Omassa kotikerhossa on vähän väännetty kättä viime aikoina energian ja eurojen laittamisesta jäsenistölle.
Nyt kun alkaa olemaan noita täsmä pyöriä Lappiin, eurooppaan, Cityyn, metsään ym. Voisko laittaa kuitenkin kolmeen kategoriaan noita mopoja.
Esim kyykyt ja pystyt, joilla voi radalla käydä, esim ( RR ja FZ1 ), Touring +250kg, esim ( Pan European ja Wingit ) ja Custom tyyppiset, esim Intikat ja Harrikat.
Vanhoissa, perinteikkäissä, isoissa kerhoissa alkaa keski-ikä olla +40, lähentelee 50. Tämän tyyppiset kerhot alkaa suosimaan telttaralleja ja matkapyöräilyjä.
Eipä tuossa mitään pahaa ole, mutta toinen käsi ihmettelee että miksei nuoria tule enää mukaan remmiin ?
Harvat nuoret ne aloittaa Wingistä tai Rocketista. Mielestäni monet nuoremmat eivät enää liitykään mihinkään kerhoon, jos johonkin liittyvät niin tällaisiin forumeihin paremminkin.
Mitäs mieltä Mpradan nuoremmat, kiinnostaako kerhot ? Entäs vanhemmat, kuulutteko kerhoihin ? Minkälaisiin ? Mikä on "siviilipyörä" ?
Onko olemassa sellaista yhtälöä että ajelee viikolla Wingillä ja sitten sunnuntaiksi Rytkösellä Kemoraan ? Monellako on Harley ja kyykky samassa tallissa ?
Ei tämä voi olla pelkkä ikäjuttukaan. Itse olen 50 täyttänyt ja ajelen kyykyillä. Ei vain nappaa nuo isot. Onko se jo geeneissä millä sitä ajelee loppuikänsä ?
Onko se vähän sama kun toisella on eko-auto, 60 hv ja samankokoisella, ikäisellä, samaa sosiaaliluokkaa olevalla kaverilla pitää olla väh 300 hv jenkki tai Audi ?
Joskus huvittaa huoltoaseman baarissa kun motoristeja tulee niin voi aika tarkkaan sanoa mikä pyörä kenelläkin on ihan ulkonäön perusteella tai ainakin vaatteista
jo tunnistaa pyörän. Habitus juttuja taitaa olla....