kaudelle ja saisi rahalle vastinetta.

Jos vaihtoehtona on kisaviikonloppu tai org/tuki/yms lanssilla oleva viikonloppu, niin kisan valitsen. Ongelmahan tässä koko hommassa on se, ettei porukka uskalla lähteä kisaamaan. Sen kynnyksen kun pääsee yli niin tuplasarjassahan ei olisi muita kuin voittajia. Tälläkin foorumilla on meitä harrastelijoita, jotka viime kesänä hullutettiin/puoliksi pakotettiin/saatiin kisaamaan ja uskallan sanoa, ettei kukaan ole katunut ja kaikki tuntuu olevan mukana ensi kesänäkin ;) Nyt toki paremmin valmistautuneina, mutta uskoisin että jos saman valinnan edessä olisivat, niin kisavarikolla ois tuttuja 12 viikonloppuna paljon

Nitrous

^Itsellä se kynnys kisaamiseen tulee siinä, että treeniviikonloppu maksaa n. 300€ kun taas kisa vkl. maksaa n. 1000€.  Ei vaan lompakko kestä tota.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

05.12.14 - klo:23:56 #86 Viimeisin muokkaus: 05.12.14 - klo:23:58 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.12.14 - klo:23:50
^Itsellä se kynnys kisaamiseen tulee siinä, että treeniviikonloppu maksaa n. 300€ kun taas kisa vkl. maksaa n. 1000€.  Ei vaan lompakko kestä tota.

Millä laskuopilla kisaviikonloppu on 1000e? jos sinne tuut samalla kalustolla/kuormalla ku treeniin

Mikko K.

06.12.14 - klo:00:02 #87 Viimeisin muokkaus: 06.12.14 - klo:00:05 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 05.12.14 - klo:23:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.12.14 - klo:23:50
^Itsellä se kynnys kisaamiseen tulee siinä, että treeniviikonloppu maksaa n. 300€ kun taas kisa vkl. maksaa n. 1000€.  Ei vaan lompakko kestä tota.

Millä laskuopilla kisaviikonloppu on 1000e


No näin viimekaudelta:

Kisamaksu  270€
Sähkö           20€
Pakun dieselit:  50€
Treenipäivä:    60€
Ruokaa:      30€
Rengassetti:  350€
Bensaa mopoon: 60€

=840€.. tosin ei ne uudet kumit kisaan mikään pakollinen investointi ole, eli lasketaan vaikka satanen hyviin käytettyihin kumeihin ja kisamaksu pois, eli tekee noin 300-400€ erotusta.

Ja järjestävään seuraan kuuluvana saa yleensä kisamaksun anteeksi, joten nyt ne selitykset sinne minne ei päivä paista ja viivalle :P

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 05.12.14 - klo:23:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.12.14 - klo:23:50
^Itsellä se kynnys kisaamiseen tulee siinä, että treeniviikonloppu maksaa n. 300€ kun taas kisa vkl. maksaa n. 1000€.  Ei vaan lompakko kestä tota.

Millä laskuopilla kisaviikonloppu on 1000e? jos sinne tuut samalla kalustolla/kuormalla?

Esim. Kemora: matkakulut n. 200-250€, majoitus n. 100€, kisamaksu 250€, renkaat 300€, lisenssin n. 100€. Tietty jos lähtisin ajamaan kisaa samoila roskisrenkailla kuin treenejä niin säästäs pari hunttia, mutta onko järkee maksaa 350€ pelkästään lisenssiä ja kisamaksua siitä, että lähtee liukastelemaan roskisrenkailla muita vastaan?

Mulla tietty treenipäivän rahallista hintaa tiputtaa se, että töitä tekemällä voi kuitata matkakulut ja osalla keikoista majotukset.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

06.12.14 - klo:00:20 #89 Viimeisin muokkaus: 06.12.14 - klo:02:12 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.12.14 - klo:00:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 05.12.14 - klo:23:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.12.14 - klo:23:50
^Itsellä se kynnys kisaamiseen tulee siinä, että treeniviikonloppu maksaa n. 300€ kun taas kisa vkl. maksaa n. 1000€.  Ei vaan lompakko kestä tota.

Millä laskuopilla kisaviikonloppu on 1000e? jos sinne tuut samalla kalustolla/kuormalla?

Esim. Kemora: matkakulut n. 200-250€, majoitus n. 100€, kisamaksu 250€, renkaat 300€, lisenssin n. 100€. Tietty jos lähtisin ajamaan kisaa samoila roskisrenkailla kuin treenejä niin säästäs pari hunttia, mutta onko järkee maksaa 350€ pelkästään lisenssiä ja kisamaksua siitä, että lähtee liukastelemaan roskisrenkailla muita vastaan?

Mulla tietty treenipäivän rahallista hintaa tiputtaa se, että töitä tekemällä voi kuitata matkakulut ja osalla keikoista majotukset.
okei. No noihan nyt peruskuluja mitkä jokainen maksaa jokatapauksessa. aika epäreilua minusta käyttää tota perusteluna tässä kun puhutaan kisajärjestelijöistä ja kuluista. Onko majoitus,ratamaksut,matkakulut/renkaat ilmaisia treeniviikonloppuina ? Onko toi erotus kuluissa samassa paikassa olevan ajoharjoittelun ja kisan välissä 700e? hippasen epäilen. tai jos jos 3pv treenin saa kaikkine asumis/matka/rengaskuluineen 300e niin mulle yksi paikka heti

Powered by EzPortal