Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.05.15 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.05.15 - klo:16:34
Oho, sori. Siis edessä SC2 kuumalle, tuli ajatusvirhe.
Mut se miten mä oon noi Pirellin etuset ymmärtäny, on se että SC1 on pehmeempi runko, eli renkaan runko elää enemmän, joten se generoi enemmän lämpöä renkaaseen. Tän seurauksena se pysyy toimintalämmössä viileämmässä kelissä.
Itse samoilla linjoilla. Toiset myös tykkää siitä SC2:sen jämäkämmästä rungosta ja ajavat sillä ihan siksi, kelillä kun kelillä. Tosin, viileämmällä pitää olla alkuun tarkka, että saa sen lämpöiseksi.
Takarenkaissa huomas sillon 2013 sellasen eron, että 15 asteen kantturoissa SC1 toimi takana hienosti (Motopark) ja sillä parhaan aikani tyrkkäsinkin. Kun kisaan mentiin, niin keli oli 18 - 20 asteen välissä ja SC1:nen alkoi siellä luistamaan ja kierrosajat kuitenkin 1.5 - 2 sekkaa hitaampia. Olisi pitänyt olla SC0 alla. Ja kun kävin kurillani Kallion teltalla hiukan kyselemässä ja tutkimassa (ihan luvan kanssa), niin siellä oli kaikilla SC0:aa takana alla.
Noh, onneksi tuo ei silloinkaan ollut liian vakavaa. Kokemuksia ja opia tuli lisää.
Esim. Alastarolla taasen SC2 takanen kärsii ajaa jonkun matkaa lämpöisemmällä kelillä, ennen kuin tulee tarvetta vaihtaa SC1:seen. Eli tuolämpötila eri seokseen siirtymiselle vaihtelee per rata. Uskoisin, että Kemora ja Botniaring tuovat vielä uudemman asfalttinsa takia oman mausteensa mukaan.